همه چیز در مورد کشاورزی در قبرس شمالی

کشاورزی در قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر در دنیا است. این کشور بیش­ترین و بهترین خدمات رفاهی و اجتماعی را دارد و امنیت آن نیز از تمامی کشورهای مهاجرپذیر بیش­تر است. این مزایا سبب می‌شود تا سالانه افراد زیادی قصد مهاجرت به قبرس شمالی را داشته باشند. یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور، خرید زمین کشاورزی در آن است. کشاورزی در قبرس شمالی قدمتی چند هزارساله دارد و منبع درآمد مهمی برای ساکنان این کشور محسوب می‌شود.

روش‌های کسب درآمد از طریق کشاورزی‌ در قبرس‌ شمالی‌

کشاورزی نقش بسیار مهمی در اقتصاد قبرس‌ شمالی ایفا می‌کند. در این کشور فرصت‌های بسیار زیادی برای کارآفرینان و افراد فعال در حوزه کشاورزی و باغداری وجود دارد؛ زیرا آب‌وهوای این منطقه بسیار مناسب است و خاک حاصل­خیزی هم دارد. در ادامه به بررسی کامل شغل کشاورزی در قبرس شمالی می‌پردازیم:

فرصت‌های شغلی

آب‌وهوای قبرس‌ شمالی‌ این منطقه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی مناسب کرده‌ است. علاوه ‌بر‌این می‌توانید در کنار کشاورزی، از صنعت پر سود زنبورداری نیز بهره بگیرید. پرورش دام‌های مختلف در کنار کشاورزی می‌تواند، ازجمله فرصت‌های شغلی ایجاد شده در این کشور باشد.

در بسیاری از مناطق قبرس شمالی، کشاورزی به‌صورت سنتی انجام می‌شود و نیازمند توسعه‌هایی در زمینه‌های آبیاری، کنترل آفات و مدیریت مزارع هستند؛ بنابراین اگر در این امور دانش و تخصص کافی دارید، می‌توانید به‌راحتی کار خود را آغاز نمایید.

علاوه بر موارد گفته شده، شما می‌توانید به‌عنوان مالک زمین‌های کشاورزی در این بخش سرمایه‌گذاری‌های سودآوری انجام دهید. اگر سرمایه کافی برای خرید ملک کشاورزی ندارید، می‌توانید به عنوان کارگران فصلی در مزارع این کشور، مشغول به کار شوید. توجه داشته باشید که اغلب محصولات کشاورزی قبرس‌ شمالی‌ در فصل بهار و تابستان برداشت می‌شوند. در این دوره زمانی، نیاز به نیروی کار ماهر برای کاشت و برداشت محصول افزایش می‌یابد.

درآمدها و هزینه‌های کشاورزی‌ در قبرس‌ شمالی‌

آینده کشاورزی‌ در قبرس‌ شمالی

درآمد کشاورزان در قبرس شمالی تا حد زیادی به نوع محصول و میزان تولید آن‌ها وابسته است. کشاورزان این منطقه می‌توانند با افزایش کیفیت محصولات خود و صادر کردن آن به سایر کشورها، از درآمد بالایی برخوردار شوند. تنها هزینه‌های لازم برای کشاورزی در قبرس شمالی خرید تجهیزات و ابزارهای کشاورزی، خرید بذر یا نهال، هزینه‌های آبیاری مزارع و باغ‌ها، هزینه نگهداری از زمین و مزروعات آن و پرداخت هزینه کارگران است.

شیوه‌های کشاورزی در قبرس شمالی

در قبرس شمالی کشاورزی به‌صورت سنتی، روش مدرن و ترکیبی از هر دو روش، انجام می‌شود. ترکیب دو روش کشاورزی به علت تاریخچه طولانی کشاورزی در این منطقه و پدیدآمدن تکنولوژی‌های مختلف در صنعت کشاورزی این کشور است. به‌این‌ترتیب تولید محصولات کشاورزی در این کشور بهینه شده و متناسب با فرصت‌های اقتصادی موجود در منطقه تنظیم می‌شود.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

شیوه سنتی

در بسیاری از روستاهای کشور قبرس‌ شمالی کشاورزی‌ به‌صورت سنتی انجام می‌شود؛ یعنی تمام فرایندهای کاشت، داشت و برداشت محصول بدون کمک ماشین‌آلات کشاورزی و با دست انجام می‌شود. مردم مناطق کوهستانی قبرس از روش سنتی برای کاشت محصولاتی مانند زیتون استفاده می‌کنند.

شیوه مدرن

با پیشرفت‌های گسترده علم و فناوری کشاورزی در قبرس شمالی نیز دچار تحولات بسیاری شده است. امروزه کشاورزان در این ناحیه کشاورزی را با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی و روش‌های آبیاری هوشمند انجام می‌دهند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری به کاهش هدررفت انرژی نیز کمک کنند.

کشاورزی‌ با شیوه مدرن در قبرس‌ شمالی‌

سیاست‌های کشاورزی در قبرس شمالی

کشاورزی‌ بخش مهمی از اقتصاد قبرس‌ شمالی است؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این زمینه انجام می‌شود. اغلب سیاست‌های کشاورزی در این کشور نیز برای تأمین امنیت غذایی و توسعه پایدار قبرس شمالی است. دولت قبرس شمالی همواره تلاش می‌کند تا با حمایت‌های مالی از کشاورزان، مردم را به این شغل ارزشمند تشویق و ترغیب کند.

علاوه بر این دولت قبرس با فراهم‌کردن انواع تجهیزات کشاورزی برای آن‌ها، سعی در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی در قبرس شمالی دارد. ارائه انبارهای ذخیره‌سازی بزرگ از دیگر امتیازات ویژه‌ای است که دولت قبرس برای کشاورزان نمونه خود در نظر گرفته است.

رواج کشاورزی‌ ارگانیک از دیگر سیاست‌های دولت قبرس‌ شمالی‌ در حوزه کشاورزی است. کشاورزی ارگانیک یعنی در تولید محصولات کشاورزی از هیچ‌گونه آفات یا کودهای شیمیایی، دستکاری‌های ژنتیکی و… استفاده نشود. حفاظت از محیط ‌زیست نیز از سیاست‌های مهم دیگر دولت قبرس است که با ارگانیک کردن کشاورزی و استفاده از روش‌های کشاورزی پایدار حاصل می‌شود.

بررسی شرایط آب‌وهوایی و خاک کشور قبرس برای کشاورزی

آب‌وهوای این منطقه مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم (میانگین دمای 28 درجه سانتی‌گراد) و زمستان‌های معتدل (میانگین دمای 11 درجه سانتی‌گراد) است. این آب‌وهوا برای پرورش محصولاتی مانند زیتون بسیار معتدل و مناسب می‌باشد.

آب‌وهوای قبرس برای کشاورزی

زمین‌های کشاورزی قبرس شمالی از خاک حاصلخیزی برخوردار هستند. این خاک عمدتا از آهک تشکیل شده و زهکش بسیار خوبی دارد. لازم به ذکر است که در خاک این کشور بسیاری از مواد مغذی برای رشد گیاهان یافت نمی‌شود که باید آن‌ها را با کودهای مغذی تامین کرد، اما با این ‌وجود محصولاتی مانند زیتون و انگور در این خاک بسیار خوب رشد می‌کنند. خاک مناطق کوهستانی قبرس شمالی از رس و لوم (ترکیب ماسه، لای و مقدار کمی رس) تشکیل شده و برای کشت غلات، سبزی‌ها و درختان میوه و مرکبات مناسب است.

محصولات کشاورزی متنوع در قبرس شمالی

همان‌طور که بیان کردیم خاک و آب‌وهوای کشور قبرس برای تولید محصولات کشاورزی بسیار مناسب است؛ به‌همین دلیل محصولات کشاورزی در قبرس شمالی بسیار متنوع هستند. البته باید گفت که در طول تاریخ تولید برخی از محصولات کشاورزی نیز افزایش داشته است. به‌عنوان‌ مثال در دوره عثمانی کشت محصولاتی مانند تنباکو و پنبه در این کشور بسیار افزایش پیدا کرد.

به‌طورکلی، می‌توان گفت که محصولات مدیترانه‌ای که به گرما و رطوبت بالایی نیاز دارند، از جمله محصولات کشاورزی در قبرس شمالی هستند. در این منطقه سبزی‌های بسیار متنوعی هم رشد می‌کنند که طعم و بوی بی‌نظیری دارند. از جمله محصولات کشاورزی قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیتون
  • انگور
  • خرما
  • انجیر
  • نارنگی
  • پرتقال
  • هندوانه
  • لیمو
  • گندم
  • گوجه‌فرنگی
  • ذرت
  • انواع گیاهان دارویی

محصولات کشاورزی‌ در قبرس‌ شمالی

لازم به ذکر است که کیفیت زیتون کشت شده در قبرس‌ شمالی‌ بسیار بالا است و به همین علت این کشور یکی از برترین تولیدکنندگان روغن‌زیتون در جهان محسوب می‌شود. علاوه بر این کینوا یکی از محصولات کشاورزی نوآورانه در این کشور است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد.

نقش کشاورزی در اقتصاد قبرس شمالی

کشاورزی در قبرس شمالی نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور دارد. طبق بررسی‌های انجام‌شده 16 درصد از اقتصاد داخلی کشور قبرس‌ مربوط به بخش کشاورزی‌ است. در قبرس‌ شمالی بیشتر زمین‌ها کشاورزی هستند. مناطق روستایی این کشور زمین‌های کوچکی دارند؛ به همین دلیل مزرعه‌های خانوادگی رایج‌ترین شکل کشاورزی در قبرس شمالی است. محصولاتی که در ادامه بیان کرده‌ایم، نقش ویژه‌ای در اقتصاد قبرس دارند.

  • گندم و جو: این محصولات به ‌طور قابل‌توجهی در قبرس شمالی کشت می‌شوند و برای تولید نان، انواع کلوچه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • مرکبات: مرکبات مهم‌ترین محصولات کشاورزی در قبرس شمالی هستند. تولید مرکباتی مانند لیمو، پرتقال و نارنگی در قبرس شمالی بسیار رایج است. عمده این محصولات به سایر کشورها صادر می‌شود.
  • سیب‌زمینی و سبزیجات: سیب‌زمینی و سبزیجاتی مانند خیار، گوجه‌فرنگی و… در این منطقه بسیار کشت می‌شوند و تأمین‌کننده نیاز داخلی کشور و بازارهای بین‌المللی هستند.
  • زیتون: تولید زیتون از جمله محصولات شاخص قبرس شمالی است و از آن به‌عنوان منبع اصلی تولید روغن در این کشور استفاده می‌شود.

دولت این کشور نیز با تشویق کشاورزان از طریق مزایای مالیاتی و یارانه‌های متنوع به این بخش کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این دولت با تصویب قوانین مختلف، مانع از نابودی زمین‌های کشاورزی به‌منظور راه‌سازی و افزایش شهرنشینی می‌شود.

کشاورزی در اقتصاد قبرس شمالی

چالش‌های کشاورزی در قبرس شمالی

کشاورزان در قبرس شمالی با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. از جمله این چالش‌ها می‌توان به عدم دسترسی به سرمایه، نداشتن فناوری‌ها و تکنولوژی‌های تخصصی در این حوزه و دسترسی محدود به زمین اشاره کرد. البته دولت قبرس شمالی در تلاش است تا با برطرف کردن این چالش‌ها و به‌کارگیری نیروهای متخصص، به رونق بیش­تر کشاورزی در این منطقه کمک کند.

تغییرات آب‌وهوایی و افزایش خشکسالی را نیز می‌توان از دیگر چالش‌های کشاورزی در قبرس شمالی دانست. کاهش منابع آب زیرزمینی و کیفیت آن نیز کشاورزی در این منطقه را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. لازم به ذکر است که امروزه مهندسی کشاورزی‌ در قبرس‌ روی کار آمده تا با افزایش زمین‌های کشاورزی‌ و استفاده از روش‌های آبیاری قطره‌ای، این چالش را برطرف نماید.

آینده کشاورزی در کشور قبرس شمالی

امروزه و با پدیدآمدن روش‌های نوین کشاورزی، آینده کشاورزی در قبرس شمالی بسیار روشن است. از طرفی با افزایش خشکسالی‌ها در مناطق مختلف، جهان با ناامنی غذایی مواجه است؛ به همین دلیل کشاورزی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

دولت قبرس شمالی موقعیت‌های منحصربه‌فردی را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی‌ فراهم کرده است تا به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در این منطقه کمک کند. موارد زیر از مهم‌ترین جنبه‌های توسعه کشاورزی‌ در قبرس محسوب می‌شوند:

  • افزایش تنوع محصولات: افزایش تنوع محصولات می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی در قبرس شمالی کمک کند. تولید محصولات جدید مانند کینوا که تقاضای جهانی دارد، می‌تواند در بهبود وضع اقتصادی کشاورزان نیز تاثیر داشته باشد.
  • توسعه تکنولوژی‌های کشاورزی: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و دستگاه‌های مکانیزه به تولید و افزایش بهره‌وری از محصولات کشاورزی کمک می‌کند.
  • آموزش مهارت‌های کشاورزی: افزایش دانش و مهارت‌های کشاورزان و تشویق آن‌ها به استفاده از روش‌های نوآورانه در کشاورزی، می‌تواند به افزایش کیفیت محصولات و تولید بیشتر آن‌ها در یک بازه زمانی کوتاه کمک کند.
  • سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های کشاورزی: دولت قبرس شمالی در تلاش است تا با جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این حوزه، کشاورزی‌ را در این منطقه توسعه دهد.

مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با استفاده از خدمات شزوما

خرید زمین کشاورزی در قبرس شمالی و سرمایه‌گذاری در آن مزایای بسیار مهمی برای شما دارد. با این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین سود را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این با خرید زمین کشاورزی در این کشور، امکان گرفتن اقامت دائم برای شما آسان‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که میزان تورم در این کشور بسیار پایین است و شما می‌توانید با یک بودجه کم در قبرس زمین کشاورزی بخرید و از مزایای کشاورزی در قبرس‌ شمالی‌ بهره‌مند شوید.

خرید زمین کشاورزی در قبرس شمالی

کارگروه آموزشی-سرمایه‌گذاری شزوما با داشتن سابقه‌ای طولانی در زمینه سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند تا با خرید و فروش زمین در مناطق مختلف و امن دنیا مانند قبرس شمالی، سرمایه خود را چند برابر کنید. اگر می‌خواهید آینده خود و خانواده­تان را تضمین کنید، باید به فکر خرید زمین در کشورهای امن و آزاد جهان باشید. با این کار می‌توانید، اقامت دائم آن کشور را دریافت کرده و فرصت زندگی و تحصیل‌کردن در بهترین کشورها را تجربه نمایید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *