همه چیز در مورد ثبت شرکت در قبرس شمالی

ثبت شرکت در قبرس شمالی

فهرست مطالب

قبرس شمالی یکی از بهترین کشورها برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. مردم این کشور به زبان ترکی صحبت می‌کنند. از آنجایی که قبرس شمالی تحت نظر ترکیه قرار دارد، از لیر برای مخارج روزانه استفاده می‌شود. در نتیجه، بسیاری از بانک‌های ترکیه در این کشور نیز شعبه دارند و انجام خدمات بانکی میان دو کشور بسیار راحت است. ثبت شرکت در قبرس شمالی یکی از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت در کشور قبرس شمالی می‌توانند بعد از گذشت مدت زمان مشخصی برای اخذ اقامت دائم تقاضا دهند.


اگر در مورد ثبت شرکت سوالی دارید، با شماره‌های 02146148753 و 02146148783 تماس بگیرید. در صورت اشغال بودن تلفن‌ها یا در صورتی که خارج از ساعات اداری از سایت بازدید می‌کنید، لطفا فرم را زیر پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.


انواع شرکت قابل تاسیس در قبرس شمالی

اگر قصد ثبت شرکت در قبرس شمالی را دارید، حتماً باید با انواع شرکت قابل تاسیس در کشور آشنا شوید. این دو شرکت عبارتند از:

  • شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام

علاوه بر این دو مورد، شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند، از جمله:

  • دفتر شعبه یا نمایندگی شرکت‌های بزرگ دیگر
  • شرکت تاجران انفرادی
  • شرکت مشارکتی یا تضامنی
  • شرکت منطقه آزاد
  • شرکت‌های تجاری بین‌المللی

در این بخش، به معرفی انواع شرکت‌ها، هزینه ثبت و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت هر شرکتی نیاز به سرمایه اولیه دارد. علاوه بر سرمایه اولیه، هزینه‌های جانبی نیز در هنگام راه‌اندازی شرکت باید در نظر گرفته شوند. اگر می‌خواهید با شرایط ثبت و راه‌اندازی انواع شرکت در قبرس شمالی آشنا شوید، با ما در این بخش همراه باشید.

انواع شرکت در قبرس شمالی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یکی از محبوب ترین انواع شرکت‌ها در قبرس شمالی، شرکت با مسئولیت محدود است. اکثر کسانی که قصد ثبت شرکت در قبرس شمالی را دارند، این نوع شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. این نوع شرکت‌ها با سرمایه سهامی راه‌اندازی و ثبت می‌شوند. به عبارت دیگر، اعضای شرکت کسانی هستند که سهام آن را به ازای مبلغی خریداری کرده‌اند. در نتیجه، مسئولیت اعضا بر اساس میزان سهام و سند تاسیس محدود می‌شود. به طور معمول، شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک و حداکثر 50 سهامدار دارد. از سوی دیگر، امکان واگذاری سهام شرکت به عموم مردم نیز وجود ندارد.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

شرکت سهامی خاص و عام

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، شرکت‌های سهامی است. شرکت‌های سهامی در قبرس شمالی به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می شوند: شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود و شرکت سهامی عام. این نوع شرکت‌ها صرف‌نظر از عام یا خاص بودن همواره یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در قبرس بوده‌اند.

نکته جالب این است که هیچ‌گونه محدودیتی برای ثبت شرکت توسط سرمایه‌گذاران خارجی در قبرس شمالی وجود ندارد. با این وجود، تنها وکلای دارای مجوز از کانون وکلای قبرس می‌توانند درخواست راه‌اندازی و ثبت شرکت در قبرس شمالی را بدهند.

بهترین مناطق برای ثبت شرکت

دفتر شعبه یا نمایندگی؛ سرمایه‌گذاری آسان و کم‌هزینه

شرکت‌های خارجی که در قبرس شمالی فعالیت دارند، می‌توانند دفتر شعبه خود را بدون نیاز به عضویت راه‌اندازی کنند. به عبارت دیگر، شرکت‌های بزرگ دنیا برای بهره‌مندی از بازار قبرس مجاز به افتتاح شعبه هستند. کافی است در زمینه افتتاح شعبه با دفتر اصلی صحبت کنید. حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی شعبه در قبرس شمالی حدود 100 هزار دلار آمریکا تخمین زده می‌شود.

یک روش کم‌هزینه و آسان دیگر برای ثبت شرکت در قبرس شمالی از طریق افتتاح نمایندگی است. در این روش، نیازی به ثبت سرمایه اولیه نیست. دفتر نمایندگی زیر نظر شرکت مادر وظیفه بازاریابی و فروش در قبرس را بر عهده دارد. به طور کلی، دفتر شعبه یا نمایندگی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به شمار می‌رود. البته، ثبت دفتر شعبه یا نمایندگی به کسب مجوز از شورای وزیران قبرس شمالی نیاز دارد.

کسب نمایندگی شرکت‌های بزرگ

شرکت تاجران انفرادی برای کسب‌وکارهای تخصصی

افراد علاقمند به فعالیت در زمینه تجارت، تولید، کشاورزی، تعمیر و نگهداری و خدمات می‌توانند با ثبت شرکت در قبرس شمالی، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. ثبت کسب‌وکارهای حوزه تجارت انفرادی باید در اداره ثبت شرکت‌ها انجام شود. شرکت تاجران انفرادی یک شرکت تخصص انفرادی است که تمام تعهدات و مسئولیت‌های آن بر عهده یک نفر (مالک) خواهد بود. در نتیجه، مالک پرداخت تمام مالیات‌ها و درآمدهای داخلی را انجام می‌دهد.

شرکت مشارکتی یا تضامنی معاف از مالیات

شرکت‌هایی که خود تمام کارهای اداری و مالی را انجام می‌دهند، شرکت‌های مشارکتی نامیده می‌شوند. نکته جالب در مورد شرکت‌های مشارکتی، معاف بودن آن‌ها از پرداخت مالیات بر درآمد است. در چنین شرکت‌هایی، شرکا مسئول پرداخت مالیات از سهم خود از درآمد هستند. همچنین، ضرر و زیان شرکت نیز به آن‌ها وارد می‌شود.

فرصت شگفت‌انگیز با ثبت شرکت در منطقه آزاد

یکی دیگر از گزینه‌ها برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، شرکت‌های منطقه آزاد است. منطقه آزاد قبرس شمالی، بندر فاماگوستا نام دارد. این بندر به دلیل موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی که دارد، به عنوان قطب تجاری قبرس شمالی شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد قبرس شمالی، معافیت مالیاتی به مدت 15 سال است. این مزیت، یک فرصت ایده‌آل برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید و توسعه آن به شمار می‌رود. علاوه بر این، ثبت شرکت در این منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت در قبرس شمالی در منطقه آزاد فاماگوستا باید به سازمان منطقه آزاد مراجعه کنید. لازم به ذکر است که شرکت‌های منطقه آزاد قبرس شمالی موظف به پرداخت مالیات شرکتی و مالیات بر ارزش افزوده نیستند. این شرکت تنها باید مالیات بیمه اجتماعی و کمک‌های صندوق تامین مالی کارکنان را پرداخت کنند.

منطقه آزاد فاماگوستا قبرس شمالی

شرکت‌های تجاری بین‌المللی

شرکت‌های تجاری بین‌المللی که با نام IBC نیز شناخته می‌شوند، هیچ‌گونه فعالیتی در داخل کشور ندارند. این شرکت‌ها برای فعالیت در سطح بین‌المللی تاسیس می‌شوند و مشمول 1 درصد مالیات بر شرکت هستند. علاوه بر این، شرکت‌های تجاری بین‌المللی موظف به پرداخت بیمه اجتماعی، مالیات بر درآمد و سهم صندوق تامین کارکنان خود هستند.


اگر در مورد ثبت شرکت سوالی دارید، با شماره‌های 02146148753 و 02146148783 تماس بگیرید. در صورت اشغال بودن تلفن‌ها یا در صورتی که خارج از ساعات اداری از سایت بازدید می‌کنید، لطفا فرم را زیر پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.


فرآیند ثبت شرکت در قبرس شمالی

در صورت داشتن شرایط ثبت شرکت در کشور قبرس باید مراحلی را طی کنید. لازم به ذکر است که هر متقاضی خارجی می‌تواند جهت ثبت شرکت اقدام کند اما ثبت درخواست باید از طریق وکیل دارای مجوز از کانون وکلا انجام شود. مراحل ثبت شرکت‌های مختلف در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  • ابتدا، نام شرکت باید انتخاب شود. انتخاب نام شرکت باید بر اساس قوانین موجود در این زمینه صورت گیرد. نام شرکت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت یک شرکت به حساب می‌آید. اگر هنوز در انتخاب نام شرکت خود به نتیجه‌ای نرسیده‌اید، نام‌های پیشنهادی در اینترنت را بررسی کنید.
  • به منظور ثبت شرکت در قبرس شمالی حتماً باید اساسنامه و مستندات قانونی را تهیه کنید. این اساسنامه جهت مشخص کردن اعضای شرکت، سهام اعضا و میزان مسئولیت هر فرد در نظر گرفته می‌شود. تفاهم‌نامه یا اساسنامه باید توسط تک تک سهامداران شرکت با حضور حداقل یک شاهد امضا شود.
  • از یک وکیل مهاجرتی دارای مجوز به منظور تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت کمک بگیرید. تمامی اطلاعات درج شده در این فرم باید صحیح و قانونی باشند. علاوه بر این، وکیل می‌تواند در تنظیم اساسنامه نیز کمکتان کند زیرا اشتباه در تدوین اساسنامه باعث اختلال در عملکرد شرکت خواهد شد.
  • بعد از آن که درخواستتان قبول شد، می‌توانید شرکت خود را در اداره ثبت، ثبت کنید و هزینه مربوط به آن را بپردازید.
  • هنگام ثبت شرکت در قبرس شمالی حتماً باید آدرس شرکت را مشخص کنید.
  • در گام بعدی، متقاضی باید حساب بانکی در قبرس به منظور انتقال سرمایه شرکت افتتاح کند. سپس، کد مالیاتی از اداره مالیات دریافت می‌شود. برای دریافت کد بیمه نیز می‌توانید به اداره بیمه مراجعه کنید.
  • پیش از استخدام سایر اعضا حتماً باید یک منشی برای انجام کارهای اداری و یک حسابدار برای رسیدگی به امور مالی شرکت استخدام کنید.

فرآیند ثبت شرکت در قبرس

قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی

یکی از دلایل محبوبیت قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاری خارجی، پایین بودن نرخ مالیات در اروپاست. در واقع، نرخ مالیات حدود 5/12 درصدی قبرس شمالی، این کشور را تبدیل به دروازه‌ای برای ورود به بازار اروپا می‌کند. قبرس شمالی به منظور حفظ رژیم مالیاتی مطلوب خود همواره شرایط خاصی را برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت توسط سرمایه‌گذران خارجی در نظر دارد.

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور، سرمایه اولیه است. طبق قوانین در نظر گرفته شده برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، هر فردی با سرمایه اولیه مناسب می‌تواند در این کشور شرکت خود را راه‌اندازی کند. حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور، 100 هزار دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود. این مبلغ باید در یکی از بانک‌های قبرس شمالی سپرده شده باشد و امکان برداشت وجه از این حساب تا زمان تکمیل ثبت شرکتی وجود نخواهد داشت.

برخی از مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت در این کشور عبارتند از:

  • داشتن حداقل دو سهامدار
  • استخدام یک منشی برای ارائه اسناد رسمی شرکت
  • انتخاب حداقل یک نفر به عنوان مدیر؛ هر یک از مدیران باید گواهی امنیت مالیاتی خود را تحویل اداره ثبت دهند.
  • تحویل آدرس حقیقی برای ثبت شرکت

تمامی شرایط مذکور برای انواع شرکت‌ها به استثنای شعب شرکت‌های محدود خارجی قابل اجرا هستند. متقاضی ثبت شرکت در این کشور باید قوانین متعددی را رعایت کند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قوانین مالیاتی، قوانین مربوط به چارت سازمانی، قانون پرداخت حق بیمه کارکنان و قوانین ویژه مربوط به هر شرکت اشاره کرد.  علاوه بر این، ثبت شرکت در این کشور به حداقل 3 هفته زمان نیاز دارد.

قوانین و شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی

مدارک لازم برای تاسیس شرکت

اگر قصد ثبت شرکت در کشور قبرس را دارید، حتماً باید جهت تکمیل مدارک لازم اقدام کنید. تمام این مدارک باید صحیح و معتبر باشند؛ در غیر اینصورت، در روند ثبت شرکت مشکل ایجاد می‌شود. برخی از مهم‌ترین مدارک لازم جهت ثبت شرکت در این کشور به شرح زیر هستند:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر تمام مدیران و سهامداران تایید شده توسط اداره ثبت شرکت‌ها یا کنسولگری قبرس شمالی یا سفارت ترکیه
  • مدارک هویتی دیگر به همراه کپی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک مربوط به سابقه تحصیلی و کاری
  • تصویر اقامت معتبر تمامی مدیران و سهامداران (مثل قبض آب یا برق) و مهر ورود قانونی آن‌ها به کشور قبرس
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ثبت شرکت در قبرس شمالی شامل فرم دفتر ثبت شرکت، فرم اعلامیه وکیل مبنی بر انطباق با الزامات قانون و فرم نام، آدرس و نشانی مدیران و منشی
  • مدرک عدم سوء پیشینه کیفری تمام مدیران و سهامداران به زبان ترکی یا انگلیسی
  • تمکن مالی به منظور اثبات دارا بودن سرمایه اولیه مورد نیاز
  • گواهی 50 هزار یورو در حساب یکی از بانک‌های قبرس
  • تفاهم و اساسنامه
  • گواهی امنیت مالیاتی تمام مدیران
  • طرح تجاری یا بیزینس پلان

منظور از بیزینس پلن یا طرح تجاری، ابتکار شخصی متقاضی ثبت شرکت در قبرس شمالی است. متقاضی باید تمام اهداف تجاری و همچنین بودجه لازم برای تحقق این اهداف را به دولت قبرس شمالی ارائه دهد. تنها در صورتی فرد می‌تواند مراحل دیگر ثبت شرکت در این کشور را ادامه دهد که طرح تجاری ارائه شده پذیرفته شود. به تمامی کسانی که موفق به ثبت شرکت در قبرس شده‌اند، اقامت موقت یک تا 2 ساله داده می‌شود. اگر شرکت بتواند تا 5 سال به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ‌گونه مشکلاتی حقوقی و مالیاتی نداشته باشد، اقامت موقت به دائم تبدیل می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت

سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در قبرس شمالی به نوع شرکت و شرایط آن بستگی دارد. لازم به ذکر است که راه‌اندازی شرکت در قبرس شمالی علاوه بر سرمایه اولیه، هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد. در صورت داشتن حداقل سرمایه اولیه 65 هزار یورو می‌توانید جهت راه‌اندازی یک شرکت خدماتی اقدام کنید. امکان راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف در قبرس شمالی با حداقل سرمایه اولیه 65 هزار یورو وجود دارد.

با این وجود، اگر به دنبال ثبت شرکت در زمینه صادرات و واردات هستید، به سرمایه اولیه بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت‌های صادرات و واردات در کشور قبرس، 171 هزار یورو خواهد بود. فراموش نکنید که 171 هزار یورو تنها سرمایه اولیه است. در نتیجه، با احتساب هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در قبرس شمالی به سرمایه 250 هزار یورویی نیاز پیدا خواهید کرد.

سرمایه لازم برای ثبت شرکت در قبرس

هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی چقدر است؟

سرمایه‌گذاران خارجی که قصد ثبت شرکت در کشور قبرس را دارند، حتماً باید هزینه‌های مربوط به این کار را در نظر بگیرند. هزینه‌های ثبت شرکت در قبرس اروپایی شامل هزینه‌های مختلفی می‌شوند. این هزینه‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد:

هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام یا راه‌اندازی شرکت

اولین و شاید مهم‌ترین هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی یا اروپایی مربوط به هزینه ثبت‌نام و راه‌اندازی شرکت است. هزینه مربوط به ثبت‌نام و راه‌اندازی شرکت فقط یکبار در ابتدای کار پرداخت خواهد شد. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات، شرکت‌هایی با هزینه ثبت‌نام کمتر از 500 یورو را پیشنهاد دهند. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ثبت‌نام 500 یورویی بدون هزینه‌های اضافی از قبیل تهیه اسناد اولیه است. در نتیجه، هزینه نهایی بیشتر از این مبلغ خواهد شد.

به طور کلی، هزینه راه‌اندازی و ثبت شرکت در قبرس شمالی تا 4 هزار یورو تخمین زده می‌شود. البته، برای ثبت شرکت‌های کوچک‌تر تنها باید نیمی از این مبلغ (بین 1200 تا 3000 یورو) را هزینه کنید. هنگام ثبت شرکت، کیفیت خدمات را بر هزینه ثبت‌نام و راه‌اندازی ترجیح دهید.

هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت

هزینه‌های سالانه

منظور از هزینه‌های سالانه، هزینه خدمات و ثبت دفتر است. هزینه خدمات خود شامل هزینه حسابدار و وکیل می‌شود. از سوی دیگر، دفتر ثبت شده شرکت در قبرس نیاز به دبیر دارد. هزینه مربوط به دبیر و ثبت دفتر نیز جز هزینه‌های سالانه ثبت شرکت در قبرس به شمار می‌رود. شرکت‌های قبرسی همگی دارای منشی هستند. البته، بسیاری از شرکت‌ها استخدام یک وکیل معتبر جهت انجام امور به جای منشی را ترجیح می‌دهند. وکیل با اختیاراتی که دارد، می‌تواند درخواست‌های مختلف قانونی را تهیه و امضا کند. هزینه‌های سالانه، هزینه مربوط به وکیل را نیز پوشش می‌دهد.

هزینه‌های مربوط به حسابداری و حسابرسی

یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در قبرس شمالی، هزینه حسابداری و حسابرسی است. بسیاری از افراد، این دو هزینه را یکسان می‌دانند. با این وجود، تفاوت بسیار زیادی میان هزینه‌های حسابداری و حسابرسی وجود دارد. به منظور درک این تفاوت‌ها حتماً باید به دو مورد توجه داشته باشید: تعداد معاملات انجام گرفته در یک ماه یا سال و وسعت شرکت.

همانطور که در فرآیند ثبت شرکت اشاره شد، متقاضی حتماً باید جهت دریافت کد مالیاتی به اداره درآمد داخلی قبرس مراجعه کند. پس از آن، حساب‌های شرکت هر ساله به منظور پرداخت مالیات باید حسابرسی شوند. شرکت‌هایی که در بخش مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کرده‌اند، موظف هستند اظهارنامه مالیاتی خود را هر سه ماه یکبار تحویل دهند. این اظهارنامه مالیاتی برای بررسی مالیات بر ارزش افزوده است.

به طور کلی، هزینه‌های مربوط به حسابداری و حسابرسی ثبت شرکت در قبرس شمالی از 1200 یورو در سال آغاز می‌شوند. توجه داشته باشید که این هزینه‌ها بسته به نوع شرکت متغیر هستند.

هزینه‌های جانبی ثبت شرکت

هزینه‌‌های سالانه قابل پرداخت به مرکز ثبت شرکت

تمامی شرکت‌های خارجی ثبت شده در قبرس شمالی موظف هستند تا سالانه اظهارنامه‌ای را تحویل مرکز ثبت شرکت‌ها دهند. تمامی تغییراتی که در طول یک سال برای شرکت رخ داده است، در این اظهارنامه گزارش می‌شود. به عنوان مثال، تغییر سهامداران، تغییر مدیران، میزان سرمایه و غیره.

هزینه مربوط به تهیه تمبر

یکی دیگر از هزینه‌های جانبی ثبت شرکت در قبرس شمالی، هزینه مربوط به تهیه تمبر است. از تمبر به منظور ارسال اظهارنامه به اداره ثبت قبرس شمالی استفاده می‌شود. این اظهارنامه باید گزارش کاملی از تمامی اتفاقات و رویدادهای مهم شرکت در طول یک سال باشد. هزینه تهیه تمبر که حدود 100 یورو برآورد می‌شود، نیز بر عهده صاحب شرکت خواهد بود.

مالیات ویژه دولت

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های ثبت شرکت در قبرس، مالیات ویژه دولت به شمار می‌رود. دولت قبرس، تمامی شرکت‌ها را موظف به پرداخت مالیات ویژه دولت تا 30 ژوئن هر سال کرده است. در غیر اینصورت، شرکت جریمه می‌شود و مشکلات قانونی برای آن به وجود می‌آید. حداقل مالیات ویژه دولت برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، 350 یورو در نظر گرفته شده است. هر چه شرکت بزرگ‌تر باشد، مالیات آن ‌نیز بیشتر خواهد بود. کمپانی‌هایی که خود از چند شرکت تشکیل شده‌اند، موظف به پرداخت 20 هزار یورو هستند که این مبلغ بین تمام شرکت‌های زیر نظر کمپانی تقسیم می‌شود.

اگر شرکتی اقدام به پرداخت مالیات ویژه دولت در مدت زمان مشخص شده نکند، قانون اجازه حذف نام شرکت از ثبت را می‌دهد. در اینصورت، هزینه بازگرداندن شرکت تا دو سال، 500 یورو و بعد از دو سال، 750 یورو خواهد بود.

ثبت شرکت در قبرس شمالی هزینه‌های متعدد و قوانین خاصی دارد. اگر می‌خواهید هنگام ثبت شرکت و فعالیت در قبرس شمالی با مشکلات حقوقی و مالیاتی روبرو نشوید، در زمینه پرداخت این هزینه‌ها دقت کنید. پیش از پر کردن درخواست حتماً با وکیل یا مشاور خود در مورد تمام هزینه‌های مربوط به قبل و بعد از ثبت شرکت در قبرس صحبت کنید.

مالیات ثبت‌ شرکت‌ در قبرس‌ شمالی‌

مزایا و معایب ثبت شرکت در قبرس

قبرس از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا کرده است. این کشور کوچک اروپایی به عنوان مقصد اصلی متقاضیان خرید ملک و ثبت شرکت شناخته می‌شود. شاید از خود بپرسید، چرا؟ با بررسی مزایا و معایب ثبت شرکت در این کشور می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

چرا ثبت شرکت در قبرس شمالی؟

قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که تلاش می‌کند عضو اتحادیه اروپا شود. این یک مزیت بسیار مهم به شمار می‌رود چراکه در صورت عضویت می‌توانید با تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تجارت داشته باشید. کشور قبرس شرایط اقتصادی مساعد و خوبی دارد به طوری که رشد اقتصادی این کشور به 9 درصد رسیده است. نرخ تورم زیر 2 درصد نیز شرایط اقتصادی خوب این کشور را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در قبرس شمالی، نرخ پایین مالیات نسبت به سایر کشورهای اروپایی‌ است. این امر، بستر مناسبی برای رشد و پیشرفت شرکت‌های ثبت شده در قبرس ایجاد می‌کند. با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در قبرس، استخدام نیروی کار برای شرکت ثبت شده نیز آسان‌تر است. در واقع، قبرس از کشورهای اروپایی با بازار کار فعال محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت قبرس شمالی برای ثبت شرکت می‌توان به هزینه پایین مربوط به راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در این کشور اشاره کرد. اگرچه، در بخش‌های قبل در مورد هزینه‌های ثبت شرکت در قبرس شمالی صحبت کردیم، اما این هزینه‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر بسیار ناچیز هستند. از دیگر مزایای ثبت شرکت در این کشور می‌توان به پایین بودن فساد اداری، امنیت مالی، هزینه‌های مقرون به صرفه، رفاه اجتماعی و سرمایه‌گذاری سودمند اشاره کرد.

مزایای ثبت شرکت در قبرس


اگر در مورد ثبت شرکت سوالی دارید، با شماره‌های 02146148753 و 02146148783 تماس بگیرید. در صورت اشغال بودن تلفن‌ها یا در صورتی که خارج از ساعات اداری از سایت بازدید می‌کنید، لطفا فرم را زیر پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.


سرمایه‌گذاری در قبرس با چه ریسکی همراه است؟

با وجود مزایای بسیار زیادی که قبرس برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد، ثبت شرکت در قبرس شمالی معایبی نیز دارد. یکی از این موارد، بالا بودن سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور است. به همین دلیل، بسیاری از سرمایه‌گذاران تمکن مالی لازم برای انجام این نوع سرمایه‌گذاری در کشور قبرس را ندارند. از سوی دیگر، قبرس شمالی عضو حوزه شینگن نیست. در نتیجه، سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند از مزایای متعدد عضویت در حوزه شینگن بهره‌مند شوند.

اگر قصد دریافت اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت کشور قبرس را دارید، ثبت شرکت در این کشور نمی‌تواند گزینه خوبی باشد. قبرس به کسانی که در این کشور شرکت تاسیس می‌کنند، تابعیت نمی‌دهد. بنابراین، ثبت شرکت در قبرس شمالی تنها یک نوع سرمایه‌گذاری برای توسعه کسب‌وکار به شمار می‌رود. علاوه بر این، تنش‌های سیاسی بین قبرس شمالی و جنوبی وجود دارند. این تنش‌ها ممکن است سرمایه‌گذاری را با ریسک روبرو کند.

از دیگر معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌توان به مشکلات زندگی از قبیل سیستم حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف آن اشاره کرد. این مشکلات زمانی اهمیت پیدا می‌کنند که اقامت موقت قبرس شمالی را به دست آورده باشید. اکثر افرادی که اتومبیل ندارند، روزانه با چالش‌های بسیار زیادی در زمینه رفت و آمد دست و پنجه نرم می‌کنند.

معایب ثبت‌ شرکت‌ در قبرس‌

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

قبرس شمالی از کشورهایی با رفاه اجتماعی و اقتصادی بالا به شمار می‌رود. کیفیت زندگی در این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی بالاست. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران خارجی بسیار زیادی این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. با این وجود، ثبت شرکت در قبرس شمالی منجر به اخذ اقامت این کشور نمی‌شود. در واقع، این یکی از معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به شمار می‌رود. در نتیجه، افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی ازطریق سرمایه‌گذاری را دارند، بهترین روش خرید ملک است.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به دو روش انجام می‌شود:

  • پرداخت 300 هزار یورو به منظور دریافت گلدن ویزای قبرس و اخذ اقامت این کشور
  • خرید ملکی به ارزش 2 میلیون یورو و اخذ پاسپورت این کشور

برخلاف ثبت شرکت در قبرس شمالی، با خرید ملک در کشور قبرس شمالی می‌توان اقامت کوتاه و شهروندی این کشور را به دست آورد. به دلیل وجود پروژه‌های ساخت‌وساز مختلف در قبرس شمالی و تنوع آن‌ها از نظر جغرافیایی و امکانات، امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه اولیه مختلف وجود دارد. خرید ملک در قبرس شمالی دارای مزایای بسیار زیادی است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشد اقتصادی رو به رشد قبرس شمالی
  • قیمت مناسب خانه و آپارتمان با امکانات متنوع
  • امکان خرید ملک ارزان در قبرس شمالی
  • پرداخت اقساطی بهای ملک خریداری شده
  • افزایش ارزش سرمایه اولیه
  • امکان اجاره دادن ملک خریداری شده
  • شرایط مناسب برای زندگی
  • آب‌ و هوای مدیترانه‌ای مناسب و امنیت حاکم بر این کشور
  • امکان افتتاح حساب ارزی بین المللی

تمامی این مزایا باعث می‌شوند تا خرید ملک تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به قبرس شمالی شود. به منظور اخذ پاسپورت قبرس شمالی باید به مدت 10 سال در این کشور زندگی کنید. تسلط بر زبان انگلیسی یا ترکی از دیگر شرایط اخذ پاسپورت قبرس شمالی به شمار می‌رود. علاوه بر این، شغل و درآمد خوبی متقاضی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهاجرت به قبرس‌ شمالی‌ از طریق ثبت‌ شرکت‌

آیا برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، حضور من الزامی است؟

خیر. برای ثبت شرکت در این کشور نیازی به حضور متقاضی وجود ندارد. تمامی مراحل ثبت شرکت را می‌توانید از طریق وکیل معتبر انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید که وکیل باید فردی قابل اطمینان و کاربلد در زمینه تنظیم اسناد مربوط به ثبت شرکت در کشورهای خارجی باشد.

وکیل علاوه بر کمک به شما در پر کردن فرم‌های مربوط به ثبت شرکت در قبرس شمالی می‌تواند به عنوان منشی شرکت نیز استخدام شود. یکی از مزایای استخدام وکیل به عنوان منشی، توانایی او در تهیه و امضای اسناد اداری و حقوقی است. همچنین، بهترین روش برای کسب اطلاع از شرایط، قوانین و هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت، مشاوره با وکیل محسوب می‌شود.

مالیات در قبرس برای شرکت‌ها چقدر است؟

همانطور که در بخش‌های قبل نیز بدان اشاره شد، قبرس شمالی از جمله کشورهای اروپایی با نرخ مالیاتی پایین محسوب می‌شود. با این وجود، ثبت شرکت در قبرس شمالی با مالیات‌های مختلفی همراه است که به نوع و فعالیت آن شرکت بستگی دارد. به عنوان مثال، برای شرکت‌های تجاری بین‌المللی، مالیات بر درآمد 1 درصدی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که شرکت‌های منطقه آزاد از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

فراموش نکنید که تمامی شرکت‌های ثبت شده در قبرس شمالی موظف هستند تا 30 ژوئن هر سال جهت پرداخت مالیات دولت اقدام کنند. این نوع مالیات نیز بسته به نوع شرکت دارای مبالغ مختلفی است که حداقل مقدار آن 350 یورو در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که شهروندان قبرس شمالی از پرداخت مالیات بر ارث، املاک و مستغلات، خالص ثروت و مالیات شهرداری معاف هستند. علاوه بر مالیات مربوط به ثبت شرکت در قبرس شمالی، مالیات بر انتقال اموال غیرمنقول این کشور حدود 8 درصد در نظر گرفته می‌شود.

قوانین مالیاتی قبرس‌ شمالی‌

شروعی تازه با ثبت شرکت در قبرس شمالی

اگر قصد یک سرمایه‌گذاری سودمند یا کمترین دردسر و بیشترین سود را دارید، قبرس شمالی بهترین مکان برای شروع است. این کشور کوچک و زیبا، فرصت‌های بسیار زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهد. قبرس شمالی یکی از بهترین کشورها برای شروع یک کسب‌وکار تازه یا راه‌اندازی نمایندگی به شمار می‌رود. با توجه به نرخ پایین مالیاتی و رشد اقتصادی این کشور، هرگز از سرمایه‌گذاری خود پشیمان نخواهید شد. فراموش نکنید که برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزا نیست. در نتیجه، فرآیند ثبت شرکت در مدت زمان کوتاه‌تری طی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی حتماً با وکلا مشورت کنید. آیا تاکنون اقدام به ثبت کشور در کشورهای خارجی کرده‌اید؟ لطفاً تجربه خود از سود و زیان این نوع سرمایه‌گذاری را در بخش نظر با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *