قبرس شمالی بهتره یا ترکیه؟

ترکیه یا قبرس

خرید املاک، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. قبرس شمالی و ترکیه، دو کشوری هستند که شرایط مناسبی برای خرید املاک دارند. این کشورها به‌دلیل بازار املاک روبه‌رشد و قیمت پایین ملک و مسکن، نسبت به کشورهای اروپایی، دو گزینه اصلی و برتر برای ایرانیان به‌شمار می‌روند و اولویت بیش‌تری نسبت به دیگر کشورها دارند. اگر شما هم به فکر خرید ملک و مهاجرت هستید و قصد دارید، بین قبرس شمالی یا ترکیه یکی را انتخاب کنید، در ادامه با این مقاله از سایت شزوما همراه باشید.

مهاجرت دائم، تغییری بزرگ ایجاد می‌کند و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی مهاجر را، تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برای اینکه تصمیم مناسبی بگیرید و مقصد مهاجرتی را درست انتخاب کنید، باید شرایط کشور مقصد را بررسی کنید. فرهنگ، شرایط تحصیل، درآمد و تناسب آن با هزینه‌ها یا امنیت و آرامش کشور مقصد، مواردی هستند که پیش از مهاجرت باید مورد بررسی قرار بگیرند. ما تمامی عوامل موردنیاز شما برای مهاجرت را بررسی می‌کنیم و در آخر به شما خواهیم گفت که قبرس شمالی یا ترکیه برای زندگی و خرید املاک بهتر است.

ترکیه کشوری توریستی است که بخش عمده آن در آسیا و قسمت کوچکی از آن در اروپا قرار دارد. جمهوری ترکیه بین 6 کشور آسیایی و 2 کشور اروپایی قرار می‌گیرد که شرایط تجاری مناسبی را برای این کشور فراهم می‌کنند. ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد و همین امر سبب رونق تجارت و سفرهای دریایی می‌شود.

قبرس شمالی که با نام جمهوری ترک قبرس شمالی نیز شناخته می‌شود، کشوری خودمختار، ولی تحت کنترل ترکیه است. این کشور، جزیره‌ای است که در جنوب جمهوری ترکیه قرار دارد. قبرس شمالی در ابعاد مختلف سیاسی یا اجتماعی استقلال کامل از ترکیه و قانون‌های این کشور دارد. به همین دلیل برخی شرایط سرمایه‌گذاری یا اقامت در این کشور متفاوت با ترکیه هستند. در سایر بخش‌ها مانند فرهنگ، وضعیت معیشتی مردم، تحصیل و حتی نحوه زندگی نیز تفاوت زیادی میان دو کشور ترکیه و قبرس شمالی دیده می‌شود.

مقایسه ترکیه با قبرس شمالی ازنظر جمعیت و مسافت

بررسی جمعیت دو کشور کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانیم، بین قبرس شمالی یا ترکیه یکی را انتخاب کنیم. جمهوری ترکیه بیش از 85 میلیون نفر جمعیت دارد که در مسافت تقریبی 783 هزار کیلومتر مربعی این کشور سکونت دارند. در کنار مردم بومی ترکیه، سالانه بیش از 50 میلیون توریست به این کشور سفر می‌کنند و باعث شلوغی و ازدحام شهرهای مختلف جمهوری ترکیه می‌شوند.

کشور قبرس شمالی با مسافت تقریبی 3 هزار و 300 کیلومتر مربع، جمعیت 400 هزار نفری دارد و بااینکه یک کشور توریستی به‌شمار می‌رود، گردشگران خارجی خیلی کم‌تری نسبت به ترکیه دارد. اگر تراکم ‌جمعیت این دو کشور را در نظر بگیریم، ترکیه به‌ازای هر کیلومتر مربع 110 نفر جمعیت بومی دارد. درحالی‌که جمهوری قبرس شمالی به‌ازای هر کیلومتر مربع 86 نفر جمعیت دارد. نرخ رشد جمعیت قبرس شمالی، کم‌تر از ترکیه است؛ بنابراین اگر به‌دنبال کشوری آرام و کم‌جمعیت هستید، قبرس شمالی برای شما، بهترین گزینه خواهد بود.

با در نظر گرفتن جمعیت و درصد توریست‌های سالانه ترکیه، شاید تصور کنید که وضعیت اقتصادی این کشور بهتر از قبرس است. بااینکه ترکیه وضعیت معیشتی مناسبی دارد، ولی نرخ بیکاری در این کشور 15 تا 20 درصد تخمین زده می‌شود. درحالی‌که نرخ بیکاری در قبرس شمالی کمتر از 7 درصد است.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

هر دو کشور ترکیه و قبرس، روبه‌رشد و توسعه هستند. درنتیجه برای بیشتر افراد با تخصص‌های گوناگون، امکان یافتن شغل مناسب با درآمد مطلوب وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه، بیشتر از قبرس شمالی است و همین ویژگی سبب می‌شود که قبرس شمالی انتخاب بهتری باشد.

ترکیه بهتره یا قبرس

تفاوت‌های سیستم آموزشی و تحصیلی ترکیه و قبرس شمالی

اگر متقاضی مهاجرت تحصیلی باشید، حتماً نام قبرس شمالی یا ترکیه را در لیست کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی دیده‌اید. این کشورها دارای دانشگاه‌های معتبری هستند که مدارک و گواهی‌نامه‌هایی با اعتبار بین‌المللی ارائه می‌کنند. البته، تعداد دانشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده قبرس، بیشتر از ترکیه است و به‌دلیل داشتن جمعیت کم‌تر، پذیرش آسان‌تری برای دانشجویان خارجی در نظر دارد.

سیستم آموزشی دانشگاه‌­های قبرس شمالی، مشابه دانشگاه­های آمریکایی طراحی شده است، ولی ترکیه سیستم آموزشی مستقل خود را دارد. این ویژگی سبب می‌شود که سطح کیفی آموزش‌­های آکادمیک قبرس شمالی، بالاتر از ترکیه باشد و متقاضیان بیش‌تری داشته باشد. شباهت سیستم آموزشی این کشور با آمریکا اعتبار بیش‌تری به مدرک­‌های ارائه‌شده توسط دانشگاه‌­های قبرس شمالی می‌بخشد و اگر بعد از اتمام تحصیل قصد مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشید، مسیر برای شما هموارتر است.

از دیگر برتری‌های سیستم آموزش قبرس شمالی، شرایط بهتر استخدامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور است. اگر بعد از اتمام تحصیل بخواهید با شرکت‌های بین‌المللی کار کنید، مدارک دانشگاهی قبرس شمالی بیشتر موردپذیرش هستند؛ زیرا سیستم آموزش آمریکایی برای همه مشخص و پذیرفته شده است.

جمهوری قبرس شمالی بورسیه‌های تحصیلی 50 تا 100 درصدی دارد که بر اساس شرایط دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرند. درحالی‌که بیشتر بورسیه‌های ارائه‌شده توسط دانشگاه‌های ترکیه کمتر از 50 درصد هستند. هزینه‌های تحصیل در ترکیه بیشتر از قبرس شمالی است و اگر هزینه‌های زندگی را به آن اضافه کنید، همه افراد توانایی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را ندارند.

قبرس شمالی و ترکیه به آزمون ورودی و مدرک معتبر زبان نیاز دارند؟

تسلط به زبان انگلیسی، دیگر ویژگی است که باید زمان انتخاب قبرس شمالی یا ترکیه به آن توجه داشته باشید. برای ثبت‌نام در دانشگا‌ه‌های قبرس شمالی، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید؛ اما برای ثبت‌نام در بیشتر دانشگاه‌های ترکیه به آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا 6 نیاز دارید.

هیچ‌کدام از دانشگاه‌های جمهوری قبرس شمالی برای پذیرش تحصیلی دانشجویان به آزمون‌های ورودی نیاز ندارند و شما با داشتن یک رزومه تحصیلی مناسب و کامل، می‌توانید در دانشگاه موردنظرتان ثبت‌نام کنید. در میان دانشگاه‌های ترکیه، مراکز آموزشی که متقاضی بیش‌تری دارند، آزمون ورودی را معیاری برای پذیرش دانشجویان در نظر می‌گیرند. این آزمون، گاهی توسط خود دانشگاه گرفته می‌شود و در برخی شرایط باید در آزمون کشوری ترکیه شرکت کنید.

قبرس شمالی یا ترکیه دو کشور با شرایط تحصیلی مناسب هستند که به نسبت کشورهای اروپایی شرایط تحصیل آسان و مقرون‌به‌صرفه‌ای را فراهم کرده‌اند. با در نظر گرفتن نیاز به مدرک زبان انگلیسی و آزمون ورودی، متوجه می‌شویم که بین این دو کشور، قبرس شمالی انتخاب بهتری برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

تفاوت هزینه‌های تحصیل در جمهوری ترکیه و کشور قبرس شمالی

ترکیه یا قبرس شمالی

دانشگاه‌های هر دو کشور، به سه دسته دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌های بین‌المللی تقسیم می‌شوند. دانشگاه‌های دولتی، ارزان‌ترین خدمات تحصیلی را دارند و گران‌ترین خدمات مربوط به دانشگاه‌های بین‌المللی است. در جدول زیر می‌توانید، هزینه‌های تقریبی تحصیل در دانشگاه‌های مختلف قبرس شمالی یا ترکیه را مشاهده کنید.

ترکیه قبرس شمالی
دانشگاه‌های دولتی 300 تا 500 یورو برای رشته‌های غیرپزشکی و 2000 تا 4000 یورو برای رشته‌های پزشکی در مقطع کارشناسی از 4 هزار یورو تا 5 هزار یورو برای مقطع کارشناسی
دانشگا‌ه‌های خصوصی از 1700 یورو تا 4100 یورو برای رشته‌های غیرپزشکی در مقطع کارشناسی، 5300 یورو برای رشته‌های دندانپزشکی و 9000 یورو برای رشته‌های پزشکی در مقطع کارشناسی از 5 هزار یورو تا 10 هزار یورو برای مقطع کارشناسی
دانشگاه‌های بین‌المللی  هزار یورو تا 10 هزار یورو از 7 هزار یورو تا 15 هزار یورو برای مقطع کارشناسی

شناخت ویژگی‌های فرهنگی دو کشور

ترکیه کشوری با فرهنگ‌های ملی و آداب‌ورسوم بومی است. در سال‌های گذشته، بخش‌های زیادی از سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی ترکیه از غرب الگوبرداری شده است تا سرعت پیشرفت و توسعه این کشور افزایش یابد. بااین‌حال هنوز هم مردم الگوهای سنتی و بومی قدیمی این کشور را دنبال می‌کنند و تحت‌تأثیر فرهنگ غربی قرار نگرفتند.

اگر برای شما این سؤال مطرح شده است که قبرس شمالی یا ترکیه فرهنگ‌های متفاوتی دارند یا نه؟ باید بگوییم شباهت‌های فرهنگی و رفتاری مردم این دو کشور بیشتر از آن است که امکان چشم‌پوشی از آن وجود داشته باشد. قبرس شمالی حکومتی مستقل دارد و کشوری مجزا به‌شمار می‌رود، ولی هنوز بخشی از خاک کشور ترکیه است و مردمی ترک دارد.

قبرس شمالی یا ترکیه هر دو کشورهایی هستند که به مهاجران توریستی اهمیت زیادی می‌دهند و در حال ایجاد شرایطی ایده‌آل برای گردشگران خارجی هستند. نرخ گردشگرپذیری ترکیه، بیشتر از قبرس شمالی است؛ اما مردم هر دو کشور به‌دلیل داشتن فرهنگ‌های بومی و زندگی نیمه سنتی ارتباط زیادی با افراد خارجی برقرار نمی‌کنند. اگر هر یک از دو کشور ترکیه یا قبرس شمالی، مقصد مهاجرتی شما هستند، پیش از سفر باید آشنایی با فرهنگ این دو کشور را تکمیل کنید و خودتان را با آداب‌ورسوم آن‌ها تطبیق دهید.

زبان رسمی مردم در هر دو کشور ترکیه و قبرس شمالی، ترکی استانبولی است که در قبرس شمالی با لهجه قبرسی صحبت می‌شود. بیش از 95 درصد مردم هر دو کشور مسلمان هستند. ولی هیچ قانون اجباری برای شهروندان قبرس شمالی یا ترکیه یا مهاجران وجود ندارد که آن‌ها را ملزم به رعایت قوانین اسلامی‌ کند. (پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی را نیز مطالعه کنید.)

شرایط اشتغال به کار در کشورهای ترکیه و قبرس شمالی

اگر قصد دارید به‌عنوان مهاجر در کشور دیگری مشغول به کار شوید، در قدم اول باید در حرفه‌ای خاص که نیاز جامعه مقصد است، تخصص داشته باشید. بعد از کسب تخصص، داشتن رزومه‌ای قوی که توانایی‌های شما را به کارفرمایان نشان می‌دهد، اهمیت زیادی برای یافتن شغل مناسب دارد. در آخر شما باید شرایط کاری کشور مقصد را بررسی کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

ترکیه به‌عنوان کشوری رو به توسعه و پیشرفت، تلاش زیادی برای ایجاد شکوفایی اقتصادی دارد. درنتیجه فرصت‌های شغلی متنوعی در این کشور هستند که آماده پذیرش مهاجران باشند. برخلاف ترکیه، قبرس شمالی هیچ شرایط ویژه‌ای را برای مهاجران در نظر ندارد و طرح خاصی برای اشتغال متقاضیان خارجی ارائه نمی‌دهد. البته کم‌تر بودن نرخ بیکاری در قبرس شمالی، سبب می‌شود که یافتن شغل در این کشور آسان‌تر باشد.

از دیگر مزیت‌ها و برتری‌های اشتغال در قبرس شمالی، بالاتر بودن حداقل دستمزد است که تفاوت زیادی با حداقل دستمزد در ترکیه دارد. حداقل حقوق در ترکیه 5 هزار لیر در ماه است درحالی‌که حداقل دستمزد در قبرس شمالی 7200 هزار لیر است. اگر قصد مهاجرات کاری را دارید و مقصد شما قبرس شمالی یا ترکیه می‌باشد، قبرس شرایط کاری بهتری دارد و درآمد شما بسیار بیشتر از هزینه‌ها خواهد بود. (مقاله کار در قبرس شمالی را بخوانید)

نحوه اخذ ویزا ترکیه یا قبرس شمالی برای ایرانیان

اگر قصد سفر توریستی به قبرس شمالی یا ترکیه را دارید، نیازی به اخذ ویزا برای ایرانیان وجود ندارد و شما با داشتن یک پاسپورت وارد خاک این دو کشور می‌شوید. پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و با آن می‌توانید به مدت 30 روز در ترکیه و 90 روز در قبرس شمالی، اقامت داشته باشید. برای افرادی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی را دارند، شرایط متفاوت خواهد بود.

برای تحصیل یا کار در ترکیه، باید ویزای تحصیلی یا کاری دریافت کنید که توسط سفارت این کشور صادر می‌شود.‌ برای اخذ ویزا نیاز به تأییدیه دانشگاه مقصد یا شرکتی دارید که برای کار در آن استخدام شده‌اید؛ اما قبرس شمالی، ویزای فرودگاهی دارد؛ یعنی شما پیش از مهاجرت، نیازی به اخذ ویزا ندارید و ویزای تحصیلی یا کاری در فرودگاه قبرس، برای شما صادر می‌شود. از نظر سهولت اخذ ویزا، قبرس شمالی، برتری بیش‌تری نسبت به کشور ترکیه دارد.

ترکیه یا قبرس شمالی

اقامت دائم یا دریافت تابعیت

در حال حاضر با خرید ملکی به ارزش حداقل 400 هزار دلار می‌توانید، تابعیت و اقامت ترکیه را دریافت کنید و به شهروند این کشور تبدیل شوید. در کشور قبرس شمالی با خرید ملکی به حداقل ارزش 92 هزار دلار می‌توانید، اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید؛ اما قبرس شمالی به هیچ‌یک از مهاجران خارجی، تابعیت نمی‌دهد.

اگر هدف شما از مهاجرت، اخذ تابعیت کشور مقصد است، ترکیه انتخاب مطلوبی برای شما خواهد بود. درصورتی‌که به اخذ تابعیت اهمیت نمی‌دهید، قبرس شمالی با پایین‌ترین هزینه که برای خرید ملک در نظر دارد، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

درباره شرایط خرید ملک در قبرس شمالی یا ترکیه باید بگوییم، هر دو کشور، بازار املاک و مستغلات درحال‌توسعه و روبه‌رشد دارند. بااینکه بازار املاک هر دو کشور برای مهاجران خارجی جذابیت دارد، اما میزان تقاضا برای خرید ملک در قبرس شمالی رو به افزایش است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، قیمت پایین‌تر ملک در قبرس شمالی است. روند خرید و مالکیت نیز در جمهوری قبرس شمالی، آسان‌تر از کشور ترکیه است که سبب محبوبیت بیشتر آن می‌شود.

سطح امنیت در کشور قبرس شمالی و جمهوری ترکیه

میزان جرم و جنایت در قبرس شمالی نزدیک به صفر است و به‌راحتی می‌توانید در این کشور تردد داشته باشید. ترکیه با وجود پلیس‌های امنیتی و نظارت قوی، هنوز هم امنیت زیادی ندارد. درحالی‌که سطح امنیتی قبرس از میانگین کشورهای اروپایی، بسیار بالاتر است. در قبرس شمالی، کوچک‌ترین پرونده کیفری مهاجران برابر با اخراج از این کشور خواهد بود و به همین دلیل رفتار قانون‌مند مهاجران در این کشور، قابل‌مشاهده است.

تعداد بالای پناه جویان متقاضی پناهندگی در ترکیه، یکی از مهم‌ترین علل ناامنی در این کشور است و معضلات اجتماعی زیادی را به وجود می‌آورد. قبرس شمالی به هیچ‌یک از پناه جویان خارجی، پناهندگی نمی‌دهد و ورود به این کشور از راه غیرقانونی، امکان‌پذیر نیست. قبرس شمالی، تنها با روش‌هایی مانند خرید ملک، تحصیل، ثبت شرکت یا دیگر روش‌های مفید برای اقتصاد این کشور، اجازه اقامت در قبرس شمالی را صادر می‌کند.

این نوع سختگیری کشور قبرش شمالی، سبب می‌شود که مهاجران این کشور از سطح دانش، تحصیلات، معلومات و قانون‌مندی بالایی برخوردار باشند و نظم یا امنیت این کشور را بر هم نزنند. اگر به‌دنبال زندگی آسوده، امنیت بالای خودتان، خانواده و فرزندانتان و آرامش هستید، میان قبرس شمالی یا ترکیه باید کشور قبرس شمالی را انتخاب کنید.

درمان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی

در هر دو کشور ترکیه و قبرس شمالی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی وجود دارند و خدمات متنوعی را به شهروندان و مهاجران ارائه می‌کنند. بیمارستان‌های خصوصی کشور ترکیه، هزینه‌های بالایی از بیماران دریافت می‌کنند و تحت پوشش بیمه‌های این کشور نیستند. بیمارستان‌های دولتی در ترکیه باتوجه‌به نوع بیمه متقاضی، مبلغی را به‌عنوان حق درمان دریافت می‌کنند.

افراد متخصص که تجربه بالا و تسلط زیادی داشته باشند یا در دانشگاه‌های برتر تحصیل کرده باشند، کار در بیمارستان‌های خصوصی را ترجیح می‌دهند. درنتیجه کیفیت خدمات در بیمارستان‌های خصوصی ترکیه، بسیار بالاتر از بیمارستان‌های دولتی این کشور است.

حال نوبت به این می‌رسد که بررسی کنیم، بین دو کشور قبرس شمالی یا ترکیه کدام‌یک ازنظر درمانی شرایط بهتری دارند؟ بیمارستان‌های دولتی قبرس شمالی، هیچ هزینه درمانی از بیمار دریافت نمی‌کنند و به‌طورکامل رایگان هستند. از دیگر مزیت‌های درمان در قبرس شمالی، کادر پزشکی بیمارستان‌های دولتی این کشور است.

در قبرس، تمامی کادر درمانی که در بیمارستان‌های خصوصی مشغول کار هستند، موظف‌اند، نیمی از ساعت کاری خود را صرف درمان بیماران در بیمارستان‌های دولتی کنند. این سیاست قبرس شمالی باعث می‌شود که هر دو دسته بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی در این کشور از سطح علمی و اجرایی یکسانی برخوردار باشند.

 

آب‌و‌هوا قبرس شمالی و ترکیه چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

ترکیه بهتره یا قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری جزیره‌ای با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است که باعث می‌شود در این کشور تابستان‌ها گرم و خشک باشند. گاهی در تابستان به‌ویژه در ماه‌های جولای و آگوست دمای هوا به میانگین 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. معتدل‌ترین هوا در این کشور به ماه‌های می در فصل بهار و اکتبر در فصل پاییز تعلق دارد. زمستان در قبرس شمالی بادهایی ملایم و خنک دارد ولی همچنان هوا آفتابی و دل‌نشین است.

ترکیه کشوری پهناور محسوب می‌شود که هر منطقه آب‌وهوای خاصی دارد؛ به‌عنوان‌مثال بخش‌هایی که به دریا نزدیک هستند، آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند. دیگر بخش‌های این کشور دارای آب‌وهوای معتدل یا نیمه گرمسیری مرطوب هستند. درنتیجه باتوجه‌به شهری که برای سکونت انتخاب می‌کنید، وضعیت هوای متفاوت با دیگر مناطق جمهوری ترکیه خواهد بود.

قیمت اجناس و کالاها در قبرس شمالی ارزان‌تر است یا ترکیه؟

کشور ترکیه یکی از ارزان‌ترین کشورها برای خرید کالاهای گوناگون است. کالاهای ترک به کیفیت مناسب، دوام بالا و قیمت‌های منصفانه شهرت دارند و بیشتر از هر کالایی، پوشاک این کشور در سطح جهان محبوبیت دارد. بااین‌حال همچنان کالاهای ارزشمندی مانند خودرو در این کشور از قیمت بالایی برخوردار هستند و خرید آن‌ها دشوار خواهد بود.

قبرس به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری شناخته می‌شود و قیمت همه اجناس در این کشور پایین‌تر از کشورهای دیگر خواهد بود. پایین بودن قیمت کالاها در قبرس شمالی فقط به اجناس خورد محدود نمی‌شود و کالاهای بزرگ مانند خودرو نیز قیمت پایینی دارند. درنتیجه افرادی با حداقل درآمد نیز می‌توانند، در کشور قبرس شمالی صاحب خودروی شخصی شوند. (مقاله خرید خودرو در قبرس شمالی را بخوانید)

کلام پایانی

سرمایه‌گذاری روی املاک، سریع‌ترین و بهترین راه برای مهاجرت به‌شمار می‌رود و متقاضیان زیادی دارد. برخلاف کشورهای اروپایی که هزینه بالایی برای املاک در نظر می‌گیرند، دو کشور ترکیه و قبرس شمالی شرایطی ایده‌آل برای خرید ملک فراهم کرده‌اند. در این مقاله، این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کردیم تا شما راحت‌تر بتوانید، بین قبرس شمالی یا ترکیه یکی را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنید.

بااینکه هر دو کشور شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری ملک فراهم کرده‌اند، اما قبرس شمالی شرایط مساعدتری دارد و در حال حاضر گزینه بهتری برای خرید ملک و اخذ اقامت محسوب می‌شود. اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار املاک قبرس را دارید، باید از مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید. شزوما مجوز رسمی معاملات ملک را در ایران و قبرس شمالی را دارد. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید، از شماره‌های تماس موجود روی سایت استفاده کنید یا فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد می کنیم مقاله قبرس شمالی بهتره یا جنوبی را نیز مطالعه کنید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *