معرفی قوانین ورود به قبرس شمالی

قوانین ورود به قبرس شمالی

در مورد قوانین ورود به قبرس شمالی چه میدانید؟ قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که همه ساله مهاجران زیادی را می‌پذیرد. شما می‌توانید از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… اقامت این کشور را اخذ کنید و از مزایای زندگی در آن بهره مند شوید. البته پیش از مهاجرت به قبرس شمالی بهتر است بدانید که این کشور قوانین ورود متعددی دارد و افرادی که از آن سرپیچی کنند را نمی‌پذیرد. اگر می‌خواهید با این قوانین و شرایط اخذ اقامت این کشور بیشتر آشنا شوید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به قبرس شمالی و مهاجر پذیری آن

قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که به تازگی به شدت مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. این کشور در دریای مدیترانه واقع شده است. دقت داشته باشید که قبرس شمالی تنها توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته شده است و سایر کشورهای اروپایی هنوز به آن رسمیت نبخشیده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت قبرس شمالی عضو اتحادیه اروپا نیست.

این کشور آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد و زمستان‌هایی نیمه سرد را تجربه می‌کند. افراد مختلف در سال‌های اخیر برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و… به این جزیره زیبا مهاجرت کرده‌اند و زندگی لوکسی را در آن تجربه می‌کنند. شما باید بر اساس شرایط خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کرده و برای اخذ اقامت در قبرس شمالی درخواست دهید. سفارت خانه این کشور پس از بررسی درخواست شما پذیرش یا عدم پذیرش را به اطلاع شما می‌رساند.

مهم‌ترین قوانین ورود به قبرس شمالی

پیش از این که برای سفر یا اخذ اقامت این کشور درخواست دهید، بهتر است با قوانین ورود آن آشنایی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از مهاجرت و سفر آشنایی با قوانین ورود به کشور مقصد است. شما می‌توانید با شناخت این قوانین راحت‌تر برای اخذ اقامت خود اقدام کنید. از جمله مهم‌ترین قوانین ورود به قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت ویزا برای ورود به قبرس شمالی

نخستین قانونی که همه افراد باید آن را رعایت کنند، داشتن ویزا است. پیش از سفر و مهاجرت به این کشور باید از طریق سفارت خانه برای دریافت ویزا درخواست دهید. مهاجران می‌توانند با توجه به شرایط خود، نوع ویزای خود را انتخاب کنند.

 سایر افراد نیازی به دریافت ویزا ندارند و می‌توانند تنها با استفاده از پاسپورت خود حدود 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند. افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت به این کشور را دارند، نمی‌توانند بیش از مدت تعیین شده در این کشور بمانند. علاوه بر این مسافران نیز اگر بیش از زمان مشخص شده در این کشور باشند، باید روزانه 900 لیر جریمه پرداخت کنند.

مزایای مهاجرت به کشور قبرس شمالی

تعیین محل اسکان

افرادی که قصد سفر به این کشور از طریق دعوت نامه را دارند باید محل سکونت خود را در فرم درخواست مشخص کنند. همچنین اشخاصی که دعوتنامه ندارند نیز باید پیش از سفر یک هتل 5 ستاره برای اقامت خود رزرو کنند. افرادی که به عنوان مهاجر قصد اخذ اقامت در این کشور را دارند باید اجاره نامه یا سند ملکی خود را در اختیار سفارت بگذارند و محل دقیق خانه خود را مشخص نمایند.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

خرید بلیط بازگشت

این مسئله برای افرادی که قصد اخذ اقامت در این کشور را دارند صدق نمی‌کند. متقاضیانی که قصد سفر به این کشور را دارند یا برای تحصیل به این کشور مراجعه کرده‌اند و پذیرش دانشگاه را دارند حتماً باید زمان بازگشت خود را مشخص کنند؛ این مسئله به این علت است که شما تنها پذیرش اولیه را دریافت کرده‌اید و ممکن است به علت مسائلی همچون بیماری و… در دانشگاه قبول نشوید. برای تعیین زمان بازگشت باید بلیط خریداری کنید تا ماموران سفارت را قانع نمایید که قصد برگشت به کشور مبدأ خود را دارید.

بهترین روش دریافت ویزای قبرس‌ شمالی‌

قوانین مربوط به خرید ملک در قبرس شمالی

حال که با قوانین ورود به قبرس شمالی آشنا شدید، بهتر است قانون‌های مربوط به خرید ملک را نیز بشناسید. املاک در این کشور به دو گروه املاک آزاد و مستغلات طبقه بندی خواهند شد. املاک آزاد همان زمین‌هایی هستند که شما می‌توانید درون آن‌ها ساخت و ساز انجام دهید. مستغلات نیز همان خانه‌ها و آپارتمان‌هایی هستند که به طور کامل ساخته شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

برای خرید خانه و املاک آماده فروش در قبرس شمالی به حدود 90 هزار پوند سرمایه نیاز خواهید داشت. علاوه بر این با خرید خانه می‌توانید تمامی اعضای خانواده خود را نیز در این کشور برده و برای آن‌ها اقامت بگیرید. توجه داشته باشید که اگر فرزند بالای 18 سال دارید، نمی‌توانید برای او ویزای همراه بگیرید. این افراد باید از طریق دعوتنامه به این کشور مهاجرت کنند.

قوانین مربوط به اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

قوانین ورود به قبرس شمالی برای دانشجویان متفاوت خواهد بود. متقاضیان تحصیل در این کشور می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان پذیرش دانشگاه مورد نظرشان را اخذ کنند. دقت داشته باشید که مدت زمان اقامت برای دانشجویان یک ساله است و این افراد پس از گذشت این زمان باید برای تمدید اقامت خود اقدام کنند.

 مهم‌ترین مزیت ویزای تحصیلی این است که شما می‌توانید برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنید و آن‌ها را در کشور قبرس شمالی در کنار خود داشته باشید. البته دقت کنید که اگر در خوابگاه سکونت داشته باشید امکان همراه شدن خانواده را از دست خواهید داد.

قوانین ورود به قبرس شمالی

قوانین کار در کشور قبرس شمالی

از جمله قوانین ورود به قبرس شمالی که باید با آن آشنا باشید، قانون کار این کشور است. افرادی که حداقل 8 ساعت در روز کار می‌کنند باید بر اساس قانون حدود 14600 لیر دریافت کنند. دقت داشته باشید که از این مبلغ هیچ نوع مالیاتی کسر نمی‌شود و به طور خالص به حساب فرد واریز می‌شود. روزهای کاری در این کشور از دوشنبه تا جمعه است و روزهای یکشنبه و شنبه تعطیلی رسمی محسوب می‌شود.

ساعات کاری بر اساس شغل هر فرد متغیر است؛ اما به طور معمول افراد از ساعت 7:30 صبح تا 3 بعدازظهر در این کشور مشغول به کار هستند. افرادی که بیش از 8 ساعت در روز کار می‌کنند می‌توانند از شرکت مربوطه اضافه کاری دریافت کنند. علاوه بر این دقت داشته باشید تمامی شرکت‌های دولتی و خصوصی در مناسب‌ها و تعطیلاتی همچون کریسمس، عید پاک و… تعطیل هستند.

قوانین مالی در کشور قبرس شمالی

افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند، باید با قوانین مالیاتی این کشور نیز آشنا باشند. در این کشور مالیات‌های مختلفی وجود دارد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از افراد دریافت می‌شود. از جمله این مالیات‌ها می‌توان به مالیات بر درآمد، مالیات بر املاک و مستغلات، ارزش افزوده و… اشاره کرد. تمامی افراد موظف هستند این مالیات را پرداخت کنند.

مالیات بر درآمد در این کشور حدود 10 تا 37 درصد است. میزان پرداختی شما بر اساس مبلغ حقوق تخمین زده می‌شود. معمولاً افرادی که درآمد بیشتری دارند، موظف به پرداخت هزینه بالاتری خواهند بود. علاوه بر این اگر قصد ثبت شرکت در این کشور را دارید، بهتر است بدانید که باید به طور سالانه 10 درصد مالیات به دولت پرداخت کنید.

مزایای ورود‌ به قبرس‌ شمالی‌

مهم‌ترین قوانین اجتماعی در قبرس شمالی

برای آشنایی بیشتر با قوانین ورود به قبرس شمالی بهتر است به قانون‌های اجتماعی این کشور بپردازیم. مهم‌ترین اصل در قوانین اجتماعی این کشور عدالت است. دادگستری این کشور همواره برای اجرای عدالت در حق افراد در تلاش است. علاوه بر این افراد بومی قبرس شمالی هیچ نوع تبعیضی میان خود و افراد مهاجر قائل نیستند و آن‌ها را از خود می‌دانند.

البته باید دقت داشته باشید که در قوانین اجتماعی این کشور مسئله دین و مذهب نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قبرس شمالی همه افراد با تمامی ادیان را با آغوش باز در کشور خود قبول می‌کند. علاوه بر این مسئله حجاب نیز در این کشور امری کاملاً شخصی است و افرادی که خواهان استفاده از حجاب هستند، می‌توانند به راحتی و با امنیت کامل پوشش خود را انتخاب کنند. حتی در اداره‌ها و مراکز دولتی نیز افراد می‌توانند با پوشش آزاد تردد کنند.

مهم‌ترین دلایل مهاجرت کاری به قبرس‌ شمالی‌

سخن پایانی

قوانین ورود به قبرس شمالی بسیار متنوع و گسترده هستند. با شناخت این قوانین می‌توانید راحت‌تر به این کشور مهاجرت کنید و اقامتی دلپذیر داشته باشید. مهم‌ترین قانون برای سفر به این کشور مشخص بودن زمان برگشت و محل سکونت است. علاوه بر این افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید حتماً به سفارت‌خانه قبرس شمالی درخواست ویزا دهند.

 با اقامت در این کشور می‌توانید اعضای خانوادیتان را نیز در کنار خود داشته باشید. شما می‌توانید از طریق هلدینگ حقوقی سرمایه گذاری شزوما تمامی کارهای مهاجرت و سفر خود به این کشور را انجام دهید و از طریق مشاوران ما با قوانین ورود به قبرس شمالی آشنا شوید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *