بررسی شرایط تحصیل داروسازی قبرس شمالی

داروسازی قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که به دلیل داشتن آب و هوای معتدل در میان مردم جهان بسیار مشهور است. این کشور، سواحل بسیار زیبایی دارد و به دلیل جزیره­‌ای بودن، مکان مناسبی برای تفریح و تحصیل خواهد بود. این جزیره معمولا یکی از مقاصد گردشگری در دریای مدیترانه به حساب می‌­آید که سالانه میلیون­‌ها توریست را به خود جذب می‌­کند. علاوه بر آن، آب‌و‌هوای آفتابی و طبیعت آرام از ویژگی‌­های مثبت این سرزمین است که در جذب دانشجویان و توریست­‌ها تاثیر بسزایی داشته است. دانشگاه‌­های این کشور، بسیار معتبر هستند و داروسازی قبرس شمالی یکی از بهترین رشته­‌ها برای پذیرش خواهد بود.

جزیره قبرس به دو کشور قبرس جنوبی و شمالی تقسیم شده است. قبرس شمالی در قسمت شمالی آن قرار دارد که به نوعی، مرز آن با قبرس جنوبی به وسیله خط آرمیستیس جدا شده است. قبرس به طور کلی، کشوری مناسب و ارزان برای تحصیل محسوب می‌­شود، همچنین سرمایه‌گذاران زیادی برای تجارت در این کشور اقدام می‌کنند؛ به همین دلیل در سال‌­های اخیر با استقبال زیادی از طرف ایرانیان مواجه شده است.

افراد زیادی به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل هستند ولی اطلاعات کافی برای اقدام را ندارند. در ادامه به معرفی کامل رشته داروسازی و نحوه تحصیل آن در قبرس شمالی خواهیم پرداخت.

قبرس شمالی

قبرس شمالی و جنوبی چه تفاوتی در شرایط کار و تحصیل دارند؟

از نظر جهانی، این دو کشور تحت یک جامعه به حساب می­‌آیند؛ اما به دلیل این که قسمت شمالی در تصرف نیرو­های ترکیه است، این دو کشور را از هم جدا می‌­کنند. پایتخت قبرس شمالی، نیکوزیای شمالی و پایتخت قبرس جنوبی، نیکوزیا است.

به عبارتی دیگر می­‌توان گفت که دولت ترکیه، قبرس شمالی را فقط به رسمیت می­‌شناسد و در مورد قبرس جنوبی، هیچ ادعایی ندارد؛ چرا که این منطقه در عضویت اتحادیه اروپا است. به دلیل این اختلافات، پرچم دو کشور متفاوت است و هر کدام طرح مربوط به خود را دارند. داروسازی قبرس شمالی به دلیلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد، بسیار رشته مناسب و جذابی است.

واحد پول قبرس شمالی، لیر است و قبرس جنوبی، معاملات خود را با یورو انجام می‌­دهد؛ به همین دلیل، تحصیل در قبرس شمالی بسیار به‌صرفه‌تر از قسمت جنوبی خواهد بود.

اکثر افراد تصور می­‌کنند که دین مردم در هر دو کشور یکسان است؛ اما اینگونه نیست. دین غالب در قبرس شمالی، اسلام است اما در قبرس جنوبی، عموم مردم از دین مسیحیت پیروی می­‌کنند. همین امر باعث می­‌شود که ایرانیان در این کشور راحت­‌تر باشند.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

نگاهی کلی به رشته داروسازی در قبرس شمالی

با وجود رشته‌­های مختلف، داروسازی یکی از رشته‌­های پرطرفدار دانشگاهی است که متقاضیان زیادی دارد و بازار کار خوبی در هنگام فارغ‌التحصیلی خواهد داشت. اگر بخواهید داروسازی قبرس شمالی را انتخاب کنید، باید بدانید که با توجه به داشتن خوابگاه‌­های شیک و لوکس و دانشگاه‌­های معتبر و اعتبار زیاد مدرک، تحصیل در این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

در کشور ما، قبول شدن در رشته داروسازی، مستلزم کسب رتبه بالا و تلاش بسیار است؛ به همین دلیل اکثر افرادی که موفق به کسب رتبه خوبی نمی­‌شوند، ترجیح می‌دهند که با یک هزینه متوسط همین رشته را در خارج از کشور بخوانند؛ بنابراین، قبرس یکی از بهترین کشورهایی است که در این زمینه می­‌توانید روی دانشگاه‌­های آن حساب کنید. اگر بخواهید یک مقایسه با دانشگاه‌­های دیگر داشته باشید، داروسازی قبرس شمالی هزینه بسیار کم‌تری در مقابل دانشگاه‌های کشورهای اروپایی خواهد داشت.

شما با تحصیل در این رشته می‌­توانید ساخت و ترکیب مواد شیمیایی و دارویی، تحقیقات و فعالیت در آزمایشگاه‌­ها را بیاموزید؛ علاوه بر آن، دوره­‌های مختلفی مانند: داروشناسی گیاهی، داروسازی عملی و شیمی دارویی را می‌­توانید تحت پوشش این رشته شرکت کنید.

در یک نگاه کلی، می‌­توان رشته داروسازی را متشکل از دوازده ترم دانست که به صورت تقریبی به مدت شش سال طول خواهد کشید. در ترم‌­های اولیه، دانشجویان بیشتر به صورت تئوری کار می­‌کنند و مبانی علوم دارویی را می‌­آموزند. رفته‌رفته، هر چه به ترم‌­های پایانی نزدیک‌تر می­‌شوید، از حجم دروس تئوری کاسته شده و به واحدهای عملی افزوده می­‌شود. شما باید بتوانید یک پروژه عملی را در داروسازی قبرس شمالی به تنهایی به پایان رسانده و آن را ارائه دهید.

رشته داروسازی

اعتبار مدرک داروسازی قبرس  به چه صورت است و در ایران چه جایگاهی دارد؟

دانشگاه­‌های قبرس به دلیل اعتبار و سطح علمی بالایی که دارند در کشورهای کانادا، ترکیه و اتحادیه اروپا مورد تایید هستند. تا سال 2017 مدارک این دانشگاه‌­ها مورد تایید وزارت بهداشت نیز بوده است؛ اما پس از آن از لیست تایید خارج شده است.

پس اگر قصد دارید که در رشته داروسازی قبرس شمالی تحصیل کنید، پس از دریافت مدرک نمی­‌توانید در ایران کار کنید یا به ادامه تحصیل بپردازید؛ اما برای کار و فعالیت در اروپا و آمریکا، هیچ مشکلی نخواهید داشت. کشورهای ترکیه و آلمان از اولین کشورهایی هستند که وزارت علوم آن‌ها، مدرک دانشگاه‌­های قبرس را معتبر اعلام کرده است.

بورسیه تحصیلی داروسازی

شرایط لازم برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه‌­های قبرس شمالی

برای تحصیل در هر کشور، شرایط عمومی و تخصصی متفاوتی مورد نیاز است که قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از بزرگترین مزایای تحصیل در این کشور، زبان انگلیسی است که نیازی به یادگیری سطوح بالای زبان انگلیسی نخواهید داشت. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در داروسازی قبرس شمالی نیاز نیست؛ چون دانشگاه‌­های قبرس، آزمون زبان انگلیسی برگزار می‌­کنند و این آزمون، بسیار ساده است و در حد زبان پیش‌دانشگاه‌ها می‌باشد؛ در نتیجه، بیشتر شرکت‌کنندگان، این آزمون را با موفقیت سپری می‌­کنند.

به دلیل ظرفیت کمی که این رشته در قبرس دارد، شرایط پذیرش سخت است و حساسیت بالایی در انتخاب دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. اگر می­‌خواهید در این رشته تحصیل کنید، باید حداقل مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی را دارا باشید. برای داشتن شانس پذیرش بیشتر می‌­توانید راه‌­های دیگری را هم امتحان کنید.

به طور مثال، یکی از این راه‌­ها، معدل است که هر چه بیشتر باشد، شانس بیشتری را هم خواهید داشت. دانشگاه­‌های قبرس شمالی معمولا معدل 17 را مبنای پذیرش خود قرار می‌دهند. اگر معدل پایینی دارید، بهتر است به داروسازی قبرس شمالی فکر نکنید و شانس خود را برای رشته‌­ها و دانشگاه‌­های دیگر امتحان کنید.

داروسازی، شش سال طول می­‌کشد و مدرک آن دکترا است؛ پس قاعدتا شرط سنی برای آن برقرار خواهد بود. برای تحصیل در این رشته باید حداکثر سن بیست و پنج سال را داشته باشید و اگر سن‌تان بیش‌تر از آن باشد، شانسی برای پذیرش نخواهید داشت.

تحصیل داروسازی در قبرس

با تحصیل در این رشته، چه مزایایی را می‌­توان بدست آورد؟

تحصیل در هر کشور و رشته می­‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. این‌که انتظار داشته باشیم یک کشور از همه نظر بی‌­نقص باشد، انتظار بی‌جایی خواهد بود. مزایای تحصیل در داروسازی قبرس شمالی عبارتند از:

  • انگلیسی ‌زبان ‌بودن تحصیل که هر کشوری آن را ارائه نمی‌­کند. به سادگی می‌­توانید با آزمون ساده دانشگاه، مدرک زبان را دریافت کنید.
  • اعتبار مدرک­‌های تحصیلی قبرس زیاد است؛ به همین دلیل برای ادامه تحصیل یا کار در کشورهای دیگر، مشکلی نخواهید داشت؛ هم‌چنین دانشگاه­‌های قبرس در لیست جهانی قرار گرفت‌ه­اند و عضو فدراسیون داروسازی بین‌المللی نیز هستند.
  • با فارغ‌التحصیل شدن و دریافت مدرک داروسازی قبرس شمالی می­‌توانید در خود قبرس، یونان یا هر جای دیگری، مجوز داروسازی را دریافت کنید و یک داروخانه تاسیس کنید. در صورت دریافت مجوز، سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت، بسیار راحت­‌تر خواهد شد.
  • با تحصیل در این کشور، علاوه بر هزینه پایین می­‌توانید از سیستم آموزشی با کیفیت نیز بهره‌مند شوید. این سیستم بر اساس دانشگاه‌­های آمریکا بوده و امکانات پیشرفت‌ه­ای را ارائه می­‌دهد.
  • اگر رزومه خوبی دارید، می‌­توانید امیدوار باشید که در دانشگاه­‌های این کشور، بورسیه تحصیلی دریافت کنید.
  • بهترین مزیت تحصیل در دانشگاه‌­های این کشور، این است که نیاز به دریافت ویزا نخواهید داشت.

شغل داروسازی در قبرس

آیا تحصیل در قبرس معایب هم دارد؟

شاید فکر کنید که کشورهای خارجی، کاملا ایده‌آل هستند، اما این تصور غلط است و هر کشور یا سیستم آموزشی، ایرادات مخصوص به خود را دارد.

به طور کلی، رشته داروسازی قبرس شمالی چندان راحت نیست و برخی از افراد معتقد هستند که از پزشکی و دندان‌پزشکی نیز سخت­‌تر است؛ بنابراین باید سعی و تلاش زیادی داشته باشید تا بتوانید در این رشته موفق شوید. اگر کشور مورد نظر برای شما مهم است، پس پیشنهاد نمی‌شود که قبرس را انتخاب کنید؛ چرا که این کشور، کوچک است و جمعیتی در حد چند صد هزار نفر را دارد.

معمولا کشورهای مختلف حین تحصیل به دانشجو اجازه می­‌دهند که در هفته بتواند چندین ساعت کار پاره وقت را داشته باشد. هر کشور ساعات مشخصی را تعیین می­‌کند که با هم متفاوت است. اگر به دنبال ساعات کاری بالا هستید، کشور قبرس مناسب شما نخواهد بود. این کشور برای دانشجویان، بیست ساعت در هفته اجازه کار را می‌­دهد که برای کسانی که روی کار پاره وقت حساب کرده‌­اند، کافی نیست.

درآمد رشته داروسازی

درآمد یک  فارق‌التحصیل داروسازی در قبرس شمالی

پس از دریافت مدرک، شما می­‌توانید در قبرس بمانید یا این‌که به کشورهای دیگر مهاجرت کنید. اگر بخواهید در این کشور بمانید، باید از میانگین درآمد داروسازان اطلاع داشته باشید. بعد از این که مدرک داروسازی قبرس شمالی خود را دریافت کردید، باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. برای این کار، چون کشور قبرس شمالی زیر نظر ترکیه است، پس مدرک شما باید در دو نهاد قبرس شمالی و شورای اعتبارسنجی ترکیه تایید شود.

پس از آن، باید منتظر بمانید تا یک کارفرما به شما درخواست یا دعوت‌نامه بفرستد. هر زمان که دعوت‌نامه را دریافت کردید، مدارک مورد نظر، مانند: کپی پاسپورت، صورت حساب بانکی و کپی قرارداد کاری را به کنسول‌گری ارائه داده و صبر کنید تا ویزای کاری برای شما صادر شود. باید بدانید که داروسازان درآمد خوبی در قبرس شمالی دارند، اما دقت داشته باشید که درآمد یک متخصص داروسازی قبرس شمالی و دستیار داروساز یکسان نیست.

درآمد دستیاران از 3300 لیر شروع شده و حداکثر آن به 4700 لیر می‌­رسد. این در حالی است که یک داروساز می­‌تواند درآمد حداقلی 2900 لیر را در ابتدای کار داشته باشد؛ اما حداکثر این درآمد بسیار بالاتر بوده و به 13000لیر نیز خواهد رسید.

دروس رشته داروسازی

دروس داروسازی در دانشگاه‌­های  قبرس

به دلیل داشتن اعتبار زیاد دانشگاه­‌های قبرس در سطح بین‌المللی، چارت درسی این رشته، طوری طراحی شده است که مدرک آن در همه جای دنیا اعتبار داشته باشد و متخصصان حرف‌ه­ای را تربیت کند. رشته داروسازی قبرس شمالی از دروس مختلفی تشکیل شده است که چارت آن به این شکل خواهد بود:

  • زبان انگلیسی و ترکی
  • میکروبیولوژی پزشکی
  • روان‌شناسی
  • انگل و ویروس‌شناسی
  • پاتولوژی
  • ریاضی و فیزیک
  • شیمی
  • گیاه‌شناسی دارویی
  • درمان تغذیه‌­ای

دانشگاه داروسازی در قبرس

چه دانشگاه­‌هایی در قبرس شمالی رشته داروسازی را ارائه می­‌دهند؟

دانشگاه‌­های مختلفی در این کشور اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی در رشته داروسازی قبرس شمالی کرده‌­اند که در ادامه به شرح آن‌­ها خواهیم پرداخت:

دانشگاه گیرنه

این دانشگاه، آمریکایی بوده و زمان تاسیس آن به سال 1985 باز می‌­گردد. نکته قابل توجه، این است که با وجود قدیمی‌نبودن و تازه تاسیس بودن، رتبه بالایی در میان دانشگاه‌­های قبرس شمالی به دست آورده است و بالغ بر 2000 دانشجو در آن تحصیل می­‌کنند. این دانشگاه بین‌المللی است، به همین دلیل برنامه­‌های زیادی را با هماهنگی دانشگاه‌­های آمریکا برگزار می‌­کند.

با توجه به این که این موسسه در بیشتر کشورهای جهان خدمات آموزشی خود را ارائه می‌­دهد، پس می­‌توان گفت که اولین دانشگاه در قبرس است که به صورت بین‌المللی فعالیت می­‌کند. دانشگاه گیرنه واحدهای درسی خود را بر اساس سیستم آموزش عالی در آمریکا ارائه می‌­دهد؛ به همین دلیل کیفیت آموزش، بسیار بالا می‌‌رود. پس می‌­توان نتیجه گرفت که مدرک آن بسیار معتبر خواهد بود. اگر بخواهید در این دانشگاه، داروسازی بخوانید، باید چیزی معادل 5000 دلار در سال برای شهریه بپردازید.

دانشگاه مدیترانه شرقی برای رشته داروسازی

این دانشگاه از مرکز آموزشی گیرنه بسیار جدیدتر است و تقریبا در سال 2010 تاسیس شده است. دانشگاه مدیترانه شرقی، رشته داروسازی را با هدف تحصیلی 5 ساله ارائه می­‌کند که زبان تحصیل آن انگلیسی بوده و شامل ده ترم خواهد شد؛ علاوه بر آن، برنامه معمولی شش‌ساله را نیز دارد که عمدتا دانش‌جویان بین‌المللی آن را برمی‌گزینند.

این دانشگاه نیز مانند سایر مراکز آموزشی از هزینه پایینی برخوردار است؛ به همین دلیل، افراد بسیاری خواهان تحصیل در آن هستند. پس شما باید شرایط ویژه‌­ای را برای پذیرش داشته باشید. عموما این دانشگاه، کسانی را می‌­پذیرد که یا معدل بالایی داشته باشند یا رزومه‌­ای قابل توجه ارائه کنند. شما می­‌توانید در یک تمرکز خاص به تحصیل در داروسازی قبرس شمالی بپردازید، که این تمرکزها بدین صورت هستند:

  • گروه داروسازی
  • شیمی دارویی
  • سم‌شناسی دارویی
  • گیاه‌شناسی دارویی
  • فناوری دارویی

پس از انتخاب گروه مورد نظر باید برنامه پنج‌ساله خود را بگذرانید. همه دانشجویان موظف هستند که علاوه بر واحدهای تئوری، به مدت شش ماه، یک دوره کارآموزی در داروخانه­‌ها یا داروسازی بیمارستان بگذارنند.

دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه نیکوزیا

از جمله دانشگاه‌­های شهر نیکوزیا، این مرکز است که در ابتدای تاسیس، دانشگاهی بسیار کوچک بود و به مرور زمان پیشرفت‌­های بزرگی کرد. امروزه، این دانشگاه به یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در سطح قبرس تبدیل شده است. دانشگاه نیکوزیا توانسته است در طول دو سال در شهرهای مختلف قبرس، پردیس­‌های متعددی را تاسیس کند. با این کار، کارهای آزمایشگاهی و پژوهشی بسیاری انجام خواهد شد.

با توجه به این که این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در کشور قبرس شمالی به حساب می­‌آید از مرکز­های آموزش عالی برتر در آسیا نیز محسوب خواهد شد. چون مدرک این دانشگاه اعتبار بسیار بالایی از نظر سطح و استانداردها دارد، بنابراین دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل، این دانشگاه را انتخاب می‌­کنند. دانشگاه نیکوزیا شهریه سالانه‌­ای در حدود 9000 دلار دارد و می‌­توانید داروسازی قبرس شمالی را در مقطع کارشناسی به پایان برسانید.

مرکز آموزش عالی یا دانشگاه فردریک

این دانشگاه نیز همانند دانشگاه نیکوزیا، در این شهر قرار دارد. سال تاسیس آن 2007 بوده و به عنوان یک دانشگاه خصوصی نام‌گذاری شده است. می‌­توان گفت که این دانشگاه، تازه‌تاسیس است؛ با وجود این، رشته‌های زیادی را در مقطع تکمیلی پوشش می­‌دهد. دو پردیس مختلف در شهرهای نیکوزیا و لیماسول دارد که دومین شهر بزرگ قبرس می‌­باشد. نکته مثبت این دانشگاه این است که استقبال خوبی از دانشجویان بین‌المللی دارد؛ به همین خاطر، ایرانیان به راحتی می‌­توانند در این دانشگاه در رشته داروسازی تحصیل کنند.

 باید بدانید که دانشگاه فردریک تمرکز خود را بر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی قرار داده که این امر به ارتقای رتبه و افزایش مدرک تحصیلی آن، کمک فراوانی خواهد کرد. اگر می­‌خواهید که تحصیلات خود را تا مقاطع تکمیلی ادامه دهید، دانشگاه فردریک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. شهریه سالانه در این مرکز تقریبا 6900 دلار بوده و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته داروسازی را ارائه می‌­دهد.

دانشگاه علوم پزشکی قبرس شمالی

اخذ بورسیه در قبرس شمالی چه شرایطی دارد؟

همانند رشته­‌های دیگر، داروسازی نیز در قبرس شمالی شامل بورسیه خواهد شد. در هر کشوری باید شرایط خاصی را داشته باشید تا مشمول بورسیه شوید. اگر معدل بالایی دارید، می‌­توانید شانس خود را برای اخذ بورسیه داروسازی قبرس شمالی امتحان کنید. معمولا معدل­‌های بالای 18 می‌­توانند برای این کار درخواست دهند. اگر تقاضای شما مورد پذیرش قرار بگیرد، بورسیه بیست و پنج درصدی به شما تعلق خواهد گرفت.

با این بورسیه می­‌توانید میزان شهریه را کاهش دهید و فقط 6000 دلار پرداخت کنید. از جمله مزایای دریافت بورسیه، امکان پرداخت اقساطی شهریه است که با این مقدار به چهار قسط در طول سال تقسیم خواهد شد.

به طور کلی، داروسازی رشته‌­ای است که طرفداران زیادی دارد و قبرس به دلیل شهریه کم، بسیار محبوب­‌تر از کشورهای دیگر است. پس باید در نظر داشته باشید که معمولا افراد زیادی برای این نوع بورسیه با هم رقابت می­‌کنند.

معمولا دو نوع مدرک برای داروسازی قبرس شمالی وجود دارد. دانشجویان بومی می‌­توانند از این دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده کنند که برای دانشجویان بین‌الملل ارزش زیادی ندارد. دکترای داروسازی نوع دیگر این مدرک است که بسیار محبوب­‌تر است و معمولا برای دانشجویان بین‌المللی ارزشمند است.

دوره پری‌مدیکال چه شرایطی دارد و با شرکت در آن چه مزایایی را می­‌توان بدست آورد؟

اگر قصد جدی برای تحصیل در داروسازی قبرس شمالی داشته باشید، قبل از پذیرش در دانشگاه مورد نظر، باید دوره­ای را بگذرانید که شما را برای تحصیلات تکمیلی آماده خواهد کرد.  دانشجویان در کالج‌­ها می‌­توانند از این دوره‌­ها برای بیشتر کردن شانس پذیرش خود در دانشگاه‌­ها استفاده کنند و مشاوره‌­های تخصصی و حرف‌ه­ای را دریافت کنند.

وقتی که دوره پری‌مدیکال که حدود سی ساعت است را گذراندید، می­‌توانید در دانشگاه مورد علاقه خود، درخواست ثبت نام را ارسال کنید. در این دوره، مباحث زیادی را می‌­گذرانید که عبارتند از:

  • ارتباطات
  • ریاضیات و آمار
  • بهداشت و علوم پزشکی

همین‌طور دانشجویان در مورد رشته خود، دانش و درک عمیقی پیدا می‌­کنند که آنان را از هر نظر آماده خواهد کرد. اگر رشته داروسازی قبرس شمالی را انتخاب کردید، باید دروسی مانند، آناتومی، فیزیک، زیست‌شناسی و میکروبیولوژی را بگذرانید.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

شاید برای شما هم سوال باشد که قبرس شمالی از نظر هزینه زندگی چگونه است؟ آیا همانند اروپا است یا تفاوت دارد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که به طور دقیق، این مورد را بررسی کنیم. واضح است که علاوه بر شهریه دانشگاه و خوابگاه، شما باید بودجه‌­ای را هم برای خورد و خوراک در نظر بگیرید.

در حالت کلی، هر شخص با توجه به نیازه‌ای خود، می‌­تواند هزینه متفاوتی برای زندگی داشته باشد. اگر دانشگاهی که در آن در رشته داروسازی قبرس شمالی پذیرش گرفته­‌اید در شهرهای بزرگ است، پس هزینه زندگی در آن‌­ها به مراتب بالاتر از شهرهای کوچک خواهد بود.

اما اگر از شهرهای کوچک‌تر پذیرش بگیرید، می­‌توانید مدیریت بهتری در هزینه­‌های خود داشته باشید.

خانه­‌هایی که در مرکز شهر هستند، گران‌­تر از حومه شهر خواهند بود. پیشنهاد می­‌شود که برای صرفه‌جویی در هزینه‌­ها، از اجاره‌کردن خانه خودداری کنید و از خوابگاه‌هایی که دانشگاه در اختیار شما قرار می‌­دهد استفاده کنید.

رشته داروسازی در قبرس

اما اگر زندگی در خوابگاه را دوست ندارید، می‌­توانید با چند نفر خانه اشتراکی اجاره کنید. برای هزینه­‌های دیگر، مانند: تغذیه، استفاده از سلف دانشگاه بسیار به‌صرفه خواهد بود و شما را از پختن غذا یا رفتن به رستوران بی‌نیاز خواهد کرد. هم‌چنین همه کشورها از جمله قبرس، امکانات رفاهی مختلفی را برای دانشجویان در رشته­‌هایی مانند داروسازی قبرس شمالی نظر می‌­گیرند.

مثلا: برای  استفاده از  وسایل حمل و نقل عمومی، شما می­‌توانید بلیط‌­های تخفیف‌دار را تهیه کنید و استفاده از باشگاه‌­های ورزشی نیز برای شما بسیار ارزان خواهد بود. به طور کلی اگر می­خواهید از اجاره مسکن در قبرس استفاده کنید، باید چیزی در حدود 500 دلار در ماه پرداخت کنید.

داروسازی قبرس شمالی

کلام پایانی

دانش‌آموزانی که در رشته تجربی تحصیل می­‌کنند، معمولا علاقه دارند که در رشته­‌های پزشکی و داروسازی تحصیل کنند؛ بنابراین، این رشته­‌ها دارای متقاضیان زیادی خواهد بود. از طرفی به دلیل دشوار بودن کنکور و قبول‌نشدن در دانشگاه مورد نظر، اکثر دانش‌آموزان پس از چند سال شکست در کنکور، ناامید شده و دست از تلاش برمی­دارند. بهترین راه برای این دانش‌آموزان این است که در صورت داشتن تمکن مالی، رشته مورد نظر خود، مانند: داروسازی قبرس شمالی را در کشورهای خارجی بخوانند.

اکثر کشورهای اروپایی و آمریکا، شرایط سختی برای پذیرش دارند و هزینه تحصیل در آنان هم بالا می­‌باشد. پس باید به دنبال مقصدی باشید که هم ارزان باشد و هم شرایط آسانی برای پذیرش داشته باشد.

کشور قبرس، یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل خواهد بود. این منطقه به دو کشور قبرس جنوبی و شمالی تقسیم شده که قبرس شمالی به دلیل واحد پولی آن، بسیار به‌صرفه­‌تر خواهد بود.

برای تحصیل در داروسازی قبرس شمالی می­‌توانید به راحتی اقدام کرده و در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. این کشور به دلیل ارتباط‌داشتن با دانشگاه­‌های برتر دنیا از سطح و استانداردهای علمی بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل مدرک آن اعتبار زیادی خواهد داشت.

بنابراین اگر قصد دارید که در قبرس شمالی به تحصیل بپردازید، می­‌توانید قبل از اقدام، مشاوره بگیرید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *