شرایط اقامت دائم در قبرس شمالی چیست؟

شرایط اقامت در قبرس شمالی

این مقاله را تا انتها بخوانید تا با شرایط اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی آشنا شوید. زمانی که بحث اخذ اقامت کشوری خارجه به میان می‌آید، ما باید فاکتور‌های زیادی را برای انتخاب یک موقعیت جغرافیایی‌ ایده‌آل در نظر بگیریم. شرایط آب و هوایی مناسب، امکان انجام کار با درآمد مناسب، زندگی با سطح کیفی بهتر از ایران، شرایط تحصیلی مناسب برای فرزندان و فاکتور‌های دیگر، از جمله مواردی هستند که در انتخاب کشور مقصد باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در چند سال اخیر ایرانیان توجه زیادی به قبرس شمالی داشته و به دنبال دریافت اقامت دائم در قبرس شمالی هستند.

شاید شما که این مطلب را مطالعه می‌کنید، به تازگی با شرایط کشور قبرس شمالی آشنا شده و به شما پیشنهاد شده است که حتماً یک سفر کوتاه مدت به این کشور داشته باشید تا بتوانید برای دریافت اقامت قبرس شمالی تصمیم بهتری را اتخاذ کنید. ما در این مطلب برای شما توضیح می‌دهیم که چه شرایطی جهت اقامت در قبرس شمالی نیاز بوده و البته چنین اقامتی چه مزیت‌هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر در مورد قبرس اطلاعا زیادی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی را نیز مطالعه کنید.

برای اینکه با امور قانونی و حقوقی اخد اقامت کشور قبرس شمالی آشنا شوید لطفا ویدئو زیر را ببینید و سپس ادامه مقاله را بخوانید.


مهمترین مزیتهای اخذ اقامت قبرس شمالی

وقتی به مردم پیشنهاد می‌کنیم که برای اقامت در یک کشور خارجی حتما کشور قبرس شمالی را در لیست کاندیدهای خود قرار دهند، قطعاً در اولین قدم به جای اینکه راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی را جویا شوند، در مورد مزیت ‌های اقامت دائم در قبرس سؤال می‌پرسند. قطعاً چنین سؤالی عاقلانه است. ما باید در یک کشوری زندگی کنیم که آرامش روانی، آسایش و شرایط زندگی بسیار خوبی را برای ما فراهم می‌کند. قبل از اینکه در مورد روش‌ها و شرایط اقامت در قبرس توضیح دهیم، چند دلیل بسیار مهم برای شما بیان می‌کنیم که اخذ اقامت قبرس شمالی را برای شما به بهترین نحو ممکن توجیه خواهد کرد:

مزیت اقامت قبرس شمالی
اخذ اقامت قبرس شمالی، امتیازات زیادی برای شما خواهد داشت.

1-  شباهت فرهنگ مردم قبرس به ایران

مسلماً ایرانیانی که می‌خواهند به یک کشور خارجی بروند، به مسأله فرهنگی اهمیت زیادی می‌دهند. شما چندین سال در ایران زندگی کرده و اکنون می‌خواهید به یک کشور خارجی بروید. اگر فرهنگ آن کشور با فرهنگ محیطی که دوران بچگی، جوانی و حتی بخشی از میانسالی خود را در آن سپری کردید تفاوت خیلی زیادی داشته باشد، از نظر روحی آسیب شدیدی را متحمل خواهید شد و شاید چند سال طول بکشد تا بتوانید خود را با فرهنگ کشور مقصد، وفق دهید.

اما چنین شرایطی در کشور قبرس شمالی وجود ندارد. جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام گرفته، فرهنگ مردم قبرس شمالی به فرهنگ مردم ایران بسیار نزدیک بوده و شما احساس غریبی نمی‌کنید. حتی اگر شما مسلمان هستید به راحتی می‌توانید دین خود را در قبرس شمالی حفظ کنید.

در این کشور آزادی دین و آزادی اجتماعی وجود دارد و هیچ محدودیتی برای مردم در نظر گرفته نشده است. مساجد بسیار بزرگ و زیبایی در این کشور بنا شده و زمانی که شما در خیابان‌ها قدم می‌زنید، صدای اذان را در کشور قبرس خواهید شنید.

یکی از مواردی که شرایط اقامت در قبرس شمالی را برای ایرانیان هموار می‌کند، شباهت فرهنگی مردم این کشور با ایرانیان است.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

2- آب و هوای مناسب قبرس شمالی

برای همه کسانی که می‌خواهند به یک کشور خارجی مهاجرت کنند، بحث شرایط آب و هوایی کشور‌ مقصد، اهمیت زیادی دارد. متأسفانه در کشور ایران برخی از شهر‌ها دچار آلودگی شدید شده است که من جمله می‌توان به تهران، اصفهان و خوزستان اشاره کرد.

اقامت قبرس شمالی

یکی از مهمترین دلایل ایرانیان برای اخذ اقامت قبرس شمالی بحث آلودگی و شرایط اقلیمی سخت شامل خشکسالی، عدم بارندگی و تغییرات اقلیمی شدید ایران است. کشور قبرس شمالی تحت عنوان پارادایس یا بهشت نیز شناخته می‌شود و از نظر اقلیمی، شرایط بسیار عالی دارد.

به همین دلیل به این کشور لقب بهشت نیز داده شده است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک مسافرت کوتاه مدت به قبرس شمالی داشته باشید تا متوجه شرایط آب و هوایی این منطقه شوید. ساحل بسیار زیبا، دریای زلال و شفاف، منطقه‌های بسیار سرسبز که حیوانات اهلی در همین فضاهای سبز پرورش پیدا می‌کنند، از جمله مهم‌ترین فاکتور‌هایی هستند که شرایط اقلیمی قبرس را تعیین می‌کنند.

حتی جالب است بدانید که نزدیک به سیصد و سی روز از سال در کشور قبرس شمالی هوا آفتابی است و سرمای هوا را حس نمی‌کنید. البته این آفتابی بودن، انسان را اذیت نمی‌کند چون منطقه قبرس در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و در نتیجه آب و هوای آن معتدل مدیترانه‌ای است که بهترین نوع آب و هوا شناخته می‌شود. (برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله آب و هوا در قبرس شمالی را مطالعه کنید)

3- امنیت اجتماعی و اقتصادی، آزادی اجتماعی

اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی

مسأله‌ای که حتماً برای شما جالب و البته عجیب خواهد بود این است که کشور قبرس شمالی از نظر امنیت، رتبه اول کشور‌های جهان را به خود اختصاص داده است. شما در نیمه‌های شب بدون اینکه نگرانی از بابت حمله اراذل و اوباش داشته باشید، به راحتی می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید.

چین امنیتی برای خانم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. یعنی اگر شما خانم و دختران خود را به کشور قبرس شمالی ببرید بدون اینکه نگرانی از بابت امنیت آن‌ها داشته باشید، می‌توانید روزانه به امور کاری خود بپردازید و همسر و دختران شما نیز به راحتی در سطح شهر قدم بزنن.د حتی اگر پاسی از شب گذشته و خیابان‌های خلوت باشد، هیچ موضوعی امنیت آن‌ها را تهدید نخواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله امنیت در قبرس را مطالعه کنید.

4- شرایط مساعد تحصیل در قبرس

از دیگر مزیت ‌های اقامت دائم شمالی، بحث تحصیل فرزندان است. برای همه والدین این مسأله بسیار مهم است که فرزندان در بهترین مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل کنند چون این موضوع بر روی بنیه علمی آن‌ها و در نتیجه آینده شغلی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

اگر فرزندان شما دوران مدرسه را سپری می‌کنند لازم است بدانید که مدارس قبرس شمالی در بهترین درجه علمی قرار گرفته و از طرف دیگر هزینه‌هایی را برای شما در نظر نمی‌گیرند. در واقع شما به جز هزینه فرم فرزند، هیچ مبلغ دیگری را نباید پرداخت کنید.

حتی هزینه سرویس مدرسه نیز برعهده سیستم آموزش و پرورش کشور قبرس خواهد بود. دانشگاه‌های کشور قبرس شمالی نیز از نظر علمی رتبه بسیار بالایی دارند. فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی ادامه تحصیل دهند. بنابراین اگر آینده علمی فرزندانتان برای شما بسیار مهم است، قطعاً کشور قبرس شمالی بهترین شرایط را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

اقامت تحصیلی قبرس شمالی


روش‌ها و شرایط اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی

اکنون که با مزیت ‌های اقامت دائم در قبرس شمالی آشنا شدید، حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که چگونه می‌توانیم اقامت قبرس شمالی را به دست بیاوریم؟ راهکار‌های زیادی در پیش روی شما قرار دارد. برای مثال شما می‌توانید از طریق تحصیل در قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و ازدواج اقامت این کشور را به دست آورید. اما قطعاً همه ما دوست داریم روشی را انتخاب کنیم که آسان بوده و البته بتواند آینده ما را نیز تضمین کند. قبل از اینکه ادامه مقاله را بخوانید حتما مقاله تجربیات زندگی در قبرس را نیز بخوانید.

اگر شما بتوانید ملکی در کشور قبرس شمالی بخرید، به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن اقامت موقت قبرس شمالی را به دست آورده و در کنار آن یک سرمایه‌گذاری مطمئن را نیز انجام داده‌اید. در واقع خرید ملک در قبرس شمالی باعث می‌شود که شما با یک تیر دو نشان بزنید. با این کار شما توانسته‌اید اقامت موقت این کشور را به دست بیاورید و در عین حال یک سرمایه‌گذاری مطمئن و آینده‌دار نیز داشته باشید. با خرید ملک، حتی ملک اقساطی (در صورت پرداخت به موقع اقساط)، کارشناسان شزوما امور حقوقی و قانونی شما را پیگیری می‌کنند.

آیا می‌دانید که املاک در قبرس شمالی به شدت رو به پیشرفت هستند و اگر شما یک ملک در این کشور بخرید، سالانه چه سودی را برای خود رقم زده‌اید؟ کشور قبرس شمالی جمعیت کمی دارد و به همین دلیل هنوز نتوانسته است به جمع اتحادیه اروپا بپیوندد. طبق بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا اعلام نموده است، قبرس شمالی تنها زمانی می‌تواند به اتحادیه اروپا ملحق شود که جمعیت آن به حد تعیین شده توسط اتحادیه رسیده باشد.

به همین دلیل است که دولت قبرس شمالی از اتباع خارجی به شدت استقبال کرده و هیچ محدودیتی برای مهاجرت افراد به این کشور قائل نمی‌شود. در نتیجه سالانه افراد زیادی به کشور قبرس مهاجرت می‌کنند و همین موضوع باعث رونق گرفتن قیمت املاک می‌شود. یعنی اگر شما یک ملک در این کشور بخرید نه تنها توانسته‌اید اقامت قبرس شمالی را به دست بیاورید بلکه سود بسیار زیادی نیز در انتظار شما خواهد بود. بنابراین اگر به فکر اخذ اقامت کشور قبرس شمالی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً با کارشناسان ما در آکادمی آموزش حقوقی شزوما صحبت کنید تا بهترین روش اخذ اقامت قبرس شمالی را به شما پیشنهاد کنند.

خوشبختانه پروژه‌هایی که توسط مهندیسن ما مدیریت می‌شوند، شرایط بسیاری عالی داشته و همواره مشتریان از عهده خرید آن‌ها بر می‌آیند. شما با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت املاک در ایران می‌توانید یک پنت هاوس یا خانه ویلایی بسیار شیک در قبرس شمالی برای خود داشته باشید.


همانگونه که گفته شد، روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی وجود دارد. بنابراین براساس اینکه شما چه روشی را انتخاب می‌کنید، شرایط لازم برای اقامت نیز متفاوت خواهد بود. دقت داشته باشید که دریافت اقامت دائم، به روش انتخابی شما بستگی دارد (تحصیل، کار، ازدواج، پناهندگی، خرید ملک …) و از طرفی دیگر نیازمند گذشت چند سال زمان است و در این مدت لازم است به قوانین و مقررات قبرس پایبند باشید. در ادامه، به بررسی هر کدام از روش‌ها برای اقامت دائم در قبرس شمالی خواهیم پرداخت:

1- اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تحصیل

در ابتدای مقاله ذکر کردیم که مدارس و دانشگاه‌های قبرس شمالی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین تحصیل کردن در کشور قبرس شمالی نه ‌تنها مقرون به صرفه بوده و بلکه بنیه علمی شما را بسیار قوی خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید از طریق تحصیل در کشور قبرس شمالی، اقامت این کشور را نیز به دست بیاورید. برای این منظور در ابتدا باید نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی را در اختیار داشته باشید. سپس به سفارت قبرس شمالی مراجعه کرده و تمامی مدارک خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید.

با ارائه مدارک لازم، شما ویزای تحصیلی قبرس شمالی را به دست‌آورده و امکان ورود شما به این کشور فراهم خواهد شد. بعد از گذشت ۹۰ روز می‌توانید درخواست خود مبنی بر اقامت در قبرس شمالی را نیز ارائه کنیم. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی عبارتند از کپی گذرنامه، ۴ قطعه عکس، گواهی عدم سوءپیشینه، نامه پذیرش دانشگاه، گواهی تحصیلی مقاطع قبلی به علاوه ریز نمرات، ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی، فرم درخواست برای ویزای تحصیلی

2- اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار عالی کشور قبرس شمالی، این منطقه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی در جهان شناخته شده و سالانه مسافران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. همین مسأله باعث شده که اقتصاد کشور قبرس هر روز در حال پیشرفت بوده و در نتیجه سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری به این کشور سفر کنند. شما می‌توانید با ثبت شرکت در قبرس شمالی، شرایط خود را برای اقامت دائم در قبرس شمالی را تسهیل نمایید. برای این منظور باید مراحل زیر را سپری کنید تا امکان ثبت شرکت در این کشور برای شما وجود داشته باشد این مراحل عبارتند از:

  • تعیین فعالیت شرکت
  • کپی گذرنامه کلیه سهامداران شرکت
  • ارائه گواهی سوءپیشینه تمامی اعضای شرکت
  • انتخاب یک نام مناسب برای شرکت
  • واریز مبلغی مشخص به یکی از بانک‌های قبرس شمالی

بعد از اینکه این شرکت چند سال در کشور قبرس شمالی فعالیت داشته باشد، امکان اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی برای شما فراهم خواهد شد. (پیشنهاد می‌کنیم مقاله ثبت شرکت در قبرس شمالی را مطالعه نمایید.)

خرید ملک در قبرس شمالی
اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

3- اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک


همان طور گفته شد سرمایه‌گذاری در زمینه ملک در کشور قبرس شمالی واقعاً یک روش مطمئن برای اخذ اقامت در این کشور است به خصوص اینکه املاک در این کشور آینده درخشانی دارند. از طرف دیگر زمانی که شما ملکی در قبرس شمالی خریداری می‌کنید صاحب زمین آن نیز خواهید بود. بنابراین هیچ نگرانی از بابت سرمایه خود نخواهید داشت. برای خرید ملک در قبرس می‌توانید به کارگروه سرمایه‌گذاری شزوما مراجعه کنید. تفاوتی نمی‌کند که شما به سراغ چه ملکی می‌روید؛ خرید آپارتمان، ویلا یا پنت هاوس فرقی ندارد. آنچه که اهمیت دارد این است که شما یک ملک شخصی در کشور قبرس شمالی داشته باشید. زمانی که تصمیم بگیرید این ملک را بفروشید، قطعاً سود بسیار زیادی به دست خواهید آورد. بنابراین اگر شما بتوانید اقامت قبرس شمالی را از طریق خرید ملک به دست بیاورید، قطعاً سود چند چشمگیری نصیب شما خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های شرایط خرید خانه و هزینه خرید خانه در قبرس شمالی را نیز مطالعه کنید.

4- اخذ اقامت از طریق ازدواج

اخذ اقامت قبرس

شما می‌توانید از طریق ازدواج کردن با یکی از شهروندان قبرس شمالی، اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید. البته لازم است بدانید که باید سه سال از ازدواج بگذرد تا امکان اقامت دائم شما فراهم گردد.

مدارک لازم برای اقامت دائم در قبرس شمالی از طریق ازدواج شامل:

  • گذرنامه یا شناسنامه شهروند قبرسی و همچنین شهروند متقاضی
  • گواهی ازدواج
  • بیمه درمانی
  • تمکن مالی
  • سند مالکیت یا قرارداد اجاره یک ملک
  • درخواست تابعیت برای همسر

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. روش‌های دیگری نیز برای دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد. مثل کار (مقاله شرایط کار در قبرس شمالی را بخوانید)، پناهندگی و …

روش‌هایی که در بالا معرفی شد، مخصوصا اخذ اقامت از طریق خرید ملک می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک سرپناه برای خود داشته باشید و  آینده‌ای که لیاقت آن را دارید، در یک کشور امن، آزاد و رو به رشد را برای خود و اعضای خانواده خود رقم بزنید. اگر در مورد شرایط اقامت در قبرس شمالی سوالی دارید می‌توانید از طریق چت واتساپ یا تماس با کارشناسان شزوما بپرسید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

One thought on “شرایط اقامت دائم در قبرس شمالی چیست؟

  1. Avatar
    فرانک میگوید:

    با درود با یک میلیارد می شه قبرس خونه خرید در کدام شهر و منطقه من اصلا وارد سایتتون نشده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *