قبرس یا گرجستان؛ کدام بهتر است؟

قبرس یا گرجستان

به نظر شما مهاجرت به کدام کشور بهتر است، قبرس یا گرجستان؟ بسیاری از افراد هنگام انتخاب مقصد برای مهاجرت خود، دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند بین کشور قبرس و گرجستان یکی را انتخاب کنند. در این زمان بهتر است با شرایط مهاجرت، ویژگی‌ها و بازار کار هر یک از این کشورها آشنایی داشته باشید تا بتوانید از میان این دو کشور دست به انتخاب بزنید. سعی کنید وضعیت اقتصادی، سیاسی و … آن‌ها را نیز زیر نظر بگیرید و کشوری را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری به شما و فرهنگتان دارد. در ادامه شما را بیشتر با این دو کشور آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی کشور قبرس و گرجستان

پیش از اینکه به شما بگوییم قبرس یا گرجستان را برای مهاجرت انتخاب کنید بهتر است با این دو کشور بیشتر آشنا شوید. کشور قبرس شمالی یک جزیره کوچک است که در قسمت جنوبی ترکیه قرار دارد. کشور ترکیه به صورت مستقیم روی این کشور نظارت داشته و از آن حمایت می‌کند. زبان اصلی قبرس شمالی ترکی است و در بخش‌هایی از آن یونانی نیز صحبت می‌کنند.

گرجستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که بین دریای خزر و سیاه واقع شده است. آب و هوای این کشور در اکثر مواقع سال نیمه گرمسیری می‌باشد. مردم این کشور اکثراً به زبان گرجی صحبت می‌کنند؛ اما در بخش‌هایی از آن زبان روسی نیز رایج است.

مقایسه روند دریافت ویزا در گرجستان‌ و قبرس‌

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمان انتخاب کشور برای مهاجرت اهمیت پیدا می‌کند، روند اخذ ویزا است. همان طور که می‌دانید ایرانیان می‌توانند بدون ویزا و تنها به وسیله پاسپورت به ترکیه سفر کنند. کشور قبرس شمالی نیز با ترکیه روابط سیاسی بسیار خوبی دارد. همین مسئله نیز باعث شده روند اخذ ویزای این کشور نسبت به گرجستان بسیار سریع‌تر و آسان‌تر باشد.

در واقع شما می‌توانید با ورود به فرودگاه، برای سفر و مهاجرت به قبرس شمالی ویزای فرودگاهی دریافت کنید. همین مسئله باعث کاهش هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا می‌شود؛ اما برای مهاجرت و حتی سفر به کشور گرجستان نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت. شما تنها با مراجعه به سفارت این کشور و طی کردن مراحل اداری می‌توانید به گرجستان مراجعه کنید.

اخذ اقامت گرجستان

مقایسه مسائل مربوط به خرید ملک در قبرس شمالی و گرجستان

حال برای اینکه بتوانید میان قبرس یا گرجستان دست به انتخاب بزنید، بهتر است به مقایسه خرید ملک در این دو کشور بپردازیم. شما در کشور قبرس شمالی به راحتی می‌توانید ملک مورد نظرتان را خریداری کنید. در واقع با خرید ملک در این کشور با هر قیمتی می‌توانید اقامت دائم آن را بگیرید. تفاوتی ندارد که ملک مورد نظر شما از نوع عرضه یا اعیان باشد.

در نقطه مقابل برای اخذ اقامت گرجستان باید ملکی به ارزش 100 هزار دلار را خریداری کنید و ملک مورد نظر شما باید از نوع اعیان باشد. در زمان خرید ملک در قبرس یا گرجستان به این مسئله نیز توجه داشته باشید که قوانین خرید و فروش در کشور گرجستان سخت‌تر است. علاوه بر این با خرید خانه یا زمین در قبرس شما یک سرمایه گذاری پر بازده خواهید داشت و می‌توانید پس از مدتی با فروش آن سود زیادی به دست آورید.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

مقایسه تحصیل در کشور قبرس و گرجستان

شرایط تحصیل در هر دو کشور قبرس و گرجستان تقریباً یکسان است. شما برای تحصیل در این دو کشور به مدرک زبان نیازی ندارید و می‌توانید با تسلط نسبی به زبان انگلیسی در این کشورها به تحصیل مشغول شوید. دانشگاه‌های کشور گرجستان کاملاً اروپایی هستند؛ اما دانشگاه‌ها و کالج‌های قبرس شمالی ادغامی از سیستم آموزشی اروپا و آمریکا هستند. همچنین دانشگاه‌های قبرس بین‌المللی هستند و با تحصیل در آن‌ها مدرکی معتبرتر دریافت خواهید کرد.

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی

مقایسه وضعیت بازار کار در دو کشور قبرس و گرجستان

حال برای اینکه بتوانید میان دو کشور قبرس یا گرجستان انتخاب کنید، بهتر است بازار کار این دو کشور را مورد مقایسه قرار دهیم. وضعیت کار و شغل در این دو کشور تقریباً یکسان است. در واقع همه چیز به میزان تسلط شما به زبان ترکی یا گرجی بستگی دارد. اگر زبان گرجی شما قوی است بهتر است کشور گرجستان را برای مهاجرت انتخاب کنید؛ اما اگر به طور روان ترکی صحبت می‌کنید می‌توانید به قبرس شمالی مهاجرت کنید.

مقایسه فرهنگ و آداب رسوم قبرس و گرجستان

مردم گرجستان اکثر مسیحی هستند؛ اما قبرسی‌ها مسلمان می‌باشند. در واقع می‌توان گفت ایرانیان با مردم قبرس اشتراکات فرهنگی متعددی دارند. علاوه بر این رفتار بومیان قبرس شمالی با مهاجران بسیار دوستانه است. هم اکنون حدود 15 هزار ایرانی در این کشور ساکن هستند و شما با مهاجرت به قبرس به هیچ عنوان احساس غربت نخواهید کرد و به سرعت می‌توانید دوستان زیادی پیدا کنید. در گرجستان تعداد ایرانی زبانان بسیار کم است و شما به سختی می‌توانید در این کشور زندگی کنید.

مقایسه هزینه‌های زندگی در قبرس‌ و گرجستان‌

یکی از مسائل مهم در زمان مهاجرت، هزینه‌های زندگی در کشور مقصد است. قبرس شمالی کشوری کم هزینه است. در واقع با وجود اینکه این کشور دارای ظاهری اروپایی و لوکس است، هزینه‌های زندگی در آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. البته باید دقت داشته باشید که میزان درآمد نیز در این کشور نسبت به دیگر کشورها کمتر است. هزینه‌های زندگی در گرجستان بیشتر است؛ اما این میزان هزینه با درآمد شما همخوانی دارد و از این نظر می‌توانید زندگی راحتی را در این کشور داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

سخن پایانی

اگر می‌خواهید بین کشورهای قبرس یا گرجستان یکی را انتخاب کنید، بهتر است بدانید قبرس از نظر کیفیت زندگی، دانشگاه‌های معتبر، روند اخذ ویزا و … بسیار بهتر از گرجستان است. البته اگر به زبان گرجی تسلط دارید و می‌خواهید مهاجرت کاری داشته باشید بهتر است گرجستان را انتخاب کنید (اگر گرجی نیستید مهاجرت به این کشور را پیشنهاد نمی کنیم)؛ اما برای خرید ملک، کشور قبرس شمالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما می‌توانید تمامی کارهای مربوط به مهاجرت به قبرس شمالی را از طریق هلدینگ حقوقی سرمایه‌گذاری شزوما انجام دهید. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان به این کشور مهاجرت کنید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *