دانشگاه خاور نزدیک قبرس (NEU)

دانشگاه خاور نزدیک قبرس

فهرست مطالب

دانشگاه خاور نزدیک قبرس یا Near East University که به صورت مخفف در زبان لاتین NEU شناخته می‌شود، از برترین و مطرح‌ترین دانشگاه‌های واقع در قبرس است که بیشترین تنوع رشته را شامل می‌شود. موقعیت قرارگیری این دانشگاه در شهر لفکشای قبرس شمالی است که از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای این جزیره به‌حساب می‌آید.

اگر شما هم قصد مهاجرت به قبرس و تحصیل در این دانشگاه معتبر را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل به ویژگی‌های جزیره قبرس و دانشگاه خاور نزدیک، شرایط تحصیل در آن جا، امکانات و باقی مسائل مربوطه بپردازیم.


قبرس، قلب مدیترانه

در ابتدا بیایید با کشوری که این دانشگاه در آن واقع شده است، بیشتر آشنا شویم:

قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ و پر جمعیت دریای مدیترانه است. موقعیت مکانی این جزیره را می‌توان واقع در جنوب ترکیه، غرب سوریه و لبنان، جنوب شرقی یونان، شمال مصر و شمال غربی فلسطین دانست. به دلیل زیبایی مجذوب‌کننده‌ای که این جزیره به خود اختصاص داده است، نام دیگر آن را جزیره بهشتی می‌گویند؛ البته ناگفته نماند که بعضی‌ها هم آن را به جواهر مدیترانه می‌شناسند.

از لحاظ امنیت جهانی، ششمین کشور امن محسوب می‌شود. سیستم حکومت آن نیز به صورت جمهوری بوده و رئیس‌جمهور، ریاست را بر عهده دارد. اگر بخواهید راجع به آداب‌ورسوم و سبک زندگی‌شان بدانید، از لحاظ جغرافیایی به قاره آسیا نزدیک‌تر هستند بنابراین، دید فرهنگی‌شان، به آسیایی‌ها شباهت بیشتری دارد؛ اما اگر به تاریخشان سری بزنید می‌بینید که زندگی ای شبیه اروپایی‌ها داشتند و بافت کشور را هم همچنان در همان قالب اروپا حفظ کرده‌اند.

دررابطه‌با زبان مکالمه‌ای که در این جزیره جاری است باید بگوییم در سطح گسترده‌ای به زبان ترکی استانبولی یا یونانی صحبت می‌شود؛ اما تقریباً تمام افراد بومی آن جا، به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند که به‌عنوان زبان تجارت بین‌المللی شناخته شده است.

اگر کنجکاوید راجع به وضعیت اقتصادی این کشور بدانید لازم است به اخباری در سال 2008 رجوع کنیم. در این سال ارز رسمی این جزیره، از پوند قبرس به یورو تبدیل شد. این موضوع حاکی از آن است که نقدینگی جریان کافی را داشته و میزان تورم پایین بوده است. همچنین لازم به ذکر است نرخ بیکاری در این کشور، تابه‌حال عددی بالاتر از 10 درصد را به خود ندیده که این آمار برای رشد کشور در سطح جهانی بسیار مطلوب است.

دانشگاه خاور نزدیک


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

سیستم آموزشی قبرس

به‌طورکلی، سیستم آموزشی این کشور، تا حدودی شبیه به ایران است. برای مثال، در آن جا هم کودکان در رنج سنی 3 تا 6 سال به پیش‌دبستانی رفته و مسائل ابتدایی را به صورت کامل می‌آموزند. سپس در بازه زمانی سن 6 تا 12 سال، به سراغ مقطع ابتدایی می‌روند. شایان‌ذکر است تحصیلات تمام‌وقت برای افراد 5 الی ۱۵ساله ای که در این کشور زندگی می‌کنند، الزامی است. بعد از تمام‌کردن بخش ابتدایی از تحصیل، نوبت به مقطع متوسطه می‌رسد؛ افرادی که سن 12 تا 18 سال را دارند، باید به مراکز علمی جهت گذراندن دوره متوسطه مراجعه کنند.

آخرین مرحله تحصیل عمومی، با نام آموزش عالی ثبت شده که مختص افراد بالای 18 سال است. هزینه نسبتاً پایین در دانشگاه‌ها در کنار کیفیت تدریس بالا، باعث شده است این بخش از مراحل تحصیل، برای خیلی از دانشجویان سایر کشورها جذاب باشد و آن‌ها را وادار به مهاجرت کند. برای مثال، سالانه افراد زیادی جهت علم‌آموزی، به دانشگاه خاور نزدیک قبرس مراجعه می‌کنند.

البته این را هم بدانید که رشته تحصیلی شما در میزان دریافتی دانشگاه تأثیر مستقیم دارد. برای مثال، رشته‌هایی مانند دندان‌پزشکی یا داروسازی، به دلیل داشتن واحدهای عملی بیشتر، به طبع هزینه بالاتری را هم شامل می‌شوند.

دانشگاه‌های قبرس شمالی

در ادامه به چند دانشگاه معروف قبرس می‌پردازیم و سپس یکی از بهترین و معروف‌ترین مراکز علمی را به صورت جامع معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • دانشگاه فناوری قبرس

دانشگاه فناوری، در سال 2004 تأسیس شده است و از باتجربه‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمرده می‌شود که با هدف کمبود کم‌وکاستی‌های آموزشی، به کار خود توسعه بخشیده و بسیار هم در این زمینه موفق بوده است. این دانشگاه، در رتبه‌بندی تایمز توانسته جایگاه 350-301 را از آن خود کند و به‌این‌ترتیب همچنان از بهترین دانشگاه‌های دولتی این کشور شمرده می‌شود.

  • دانشگاه قبرس

از جدیدترین دانشگاه‌های قبرس شمالی شمرده می‌شود که در سال 2021 تأسیس شده است. این مجموعه در همین مدت‌زمان کم توانسته رتبه 501-600 را در رتبه‌بندی تایمز به خود اختصاص دهد که نشان از کیفیت بالای تدریس و مقالات منتشر شده دارد.

  • دانشگاه خاور نزدیک قبرس

پیشینه تأسیس این دانشگاه، به سه دهه پیش باز می‌گردد؛ در نتیجه یکی از باتجربه‌ترین مراکز آموزشی است. این سیستم به صورت بین‌المللی فعالیت کرده و رتبه بسیار بالایی را در سطح جهان داراست. در ادامه راجع به این دانشگاه و مزیت‌هایش بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رشته‌های دانشگاه قبرس

خدمات دانشگاه خاور نزدیک قبرس

اگر بخواهیم به خدماتی که این دانشگاه به دانشجویان خود ارائه می‌دهد بپردازیم، خوب است اشاره به جمله‌ای از بنیان‌گذار این مجموعه علمی داشته باشیم؛ آقای دکتر سوات گونسل پیش از تأسیس این دانشگاه گفته بود: (دانشجویان را به‌گونه‌ای تربیت کنید که سرگذشت خود را برای کشورشان بنویسند و این دانشگاه است که باعث می‌شود مغز یک دانشجو به‌جای یک کامپیوتر معمولی مانند یک ابر رایانه باشد)

با کمی دقت در کلمات این جمله، می‌توان مفهومی از علت بنیان‌گذاری دانشگاه خاور نزدیک قبرس را یافت. این دانشگاه توانسته با تکیه بر اصول کلی و فیلتر شده سیستم آموزشی کشورهای اروپایی، به مقامات ارجمندی در زمینه آموزش‌وپرورش برسد.

از روز ابتدایی تأسیس این دانشگاه، هدف بر بهبود عملکرد سیستم آموزشی بوده است. تا به امروز استاد و استادیارهای زیادی در این مرکز آموزش عالی قدم نهاده و رد پایی از علم را بر جای گذاشته‌اند. همین امر سبب شده تا دانشجویان سطح بالایی از کیفیت تدریس مطالب علمی را داشته باشند.

خدمات این دانشگاه نسبت به رشته‌ای که شما عزیزان قصد تحصیل در آن را دارید متفاوت خواهد بود؛ اما یک اصل کلی در این مرکز استوار است: همواره بهترین خدمات در بالاترین سطح ارائه خواهد شد. این یعنی شما در هر رشته و مهارتی که مشغول به تحصیل باشید، امتیاز شرکت در مسابقه‌های مختلف، خواندن و نوشتن مقالات متعدد، تفریح و سرگرمی‌های جذاب، کنفرانس‌های مربوطه، کتاب‌هایی با مطالب مفید، گردش‌های علمی و نمونه خدمات بسیار دیگری را دارید.

درباره دانشگاه خاور نزدیک قبرس

حال به صورت جزئی‌تر وارد این دانشگاه می‌شویم به دانستن اطلاعات عمومی آن می‌پردازیم. برای مثال، این مرکز علمی‌پژوهشی در سال 1988 و در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی تأسیس گردید. از آن زمان تابه‌حال، این دانشگاه موفق شده با استخدام کارکنان مجرب و استادانی با سطح علمی بالا، 27000 دانشجو را در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را جذب خود کند.

اگر بخواهیم از خدمات تحصیلی ای که این دانشگاه به خود اختصاص داده است سخن بگوییم، می‌توانیم به داشتن 19 دانشکده که دارای 220 برنامه است، 8 مدرسه تحصیلات تکمیلی که تا کنون 218 برنامه را به اجرا درآورده است، 28 مؤسسه تحقیقاتی، 4 دبیرستان و چندین عضویت در سطح بین‌المللی اشاره کرد.

اگر برایتان سؤال است که بدانید عضویت بین‌المللی برای دانشگاه چه معنایی دارد، بیایید تا پاسخش را برای شما شرح دهیم. این دانشگاه با عضویت در انجمن دانشگاه‌های اروپایی (EUA)، انجمن بین‌المللی آموزش مهندسی IGIP) (، انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU) در بدنه یونسکو، کمیسیون مشترک بین‌المللی (JCI)، فدراسیون بین‌المللی دانشگاه‌ها و 18 مؤسسه جهانی دیگر، مقام‌ها و افتخارات زیادی را از آن خودکرده است.

افتخارات دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی

دانشگاه خاور نزدیک قبرس

اگر در شهر قبرس به دنبال یک مرکز آموزش عالی بگردید، بی شک از مطرح‌ترین نشانی‌هایی که دریافت می‌کنید، دانشگاه خاور نزدیک قبرس خواهد بود چرا که این مجموعه به‌عنوان یک شهر علمی کوچک در دل این جزیره نهادینه شده است.

از اعتبارات این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و بزرگ‌ترین دانشکده دندان‌پزشکی قبرس واقع در این دانشگاه است. لازم به ذکر است که تا سال 2019، لقب تنهاترین دانشکده دندان‌پزشکی این جزیره هم متعلق به همین دانشگاه بود.
  • دارای اولین دانشکده داروسازی قبرس است.
  • اولین کلینیک دندان‌پزشکی خصوصی و معتبر این جزیره، در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی قرار گرفته است.
  • این دانشگاه بیمارستانی دارد که به‌عنوان پیشرفته‌ترین بیمارستان مدیترانه شرقی یاد می‌شود چرا که دارای مجهزترین و به‌روزترین دستگاه‌ها بوده و از لحاظ تجهیزات لازم برای تحقیقات روز دنیا، سخن‌های زیادی برای گفتن دارد.
  • بزرگ‌ترین و معتبرترین کتابخانه مدیترانه شرق در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی واقع شده است. این کتابخانه حدود دو میلیون مقاله چاپی و 115 میلیون منبع الکترونیکی که خود شامل چندین کنفرانس ملی و بین‌المللی است را شامل می‌شود.
  • این دانشگاه دارای سوپر کامپیوتر است. سیستم سوپرکامپیوتر از عظیم‌ترین و مجهزترین تجهیزاتی است که می‌تواند از پژوهش‌های بین‌المللی و مطالعات آکادمیک مانند پروژه سرن، پشتیبانی کند.

شرایط تحصیلی قبرس

  • دارای چندین سالن ورزشی برای دانشجویان
  • استخر سرپوشیده‌ای را برای تفریح دانشجویان در نظر گرفته است.
  • این دانشگاه برای افرادی که از کشورهای مختلف برای تحصیل به آن جا سفرکرده‌اند، اداره پست مخصوصی را در دل خود دانشکده‌ها و به صورت شبانه‌روزی تأسیس کرده است.
  • رستوران و کافه‌تریاهای بسیار زیادی در سرتاسر این دانشگاه واقع شده است.

دانشگاه خاور نزدیک شامل چه دانشکده‌ هایی می‌شود؟

ممکن است خیلی‌ها قصد مهاجرت به قبرس شمالی و سپس تحصیل در این دانشگاه بی‌نظیر را در پیش بگیرند؛ اما نگران نبودن دانشکده برای تحصیل در رشته مد نظرشان باشند. باید بگوییم که دانشگاه خاور نزدیک قبرس دارای بیشترین تعداد دانشکده بوده و دانشجویان زیادی از انواع رشته‌ها را جذب خودکرده است.

با هم سری به دانشکده‌های آن می‌زنیم:

  • دانشکده آموزش آتاتورک
  • معماری
  • مهندسی عمران
  • علوم و هنر
  • ارتباطات
  • دندانپزشکی
  • مهندسی
  • مدیریت و اقتصاد
  • علوم بهداشت
  • پزشکی
  • حقوق
  • هنر و طراحی
  • آموزش از راه دور
  • داروسازی
  • پرستاری

امکانات دانشگاه خاور نزدیک

  • هنرهای نمایشی
  • الهیات
  • علوم ورزشی
  • دامپزشکی
  • توریسم
  • گردشگری و هتلداری
  • هنرهای زیبا و طراحی
  • تعلیم‌وتربیت

همان‌طور که می‌بینید حوزه فعالیت این دانشگاه بسیار گسترده بوده و تمام رشته‌های هنر، علوم‌انسانی و سیاسی، ریاضی و علوم‌تجربی را در برمی‌گیرد. جالب‌توجه افراد در هر رده سنی؛ از مزیت‌های بی‌شمار دانشگاه خاور نزدیک قبرس، می‌توان به این اشاره کرد که این مجموعه قادر به ارائه تمامی این دروس و رشته‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

این دانشگاه هدف بسیاری از دانشجویان از صدها کشور جهان است. از همین رو مدارک مورد نیاز را به طور رسمی در وب‌سایت خود به اطلاع کاربران عزیز رسانده است. اما ما در این مقاله سعی داریم به طور کامل به ریزترین موضوعات هم بپردازیم. از همین رو در ادامه چند نوع از مدارکی که برای تحصیل در این دانشگاه احتیاج است را نام‌برده‌ایم:

  • ارائه مدرک دیپلم به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی که در کشور قبرس، به تأیید سفارت رسیده باشد.
  • اگر قصد ادامه تحصیل در دوره کارشناسی را دارید، ارائه ریز نمرات دوره دیپلم و پیش‌دانشگاهی و اگر هدفتان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد است، داشتن ریز نمرات مقطع کارشناسی واجب است.
  • دردست‌داشتن کپی از صفحه ابتدایی پاسپورت معتبر (تاریخ تمدید آن سر نرسیده باشد)
  • داشتن توصیه‌نامه برای مقاطع ارشد و دکترا

عکس دانشگاه خاور نزدیک

  • مدرک آیلتس یا تافل. البته با نمرات حد نصاب قبولی. نمره حدنصاب هم ممکن است هر ساله تغییر کرده و به عدد دیگری تبدیل شود. از همین جهت، تحقیقات لازم در این زمینه را به عمل‌آورید تا در طی مراحل مشکلی پیش نیاید.
  • داشتن برگه قبولی آزمون ورودی خود دانشگاه خاور نزدیک قبرس.
  • اگر در دوره ارشد و دکترا اقدام به مهاجرت کرده‌اید، داشتن معرفی‌نامه و انگیزه‌نامه اجباری است.
  • گرفتن رزومه پژوهشی برای گرفتن بورسیه

همان‌طور که می‌بینید، برای تحصیل در این دانشگاه احتیاج به مدارک عجیب یا غیرقابل‌دسترسی نیست. وجود ساده‌ترین نمونه‌های تحصیلی که از قبل داشتید یا می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید، باعث می‌شود یک‌قدم به‌سوی رسیدن به تحصیل در این دانشگاه معتبر نزدیک‌تر شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، دانشگاه خاور نزدیک یک مرکز علمی خصوصی بوده و از همین بابت نسبت به باقی دانشگاه‌های دولتی قبرس، دارای هزینه بیشتری است. البته این نکته را هم فراموش نکنید که این دانشگاه، به‌ازای مبلغ دریافتی اش خدمات زیادی را هم ارائه می‌دهد. برای مثال بالاتر، چند نمونه از آن را که شامل تفریحات و سرگرمی مختص دانشجویان بود را نام بردیم.

دانشگاه خاور نزدیک قبرس بسته‌های آماده‌ای را میان دانشجویان توزیع می‌کند که شامل موارد روبه‌رو می‌شود: شهریه و هزینه‌های مورد نیاز برای پرداخت، خوابگاه‌های چهار نفره، غذاهایی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت بالا و عوامل مشابه دیگر. این بسته حدود 4400 یورو در سال است.

علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی برای بهره‌بردن از تحصیلات تکمیلی که نمونه‌های آن را نام بردیم، احتیاج به پرداخت عددی حدود 350 یورو را دارند. بازه زمانی این دوره‌ها متفاوت بوده و بسته به مقطع تحصیلی هر فرد دارد؛ مثلاً، برای کارشناسی و کارشناسی ارشد این برنامه‌ها به صورت دوره‌های یک الی دو‌ساله برگزار می‌شود. همان‌طور که دیدید این مبلغ خارج از هزینه PHD است چرا که تعرفه آن به‌طورکلی متفاوت است. شهریه برای این مدرک ترمی حدوداً 800 یورو است.

این هزینه‌های پرداختی که برای هر مقطع هم متفاوت است شامل هزینه ثبت‌نام، بیمه درمانی، فعالیت‌های اجتماعی، هزینه نیمکت، هزینه پایان‌نامه، هزینه مالیات و موارد مشابه دیگری می‌شود که داخل سایت تخصصی دانشگاه خاور نزدیک قبرس به طور مفصل ذکر شده است.

برآورد هزینه‌های کلی که برای زندگی یک دانشجو در مدت‌زمان یک ماه در نظر گرفته شده، به طور خلاصه این گونه تخمین زده شده است: محل اقامت 28 تا 130 یورو و هزینه‌های جانبی به طور میانگین 50 الی 100 یورو.

نمونه‌هایی از هزینه شهریه در دانشگاه خاور نزدیک

هزینه شهریه پرداختی هر رشته، تفاوت‌های زیادی با دیگری دارد. حتی یک رشته هم با توجه ‌به زبان انتخابی‌اش، دارای شهریه‌ای با قیمت مختلف خواهد بود. در ادامه برای درک بهتر شما عزیزان از هزینه‌های لازم برای تحصیل در این دانشگاه، به چند نمونه رشته اشاره می‌کنیم.

هزینه دانشگاه خاور نزدیک

 

دوره مدت دوره شهریه به یورو
لیسانس معماری 4 سال 1400 یورو
لیسانس گردشگری و هتلداری 4 سال 1400 یورو
لیسانس مهندسی عمران 4 سال  1400 یورو
لیسانس دندانپزشکی 5 سال 5800 یورو
لیسانس داروسازی 5 سال 4300 یورو
کارشناسی ارشد پرستاری 2 سال 1250 یورو
دکترای زنان و زایمان (PhD) 4 سال 4000 یورو
دکترای داخلی دامپزشکی (PhD) 4 سال 4000 یورو
دکتری ریاضی (PhD) 3 سال 2500 یورو
کارشناسی ارشد شیمی 2 سال 1250 یورو
کارشناسی ارشد علوم سیاسی 2 سال 1250 یورو
کارشناسی ارشد در روابط بین‌الملل 2 سال 1300 یورو

موارد ذکر شده در بالا، تنها چند نمونه از رشته‌های موجود در این دانشگاه و از دانشکده‌های مختلف آن بود. این را در نظر داشته باشید که هر کدام از این قیمت‌ها باتوجه‌به عوامل زیادی بالا و پایین می‌شوند.

رشته‌های دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی کدام‌اند؟

بالاتر، دانشکده‌های این مرکز علمی بزرگ را نام بردیم و دریافتیم انواع رشته‌ها در آن موجود است. حال قصد داریم به صورت جزئی‌تر وارد رشته‌های تحصیلی متعدد دانشگاه خاور نزدیک قبرس شویم. با ما همراه باشید تا آن‌ها را بشناسید.

برخی رشته‌های مهندسی شامل:

مهندسی مکاترونیک – مهندسی زیست‌شناسی – مهندسی خودرو – مهندسی کامپیوتر – مهندسی پزشکی – مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی – مهندسی نرم‌افزار – مهندسی عمران – مهندسی علم مواد و نانو تکنولوژی – مهندسی مکانیک – مهندسی نفت و صنایع پتروشیمی – مهندسی تغذیه – مهندسی برق و الکترونیک – معماری – طراحی داخلی – معماری منظر

برخی رشته‌های هنری شامل:

تئاتر – هنر‌های پلاستیک – تدریس هنر – تدریس موسیقی – فیلم‌سازی و پخش – طراحی گرافیکی – رادیو، سینما و تلویزیون – طراحی و ارتباطات بصری

رشته‌های دانشگاه‌ خاور‌ نزدیک

بعضی از رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی:

تخصص پروتز – تخصص ارتودنسی – شنوایی‌سنجی – رشد خردسالان – بینایی‌سنجی – مدیریت فجایع اضطراری و اورژانس – پیری‌شناسی – مدیریت تجهیزات سلامت – بیوشیمی – فارماکوگنوزی – داروشناسی – گیاه‌شناسی دارویی – فیزیوتراپی – آناتومی – فیزیولوژی – بیوشیمی پزشکی – جنین‌شناسی بافت‌شناسی – ایمونولوژی و آلرژی – میکروب‌شناسی پزشکی و میکروب‌شناسی بالینی – آمار زیستی – مامایی – تغذیه و رژیم غذایی – پرستاری – کاردرمانی – بهداشت و ایمنی شغلی – توان‌بخشی و فیزیوتراپی – شناخت دهانی و رادیولوژی – جراحی دهان و فک و صورت – تخصص لثه – تخصص ریشه‌درمانی – شیمی دارویی – تکنولوژی داروسازی – سم‌شناسی – داروشناسی بالینی – علوم درمانگاهی – بهداشت و صنایع غذایی – علوم بالینی – علوم پایه – تربیت و تغذیه و رام کردن حیوانات

اینها تمام رشته‌های موجود در این دانشگاه نیستند؛ بلکه رشته‌های عمومی دیگری مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، امور بانک‌داری، مدیریت دانش، مدیریت دولتی، بازاریابی، روابط بین‌الملل، اقتصاد و بسیاری از رشته‌های گوناگون دیگر در زمینه‌های مختلف، در این مرکز عالی علم‌آموزی، یعنی دانشگاه خاور نزدیک قبرس در حال تدریس‌اند.

خوابگاه‌های دانشگاه خاور نزدیک به چه صورت‌اند؟

در نهایت به یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات اشاره کنیم که برای دانشجویان کشورهای دیگر، اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که خوابگاهشان در نزدیک یا داخل خود دانشگاه باشد تا مسیر طولانی را طی نکرده و برای رفت‌وآمد در وقت صرفه‌جویی کنند.

خوابگاه‌ دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه خاور نزدیک قبرس این امکان را به دانشجویان داده تا با وجود 5 خوابگاه در داخل دانشگاه، راحتی و امنیت آن‌ها تضمین شده باقی بماند. چند نمونه از این خوابگاه‌ها را که با شماره گذاری عددی مشخص می‌شوند را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

خوابگاه شماره 1: این مورد تنها برای دختران است و با اتاق‌هایی یک الی چهار نفره قابل‌استفاده است. البته هزینه آن‌ها هم متغیر بوده و باتوجه‌به تعداد اتاق‌ها مشخص می‌شود.

خوابگاه شماره 2: مشابه شماره یک بوده و اختصاصی برای دختران است. قیمت این خوابگاه هم فرق چندانی با نمونه مشابه بالایی ندارد.

خوابگاه شماره 3: این مورد مختص پسران بوده و در اتاق‌های یک الی سه‌نفره ساخته شده است. هزینه شهریه آن هم نسبت به دو مورد بالایی ارزان‌تر است.

خوابگاه شماره 14 و 15: این دو خوابگاه از این دانشگاه به صورت مختلط بوده و شرایط خاص خود را دارد که با پیگیری های لازم، اطلاعات مورد نیاز را به دست می آورید

بورسیه های دانشگاه خاور نزدیک قبرس

در رابطه ‌با بورسیه‌های این دانشگاه باید گفت که این مرکز به دانشجویان بین‌المللی تحت شرایط مشخصی، 50 درصد بورسیه می‌دهد؛ اما جدا از این قضیه، پکیج‌های تحصیلی مخصوصی هم به دانشجویان داده می‌شود.

این پکیج‌ها شامل محل تحصیل، غذا و محل اقامت می‌شوند که جمعاً مبلغ نیاز به پرداخت این پکیج، 4400 یورو است. البته نیاز به ذکر است که تنها کسانی می‌توانند از این پکیج استفاده کنند که مشمول بورسیه 50 درصد نشده و ملزم به پرداخت تمام هزینه‌های آموزشی و اقامتی‌اند.

قابل‌توجه کسانی که در رشته‌های ورزشی مهارت بالایی دارند! دانشگاه خاور نزدیک قبرس درصد بورسیه را به شما عزیزان اختصاص داده است که می‌توانید با ارائه مدارک مربوطه در کنار باقی مدارکتان و نشان‌دادن مهارت‌تان، از این بورسیه بهره‌مند شوید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر سری به سایت این دانشگاه بزنید. برای ورود به سایت دانشگاه روی لینک زیر کلیک کنید.

neu.edu.tr

تاریخ شروع و انقضای ثبت‌نام دانشگاه خاور نزدیک

دررابطه‌با تاریخ ددلاین یا همان اتمام زمان ثبت‌نام این دانشگاه باید بگوییم که هر ساله در ماه جولای، سایت ثبت‌نام و برگزاری مدارک این دانشگاه بسته شده و دیگر امکان‌پذیرش نیست. روز دقیق آن هم متغیر بوده و قابل‌ذکر نمی‌باشد.

شروع ترم‌های درسی هم‌ بسته به مرحله تحصیلی شما و زمان آغاز ترمی که برای تحصیل در آن انتخاب شده‌اید متفاوت است. برای مثال، ترم‌های پاییزه از 1 جولای، ترم‌های بهاری از 7 فوریه و ترم‌های تابستانی از 20 ژوئن شروع می‌شوند.

معایب تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک

مدارک مورد نیاز تحصیل در دانشگاه‌ خاور‌ نزدیک قبرس‌

بعد از ذکر تمامی این مزیت‌ها، بهتر است معایب قابل‌ذکر و با اهمیتی که دانشگاه خاور نزدیک قبرس دارد را هم بگوییم تا شما عزیزان از تمام جوانب تحصیل در آن، آگاهی پیدا کنید. به‌طورکلی از آن جایی که رنکینگ این مجموعه بسیار بالا است، معایب زیادی ندارد.

دو مورد از معایب مطرح این دانشگاه به شرح زیر است:

  1. احتمال کمی وجود دارد که متقاضیان گرامی این دانشگاه بتوانند در زمان تحصیلات تکمیلی، بورسیه دریافت کنند.
  2. عدم امکان برای اخذ بورسیه در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که سه رشته مطرح در تجربی است.

سؤالات متداول دررابطه‌با دانشگاه خاور نزدیک قبرس

در این جا، چند نمونه از سؤالات متداولی که در رابطه‌ با این دانشگاه پرسیده می‌شود را آورده‌ایم تا با پاسخ‌دادن به آن‌ها شما هم به جواب پرسش‌هایتان دست یابید.

  • آیا دانشگاه خاور نزدیک اعتبار خوبی دارد؟

در رابطه‌ با این سؤال باید بگوییم که بله. این دانشگاه در سال 2021 در رتبه‌بندی از لحاظ کیفیت آموزش، دارای رتبه 30 در بین تمام دانشگاه‌های جهان، رتبه 2 بین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 1 در میان تمام دانشگاه‌های قبرس را دارد.

  • برای تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک قبرس، مدرک انگلیسی الزامی است؟

خیر. داشتن مدرک الزامی نیست؛ اما باتوجه‌به سطحی که دارید و برای سهولت در تدریس‌تان، دوره‌های مختلفی در کشور قبرس برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها دیگر احتیاجی به هیچ آزمون یا مدرک دیگری نیست.

  • جهت تحصیل در این دانشگاه ویزا نیاز است؟

پاسخ این سؤال هم منفی است. قبرس از جمله کشورهایی است که برای تحصیل در قبرس احتیاج به فرستادن مدارک به سفارت و اخذ ویزای دانشجویی ندارید. کافیست ویزای ورود که در فرودگاه احتیاج است را در دست داشته باشید تا به‌راحتی به این کشور پرواز کنید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

One thought on “دانشگاه خاور نزدیک قبرس (NEU)

  1. Avatar
    رحیمی میگوید:

    سلام امکان اینکه جلسه آنلاین در مورد خرید ملک با شما داشته باشم وجود داره؟ تعدادی سوال دارم که اگه جواب داده بشه حتما خریدم را انجام میدم.
    ساکن اهواز هستم و میخوام اگه در جلسه آنلاین به توافق رسیدیم جلسه بعدی را حضوری و در دفتر تهران شما برگزار کنیم

  2. Avatar
    علی زاهدی میگوید:

    تحقیق کردم و میخوام دخترم را واسه ادامه تحصیل به دانشگاه neu بفرستم و بدم نمیاد یک اپارتمان نقلی هم نزدیکی دانشگاه براش بخرم. اگر زحمت خرید اپارتمان را بکشید میتونید کارهای اقامتی و پیگیریهاشو انجام بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *