آینده‌ای روشن با تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس

در سال‌های اخیر، بسیاری از داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های خارج از کشور، قبرس را به عنوان مقصد نهایی انتخاب می‌کنند. تحصیل پزشکی در قبرس با مزایای متعددی همراه است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اعتبار مدرک تحصیلی آن در سطح بین المللی اشاره کرد. اکثر دانشگاه‌های قبرس در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. علاوه بر این، آموزش در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید با شرایط تحصیل در دانشگاه‌های قبرس بیشتر آشنا شوید، با ماه همراه باشید.

چرا باید قبرس را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کرد؟

روز به روز بر تعداد علاقمندان به تحصیل پزشکی در قبرس اضافه می‌شود. احتمالاً دلیل منطقی برای این موضوع وجود دارد. بسیاری از متقاضیان معتقد هستند که کشور قبرس یکی از بهترین گزینه‌های ادامه تحصیل برای دانشجویان ایرانی است. از دلایل اصلی انتخاب کشور قبرس برای تحصیل در رشته پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبات و امنیت اجتماعی بالا در قبرس
  • شباهت فرهنگی و جغرافیایی کشور قبرس با ایران
  • داشتن استانداردهای بالای آموزشی
  • سطح کیفیت بالای دانشگاه‌های پزشکی در قبرس
  • امکان تحصیل پزشکی در قبرس با انتخاب دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان
  • هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس باید در مصاحبه علمی دانشگاه‌های این کشور قبول شوند. مصاحبه‌های علمی بعد از تایید مدارک ارسال شده به صورت حضوری یا آنلاین انجام می‌شوند. موفقیت در این مصاحبه‌ها در کنار ارائه مدرک دوره دیپلم دبیرستان (معدل 16 به بالا) و مدرک زبان (آیلتس یا تافل) از شرایط اخذ پذیرش به شمار می‌رود.

دلایل انتخاب قبرس برای ادامه تحصیل

معرفی دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته پزشکی

کشور قبرس، دانشگاه‌های بسیاری زیادی دارد که اکثر آن‌ها در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند. در نتیجه، انتخاب دانشگاه برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند، بسیار دشوار خواهد بود. در میان دانشگاه‌های کشور قبرس، سه دانشگاه دارای رنکینگ بین‌المللی هستند و دارای بهترین امکانات در رشته پزشکی هستند. این سه دانشگاه عبارتند از: دانشگاه خاور نزدیک، مدیترانه شرقی و دانشگاه اروپای شرقی.

رشته پزشکی از رشته‌های پرمخاطب و دشوار به شمار می‌رود. این رشته به دلیل بازار کار خوبی که دارد، انتخاب اول بسیاری از داوطلبان است. به این دلیل رقابت تنگاتنگی میان داوطلبان وجود دارد که شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر کشور قبرس را دشوار می‌کند.

رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور قبرس حدود 6 سال به طول می‌انجامد. سه سال نخست صرف مطالعه مباحث تئوری و سه سال دوم صرف گذراندن واحدهای عملی می‌شود. مدرک تحصیلی ارائه شده پس از اتمام این شش سال تحصیل پزشکی در قبرس، دکترای پزشکی عمومی خواهد بود. دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی می‌توانند در قبرس، ترکیه یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا به تحصیل در دوره‌های تخصصی بپردازند.

اگر می‌خواهید بیشتر با سه دانشگاه برتر رشته پزشکی کشور قبرس آشنا شوید، با ما همراه باشید.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

بهترین دانشگاه‌های قبرس در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از بهترین دانشگاه‌های قبرس به شمار می‌رود. بسیاری از علاقمندان به تحصیل پزشکی در قبرس به دنبال اخذ پذیرش از این دانشگاه هستند. در نتیجه، رقابت تنگاتنگی میان داوطلبان سراسر جهان برای اخذ پذیرش این دانشگاه وجود دارد. به همین دلیل، اخذ پذیرش رشته پزشکی این دانشگاه چندان کار ساده و آسانی به نظر نمی‌رسد. اگر می‌خواهید شانس خود را برای اخذ پذیرش در دانشگاه مدیترانه شرقی افزایش دهید، حتماً باید واجد شرایط باشید.

از مهم‌ترین شرایط قبولی در رشته پزشکی دانشگاه مدیترانه شرقی داشتن معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 16 است. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی را دارند، باید بدانند که رشته پزشکی این دانشگاه و دانشگاه مارمارا در ترکیه مشترک است. دانشگاه مارمارا یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود که در استانبول قرار دارد.

دانشجویان علاقمند به تحصیل پزشکی در قبرس، باید بدانند که سه سال اول را در دانشگاه مدیترانه شرقی می گذرانند و برای گذراندن واحدهای عملی به دانشگاه مارمارا ترکیه می روند. مدرک تحصیلی نیز به طور مشترک توسط دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و دانشگاه مارمارا ترکیه به فارغ‌التحصیلان اعطا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی دانشگاه مدیترانه شرقی مراجعه کنید.

در واقع، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند تحصیل در دو دانشگاه برتر جهان را تجربه کنند. این امکان برای بسیاری از داوطلبان خوشایند است. با این وجود، برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا دوران تحصیل خود را در یک دانشگاه سپری کنند. در نتیجه، هنگام ارائه درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس حتماً این موضوع را مدنظر قرار دهید.

برای علاقمندان به تحصیل پزشکی در قبرس، سنجیدن شرایط هر دو دانشگاه بسیار مهم است. شرایط اسکان، هزینه مسکن و زندگی، رفت و آمد و غیره در دو کشور با یکدیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین، تصمیم کورکورانه می‌تواند برای فرد دردسرساز باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

همانطور که گفته شد، قبرس دانشگاه‌های بسیار زیادی در رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن دارد. اکثر این دانشگاه‌ها در میان فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. یکی از مهم ترین دانشگاه‌هابرای تحصیل پزشکی در قبرس، خاور نزدیک نام دارد.

دانشگاه خاور نزدیک از جمله دانشگاه‌های برتر قبرس است که بهترین امکانات و اساتید در رشته پزشکی را ارائه می‌دهد. اگرچه رتبه و رنکینگ این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌هایی از قبیل مدیترانه شرقی پایین‌تر است اما نمی‌توان سابقه طولانی و درخشان آن را نادیده گرفت. هر ساله، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی این دانشگاه با رزومه‌هایی قوی در بیمارستان‌های مختلف قبرس مشغول به کار می‌شوند.

دانشگاه خاور نزدیک از قدیم تاکنون یکی از بهترین دانشگاه‌های تحصیل پزشکی در قبرس بوده است. از مزایای تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک گذراندن واحدهای عملی در خود دانشگاه است. امکانات این دانشگاه در رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن کامل و جامع است و می‌توان واحدهای عملی را در بیمارستان خود دانشگاه گذراند. در نتیجه، دانشجویان پزشکی تمام دوران تحصیل خود را در قبرس و در دانشگاه خاور نزدیک خواهند بود.

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس

دانشگاه اروپایی قبرس که با نام EUC نیز شناخته می‌شود، در سال 1961 تاسیس شد. یکی از مشهورترین دانشکده‌های دانشگاه اروپایی قبرس، کالج پزشکی است و هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. در هیئت علمی دانشکده پزشکی این دانشگاه، اساتید برجسته و برنده جایزه نوبل حضور دارند. بنکته قابل تامل در مورد این دانشگاه، آموزش به زبان انگلیسی است.

داوطلبان تحصیل پزشکی در قبرس باید بدانند که مدرک تحصیلی دانشگاه اروپایی قبرس در سراسر اتحادیه اروپا و کشورهای برتر جهان مورد قبول است. به علاوه، این دانشگاه با چندین بیمارستان دولتی و خصوصی قبرس قرارداد انحصاری دارد. در نتیجه، دانشجویان پزشکی و زیرشاخه‌های آن می‌توانند واحدهای عملی خود را در این بیمارستان‌ها بگذرانند و این یک مزیت مهم برای دانشجویان رشته پزشکی محسوب می‌شود.

دانشگاه اروپایی قبرس از نظر امکانات تحصیلی، تجهیزات آزمایشگاهی، سالن‌های کتابخانه، اقامتگاه و خوابگاه‌های دانشجویی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. به طور کلی، تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس می‌تواند یک فرصت استثنایی برای علاقمند به تحصیل در خارج از کشور باشد.

دانشگاه اروپایی قبرس

کدام دانشگاه‌های پزشکی قبرس از نظر ایران مورد تایید هستند؟

برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند، مورد تایید بودن دانشگاه قبرس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ یک از دانشگاه‌های پزشکی قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارند. به عبارت دیگر، دانشجویانی که مدرک پزشکی خود را از یکی از دانشگاه‌های معتبر قبرس دریافت می‌کنند، حق طبابت در ایران را نخواهند داشت. مگر اینکه در مقطع تحصیلی بالاتر در ایران ادامه تحصیل دهند.

نکته مهم! برای اینکه مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران قرار بگیرد باید بعد از اتمام تحصیل پرشکی در قبرس، در یک مقطع بالاتر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهید و مدرک تخصص اخذ کنید.

البته، دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران برای طبابت را ندارند، نگران نباشند! مدرک پزشکی ارائه شده توسط اکثر دانشگاه‌های قبرس، مورد تایید کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و ترکیه است. بنابراین، فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی می‌توانند به راحتی در قبرس یا هر جای دیگر دنیا شروع به کار کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند ولی می‌خواهند بعد از اتمام تحصیل به ایران بازگردند، نیز نگران نباشند!

روش‌های متعددی برای حل این مشکل وجود دارد. این دانشجویان می‌توانند در مقطع بالاتر در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران به ادامه تحصیل بپردازند و با اخذ مدرک تحصیلی از این دانشگاه‌ها، اجازه طبابت در داخل کشور را دریافت کنند. به این ترتیب، مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه‌های قبرس نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار می‌گیرند.

دانشگاه‌های پزشکی قبرس

شرایط پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های برتر قبرس

از آنجایی که دانشگاه‌های قبرس در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند، شرایط اخذ پذیرش از آن‌ها چندان آسان نیست. اکثر این دانشگاه‌ها از داوطلبان تحصیل پزشکی در قبرس، آزمون ورودی در یکی از رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی یا فیزیک می‌گیرند. بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه با قبرس از نظر علمی ارتباط دارند. در نتیجه، شهروندان ترکیه می‌توانند در کشور خود در آزمون‌های ورودی شرکت کنند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های قبرس می‌توانید به سایت رسمی آن‌ها مراجعه کنید. شرایط پذیرش و مدارک لازم برای اخذ پذیرش هر دانشگاه با دیگری متفاوت است. از سوی دیگر، ارائه مدارک ناقص یا نادرست می‌تواند شانس شما را برای اخذ پذیرش از بین ببرد. در نتیجه، پیش از اقدام حتماً اطلاعات کاملی در زمینه شرایط و مدارک لازم دانشگاه مورد‌نظر خود به دست آورید.

به طور کلی، مدارک مورد نیاز داوطلبان تحصیل پزشکی در قبرس به شرح زیر است:

  • کپی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی)
  • شناسنامه و کارت ملی (همراه با کپی)
  • کپی گذرنامه
  • رزومه تحصیلی
  • ریز‌نمرات
  • توصیه‌نامه (2 تا 3 مورد)
  • نمونه کار

توجه کنید که اگر به دنبال ادامه تحصیل در دوره‌های تخصصی پزشکی در قبرس هستید، باید کپی مدرک لیسانس خود را ارسال کنید.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های قبرس

هزینه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه‌های قبرس

برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند، بحث هزینه‌ها بسیار مهم است. با توجه به نوسان دلار، نمی‌توان بدون تجزیه و تحلیل درست هزینه‌ها برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر قبرس اقدام کرد. یکی از اصلی‌ترین قسمت هزینه‌ها، شهریه دانشگاه‌ها به شمار می‌رود. به این نکته توجه داشته باشید که شهریه دانشگاه‌های برتر قبرس با توجه به رشته تحصیلی، امکانات ارائه شده، رنکینگ دانشگاه و غیره متفاوت خواهد بود.

در نتیجه، پیش از اقدام حتماً باید از شهریه دانشگاه مورد‌نظر خود مطلع شوید. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها می‌توانید به سایت رسمی دانشگاه‌های قبرس مراجعه کنید. همانطور که گفته شد، سه دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی در قبرس عبارتند از:

  • دانشگاه مدیترانه شرقی یا EMU
  • خاور نزدیک یا NEU
  • دانشگاه بین‌المللی قبرس یا CIU
  • اروپایی شرقی یا EUC

شهریه تحصیل در رشته پزشکی در این سه دانشگاه با هم تفاوت دارد. شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه مدیترانه شرقی در رشته پزشکی حدود 10 هزار دلار است در حالی که شهریه آن در دانشگاه خاور نزدیک 6800 یورو در می‌باشد. دانشگاه بین‌المللی قبرس، شهریه کمتری برای هر ترم تحصیلی نسبت به دو دانشگاه قبلی دریافت می‌کند (حدود 6600 یورو به ازای هر ترم) به این نکته توجه داشته باشید که این شهریه‌ها بدون در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی ارائه شده‌اند.

اگر قصد تحصیل پزشکی در قبرس با بورسیه را دارید، باید برای دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه بین‌المللی قبرس اقدام کنید. دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در هیچ رشته‌ای از جمله پزشکی بورسیه تحصیلی ارائه نمی‌دهد. در نتیجه، شهریه دانشگاه باید به طور کامل پرداخت شود. شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی قبرس و خاور نزدیک با احتساب بورسیه تحصیلی به ترتیب 3300 و 4080 یورو خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس

زندگی در قبرس شامل چه هزینه‌هایی می‌شود؟

علاوه بر شهریه دانشگاه، تحصیل پزشکی در قبرس شامل هزینه‌های دیگری هم می‌شود. در واقع، هزینه‌های زندگی، محل سکونت، رفت و آمد و غیره نیز باید پیش از اقدام در نظر گرفته شوند. هزینه زندگی در کشور قبرس برای دانشجویان خارجی بین 350 تا 600 دلار در ماه تخمین زده می‌شود. اگر می‌خواهید یک خانه یک اتاق خوابه در مرکز شهر اجاره کنید، باید ماهانه 3000 تا 5000 لیر بپردازید.

با بررسی قیمت برخی از کالاهای اساسی متوجه خواهید شد که زندگی در کشور قبرس چندان پرهزینه نیست. به عنوان مثال، قیمت برخی از کالاهای اساسی به شرح زیر هستند:

  • نان: 5/2 لیر
  • یک لیتر شیر: 12 لیر
  • شانه 30 عددی تخم مرغ: 24 لیر
  • انواع میوه: کیلویی بین 5 تا 20 لیر

علاوه بر کالاهای اساسی، هزینه رفت و آمد نیز باید در نظر گرفته شود. دانشجویان معمولاً در قبرس از اتوبوس برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. بلیط اتوبوس بین 7 تا 10 لیر تخمین زده می‌شود. با این وجود، اگر قصد رفت و آمد با تاکسی را دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید. کرایه تاکسی از 15 لیر شروع می‌شود. دانشجویان خارجی که برای تحصیل پزشکی در قبرس اقدام می‌کنند، روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها را یاد می‌گیرند.

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس چه مزایا و معایبی دارد؟

برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند، قبرس یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. با این وجود، اگر می‌خواهید تصمیمی بگیرید که بعداً از آن پشیمان نشوید، حتماً مزایا و معایب تحصیل در این کشور را پیش از ارائه درخواست پذیرش بسنجید. برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های برتر کشور قبرس به شرح زیر هستند:

  • کیفیت بالا آموزش در دانشگاه‌های قبرس
  • قرارگیری دانشگاه‌های قبرس در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان
  • مورد تایید بودن مدرک پزشکی دانشگاه‌های قبرس توسط اکثر دانشگاه‌های برتر جهان
  • استانداردهای بالا تحصیل و امکانات قابل قبول در رشته پزشکی
  • هزینه نه چندان بالای زندگی در کشور قبرس
  • امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی 50 درصدی دانشگاه‌ها

علاوه بر موارد مذکور، افرادی که قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارند، می‌توانند جهت اخذ ویزای همراه نیز اقدام کنند. فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه‌های قبرس می‌توانند بعد از اتمام تحصیل برای کار به کشورهای اتحادیه اروپا بروند چراکه مدرک تحصیلی آن‌ها مورد تایید این کشورهاست و این یک مزیت بسیار مهم برای دانشجویان خارجی‌ای به شمار می‌رود که قصد مهاجرت به بهترین کشورهای اروپایی را دارند.

با وجود تمام مزایایی که تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های قبرس به همراه دارد، نمی‌توان معایب آن را نادیده گرفت. قبرس، کشور چندان پیشرفته و توسعه یافته‌ای محسوب نمی‌شود. در نتیجه، اگر قصد مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل را دارید، حتماً باید در مورد تصمیم خود مطمئن باشید. با وجود امنیت بالا و رفاه قابل قبول، نمی‌توان انتظار بیشتری از زندگی در کشور قبرس داشت.

به علاوه، تحصیل پزشکی در قبرس با هزینه‌های بالایی همراه است. رشته پزشکی دانشگاه‌های قبرس از رشته‌های پرهزینه به شمار می‌رود. پیش از ارائه درخواست حتماً باید محاسبه دقیقی از هزینه‌ها داشته باشید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در قبرس

وضعیت درآمد پزشکان در قبرس شمالی

برای کسانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های قبرس در رشته پزشکی تحصیل کنند، درآمد شغل پزشکی بسیار اهمیت دارد. پزشکی و بسیاری از رشته‌های مرتبط با آن از درآمد بالایی در کشور قبرس برخوردار هستند. در واقع، دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل خود می‌توانند به راحتی به طبابت بپردازند و درآمد قابل قبولی داشته باشند. البته، پیدا کردن کار ثابت برای دانشجویان خارجی در این کشور کمی دشوار به نظر می‌رسد.

پزشکانی که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کار می‌کنند، درآمد متوسط رو به بالایی دارند. وضعیت درآمدی پزشکان متخصص یا پزشکانی که مطب دارند، بسیار خوب است. در نتیجه، اگر به فکر تحصیل پزشکی در قبرس هستید، می‌توانید انتظار درآمد بین 2 هزار تا 8 هزار یورو در ماه را داشته باشید.

علاوه بر این، مدرک پزشکی ارائه شده در دانشگاه‌های کشور قبرس دارای اعتبار جهانی است. در واقع، دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه‌ها می‌توانند برای کار به سایر کشورهای جهان بروند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان نیز برای شرکت در دوره‌های تخصصی پزشکی به کشورهای مطرح جهان مانند آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا می‌روند. این فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام تحصیل به طبابت مشغول می‌شوند.

درآمد پزشکان در قبرس

آیا امکان اخذ تابعیت قبرس از طریق تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد؟

به دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های قبرس شده‌اند، ویزای تحصیل داده می‌شود. فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام تحصیل پزشکی در قبرس می‌توانند ویزای کار بگیرند. در نهایت، امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور قبرس با توجه به شرایط تحصیلی و کاری فرد وجود دارد. لازم به ذکر است که متقاضی می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز اقامت کشور قبرس را دریافت کند.

با اخذ تابعیت کشور قبرس، می‌توان به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کرد. علاوه بر این، امکان ادامه تحصیل یا طبابت در سایر کشورها نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، با دریافت پاسپورت قبرس، فرصت‌های طلایی بسیار زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرند.

اخذ تابعیت کشور قبرس

سخن پایانی

در این مقاله، صفر تا صد تحصیل پزشکی در قبرس مورد بررسی قرار گرفت. کشور قبرس به دلیل سیستم آموزشی مناسب، فرصت‌های تحصیلی و کاری بی‌نظیری را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. هر ساله، بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس درخواست می‌دهند. در نتیجه، اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر قبرس باید مدرک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی خود را برای دانشگاه مورد‌نظر ارسال کنید. علاوه بر این، موفقیت در مصاحبه علمی نیز از دیگر شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های قبرس به شمار می‌رود. با این وجود، قبولی در این دانشگاه‌ها نسبت به دانشگاه‌های کشورهای اروپایی بسیار ساده‌تر است و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت دانشگاه‌های قبرس در میان دانشجویان ایرانی شده است.

آیا تاکنون به تحصیل پزشکی در قبرس فکر کرده‌اید؟ لطفاً دلایل خود برای انتخاب دانشگاه‌های کشور قبرس را در بخش نظر با ما به اشتراک بگذارید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *