تجربه تحصیل در قبرس شمالی

تجربه تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه‌های جهان، آرزوی هر فردی است چرا که کیفیت آموزش، تضمین‌کننده شرایط کاری ما در آینده خواهد بود. همه والدین دوست دارند فرزندان خود را در بهترین مدارس  ثبت نام کنند تا بنیه علمی آن‌ها قوی شود و از طرف دیگر دانشجویان نیز دوست دارند تحصیلات خود را در دانشگاه‌های برتر جهان سپری نمایند. یکی از دلایلی که باعث شده است در چند سال اخیر ایرانیان استقبال زیادی از قبرس شمالی داشته باشند، کیفیت تحصیل در قبرس شمالی است. لطفا ویدئو زیر را ببینید و سپس ادامه مقاله را بخوانید.


اگر شما در مورد این کشور تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که زندگی کردن در این کشور تا چه اندازه می‌تواند به نفع شما باشد. موقعیت جغرافیایی عالی و در نتیجه آب و هوایی بسیار مناسب، امنیت اجتماعی بالا، هزینه‌های پایین زندگی و برخورداری از جمعیت متوسط، از جمله مهمترین ویژگی‌هایی است که باعث توجه مردم جهان به قبرس شمالی شده است. اما یکی دیگر از مواردی که باید پیرامون آن صحبت کنیم، تحصیل است که باعث شده در چند سال اخیر نه تنها ایرانیان بلکه مردم از سراسر جهان نیز تصمیم بگیرند تحصیلات دوره دانشگاهی خود را در دانشگاه‌های قبرس شمالی سپری کرده و یا حتی در این کشور زندگی کنند تا فرزندان آن‌ها بتوانند دوران مدرسه خود را در مدارس دولتی و خصوصی قبرس شمالی پشت سر بگذارند. در این مطلب با کارگروه سرمایه‌گذاری شزوما همراه باشید تا در مورد مزایای تحصیل در قبرس شمالی، کیفیت دانشگاه ‌های قبرس شمالی و در نتیجه کیفیت آموزشی دانشگاه‌های این کشور با یکدیگر صحبت کنیم.

تحصیل در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟

ادامه تحصیل در قبرس شمالی

در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی که قرار است دوران دانشجویی خود را در آن سپری کنید، باید وسواس زیادی به خرج دهید. به هر حال این دو مورد بر روی آینده کاری شما تأثیر می‌گذارند. برای مثال افراد زیادی را می‌شناسیم که علی رغم تحصیل در یک رشته بسیار عالی، ولی به دلیل حضور در دانشگاه‌هایی با اعتبار پایین، نتوانسته‌اند آینده شغلی درخشانی را برای خود رقم بزنند. دانشگاه‌های قبرس شمالی از نظر کیفیت و اعتبار با هم متفاوت هستند و برخی از رشته‌های تحصیلی فقط در دانشگاه‌های خاص ارائه می‌شود. ( مقاله آشنایی با دانشگاه های قبرس شمالی را بخوانید)

تحصیل در مدارس و دانشگاه های قبرس شمالی، نسبت به کشورهای دیگر مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

1- هزینه های پایین زندگی در قبرس

اولین و مهمترین مزیت تحصیل در قبرس شمالی، بحث هزینه‌های پایین زندگی است. تفاوتی نمی‌کند که شما به عنوان دانش‌آموز قرار است به قبرس شمالی بروید و یا اینکه می‌خواهید دوران دانشگاه خود را در این کشور سپری کنید. به هر حال باید هزینه‌های زندگی را در نظر بگیرید. اجاره کردن خانه، هزینه مربوط به شارژ ساختمان و قبوض ساختمان، هزینه مربوط به خرید مواد غذایی، هزینه تفریح حداقل یک بار در ماه، خرید کتاب و جزوه‌های درسی، خرید تجهیزات مرتبط با رشته تحصیلی و موارد دیگر، بر روی هزینه‌های زندگی شما به عنوان دانش‌آموز یا دانشجو در قبرس شمالی تأثیر می‌گذارند. خوشبختانه این نوید را به شما عزیزان می‌دهیم که هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی نسبت به کشور‌های دیگر بسیار پایین‌تر است. کشور قبرس شمالی جمعیت متوسطی دارد و به همین دلیل همچنان نتوانسته است خود را به جمع اتحادیه اروپا ملحق کند. در واقع دولت این کشور می‌داند برای اینکه بتواند به عنوان یک کشور اروپایی شناخته شود، باید جمعیت خود را به حد تعیین شده توسط اتحادیه اروپا برساند و برای این منظور، سیاست‌هایی را اتخاذ کرده است تا بتواند توجه اتباع خارجی را به خود جلب کرده و از طریق اقامت آن‌ها در کشور خود، جمعیت را افزایش دهد. یکی از این سیاست‌ها، کاهش هزینه‌های زندگی در کنار کیفیت بالای زندگی است. (مقاله هزینه زندگی در قبرس شمالی را بخوانید)

2- کیفیت بالای آموزش

یکی دیگر از مزیت ‌های تحصیل در قبرس شمالی، کیفیت تحصیل در این کشور است. چه در مدارس و چه در دانشگاه‌های قبرس شمالی، تجهیزات کامل در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد. معلمان و اساتید مجرب در این محیط‌های آموزشی مشغول به فعالیت هستند. بنابراین مطمئن خواهید بود که فرزند شما به عنوان دانش‌آموز و یا دانشجو، در محیطی تحصیل می‌کند که بنیه علمی او را بسیار قوی خواهد کرد. به خصوص اینکه چند مورد از دانشگاه‌های برتر جهان در کشور قبرس شمالی قرار داشته و به عنوان برترین دانشگاه‌های بین‌المللی شناخته شده‌اند.

مسلما تحصیل کردن در چنین دانشگاه‌هایی، تضمین‌کننده‌ آینده شغلی دانش‌­آموزان و دانشجویان خواهد بود، به خصوص اگر قرار باشد برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا بروید، مسلماً اگر دوران کاردانی و کارشناسی خود را در دانشگاه‌های مطرح جهان همانند دانشگاه­های بین‌­المللی قبرس شمالی سپری کنید، شانس دریافت پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی برای شما افزایش خواهد یافت.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

3- عدم نیاز به آزمون ورودی زبان

تحصیل در قبرس

برای ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی نیازی به آزمون زبان نخواهد بود. بنابراین اگر به عنوان یک دانشجو دوست دارید در دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا ادامه تحصیل دهید، این بهترین فرصت خواهد بود. در واقع بدون اینکه نیاز به آزمون زبان باشد، شما توانسته­اید در رشته دلخواه خود در یکی از بهترین دانشگاه‌های مطرح جهان ادامه تحصیل دهید. بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مربوطه، آزمون زبان از شما اتخاذ خواهد شد تا سطح زبان شما سنجیده شود. پس از آن موظف هستید به دستور دانشگاه چند ترم زبان را سپری کنید تا از این طریق زبان انگلیسی شما تقویت گردد. البته لازم به ذکر است که در دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی تدریس به زبان یونانی، ترکی و همچنین انگلیسی انجام می‌شود و دانشجویانی که به یکی از این زبان‌ها مسلط باشند، از نظر تحصیل در دانشگاه‌ دچار مشکل نخواهند شد.

4- هزینه‌های پایین برای تحصیل

در بررسی مزیت ‌های تحصیل در قبرس شمالی اجازه دهید در مورد شهریه نیز صحبت کنیم. همان گونه که گفتیم هزینه تحصیل در قبرس شمالی برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اهمیت زیادی دارد. طبق سیاست‌های دولت قبرس شمالی برای جذب تعداد زیادی از اتباع خارجی جهت افزایش تعداد جمعیت کشور، هزینه‌های تحصیل در قبرس شمالی نیز به شدت کاهش یافته است. برای مثال اگر از یک خانواده دو دانشجو وارد دانشگاه‌های قبرس شمالی شوند، هزینه‌ها به میزان ۵۰ درصد برای آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. دانشجویانی که در دانشگاه‌های قبرس شمالی تحصیل می‌کنند، بسته‌های مربوط به شهریه را دریافت خواهند کرد. اما این بسته‌ها چه مواردی را شامل می‌شوند؟

دانشگاه‌های قبرس شمالی خود را موظف می‌دانند هزینه‌های مربوط به اقامت دانشجویی، سه وعده غذا و همچنین بیمه پزشکی را برای دانشجویان به حداقل مقدار ممکن کاهش دهند. در واقع شما بدون اینکه نیاز باشد خانه‌ای در کشور قبرس شمالی اجاره کنید، می‌توانید در داخل محوطه دانشگاه که بهترین موقعیت جغرافیایی را دارد، در خوابگاه‌ها اسکان گزیده و از بسته‌های مربوط به هزینه تحصیل در قبرس شمالی استفاده کنید. در این صورت نیازی نیست که مبلغی برای اجاره خانه پرداخت نمایید.

همچنین سه وعده غذا برای شما در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر برای بیمه پزشکی نیز کمترین مبلغ از شما دریافت خواهد شد چرا که دانشگاه‌های قبرس شمالی خود را موظف می‌دانند شرایط مناسب را برای بیمه دانشجویان فراهم کنند تا در صورت ابتلا به بیماری نیاز به پرداخت هزینه نباشد. این بیمه اعتبار بسیار زیادی داشته و در اغلب بیمارستان‌ها برای دریافت خدمات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- سهولت در رفت و آمد به دانشگاه

کافی است کمی در سطح شهر‌های قبرس شمالی قدم بزنید و موقعیت مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و سیستم حمل و نقل را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت متوجه خواهید شد که دانشگاه‌های قبرس شمالی به گونه‌ای بنا شده‌اند تا شما بتوانید در کمترین فاصله، به امکانات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. حتی در داخل دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های مربوط به نشریات دانشگاهی، مغازه‌های مربوط به خوراکی‌ها و مواد غذایی، داروخانه، رستوران و کافی شاپ نیز قرار گرفته است تا دانشجویان بدون اینکه نیاز باشد وارد سطح شهر شوند، بتوانند نیاز‌های اولیه خود را از طریق این مغازه‌ها تأمین نمایند.

6- سیستم آموزشی استاندارد

تجربه تحصیل در قبرس

لازم است این نکته را بیان کنیم که سیستم آموزش قبرس چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها، براساس سیستم آموزش آمریکا و اروپا طراحی شده است و این به معنای کیفیت و اعتبار بسیار بالای آموزش در قبرس شمالی است. همین موضوع باعث می‌شود شما راحت‌تر بتوانید پذیرش دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی را به دست بیاورید.

همچنین اگر شما تمایل دارید بعد از پایان تحصیل در قبرس به ایران بازگشته و در این کشور مشغول به کار شوید، لازم است بدانید که عمده دانشگاه‌های این کشور از نظر وزارت علوم ایران نیز اعتبار دارند. البته توصیه می‌کنیم حتما قبل از اقدام، لیست دانشگاه‌های مورد تأیید توسط وزارت علوم ایران را مورد بررسی قرار دهید تا در انتخاب رشته و همچنین دانشگاه دچار مشکل نشوید. (بر اساس آخرین آمار دانشگاه‌ مدیترانه شرقی و دانشگاه آداکنت از جمله دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس هستند)

7- امکانات رفاهی بالا

اجازه دهید در مورد امکانات دانشگاه‌های قبرس شمالی بیشتر صحبت کنیم. علاوه بر اینکه در محیط آموزشی، کلیه تجهیزات مورد نیاز برای رشته تحصیلی دانشجویان فراهم می‌گردد، امکانات رفاهی شامل سالن‌های ورزشی، زمین فوتبال، زمین تنیس، رستوران، کافی شاپ و همچنین خوابگاه‌های خصوصی نزدیک به دانشگاه نیز برای دانشجویان عزیز در نظر گرفته شده و همچنین سیستم حمل و نقل در داخل دانشگاه کاملاً رایگان است. بنابراین حتی بدون اینکه نیاز باشد شما در سطح شهر زندگی کنید، می‌توانید تمامی دوران تحصیل خود را در داخل دانشگاه اقامت داشته باشید و از خدمات و امکاناتی که به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوید.

8- امکان اخذ ترم تابستانه

خوشبختانه اغلب دانشگاه‌های قبرس شمالی برای بیشتر رشته‌ها امکان گذراندن ترم تابستان را فراهم کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌­تری دوره تحصیل خود را سپری کنید. به خصوص اینکه تابستان در قبرس شمالی واقعاً دیدنی است و می‌توانید در یک محیط خوش آب و هوا، بخشی از دوران تحصیل خود را در این کشور ادامه دهید.

9- امنیت اجتماعی بسیار بالا

برخی از والدین تصمیم می‌گیرند فرزند خود را به تنهایی به قبرس شمالی بفرستند تا دوران مدرسه یا دانشگاه خود را در این کشور سپری کند. اما از سوی دیگر نگران این هستند که فرزند آن‌ها در زندگی در این کشور دچار مشکل شود چون قرار است به تنهایی وارد کشوری بیگانه گردد. مسلما امنیت فرزندان برای همه والدین اهمیت بسیار زیادی دارد. طبق مقاله‌ای که نیویورک تایمز منتشر کرده است، کشور قبرس شمالی به عنوان یکی از پنج کشور امن جهان شناخته شده و امنیت بسیار بالایی دارد. به این معنا که آسوده خاطر باشید اگر حتی فرزند دختر خود را به کشور قبرس شمالی بسپارید، هیچ مشکلی از نظر امنیت اجتماعی برای او به وجود نخواهد آمد. حتی اگر قرار باشد برای فرزند خود خانه اجاره کنید، با خیال آسوده می‌توانید این کار را انجام دهید بدون اینکه مشکلی برای او در خانه به وجود بیاید. در واقع امنیت اجتماعی و رفاه اجتماعی بسیار بالا در کشور قبرس شمالی مهمترین فاکتور‌هایی هستند که باعث شده است در چند سال اخیر دانشجویان زیادی از دانشگاه‌های قبرس شمالی استقبال کنند. همین که هر ساله توریست‌های زیادی به این کشور سفر می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد که امنیت این کشور تا چه اندازه بالا است.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم در مورد مزیت‌های تحصیل در قبرس شمالی، کیفیت آموزش و شرایط بیمه و همچنین هزینه تحصیل، مهمترین نکات را برای شما عزیزان بیان کنیم. از این پس انتخاب با شما است. فراموش نکنید انتخاب رشته و دانشگاه برای تحصیل، تأثیر بسیار زیادی بر روی آینده شغلی شما می‌گذارد و نباید عجولانه عمل کنید. حتماً باید به اوضاع زندگی خود در آینده توجه داشته باشید. برای مثال اگر می‌خواهید در ایران فعالیت کنید، باید مطمئن شوید دانشگاهی که در قبرس انتخاب کرده‌اید در ایران نیز اعتبار داشته و از طرف دیگر رشته‌های انتخابی شما بازار کار خوبی در ایران داشته باشند.

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به قبرس بروید، یا اگر می‌خواهید فرزندانتان را به مدارس و دانشگاه‌های قبرس شمالی بفرستید، بهترین و ساده‌ترین راه دریافت اقامت دائم خرید ملک است. شما می‌توانید با خرید ملک در قبرس، علاوه بر اینکه شرایط زندگی و دریافت اقامت را برای خودتان ساده‌تر کنید، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه نیز انجام دهید و پول خود را رشد دهید، قیمت املاک در قبرس شمالی تفاوت چندانی با قیمت املاک در ایران ندارد و کارشناسان شزوما در کنار شما هستند تا بتوانید به راحتی فرآیند خرید ملک و دریافت اقامت قبرس را طی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02146148753 و 02146148783 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

 

 


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *