آشنایی با انواع کار دانشجویی در قبرس شمالی

کار دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر با سطح آموزشی بالایی است. به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر دانشجویان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب کرده اند. یکی از اصلی‌ترین چالش دانشجویان بعد از مهاجرت تحصیلی، تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل است. بخشی از این هزینه با کار دانشجویی در قبرس شمالی قابل تأمین است. اما متاسفانه بسیاری از داشجویان اطلاعات کامل در این مورد ندارند.

شرایط کار دانشجویی در قبرس شمالی

دانشجویانی که در کشور قبرس شمالی درس می‌خوانند، قادر هستند تا در حین تحصیل خود حداکثر به مدت ۲۰ ساعت در هفته به کار نیمه وقت بپردازند. البته مجوز کار پاره وقت در ویزای دانشجویان بین‌المللی قید نمی‌شود. به همین خاطر نیز افراد برای انجام کار دانشجویی در قبرس شمالی بایستی از دولت این کشور مجوز کار بگیرند. این مجوز توسط کارفرما اخذ می‌شود. برای گرفتن ویزای کار پاره وقت برای دانشجویان بین‌المللی، بایستی تعداد شاغلین دانشجو از ۵۰ درصد کل کارکنان آن شرکت بیشتر نباشند.

به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر داشته باشید که پیدا کردن کار دانشجویی در قبرس شمالی کار بسیار ساده و آسانی است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه مجوز کار خود را دریافت کرده و به صورت نیمه وقت در یک محل مشغول به کار شوید.

شرایط کار برای دانشجویان در قبرس شمالی

انواع کارهای دانشجویی در قبرس شمالی

اگر در قبرس شمالی تحصیل می‌کنید و به دنبال یک کار پاره وقت برای تأمین بخشی از هزینه‌های روزمره خود می‌گردید، با گزینه‌های مختلف و متعددی مواجه خواهید شد. به بیانی به ساده می‌توانید یک کار مناسب با روحیات و شرایط خود پیدا کرده و مشغول شوید. کار در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، کافه رستوران‌ها و… رایج‌ترین و ساده‌ترین کارهای دانشجویی هستند که شما می‌توانید انجام دهید. همچنین دانشجویان دانشگاه‌های مختلف قبرس شمالی می‌توانند نسبت به کار در بخش‌های مختلف دانشگاه خود نیز اقدام کنند.

البته شما می‌توانید بسته به رشته تحصیلی خود و تخصص و علاقه ای که دارید، در زمینه‌های زیر نیز مشغول به کار شوید.

  • دستیار حسابدار
  • کارشناس خرید و فروش خودرو
  • کارشناس بهینه سازی انواع مختلف موتورهای جستجو
  • نویسنده مقالات
  • توسعه دهنده وب
  • تولید محتوا به زبان‌های مختلف
  • آموزش زبان
  • برنامه نویسی
  • دستیار مشاور املاک

غیر از موارد گفته شده، شما می‌توانید برای انواع دیگری از کارها که به صورت پاره وقت هستند و کار فرما شرایط لازم برای اخذ مجوز کار برای شما را دارد، اقدام کنید. همه چیز بستگی به خودتان دارد که دوست دارید در چه شغلی مشغول به کار شوید و شرایط کدام کارفرما برای شما مناسب‌تر است.

انواع مختلف ‌کار ‌دانشجویی در ‌قبرس شمالی


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

مدارک لازم برای اخذ مجوز کار دانشجویی

همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم مهم‌ترین نکته برای دانشجویان بین‌المللی، اخذ مدرک کار است. برای آن که مجوز کار برای شما صادر شود بایستی مدارک زیر را داشته باشید.

  • پاسپورت
  • مجوز اقامت در کشور قبرس شمالی
  • قرارداد کار (قابل دریافت از ادارات کار منطقه)
  • جدول زمانی کلاس‌های دانشگاه

توجه داشته باشید که قرار داد کار بایستی هم توسط خود دانشجو و هم توسط کارفرمای او امضا شود. همچنین جدول زمانی کلاس‌های دانشگاه از آن جهت دریافت می‌شود که مطمئن شوند تایم‌های کار شما با تایم کلاس‌هایتان تداخل ندارند. تمام مدارک ذکر شده بایستی بدون کم و کاستی و به طور کامل جمع آوری شده و به اداره کاریابی منطقه ارسال شود. پس از آن اداره استخدامی منطقه در مدت زمان کوتاهی پاسخ خود در رابطه با تایید یا رد درخواست کار دانشجو را اعلام می‌کند.

روش‌های کاریابی در قبرس شمالی

پیدا کردن کار دانشجویی در قبرس شمالی، کار چندان سختی نیست و شما با صرف کمی زمان می‌توانید یک کار مناسب برای خود را پیدا کنید. در قبرس شمالی نیز همانند سایر کشورها از روش‌های مختلف می‌توانید کار مناسب برای خود را پیدا کنید. در ادامه رایج‌ترین روش‌ها برای کاریابی در کشور قبرس شمالی را برای شما بیان کرده ایم.

  • مراجعه به سایت‌های کاریابی
  • جست و جو در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • مراجعه به آگهی روزنامه‌ها
  • مراجعه حضوری از مغازه ها و فروشگاه‌های مختلف
  • و…

درآمد مشاغل دانشجویی در قبرس شمالی

مهم‌ترین موضوع در کار دانشجویی، درآمد آن است. به طور کلی دانشجویانی که به صورت پاره وقت در این کشور کار می‌کنند، درآمد مناسبی دارند. با آن که کسب درآمد از شغل پاره وقت به عوامل مختلف همچون نوع کار، میزان حقوق، ساعت کاری، شرایط کارفرما و… بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت درآمد کار دانشجویی در قبرس شمالی به صورت ماهانه بین 300 تا 450 دلار است. از آن جایی که واحد پول این کشور لیر ترکیه است و هزینه‌های زندگی در آن پایین است، دانشجویان قادر هستند تا با این حقوق بخش قابل توجهی از هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند.

بازار کار دانشجویان در قبرس

یکی از مزایا کار دانشجویی در قبرس شمالی آن است که کارفرمایان تفاوت خاصی بین دانشجویان بین‌المللی و افراد بومی قائل نیستند. به همین جهت نیز افراد با توجه به توانایی خود کار پیدا می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا پیدا کردن یک کار دانشجویی در قبرس  برای دانشجویان بین‌المللی به مراتب ساده‌تر شود. البته به عنوان یک نکته بسیار مهم باید در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید در این کشور کار پیدا کنید بایستی به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط باشید.

در صورت برخورداری از یک رزومه مناسب در کنار تسلط بر زبان به سادگی می‌توانید در یکی از مشاغل مد نظر خود، مشغول به کار شوید. به همین دلیل نیز جای هیچگونه نگرانی در رابطه با بازار کار در قبرس شمالی وجود ندارد و تنها کافی است که از توانایی‌های مناسب برای کار در زمینه دلخواه خود برخوردار باشید.

بررسی بازار کار در قبرس شمالی برای دانشجویان

بررسی چند نکته مهم در رابطه با کار دانشجویی در قبرس شمالی

اگر قصد اشتغال در قبرس شمالی را دارید، بهتر است تا نکات زیر را در خاطر داشته باشید. این نکات باعث می‌شوند تا شما به راحتی کار پیدا کنید و با کم‌ترین زحمت به حقوق مد نظر خود دسترسی داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

  • سعی کنید کارهای ساده ای را برای اشتغال انتخاب کنید. شما در حین تحصیل زمان و انرژی بسیار زیادی را برای درس خواندن و پژوهش‌های علمی صرف خواهید کرد. به همین خاطر نیز کاری که پیدا می‌کنید نباید برای شما خسته کننده باشد تا به درس‌های شما صدمه بزند.
  • تا حد الامکان سعی کنید تا محل کار شما نزدیک به دانشگاه و محل اقامتتان باشد. در این صورت زمان و انرژی کم‌تری را برای سر کار رفتن صرف خواهید کرد.
  • در صورت امکان، کاری را انتخاب کنید که به زمینه تحصیلی شما مرتبط باشد. به عنوان مثال اگر در رشته حسابداری مشغول به تحصیل هستید، استخدام در یک شرکت به عنوان دستیار حسابدار برای شما بسیار مفید خواهد بود. چرا که اولاً سر کار می‌روید و حقوق دریافت می‌کنید، ثانیاً در زمینه تحصیلی خود به اشتغال مشغول هستید و این امر بعد از اتمام تحصیل، رزومه بسیار خوبی برای شما خواهد بود
  • هنگام مراجعه برای مصاحبه کاری، سعی کنید با انرژی و خوش اخلاق باشید و تا حتی الامکان توانایی‌های خود را برای کارفرما نشان دهید.

رعایت تمام این نکات باعث می‌شود تا شما بهترین مورد را برای کار دانشجویی در قبرس شمالی انتخاب کنید. پس حتماً توصیه‌های گفته شده را مد نظر قرار دهید.

توصیه‌های مهم در انتخاب ‌کار ‌دانشجویی

کار در قبرس شمالی پس از فارغ التحصیلی

دانشجویان فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی، می‌توانند برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری اقدام کنند. البته توجه داشته باشید که دریافت ویزای کار بعد از تحصیل به آسانی مجوز کار پاره وقت دانشجویی نیست. اما شما می‌توانید با برخوداری از شرایط مطلوب نسبت به دریافت مجوز کاری در این کشور اقدام کنید.

در واقع دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیلات خود، تنها به مدت 60 روز فرصت دارند تا خاک این کشور را ترک کنند. اما اگر در این مدت زمان فردی بتواند یک شرکت معتبر برای کار پیدا کند، می‌تواند مجوز کاری این کشور را دریافت کرده و اقامت خود در قبرس شمالی را ادامه دهد. برای این کار لازم است تا کارفرما و فرد از شرایط لازم برخوردار باشند. در این صورت مدارک و اسناد لازم به سفارت ارسال می‌شود و در صورت تایید مدارک از سمت سفارت، فرد ویزای کاری دریافت می‌کند.

شرایط کار در قبرس شمالی پس از اتمام تحصیل

سخن پایانی

کار دانشجویی در قبرس شمالی، می‌تواند هزینه‌های قابل توجهی از زندگی در این کشور را تأمین کند. به همین دلیل نیز بهتر است تا دانشجویان بین‌المللی برای اشتغال در یک شغل پاره وقت اقدام کنند. در واقع مجوز کار دانشجویی در قبرس شمالی بسیار ساده بوده و تقریباً هر فردی می‌تواند آن را دریافت کند. اگر شما هم در رابطه با مهاجرت به قبرس شمالی، اشتغال به کار در هنگام تحصیل در این کشور یا اخذ ویزای کاری سوال دارید می‌توانید از طریق تماس با مشاورین مجموعه شزوما، اطلاعات کافی و دقیق را دریافت کنید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *