مقایسه قبرس شمالی و جنوبی؛ کدامیک بهتر است؟

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی

روز به روز تعداد ایرانیانی که برای زندگی، کار یا تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، افزایش می‌یابد. قبرس از اصلی‌ترین مقاصد برای مهاجران ایرانی به شمار می‌رود. آب‌وهوا مدیترانه‌ای خوب، هزینه پایین زندگی و پایین بودن نرخ مالیات از مهم‌ترین دلایل افزایش مهاجرت به این کشور عنوان می‌شوند. با این وجود، شاید این سؤال پیش بیاید که قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟ مقایسه قبرس شمالی و جنوبی می‌تواند پاسخ این سؤال را به‌درستی بدهد.

جزیره قبرس و زیبایی‌های آن

جزیره قبرس از زیباترین جزایر مدیترانه به شمار می‌رود. بخش زیادی از جمعیت این جزیره را یونانیان تشکیل می‌دهند (حدود 77 درصد). این در حالی است که باقی جمعیت ترک هستند (حدود 18 درصد). به همین دلیل، یونانیان ساکن در قبرس مالکیت اکثر زمین های این جزیره بر عهده دارند. در واقع، تقسیم بندی قبرس به دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی بر این اساس انجام می‌شود.

برای مقایسه قبرس شمالی و جنوبی، آشنایی بافرهنگ و تاریخ هر کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قبرس شمالی، بخش کوچک‌تری از جزیره قبرس را شامل می‌شود که ساکنان آن ترک هستند. این کشور در سال 1974 از قبرس جنوبی جدا شد و اعلام استقلال کرد. با این وجود، جمهوری ترک قبرس شمالی هنوز در سطح بین الملل به رسمیت شناخته نمی شود.

نیکوزیا به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهر در جزیره قبرس شناخته می‌شود. این شهر از نظر اقتصادی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که نیکوزیا تنها شهری است که بخشی از آن به ترک‌ها و بخش دیگر به یونانیان تعلق دارد. این تقسیم‌بندی که توسط خط سبز سازمان ملل انجام می‌شود، به دوران فروپاشی دیوار برلین برمی‌گردد و قدمت طولانی دارد.

به‌طورکلی، تنش‌ها و تفاوت فرهنگ همواره بین ساکنان ترک و یونانی قبرس وجود داشته‌اند. این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر شخصیت و فرهنگی ملی این کشور دارد. در نتیجه، پیش از انتخاب قبرس به‌عنوان مقصد نهایی مهاجرت باید اطلاعات کاملی در مورد هر دو کشور به دست آورید. برای این منظور، مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نقطه‌نظرهای مختلف انجام می‌شود.

‌شرایط زندگی در قبرس

شرایط زندگی در قبرس جنوبی

به‌منظور مقایسه قبرس شمالی و جنوبی، شرایط زندگی در هر دو کشور باید به‌دقت بررسی شود. قبرس جنوبی که با نام قبرس نیز شناخته می‌شود، به دلیل داشتن سواحل بسیار زیبا شهرت دارد. علاوه بر سواحل، کوه‌های خیره‌کننده، تاکستان‌ها و باغ‌های زیتون و پرتقال از جاذبه‌های این کشور به شمار می‌روند. به عبارت دیگر، ساکنان می‌توانند از میوه‌ها و سبزیجات محلی در تمام طول سال لذت ببرند.

به‌طورکلی، قبرس جنوبی از آرام‌ترین کشورهای جهان به‌حساب می‌آید. در نتیجه، زندگی در این کشور با مزایا متعددی همراه است. قبرس جنوبی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و شرایط اقتصادی بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر، هزینه زندگی و نرخ مالیات در قبرس جنوبی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار کمتر است.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

زندگی در قبرس جنوبی مانند سایر کشورهای مدیترانه‌ای، ترکیبی از آرامش دریا، سکوت کوهستان و غذاهای خوشمزه است. آب‌وهوا این کشور در اکثر روزهای سال آفتابی است. به همین دلیل، گرم‌ترین کشور در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ساکنان قبرس شمالی و جنوبی هر دو به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر امنیت باید با بررسی میزان جرم و جنایت در هر دو کشور انجام شود. قبرس جنوبی به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. امنیت بالا، قبرس جنوبی را به یک مکان ایده‌آل برای گردشگری و مهاجرت تبدیل می‌کند. البته، نمی‌توان از جنایات خیابانی غیر خشونت‌آمیز این کشور چشم‌پوشی کرد. با این وجود، زندگی در قبرس جنوبی با آرامش باورنکردنی همراه است.

زندگی در کشور قبرس جنوبی

شرایط زندگی در قبرس شمالی

برای مقایسه قبرس شمالی و جنوبی ابتدا باید شرایط زندگی در هر دو کشور را بررسی کنیم. زندگی در قبرس شمالی نیز به همان اندازه قبرس جنوبی آرام و لذت‌بخش است. در واقع، هر فردی با هر درآمدی که دارد، می‌تواند از سبک زندگی مطابق باسلیقه خود لذت ببرد. قبرس شمالی در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، دارای مجموعه شگفت‌انگیزی از سینماها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوب‌های شبانه است. در نتیجه، فرصت‌های مختلفی برای لذت‌بردن از زندگی برای طبقات مختلف جامعه وجود دارند.

میانگین درآمد ساکنان کشور قبرس شمالی، متوسط است. البته، پایین بودن هزینه زندگی و نرخ مالیات به مردم در داشتن یک زندگی آرام و راحت کمک بسیار زیادی می‌کند. خدمات درمان و آموزش از دیگر مواردی است که هنگام مقایسه قبرس شمالی و جنوبی باید مدنظر قرار گیرد. مردم قبرس شمالی به بهترین خدمات درمانی با هزینه بسیار کم دسترسی دارند. در واقع، هیچ‌کس در قبرس شمالی از خدمات درمانی و مراقبت‌های اورژانسی محروم نخواهد شد.

در قبرس شمالی، هزینه آموزش نیز مانند هزینه درمان پایین است. به‌طورکلی، امکان تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه‌ها قبرس شمالی برای تمام مردم وجود دارند. به این نکته توجه داشته باشید که اکثر دانشگاه‌های قبرس شمالی در میان‌ برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و مدارک آن‌ها مورد تأیید هستند. به همین دلیل، دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان، به‌ویژه ایران، برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها اقدام می‌کنند.

تفاوت قبرس شمالی و جنوبی

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

جزیره قبرس را می‌توان محل زندگی ترک‌ها و یونانیان دانست. تقسیم‌بندی از اولین موارد در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی به شمار می‌رود. این جزیره به دو بخش جمهوری قبرس و جمهوری ترک قبرس شمالی تقسیم‌بندی می‌شود. جمهوری ترک قبرس شمالی هنوز توسط دولت‌ها به رسمیت شناخته نشده است. سازمان ملل متحد به‌منظور کاهش تنش‌ها میان ساکنان یونانی و ترک این جزیره، خط سبزی میان دو کشور ایجاد کرد.

در مجموع، کشور قبرس شمالی و جنوبی از امن‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌روند. پایین بودن میزان جرم و جنایت در این کشور نشان‌دهنده امنیت بالا ساکنان آن است. هر دو کشور از نظر اقتصادی و سیاسی ثبات قابل‌قبولی دارند. علاوه بر این، قبرس شمالی و جنوبی از کشورهای مهاجرپذیر به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل، مهاجران بسیار زیادی از سراسر جهان هر ساله برای ادامه زندگی به این کشور نقل مکان می‌کنند.

هزینه زندگی از مهم‌ترین مسائل در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی به شمار می‌رود. زندگی در قبرس شمالی به‌مراتب ارزان‌تر از قبرس جنوبی و سایر کشورهای اروپایی است. هزینه پایین زندگی در کنار آرامش و زیبایی مدیترانه از مهم‌ترین دلایل محبوبیت قبرس شمالی محسوب می‌شوند. با این وجود، ثبات اقتصادی در قبرس جنوبی بیشتر از قبرس شمالی است.

از سوی دیگر، تمامی قوانین و مقررات در قبرس جنوبی بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا وضع شده‌اند. در نتیجه، قبرس جنوبی به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. سیاست‌های مالی این کشور به‌گونه‌ای است که مهاجران خارجی را ترغیب به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور می‌کنند. لازم به ذکر است که قوانین ویزا برای هر دو کشور رعایت می‌شوند.

کشور قبرس شمالی

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر جاذبه‌های گردشگری

کشور قبرس شمالی و جنوبی به دلیل جاذبه‌های گردشگری متعددی که دارند، موردتوجه قرار گرفته است. طبیعت بکر و زیبا این جزیره هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که مساحت قبرس جنوبی در مقایسه با قبرس شمالی بیشتر است. در نتیجه، امکانات تفریحی متعددی برای گردشگران خارجی در کشور قبرس جنوبی وجود دارند.

در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر جاذبه‌های گردشگری باید گفت که هر دو کشور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی هستند. با این وجود، گردشگرانی که بیشتر به بازدید از بناهای تاریخی علاقه دارند، کشور قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه گیرنه
  • کلیسا بلاپایس
  • قلعه بوفاونتو
  • قلعه سنت هیلاریون
  • بقایای شهر تاریخی فاماگوستا
  • مسجد لالا مصطفی پاشا
  • شهر باستانی سولی
  • قلعه کانتارا
  • شهر باستانی سالامیس
  • ساحل لاک پشت

در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی باید به تنوع جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی اشاره کرد. اگرچه، نمی‌توان جاذبه‌های طبیعی و سواحل زیبا قبرس جنوبی را نیز نادیده گرفت.

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر وسعت و جغرافیا

قبرس جنوبی، یکی از بهترین کشورها در شرق دریا مدیترانه به شمار می‌رود. این کشور از مهم‌ترین کشورهای شبه جزیره آناتولی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که فرهنگ مردم این کشور شباهت بسیار زیادی به کشورهای جنوب شرق اروپا دارد. قبرس جنوبی به‌عنوان سومین جزیره پرجمعیت حوزه دریا مدیترانه شناخته می‌شود و اهمیت بسیار زیادی از نظر موقعیت جغرافیایی دارد.

در مقابل، کشور قبرس شمالی به‌عنوان یک کشور خودمختار در جنوب ترکیه اداره می‌شود. وسعت قبرس شمالی به 1295 مایل مربع می رسد که در مقایسه با قبرس جنوبی کمتر است. در واقع، دو سوم از کل مساحت جزیره قبرس به کشور قبرس جنوبی تعلق دارد. با این وجود، شهر پرجمعیت نیکوزیا به عنوان نقطه اشتراک در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی شناخته می‌شود. این شهر توسط خط سبز به دو قسمت تقسیم می‌شود.

مردم ساکن نیکوزیا برای رفت‌وآمد میان قبرس شمالی و جنوبی با محدودیت‌هایی روبرو هستند. با این وجود، هیچ تنشی میان این دو کشور وجود ندارد و مردم در آرامش زندگی می‌کنند. در سال‌های اخیر، سخت‌گیری‌ها برای رفت و آمد میان این دو کشور نیز به میزان قابل توجهی کاهش‌یافته‌اند. به این نکته توجه داشته باشید که قبرس جنوبی به دلیل فرودگاه‌های بین‌المللی و بنادر دریایی، ارتباط بیشتری با نقاط دیگر جهان دارد.

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی و جنوبی

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر زبان و واحد پول

یکی دیگر از تفاوت‌ها در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی، زبان و پول رسمی این دو کشور است. استقلال قبرس شمالی از قبرس جنوبی موجب تغییر در واحد پول و زبان هر دو کشور شد. در حال حاضر، یونانی به‌عنوان زبان‌اصلی کشور قبرس جنوبی شناخته می‌شود درحالی‌که مردم قبرس شمالی به زبان ترکی استانبولی (با لهجه قبرسی) صحبت می‌کنند. لازم به ذکر است که مردم هر دو کشور به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.

پول رسمی کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است. (دقت داشته باشید که در این کشور برای معامله خودرو و ملک معمولا از پوند انگلیس استفاده می‌شود) به دلیل عضویت کشور قبرس جنوبی در اتحادیه اروپا، یورو به‌عنوان واحد پول این کشور شناخته می‌شود. به‌طورکلی، ارزش لیر ترکیه به‌مراتب از یورو پایین‌تر است. در نتیجه، زندگی و سفر به کشور قبرس شمالی با توجه به ارزان‌تر بودن لیر ترکیه مقرون‌به‌صرفه‌تر از قبرس جنوبی خواهد بود.

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر تفاوت‌های فرهنگی

کشورهای قبرس شمالی و جنوبی، تفاوت‌های فرهنگی بسیار زیادی با یکدیگر دارند. قبرس شمالی تحت نفوذ کشور ترکیه اداره می‌شود؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت که فرهنگ مردم این کشور شباهت بسیار زیادی با کشور ترکیه داشته باشد. از سوی دیگر، قبرس جنوبی به دلیل نزدیکی به یونان دارای روابط دوستانه و قوی با این کشور است. در واقع، فرهنگ حاکم بر قبرس جنوبی را می‌توان تحت‌تأثیر کشور یونان دانست.

در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی حتماً باید به دین رسمی هر دو کشور اشاره کرد. اکثر مردم در قبرس شمالی مسلمان هستند. در نتیجه، فرهنگ و باورهای دینی مردم قبرس شمالی به ترکیه شباهت بسیار زیادی دارد. مردم قبرس جنوبی، مسیحی ارتودکس هستند. علاوه بر این، فرهنگ اروپایی و غربی در این کشور حکم فرما است. در مجموع، مردم هر دو کشور بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و از خارجی‌ها استقبال می‌کنند.

فرهنگ و دین مردم قبرس

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر شرایط تحصیل

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر شرایط تحصیل می‌تواند به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور کمک بسیار زیادی کند. هر دو کشور از نظر شرایط تحصیل و امکانات دانشگاهی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. مدرک تحصیل دانشگاه‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی را در سراسر جهان قبول می‌کنند. با این وجود، تعداد دانشگاه‌های معتبر در کشور قبرس شمالی بیشتر است.

در مجموع، قبرس شمالی با 12 دانشگاه و قبرس جنوبی با 8 دانشگاه معتبر می توانند فرصت های طلایی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهند. رشته های تحصیلی در دانشگاه‌های قبرس شمالی بیشتر از قبرس جنوبی هستند. به عبارت دیگر، دانشجویان دانشگاه‌های قبرس شمالی، گزینه ها و امکانات تحصیلی بیشتری دارند. به طور کلی، کشور قبرس شمالی از نظر شرایط تحصیل در جایگاه بالاتری نسبت به قبرس جنوبی قرار می گیرد.

به‌طورکلی، در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر آموزش عالی، شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. دانشگاه‌های این دو کشور از نظر وابستگی‌های بین‌المللی با یکدیگر تفاوت دارند. از سوی دیگر، تحصیل در دانشگاه‌های کشور قبرس شمالی معمولاً به زبان انگلیسی انجام می‌شود. این در حالی است که برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌های قبرس جنوبی غالباً به زبان یونانی هستند.

مزایا و معایب زندگی در قبرس جنوبی

قبرس جنوبی از بهترین کشورها برای داشتن یک زندگی آرام و بی‌دغدغه به شمار می‌رود. همان‌طور که در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی عنوان شد، زندگی در این کشور با مزایا بسیار زیادی همراه است. از مهم‌ترین مزایا زندگی در کشور قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب‌وهوا عالی و روزهای آفتابی
  • فرصت‌های طلایی برای تفریح و سرگرمی جوانان
  • سواحل بسیار زیبا در کنار دریا مدیترانه
  • تسلط اکثر مردم به زبان انگلیسی
  • پایین بودن هزینه زندگی و نرخ مالیات
  • مردم مهربان و مهمان‌نواز

در واقع، مردم قبرس جنوبی از مهاجران استقبال بسیار زیادی می‌کنند. در نتیجه، زندگی در میان این مردم بدون هیچ مشکلی همراه خواهد بود. با این وجود، نمی‌توان از جوانب منفی زندگی در کشور قبرس جنوبی چشم‌پوشی کرد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمبود امکانات خانه‌ها اشاره کرد. از سوی دیگر، هزینه اینترنت در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا به‌مراتب بیشتر است.

معایب زندگی در قبرس جنوبی

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

در سال‌های اخیر، پیشرفت کشور قبرس شمالی در زمینه‌های مختلف شگفت‌انگیز بوده است. این کشور با وجود وسعت بسیار کمی که دارد، امکانات رفاهی، درمانی و تحصیلی فوق‌العاده‌ای را در اختیار مردم خود قرار می‌دهد. از مهم‌ترین مزایا زندگی در کشور قبرس شمالی می‌توان به هزینه پایین زندگی اشاره کرد. در واقع، پایین بودن هزینه زندگی و نرخ مالیات از نقاط مشترک در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی به شمار می‌رود.

از آنجایی‌که اکثر مردم قبرس شمالی مسلمان هستند، فرهنگ و باورهای دینی آن‌ها به ایرانیان شباهت بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر، تفاوت فرهنگی چندان زیادی میان مردم ایران، قبرس شمالی و ترکیه وجود ندارد. از دیگر مزایا این کشور می‌توان به امکانات تحصیلی متنوع آن اشاره کرد. در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر تعداد دانشگاه‌ها باید گفت که قبرس شمالی در جایگاه بهتری قرار دارد.

بنابراین، علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی می‌توانند از دانشگاه‌های قبرس شمالی پذیرش بگیرند. دانشجویان راحت‌تر می‌توانند از دانشگاه‌های برتر کشور قبرس شمالی پذیرش بگیرند. با این وجود، نمی‌توان از این حقیقت چشم‌پوشی کرد که قبرس شمالی هنوز به رسمیت شناخته نشده و تحت نفوذ دولت ترکیه اداره می‌شود. این موضوع برای بسیاری از کسانی که به دنبال زندگی در کشوری با فرهنگ اروپایی هستند، ایراد محسوب می‌شود.

مزایا مهاجرت به قبرس شمالی

شرایط اخذ ویزا از کشورهای قبرس شمالی و جنوبی

در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر شرایط اخذ ویزا باید به تفاوت در قوانین و مقررات این دو کشور اشاره کرد. شرایط اخذ ویزا از کشور قبرس جنوبی به‌مراتب دشوارتر است؛ چراکه این کشور در اتحادیه اروپا عضویت دارد. اگرچه، کشور قبرس جنوبی عضو کشورهای منطقه شینگن نیست. در نتیجه، گردشگران و مسافران برای ورود به کشور قبرس شمالی به ویزا نیاز خواهند داشت.

کشور قبرس شمالی از کشورهایی به شمار می‌رود که ورود به آن نیاز به ویزا ندارد. در واقع، مسافران ایرانی با دریافت ویزا فرودگاهی می‌توانند وارد این کشور شوند. این در حالی است که اخذ ویزا از کشور قبرس جنوبی تنها با ارائه مدارک معتبر و بررسی آن‌ها در سفارت امکان‌پذیر خواهد بود. در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از نظر شرایط اخذ ویزا باید گفت که هزینه دریافت ویزا از قبرس شمالی بسیار پایین‌تر از قبرس جنوبی است.

البته، در سال‌های اخیر شاهد آسان‌تر شدن شرایط دریافت ویزا از کشور قبرس جنوبی بوده‌ایم. به این نکته توجه داشته باشید که اخذ ویزا از قبرس جنوبی برای کسانی که سابقه سفر به قبرس شمالی را داشته‌اند، بسیار راحت‌تر است.

شرایط اخذ ویزا از قبرس

اعتبار گذرنامه قبرس شمالی بیشتر است یا قبرس جنوبی؟

بررسی اعتبار گذرنامه از دیگر موارد مهم در مقایسه قبرس شمالی و جنوبی به شمار می‌رود. گذرنامه قبرس شمالی (TRNC) معمولاً به‌صورت ۵ ساله برای افراد بزرگسال و ۲ ساله برای افراد زیر 18 سال صادر می‌شود. با این وجود، این گذرنامه با محدودیت های مختلفی همراه است چراکه قبرس شمالی در سطح جهانی به رسمیت شناخته نمی شود.

در مقابل، گذرنامه قبرس جنوبی از اعتبار بیشتری برخوردار است. این گذرنامه با اعتبار ۱۰ ساله برای افراد بزرگسال و ۵ ساله برای افراد زیر سن قانونی صادر می‌شود. در نتیجه، دارندگان گذرنامه کشور قبرس جنوبی می‌توانند به‌راحتی به کشورهای مختلف جهان سفر کنند. به این نکته توجه داشته باشید که ورود به برخی از کشورها با گذرنامه قبرس جنوبی نیاز به اخذ ویزا دارد.

اعتبار گذرنامه قبرس شمالی و جنوبی

سخن پایانی

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی تنها با بررسی موارد مختلف از جمله: فرهنگ، زبان، دین، جاذبه‌های گردشگری و شرایط اخذ ویزا امکان‌پذیر خواهد بود. در مجموع، هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی به دلیل زندگی آرام و راحت مورد توجه بسیاری از مهاجران خارجی قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، گردشگران سراسر جهان به‌منظور دیدن جاذبه‌های گردشگری متعدد و گشت‌وگذار به این دو کشور سفر می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که قبرس شمالی تحت نفوذ ترکیه و قبرس جنوبی تحت نفوذ یونان است؛ بنابراین، مقایسه قبرس شمالی و جنوبی نشان می‌دهد که این دو کشور با وجود موقعیت جغرافیایی یکسان دارای تفاوت‌های قابل توجهی در قوانین و مقررات هستند. در نتیجه، انتخاب میان این دو کشور به سلیقه هر فرد بستگی دارد؛ چراکه هر دو کشور از نظر امکانات، امنیت و آرامش در جایگاه یکسانی قرار دارند.

آیا تاکنون به کشورهای قبرس شمالی و قبرس جنوبی سفر کرده‌اید؟ به نظر شما، زندگی در کدام‌یک از این دو کشور لذت‌بخش‌تر است؟ نظرات خود را درباره کشور قبرس، با ما به اشتراک بگذارید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *