معرفی دانشگاه آداکنت (Ada Kent) قبرس

دانشگاه آداکنت قبرس

فهرست مطالب

دانشگاه آداکنت قبرس، شما را در مسیر رسیدن به رویاهایتان همراهی می‌کند. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های آموزش خصوصی در قبرس شمالی است که در مدت زمان کوتاهی، اعتبارات جهانی ویژه‌ای را به دست آورد. این موسسه آموزشی با عنوان دانشگاه سیتی آیلند نیز شناخته می‌شود و در شهر زیبای فاماگوستا تاسیس شده است. در ادامه با گروه مهاجرتی شزوما همراه شوید تا شما را با ویژگی‌های خارق‌العاده این دانشگاه، آشنا کنیم.

با تحصیل در دانشگاه آداکنت قبرس رویاهای خود را تحقق ببخشید

قبرس شمالی، کشوری خوش آب و هوا در جنوب ترکیه است که امروزه به عنوان یکی از منابع بزرگ مهاجرتی در جهان شناخته می‌شود. از جمله پرتقاضاترین ویزاهای این کشور را می‌توان ویزای تحصیلی دانست. تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید با شرایط راحت و هزینه‌ای مقرون به صرفه، وارد بازار کار اروپایی شوید. دلیل این امر، این است که اکثر دانشگاه‌های این کشور مورد تایید سازمان‌های اروپایی و آمریکایی هستند. از جمله دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی را می‌توان موسسه آموزشی آداکنت معرفی کرد.

دانشگاه آداکنت قبرس توسط موسسه معتبر و شناخته شده Avrupa در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. این موسسه آموزشی همچنین تحت نظر دانشگاه کنت در ایالت اوهایو آمریکا فعالیت می‌کند و به همین دلیل با نام آداکنت شناخته می‌شود.

این دانشگاه در دسته موسسه‌های آموزشی خصوصی قبرس قرار می‌گیرد که در شهر فاماگوستا واقع شده است. تمامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه، اساتید برتر و برجسته ترکی و اروپایی هستند. به همین دلیل دانشگاه آداکنت توانست تنها در عرض ۷ سال، به یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی قبرس شمالی تبدیل شود.

اعتبار دانشگاه آداکنت

آیا مدرک دانشگاه آداکنت قبرس مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

با توجه به این که دانشگاه آداکنت یکی از جدیدترین موسسه‌های آموزشی در قبرس شمالی است، انتظار می‌رود که مدرک آن، مورد تایید وزارت علوم ایران نباشد. اما جالب است بدانید دانشگاه آداکنت قبرس شمالی به همراه موسسه آموزشی مدیترانه شرقی، تنها دانشگاه ‌های مورد تایید وزارت ایران هستند. این امر بدین معنی است که دانشجویان ایرانی که در دانشگاه آداکنت مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند به راحتی مدرک تحصیلی خود را با استانداردهای وزارت علوم تطبیق دهند. همچنین می‌توانند ادامه دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌های ایرانی بگذرانند.

موسسه آموزشی آداکنت، یکی از طرف قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان است که به موجب آن، دانشجویان ایرانی می‌توانند تحصیلات کاردانی و کارشناسی خود را در قبرس شمالی بگذرانند. از دیگر اعتبارات ویژه و بین‌المللی این دانشگاه، می‌توان به اخذ تاییدیه YOK  اشاره کرد. دانشگاه آداکنت قبرس با وجود سن کمی که دارد، توانسته جایگاه ۳۶اُم را در بین موسسه‌های آموزشی ترکیه به دست آورد. همچنین این دانشگاه از رنکینگ جهانی ۲۱۷۲۳ برخوردار است. توجه داشته باشید که دانشجویان، تنها می‌توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. در ادامه لیست کامل دانشکده‌ها و رشته‌های پذیرش دانشگاه آداکنت را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ویژگی های دانشگاه آداکنت


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

تعداد دانشکده‌ها و رشته‌های قابل تحصیل در دانشگاه آداکنت قبرس

در حال حاضر ۷ دانشکده و ۱ مدرسه انحصاری زبان مقدماتی در دانشگاه آداکنت به چشم می‌خورد. دانشکده‌های دندانپزشکی، داروسازی و علوم بهداشتی، دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی را از سراسر جهان پذیرا می‌شوند. توجه داشته باشید که دانشکده پزشکی این دانشگاه در دست احداث است و در دانشکده علوم بهداشتی، تنها دو رشته فیزیوتراپی و توانبخشی، تدریس می‌شوند. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه نیز در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و فضای بسیار کاربردی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

از دیگر دانشکده‌های پرطرفدار دانشگاه آداکنت قبرس می‌توان به دانشکده علوم مهندسی اشاره کرد که رشته‌های مهندسی نفت، مهندسی سیستم انرژی، برق و … را پشتیبانی می‌کند. در دانشگاه آداکنت، دانشکده‌های حقوق، مدیریت و تعلیم و تربیت نیز به چشم می‌خورند. به طور کلی، دانشگاه آداکنت پذیرای دانشجویان در ۲۹ رشته مختلف است.

همچنین باید بدانید که تمام دروس این دانشگاه با دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شوند. به همین دلیل تسلط دانشجویان بر این دو زبان، الزامی خواهد بود. بدین منظور یک مدرسه زبان مقدماتی در دانشگاه آداکنت قبرس تاسیس شده تا دانشجویان بتوانند تسلط خود را بر زبان انگلیسی افزایش دهند.

اهمیت تحصیل در دانشگاه آداکنت کشور قبرس

دلایلی که شما را به تحصیل در دانشگاه آداکنت ترغیب می‌کنند

اصلی‌ترین دلیلی که دانشجویان سراسر جهان را به تحصیل در دانشگاه آداکنت قبرس ترغیب می‌کند، مزیت‌های انحصاری این موسسه آموزشی است. با تحصیل در این دانشگاه، می‌توانید فرصت معاشرت و آموزش با برترین اساتید جهانی را تجربه کنید و سطح علمی خود را تخمین بزنید.

این دانشگاه مورد حمایت و پشتیبانی بسیاری از موسسه‌های آموزشی برتر اروپایی است و به راحتی امکان ادامه تحصیل شما در کشورهای توسعه یافته را فراهم می‌کند. تحصیل در این دانشگاه، جهان‌بینی دانشجویان را افزایش داده و آن‌ها را با فرهنگ و آداب و رسوم سایر کشورها آشنا می‌سازد. خدماتی که توسط دانشگاه آداکنت قبرس به دانشجویان ارائه می‌شود، کاملا بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند.

از این جهت دانشجویان می‌توانند به سطح بالایی از علم، فرهنگ، هنر و … دست پیدا کنند. زندگی کاملا امن و فرصت مطالعه و تحصیل در فضایی آرام، از دیگر مزیت‌هایی است که دانشگاه آداکنت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه همچنین یکی از اعضای گروه مبادله دانشجویی است و با سالانه دانشجویان برتر و نخبه خود را به سایر کشورها، بورسیه می‌کند.

دانشگاه آداکنت، تاییدیه هیئت اعتباربخشی و شورای برنامه‌ریزی و آموزش قبرس را به دست آورده و از اعتبار نامه‌های بین‌المللی برخوردار است. شهریه‌های اندک و هزینه زندگی پایین را می‌توان از دیگر مزایای تحصیل در قبرس شمالی دانست.

هزینه تحصیل در دانشگاه آداکنت

شهریه دانشگاه آداکنت بر اساس تفکیک رشته‌ها و سایر هزینه‌های جانبی

مسلماً تحصیل در دانشگاه آداکنت قبرس هزینه‌های مختلفی را در بردارد. از این جهت دانشجویان باید قبل از ثبت درخواست برای نامه پذیرش، به سایت دانشگاه مراجعه کرده و از شهریه‌های هر رشته مطلع شوند. شهریه‌های این دانشگاه برای هر رشته یکسان نیست و بر اساس تایم کلاس‌ها، مدت زمان دوره کاردانی و کارشناسی و … تعیین می‌شوند. با این حال می‌توان گفت که دانشگاه آداکنت، شهریه منصفانه ای را از دانشجویان دریافت می‌کند. در حال حاضر، بر اساس جدول ارائه شده توسط دانشگاه، شهریه دانشکده دندانپزشکی معادل ۱۲۰ هزار لیر است.

دانشجویان دانشکده حقوق نیز باید در هر ترم ۶۰ هزار لیر را پرداخت کنند. شهریه مابقی دانشکده‌ها نیز معادل ۵۰ هزار لیر در هر ترم عنوان می‌شود. توجه داشته باشید که شهریه مدرسه مقدماتی زبان انگلیسی به صورت جداگانه دریافت خواهد شد و هزینه آن در هر ترم برابر ۴۰ هزار لیر است.

دانشجویان علاوه بر شهریه‌ها، باید مبالغی را با عنوان هزینه‌های جانبی به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه‌های جانبی، مبلغ ثبت نام و مالیات بر ارزش افزوده را شامل می‌شود که برای دانشجویان رشته دندانپزشکی معادل ۵ هزار لیر و برای سایر رشته‌ها، ۳ هزار لیر است.

امکانات رفاهی دانشگاه‌ آداکنت‌ کشور قبرس‌

با تحصیل در دانشگاه‌ آداکنت‌ قبرس‌ از امکانات رفاهی بی‌نظیری برخوردار شوید

وجود امکانات رفاهی متعدد، از دیگر مزیت‌هایی است که شامل حال دانشجویان دانشگاه آداکنت می‌شود. امکانات رفاهی این دانشگاه را می‌توان به دوسته امکانات آموزشی و تفریحی تقسیم کرد. وجود یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین کتابخانه‌های علمی و سالن‌های کنفرانس پیشرفته، از جمله امکانات رفاهی آموزشی این دانشگاه هستند. دانشگاه آداکنت قبرس همچنین دارای چندین آزمایشگاه انحصاری برای دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی و مهندسی است که از جدیدترین تجهیزات و وسایل تشکیل شده‌اند.

انواع کارگاه‌های مهندسی و روانشناسی، فضای مخصوص نمایشگاه و … را می‌توان از دیگر امکانات برتر آموزشی این دانشگاه دانست. دانشگاه آداکنت همچنین، یک مرکز تمرین و تحقیقات زبان ترکی دارد که دانشجویان می‌توانند از انواع خدمات شغلی، سمپوزیوم‌ها و … بهره‌مند شوند. این دانشگاه علاوه بر خدمات آموزشی، امکانات رفاهی تفریحی متنوعی را به دانشجویان عرضه می‌کند. سالن‌های بزرگ ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی، استخرهای بزرگ، سالن‌های آمفی تئاتر و موسیقی و … از جمله امکانات تفریحی این دانشگاه هستند.

دانشگاه آداکنت قبرس همچنین دارای چندین تیم ورزشی در رشته‌های فوتبال، والیبال، جودو، تیراندازی، بسکتبال و … است و سالانه مسابقات جذابی را برگزار می‌کند. در داخل دانشگاه، چندین فروشگاه مواد خوراکی، یک بانک دانشجویی، پارکینگ اختصاصی برای اساتید و دانشجویان و … به چشم می‌خورد. امکانات بی‌نظیر این دانشگاه روز به روز در حال پیشرفت هستند تا حداکثر آسایش و راحتی را برای دانشجویان به ارمغان آورند.

خوابگاه‌های دانشجویی و خدمات دانشگاه آداکنت قبرس شمالی

دانشگاه آداکنت به تازگی از خوابگاه اختصاصی خود رونمایی کرده است. تا پیش از این، دانشگاه آداکنت خوابگاه اختصاصی نداشت و دانشجویان مجبور بودند برای اقامت خود در دوران تحصیل، به خوابگاه‌های دیگر رجوع کنند. خوابگاه فعلی با نام دفنه شناخته می‌شود و در حال حاضر ظرفیت محدودی دارد و می‌تواند حدود ۱۰۰ دانشجو را پشتیبانی کند. با این که ظرفیت این خوابگاه بسیار محدود است، اما مزایای چشمگیری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از جمله این مزایا می‌توان به مسافت ۵۰۰ متری تا دانشگاه آداکنت قبرس اشاره کرد.

علاوه بر این، دسترسی خوابگاه به مراکز درمانی، خدمات رفاهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … بسیار راحت است. اتاق‌های خوابگاه به طور کامل عایق‌بندی شده و ضدآب هستند و از سیستم‌های اعلام حریق، ژنراتورهای برق، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی، پشتیبانی می‌کنند.

در تمامی اتاق‌ها، سرویس خواب، مبلمان راحتی، تلویزیون پلاسما، ظروف آشپزخانه و … به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که دوربین‌های مداربسته خوابگاه به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند تا امنیت کامل دانشجویان برقرار شود. هزینه اتاق‌های خوابگاه دفنه، بسیار اندک است تا تمام دانشجویان توانایی پرداخت آن را داشته باشند.

بورسیه دانشگاه‌ آداکنت‌ کشور قبرس‌

حمایت دانشگاه آداکنت از دانشجویان برجسته و ارائه انواع بورسیه‌ها

همان طور که عنوان شد، تحصیل در دانشگاه آداکنت قبرس، راهی نوین برای دستیابی به بازار کار جهانی است. این امر موجب شده تا این دانشگاه بورسیه‌های متعددی را برای دانشجویان خود در نظر بگیرند. یکی از پرطرفدارترین بورسیه‌های این دانشگاه را می‌توان امتیازات دانشجویان برجسته معرفی کرد. این جایزه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که معدل ترم فعلی آن‌ها حداقل 3.5 باشد. همچنین دانشجویانی که موفق به کسب نمره 3 در معدل تجمعی شده باشند نیز می‌توانند از این امتیاز ویژه بهره‌مند شوند.

از دیگر بورسیه‌های این دانشگاه می‌توان به امتیازات خواهر برادری اشاره کرد. بر اساس این بورسیه، خواهر و برادرانی که به صورت همزمان در دانشگاه آداکنت قبرس مشغول به تحصیل هستند، مشمول تخفیف 10 درصدی در هنگام ثبت‌نام می‌شوند. البته اگر فرزند سوم نیز، این دانشگاه را برای تحصیل برگزیند، تخفیف 15 درصدی در هنگام ثبت‌نام اعمال می‌شود. دانشجویانی که دارای معلولیت‌های جسمانی هستند، تخفیفات ویژه ای برای پرداخت هزینه ثبت‌نام دارند.

این دانشجویان بر اساس میزان معلولیت مشمول 20 الی 40 درصد، تخفیف خواهند بود. از دیگر امتیازات ویژه دانشگاه آداکنت قبرس می‌توان به تخفیف 10 درصدی ثبت‌نام برای افراد بازنشسته و فرزندان آن‌ها، خانواده نیروهای مسلح و پلیس ترکیه و خانواده کارمندان دولتی اشاره کرد. لازم به ذکر است که دانشجویان این دانشگاه می‌توانند وام‌های تحصیلی با کمترین میزان بهره را از بانک مرکزی ترکیه، دریافت کنند.

با ارائه مدارک زیر به راحتی نامه پذیرش دانشگاه آداکنت قبرس شمالی را دریافت کنید

برای این که بتوانید در دانشگاه آداکنت مشغول به تحصیل شوید، باید در ابتدا نامه پذیرش را دریافت کنید. به منظور دریافت پذیرش دانشگاه، لازم است تا مدارک تحصیلی خود شامل تمام ریزنمرات مقطع دبیرستان، معدل نهایی و … را به همراه یک رزومه کامل از توانایی‌های خود برای دانشگاه ارسال کنید. کارنامه فارغ‌التحصیلی، مدرک دیپلم، کپی پاسپورت، عکس اسکن شده و … از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت نامه پذیرش دانشگاه هستند.

توجه داشته باشید که قبل از ارسال مدارک، باید فرم درخواست پذیرش را تکمیل کرده و به آدرس ایمیل دانشگاه ارسال کنید. مدیریت دانشگاه، پس از بررسی درخواست و مدارک شما، در صورتی که واجد شرایط ثبت‌نام باشید، نامه پذیرش را برای شما ایمیل می‌کند. با داشتن نامه پذیرش می‌توانید به راحتی در مقطع و رشته مورد نظر خود، ثبت‌نام کنید.

 اخذ ویزای قبرس با تحصیل در دانشگاه آداکنت

اخذ ویزای قبرس شمالی با داشتن نامه پذیرش دانشگاه آداکنت

یکی از بزرگ‌ترین مزایای دانشگاه آداکنت قبرس، این است که دانشجویان می‌توانند تنها با رعایت شرط معدل، فرایند ثبت‌نام را انجام دهند. از این جهت کسب معدل بالای ۱۸ در آخرین مقطع تحصیلی، پوئن مثبتی برای تحصیل در این دانشگاه خواهد بود. پس از این که نامه پذیرش دانشگاه را دریافت کردید، باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی، اقدام کنید.

برای دریافت ویزا، مراجعه حضوری به سفارت مورد نظر، الزامی است

شما باید مدارک شناسایی، کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، ۴ عدد عکس پرسنلی و … را به همراه نامه پذیرش به مسئول سفارت تقدیم کنید. توجه داشته باشید که ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا تافل، برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی، الزامی است. هر چه نمره آیلتس یا تافل شما بالاتر باشد، شانس دریافت اخذ ویزا و اقامت قبرس، بیشتر خواهد شد.

دانشجویان دانشگاه‌ آداکنت‌ قبرس‌ می‌توانند همزمان با تحصیل مشغول به کار شوند

یکی از اعتبارات و امتیازاتی که به دانشجویان دانشگاه آداکنت در قبرس شمالی، اختصاص می‌یابد، امکان انجام کار پاره وقت است. بدین ترتیب، دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه، به کسب درآمد بپردازند. البته برای انجام کار، باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. نکته اول، به مدت زمان انجام کار اختصاص می‌یابد. دانشجویان می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند. دلیل این امر، این است که نباید انجام کار پاره وقت، اختلالی در روند تحصیلی دانشجو ایجاد کند.

از سوی دیگر، مجوز انجام کار در ویزای تحصیلی یا دانشجویی، ذکر نشده است. به همین دلیل اگر دانشجویان مایل به انجام کار در کنار تحصیل باشند، باید به صورت ضمن مراجعه به سفارت، مجوز لازم را اخذ کنند. باید بدانید که نرخ بیکاری در قبرس شمالی کمتر از ۵ درصد است و دانشجویان می‌توانند به راحتی در یک بازارکار امن و مساعد، به کسب درآمد بپردازند.

دعوت به کار از دانشجویان دانشگاه‌ آداکنت‌

نتیجه گیری

دانشگاه آداکنت قبرس Kibris Ada Kent University محیطی مناسب برای رشد دانشجویان ایرانی است. شما می‌توانید با داشتن نامه پذیرش این دانشگاه و رعایت شرط معدل، به تحصیل در یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین مراکز آموزشی قبرس شمالی بپردازید. این دانشگاه علاوه بر امکانات ویژه، مسیر شما را برای دستیابی به بازار کار جهانی و همچنین ادامه تحصیل در موسسه‌های آموزشی اروپایی و آمریکایی، هموار می‌کند. البته برای اخذ نامه پذیرش در دانشگاه قبرس باید شرایط ویژه‌ای را رعایت کنید. گروه مهاجرتی و سرمایه‌گذاری شزوما در قبرس شمالی، آماده خدمت رسانی به شما دانشجویان عزیز است. جهت ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید با شماره‌های درج شده در وبسایت، تماس حاصل فرمایید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *