بررسی قیمت بنزین در قبرس و تغییرات آن

قیمت بنزین در قبرس

قیمت‌ بنزین‌ در هر کشور یکی از مسائل مهمی است که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قبرس یکی از کشورهایی است که در جنوب ترکیه قرار دارد و هر ساله قیمت بنزین در قبرس با تغییراتی مواجه می‌شود، اما امروزه قیمت بنزین چقدر است و چه تاثیری روی زندگی مردم داشته است؟ برای پاسخ این سوال ادامه مطلب را دنبال کنید.

آیا قیمت بنزین در قبرس نسبت به ایران گران‌تر است؟

معمولا کشورهایی که دارای منابع نفتی نیستند، قیمت بیش­تری برای انواع سوخت در نظر می‌گیرند. قبرس نیز کشوری است که قیمت‌ بنزین‌ در آن، نسبت به ایران که کشوری نفت خیز است، بالاتر است. در کشور قبرس معمولا قیمت گذاری‌ها تحت تاثیر کشور ترکیه و اروپا انجام می‌شود. در قبرس‌ شمالی، قیمت گذاری بنزین بر اساس قیمت آن در ترکیه و قبرس جنوبی و همچنین بر اساس قیمت آن در اروپا انجام می‌شود.

تغییرات قیمت‌ بنزین‌ در سال 1402

همان­طور که می‌دانید، هر ساله قیمت‌ بنزین‌ در کشورهای مختلف، به دلایل متفاوتی افزایش پیدا می‌کند که قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت انواع بنزین در سال 1402 نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. در سال گذشته قیمت بنزین در قبرس بدین شکل بوده است:

  • قیمت بنزین سوپر 95: 1.435 یورو
  • قیمت گازوئیل: 1.664 یورو

در سال 1402 قیمت‌ها به صورت زیر تغییر کرده‌­اند:

  • قیمت بنزین سوپر 95: 1.576 یورو
  • قیمت گازوئیل: 1.644 یورو

همان‌طور که مشاهده می‌کنید قیمت بنزین روندی افزایشی داشته و قیمت گازوئیل کاهش یافته است.

قیمت سوخت در قبرس

قیمت بنزین در قبرس شمالی و جنوبی چه تفاوتی دارد؟

 همان­طور که می‌دانید، به‌طورکلی سیاست‌های قبرس شمالی و جنوبی، متفاوت است. قبرس جنوبی بیش­تر تحت تاثیر کشور ترکیه قرار دارد و سعی می‌کند، قوانین خود را بر طبق قوانین این کشور تعیین کند. ازآنجایی‌که جنگ اوکراین بر کشورهای منطقه و جهان، تاثیرات زیادی گذاشته است، بازار جهانی سوخت نیز در پی این جنگ، تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

به همین خاطر، قیمت جهانی نفت با کاهش قابل توجهی مواجه شده است که بر قیمت بنزین تاثیر گذاشته و آن را کاهش داده است. با توجه به بهتر شدن شرایط و برگشتن قیمت نفت، ممکن است، قیمت‌‌ بنزین‌‌ نیز در قبرس شمالی افزایش پیدا کند که این مسئله بر حمل‌ونقل شهری، تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

قبرس جنوبی تحت تاثیر اتحادیه اروپا قرار دارد و بسیاری از قوانین خود را بر اساس قوانین اروپا، تعیین می‌کند. قیمت بنزین و گازوئیل نیز، مطابق قوانین اتحادیه اروپا تعیین می‌شود که طبق شرایط می‌تواند، تغییرات مختلفی را تجربه کند.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

قیمت بنزین در قبرس شمالی

کلام آخر

اگر قصد زندگی در قبرس را دارید یا در حال حاضر در قبرس زندگی می‌کنید، قیمت بنزین در قبرس برای شما بسیار مهم خواهد بود. (به شما پیشنهاد می کنیم مقاله قیمت خودرو در قبرس شمالی را نیز مطالعه کنید)

قبرس با این که هزینه زندگی نسبتاً پایینی دارد، اما در مورد سوخت، مانند همه کشورهای دیگر می‌تواند، تحت تاثیر عوامل بین‌المللی قرار بگیرد و قیمت‌ بنزین‌ در هر سال تغییر کند. برای اطلاع از قیمت بنزین در قبرس می‌توانید با مراجعه به سایت‌های این کشور از قیمت‌ دقیق و به روز آن، اطلاعات کافی را کسب کنید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *