نکات مهم برای ورود به شغل مشاور املاک که باید بدانید!

زمان مطالعه: 9 دقیقه

با ورود به شغل مشاور املاک، به آرزوهای دست نیافتنی خود برسید. مشاور املاک، شغلی با پرستیژ کاری منحصر به فرد است که می‌تواند شما را از یک فرد آماتور به یک مدیر حرفه‌ای تبدیل کند. با آکادمی آموزشی شزوما همراه باشید تا شما را با تمامی فراز و نشیب‌های یک مشاور املاک آشنا کنیم.


مشاور املاک شغلی با ویژگی‌ها و مزایای چشمگیر

مشاور املاک یکی از شغل‌های جامعه امروزی به حساب می‌آید که اکثر افراد با آن آشنا هستند. در حال حاضر بسیاری از افراد ورود به شغل مشاور املاک را بسیار آسان و راحت می‌دانند. در حالی که این شغل سختی‌های خاصی دارد و برای موفقیت در آن باید مسیر دشواری را طی کرد.

مشاور املاک، شغلی با پرستیژ کاری بالا است که به خریداران و فروشندگان کمک می‌کند تا بتوانند ملک مورد نظر خود را بخرند یا بفروشند. اگر قصد فعالیت در این شغل را دارید، باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. در ادامه تمامی نکات لازم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم.

حرفه مشاور املاک

مشاورین املاک چه وظایفی را بر عهده دارند؟

نخستین گام برای ورود به شغل مشاور املاک را شرح وظایف آن می‌دانند. یکی از اصلی‌ترین وظایف یک مشاور املاک، پیدا کردن و شناسایی مشتریان توانا و بالقوه است. مشاورین املاک باید بتوانند از طریق انجام تبلیغات جذاب و شیوه‌های ارتباطی، مشتریان را به سوی گزینه‌های خود جذب کنند. از سوی دیگر، تهیه یک فهرست مناسب از املاک و ویژگی‌های آن‌ها، بر عهده یک مشاور املاک قرار دارد.

کارمندان فعال در این زمینه، باید املاک اجاره ای یا فروشی را در لیست‌های متنوعی قرار دهند و در هر لیست اطلاعات مربوط به ملک مورد نظر را یادداشت کنند. از این جهت می‌توانند به راحتی ملک مناسبی را با توجه به نیازهای مشتری پیدا کنند و فرآیند قیمت گذاری را انجام دهند.

توجه داشته باشید که مشاورین املاک، به عنوان فرد سوم یک معامله شناخته می‌شوند و باید بتوانند تعاملات مناسبی را بین خریدار و فروشنده به وجود آورند. از این جهت یکی از مهمترین وظایف مشاور املاک را می‌توان، واسطه‌گری میان خریدار و فروشنده و ارائه پیشنهادهای پرسود برای هر دو طرف، دانست. توجه داشته باشید که هر فرد قبل از ورود به شغل مشاور املاک، باید با انواع قراردادهای ملکی آشنا شود. دلیل این امر، این است که مشاورین املاک باید پس از کسب رضایت فروشنده و خریدار، قرارداد لازم برای معامله را تنظیم کنند.

اهمیت شغل مشاور املاک

نکاتی که قبل از ورود به شغل مشاور املاک باید بدانید

ورود به شغل مشاور املاک، به معنای طی کردن مسیری پیچ در پیچ و دشوار است. البته اگر بتوانید مهارت‌های لازم برای این شغل را به دست آورید، می‌توانید به راحتی از سختی‌های اول راه گذر کنید. در ابتدا باید بدانید که کسب مدرک حداقل دیپلم، یکی از الزامات اولیه ورود به این شغل است.

البته افرادی که در رشته‌های مدیریت مالی و اقتصاد تحصیل کرده باشند، می‌توانند از روش‌های اصولی‌تری برای جذب مشتری و فروش املاک استفاده کنند. پس از آن باید مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت رسمی آژانس املاکی را به دست آورید، اما مهمترین نکته برای فعالیت در زمینه مشاور املاک، کسب چندین مهارت اجتماعی و شیوه‌های سخنوری است. در ادامه به اصلی‌ترین نکات قبل از ورود به شغل مشاور املاک اشاره می‌کنیم.

مهارت‌های ارتباطی بالا رمز اصلی موفقیت در شغل مشاور املاک

قبل از ورود به شغل مشاور املاک، باید مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقاء دهید؛ زیرا دلیل اصلی پیشرفت در این شغل را توانایی ارتباط با افراد مختلف می‌دانند. برای این که بتوانید بستری مناسب را برای معامله فراهم کنید، باید توانایی برقراری ارتباط با طرفین قرارداد را داشته باشید. شما باید بتوانید با مهارت سخنوری خود، پیشنهادهای مناسبی را به خریداران ارائه دهید.

از سوی دیگر مهارت‌های ارتباطی، موثرترین عامل برای قیمت گذاری بر روی املاک هستند. مشاورین املاک باید بتوانند با افراد مختلفی به صورت کلامی و نوشتاری، ارتباط برقرار کنند. یک مشاور املاک باید از مهارت‌های مذاکره برخوردار باشد تا بتواند پرسودترین قراردادها را تنظیم کند. یکی دیگر از وظایف مشاورین املاک را می‌توان ایجاد شبکه‌های ارتباطی متنوع دانست که این امر تنها با کسب مهارت‌های ارتباطی حرفه ای، امکان‌پذیر خواهد بود.

درآمد شغل مشاور املاک

یک مشاور املاک باید توانایی سازماندهی بالایی داشته باشد

از دیگر مهارت‌هایی که باید قبل از ورود به شغل مشاور املاک کسب کنید، را می‌توان توانایی سازماندهی بالا دانست. مشاورین املاک در طول روز با مشتریان متعددی سروکار دارند. همچنین ممکن است در یک روز چندین معامله مختلف را به سرانجام برسانند. از این جهت یک مشاور املاک باید بتواند تمامی شبکه‌های ارتباطی و معامله‌ها را سازماندهی کند.

مهارت سازماندهی به شما کمک می‌کند که بتوانید جزئیات معاملات مختلف را به خاطر بسپارید و آن‌ها را طبقه بندی کنید. یکی از موثرترین راهکارهای افزایش توانایی سازماندهی در مشاورین املاک، نوشتن لیست کارهای روزانه و مرور آن‌ها در ابتدای روز کاری است.

شناسایی نیاز مشتری

مشاورین املاک باید نیازهای مشتری را شناسایی کنند

برای ورود به شغل مشاور املاک باید مهارت گوش دادن را کسب کنید. در واقع یک مشاور املاک نمونه باید بتواند به نیازهای مشتری به طور دقیق گوش دهد و نت برداری کند. این امر به شما کمک می‌کند که بتوانید نیازهای مشتری را با اطلاعات دفاتر خود تطبیق دهید و گزینه‌های ایده‌آلی را به مشتریان پیشنهاد کنید. شما با گوش دادن به نیازهای مشتری، می‌توانید حس احترام و اعتماد را به آن‌ها القاء کنید.

توجه داشته باشید که یادگیری زبان بدن قبل از ورود به شغل مشاور املاک، می‌تواند یاری رسان شما برای درک بیشتر مشتریان باشد. آشنایی با زبان بدن یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که هر مشاور املاک باید آن را فرا بگیرد. زبان بدن می‌تواند تمام حالات درونی مشتریان را برای شما آشکار سازد و به ارائه پیشنهادهای بهتر کمک کند.

آشنایی کامل با منطقه مورد نظر

شغل مشاور املاک یک سرگرمی نیست

جهت ورود به شغل مشاور املاک، باید اطلاعات دقیقی را در مورد مفهوم آن بیاموزید. باید بدانید که این شغل جنبه سرگرمی ندارد؛ بلکه یک تجارت است و به شیوه‌های خاص مدیریت نیاز دارد. در حال حاضر به دلیل گسترش کلاهبرداران در این زمینه شغلی، بسیاری از افراد اعتماد خود را به مشاورین املاک از دست داده‌اند.

از این جهت قبل از ورود به شغل مشاور املاک باید بتوانید به فردی قابل اطمینان تبدیل شوید. یادتان نرود که نباید تنها به فکر سودآوری باشید. بلکه شما وکیل خریداران هستید و باید منافع مشتریان خود را در نظر بگیرید.

توصیه‌های مهم به مشاوران تازه کار

اگر یک کارمند املاک تازه کار و مبتدی هستید، نباید انتظارات عجیب و غریبی از بازار کار داشته باشید. اکثر مشاورین تازه کار در چندین ماه اول فعالیت خود، نمی‌توانند سود کلانی را کسب کنند. برخی از افراد حتی در ماه‌های اولیه، هیچ درآمدی ندارند.

اما نباید دلسرد و ناامید شوید؛ زیرا که این شغل از جمله فعالیت‌های آینده‌دار است و با گذشت زمان، درآمد بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. باید بدانید که بازار املاک و مستغلات به صورت ساعتی تغییر می‌کند. از این جهت برای این که بتوانید اطلاعات بهتر و مفیدتری را در اختیار مشتریان قرار دهید، باید بازار املاک را به صورت مداوم تحلیل کنید.

رمز موفقیت در هنگام ورود به شغل مشاور املاک، صداقت و پشتکار است. شما باید تمامی مزایا و معایب یک ملک را به صورت صادقانه در اختیار مشتریان قرار دهید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. علاوه بر این، باید عدالت را بین طرفین قرارداد رعایت کنید تا هیچ گونه اختلافی بین آن‌ها به وجود نیاید. شما در واقع یک واسطه هستید و نباید احساسات و سلیقه شخصی خود را به خریدار و فروشنده تحمیل کنید. اگر یک مشاور تازه کار هستید، حتما از افراد موفق در این زمینه کمک بگیرید و از تجارب آن‌ها بهره مند شوید.

خصوصیات اخلاقی مشاوران املاک

آیا شغل مشاور املاک برای افراد خجالتی مناسب است؟

به طور قطع می‌توان گفت که شغل مشاور املاک، به کارمندانی با روابط اجتماعی بالا نیاز دارد. دلیل این امر را می‌توان ارتباط مشاوران با افراد مختلف در طول روز دانست. به همین دلیل برای ورود به شغل مشاور املاک، باید در ابتدا بر روی مهارت‌های اجتماعی خود کار کنید. مسلماً افرادی که مهارت‌های ارتباطی بالایی دارند و برونگرا هستند، سریع‌تر از افراد خجالتی می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند.

اما این امر بدین معنا نیست که افراد کم رو و خجالتی نمی‌توانند در این شغل موفق شوند. فراموش نکنید که رمز موفقیت در هر بستر شغلی، پشتکار و تلاش فراوان است. از این جهت اگر در دسته افراد خجالتی قرار دارید، می‌توانید با ورود به شغل مشاور املاک نقاط ضعف خود را پیدا کنید و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود را افزایش دهید.

ویژگی های شغل مشاور املاک

مزایایی که شغل مشاور املاک به همراه می‌آورد

یکی از دلایلی که امروزه موجب گسترش چشمگیر مشاورین املاک شده است را می‌توان مزایای چشمگیر آن دانست. شغل مشاور املاک هیچ محدودیتی برای افراد ندارد. در واقع این شغل برای هر قشری مناسب است و نیازی به پیش زمینه حرفه‌ای نخواهد داشت. برای اخذ مجوز فعالیت رسمی در این زمینه، نیازی به مدارک خاصی نیست و می‌توانید در کمتر از یک ماه، مجوزهای لازم را دریافت کنید. برای ورود به شغل مشاور املاک، محدودیت زمانی ندارید.

در واقع شما می‌توانید به صورت تمام وقت و پاره وقت فعالیت خود را ادامه دهید. مشاورین املاک، پیمانکارهای مستقلی هستند که می‌توانند در زمان دلخواه خود فعالیت کنند. همانطور که عنوان شد، این شغل یک فعالیت آینده‌دار است و با گذشت زمان درآمد بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این شغل به هیچ نهادی وابسته نیست و شما به صورت کاملا مستقل در آن فعالیت می‌کنید.

اهمیت گفت و گو برای یک مشاور املاک

مهم ترین ویژگی‌های شخصیتی یک مشاور املاک چیست؟

ورود به شغل مشاور املاک، نیازمند افرادی با ویژگی‌های شخصیتی انحصاری است. در واقع افرادی در این زمینه موفق هستند که انسان‌هایی درستکار و صادق باشند. فراموش نکنید که این بستر شغلی، پر شده از کلاهبرداران و دلالانی که بدون وجدان کاری فعالیت می‌کنند. از این جهت اگر به دنبال موفقیت در شغل مشاور املاک هستید، باید با مشتریان خود صادق و رو راست باشید. از دیگر ویژگی‌های یک مشاور املاک نمونه را می‌توان حس مسئولیت پذیری بالا و امانت داری دانست.

شما مسئول معامله‌های انجام شده هستید و باید به طور مداوم درخواست‌های خریداران و مشتریان را پیگیری کنید. از سوی دیگر برای کسب اعتماد طرفین، باید منافع هر دو آن‌ها را در نظر بگیرید. برای این امر باید هوش اجتماعی بالایی داشته باشید و پیشنهادات هوشمندانه‌ای ارائه دهید. همیشه باید فراتر از نیازهای مشتریان قدم بردارید به آن‌ها وعده‌های پوچ ندهید.

نظرات درباره شغل مشاور املاک

در دنیای امروز با گسترش تعداد مشاورین املاک رو‌به‌رو هستیم. در واقع بازار کار این فعالیت تقریبا اشباع شده است. یکی از دلایل اشباع این شغل را می‌توان ایده‌آل پنداری افراد دانست. بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که مشاورین املاک، درآمدهای کلانی دارند. این نظر تا حدودی درست است. اما نباید فراموش کنید که مشاور املاک نیز مانند هر شغل دیگر، به مهارت و تجربه برای کسب درآمد بالا نیاز دارد.

در واقع هیچ مشاور املاکی نمی‌تواند ره صد ساله را در یک شب طی کند. از سوی دیگر برخی از کاربران، مشاورین املاک را افرادی دروغگو و کلاهبردار می‌دانند. متاسفانه امروزه دلالان مسکن و مستغلات را با مشاورین املاک مقایسه می‌کنند. کاربران همچنین ورود به شغل مشاور املاک را بسیار آسان و راحت می‌دانند. در حالی که این شغل سختی‌های خاصی دارد و می‌تواند زمینه ساز بروز انواع بیماری‌های عصبی باشد.

شغل مشاور املاک برای خانم‌ها

ورود به شغل مشاور املاک تنها مختص به آقایان نیست؛ بلکه خانم‌ها نیز حضور فعالی در این زمینه دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، خانم‌هایی که در آژانس‌های املاکی فعالیت می‌کنند، بسیار موفق‌تر از آقایان هستند. این امر دلایل گسترده‌ای دارد که می‌توان به قابل اعتمادتر بودن خانم‌ها اشاره کرد. در واقع طمع‌کاری در خانم‌ها بسیار کمتر از آقایان است. به همین دلیل مشتریان راحت‌تر به خانم‌ها اعتماد می‌کنند و سرمایه خود را به آن‌ها می‌سپارند. از سوی دیگر خانم‌ها اعتماد به نفس بیشتری دارند و بسیار فعال و پرجنب و جوش هستند.

‌از این جهت می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. از دیگر ویژگی‌های خانم‌ها را می‌توان صبر و حوصله بالا آن‌ها دانست. به موجب این ویژگی، می‌توانند اطلاعات را به صورت کامل‌تر در اختیار مشتریان قرار دهند. مهارت‌های مدیریتی و فن بیان در خانم‌ها بسیار بیشتر آقایان است. از این جهت حضور چند نیروی خانم در آژانس‌های املاکی می‌تواند به مدیریت بهتر و ارائه پیشنهادات هوشمندانه‌تر کمک کند. فراموش نکنید که خانم‌ها بیانی صادقانه‌تر دارند و به راحتی می‌توانند اعتماد مشتریان را جلب کنند.

کسب درآمد از طریق مشاور املاک

چگونه به یک مشاور املاک قدرتمند و حرفه‌ای تبدیل شوید؟

کسب مهارت‌های لازم برای فعالیت در آژانس‌ها و ورود به شغل مشاور املاک، رمز حرفه‌ای شدن در این زمینه است. فراموش نکنید که ظاهر شیک و تمیز، شما را به یک فرد قابل اطمینان تبدیل می‌کند. از این جهت در گام نخستین در روی لباس‌هایی که در محل کار خود می‌پوشید تمرکز کنید.

لازم نیست از لباس‌های برند و گران‌قیمت استفاده کنید. تنها کافیست ظاهری تمیز و مرتب داشته باشید تا مشتریان از احترامی که برای آن‌ها قائل هستید، آگاه شوند. فن بیان و مهارت‌های ارتباط اجتماعی، از جمله ویژگی مشترک تمام مشاورین املاک حرفه‌ای است.

به همین دلیل بر فن بیان و قدرت سخنوری خود را تقویت کنید. شما باید با تمامی اصطلاحات حقوقی و واژگان مخصوص املاک و مستغلات به طور کامل آشنا باشید. این امر به شما کمک می‌کند که بتوانید سندهای تک برگ یا دفترچه‌ای را به طور راحتی بخوانید. برای این که به یک مشاور حرفه‌ای تبدیل شوید، باید تمام جزئیات انعقاد قرارداد و اجاره نویسی را فرا بگیرید. آشنایی با تکنیک‌های مختلف بازاریابی، شخصیت شناسی، نکات حقوقی و … می‌تواند شما را از یک مشاور مبتدی به یک تاجر حرفه‌ای تبدیل کند.

نتیجه گیری

کار در آژانس‌های املاکی و کسب درآمد بالا، آرزوی هر فردی است. اما باید بدانید که ورود به شغل مشاور املاک، آسان نیست و برای فعالیت در این زمینه باید سختی‌های آن را به جان بخرید. اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید، با کارشناسان مجموعه شزوما در ارتباط باشید. آکادمی شزوما به شما کمک می‌کند تا بتوانید جایگاه خود را در اجتماع بشناسید و به یک سرمایه‌گذار و مشاور حرفه‌ای تبدیل شوید. جهت ارتباط با این شزوما، با شماره‌های درج شده در وبسایت این مجموعه تماس بگیرید.

آموزش‌های زیر به شما کمک می‌کند!

-50%
قیمت اصلی ۱۶۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۸۰,۰۰۰ تومان است.
-50%
قیمت اصلی ۱۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۷۰,۰۰۰ تومان است.
-50%
قیمت اصلی ۱۸۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۰,۰۰۰ تومان است.
-60%
قیمت اصلی ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

3 دیدگاه برای “نکات مهم برای ورود به شغل مشاور املاک که باید بدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?