قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟ + معایب و مزایا

مزایا زندگی در قبرس شمالی

فهرست مطالب

کشور قبرس شمالی در بین مردم ایران، یکی از پرطرفدارترین کشورها برای ادامه زندگی است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کشور در نزد ایرانیان، روند بسیار ساده‌تر و سریع‌تر اخذ ویزا و اقامت دائم نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. زندگی در این کشور امکانات رفاهی و اجتماعی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد به طور کلی مزایا زندگی در قبرس شمالی جالب توجه است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی را بررسی کنیم.

اگر در مورد قبرس چیزی نمی‌دانید پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه ادامه این مطلب مقاله قبرس شمالی کجاست را مطالعه کنید. در ادامه به بررسی کامل مزایا زندگی در قبرس شمالی خواهیم پرداخت. البته توجه داشته باشید که زندگی در این کشور همانند هر جای دیگری، معایبی نیز دارد. از آن جایی که لازم است تا با معایب زندگی در قبرس شمالی نیز آشنا شوید، این موارد را نیز به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

پس از کسب اطلاعات کامل در مورد این کشور و بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی، تصمیم نهایی بر عهده خودتان است که آیا می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید یا خیر؟

 

مزایا زندگی در قبرس شمالی معایب زندگی در قبرس شمالی
آب و هوای ایده آل برای زندگی هنوز قبرس شمالی عضو اتحادیه اروپا نشده است.
هزینه‌های پایین زندگی روزمره محدودیت در سیستم حمل و نقل جزیره قبرس
ارزان بودن قیمت ملک نسبت به قبرس جنوبی نبود شغل برای تخصصهای صنعتی
وجود مدارس و دانشگاه‌های بین المللی در قبرس پایین بودن درآمد برای اشخاص غیر متخصص
آزادی حجاب و امنیت بالا نیاز به یادگیری زبان ترکی و انگلیسی برای زندگی در قبرس
شباهت فرهنگ مردم قبرس به ایران جمعیت کم و به دور از هیاهو بودن قبرس
امکان خرید خاک کشور قبرس (خرید عرصه و اعیان) نرخ مالیات بالا بر درآمد اشخاص حقیقی
اینترنت پر سرعت و بدون فیلتر فصلی بودن درآمد مشاغل گردشگری و توریستی
امکان اجاره ملک در قبرس و کسب درآمد ارزی در ایران محدودیت تنوع کالاها و اجناس
امکان افتتاح حساب بین المللی پیچیده بودن فرآیند اخذ اقامت دائم قبرس
اقتصاد رو به رشد محدود بودن ساعات کار و سطح درآمد برای دانشجویان
کیفیت مطلوب خدمات درمانی مورد تایید نبودن مدارک برخی از دانشگاه های قبرس در ایران
کم بودن فاصله تا ایران شرایط سخت استخدام برای ایرانی‌ها
وجود دانشگاه‌های بین المللی در قبرس شمالی ندادن اقامت و اجازه خرید ملک به افغانی‌ها
نرخ مالیات پایین برای کسب و کارها و شرکتها

نگاهی به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی، به عنوان مروارید کوچک مدیترانه شناخته می‌شود. این کشور مملو از جذبه‌های طبیعی، مردمانی با فرهنگ‌های متنوع و تاریخی غنی است. این کشور در سال 1997 به رسمیت شناخته شد و به همین خاطر جز کشورهای جدید جهانی است.

قبرس شمالی مجموعاً از 6 شهر تشکیل شده است. طبق اطلاعاتی که به شما دادیم، احتمالاً خودتان هم متوجه شده‌اید که با کشوری بسیار کوچک با تعداد جمعیت کم اما مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مواجه هستید. (پیشنهاد می‌کنیم مقاله شهرهای قبرس شمالی را بخوانید)

این کشور با نام جمهوری ترک قبرس شمالی نیز شناخته می‌شود. کشور ترکیه، قبرس شمالی را به عنوان کشور برادر می‌داند و لقب وطن کوچک را به این کشور داده است. از آن جایی که مردم و دولت این کشور اکثرا ترک هستند، رابطه بسیار خوبی با کشورهای ترک زبان همانند ترکیه و آذربایجان دارند.

قبرس شمالی


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

قبرس دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای بوده و در طول سال تغییرات زیادی در آن به چشم نمی‌خورد. پس شما با یک کشور با شرایط آب و هوایی تقریباً ثابت روبرو هستید. اگر به آب و هوای مدیترانه‌ای علاقه‌مند هستید، این ویژگی یکی از بهترین مزایا زندگی در قبرس شمالی برای شما حساب می‌شود. یکی دیگر از مزایا زندگی در قبرس شمالی این است که این کشور به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود.

از آن گذشته این کشور برای آموزش و تحصیلات عالی ارزش بسیار زیادی قائل است. به‌طوری‌که دانشجویان با بیش از ۱۱۰ ملیت مختلف، در دانشگاه‌های برتر این کشور مشغول به تحصیل هستند. امروزه نیز دانشجویان ایرانی بسیار زیادی به تحصیل در این کشور علاقه‌مند هستند. یکی از معایب زندگی در قبرس شمالی برای دانشجویان این است که این کشور بورسیه کامل برای دانشجویان خارجی خود ندارد و شما بایستی هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنید.

برای جمع بندی آنچه که در مورد این کشور گفتیم می‌توان به این نتیجه رسید که زندگی در قبرس شمالی، مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال بسیار لذت بخش است. شما فرصت‌های بی نظیری برای گذراندن اوقات فراغت خود در طبیعت دست‌نخورده و بومی و همچنین سواحل شنی خواهید داشت.

مزایا زندگی در قبرس شمالی چیست؟

مزایا زندگی در قبرس شمالی
از جمله مزایای زندگی در قبرس شمالی می‌توان به امنیت، آزادی، هزینه پایین زندگی و سطح کیفیت بالای درمان و تحصیل اشاره کرد.

مزایا زندگی در قبرس شمالی به قدری زیاد و جذاب است که می‌تواند هر فردی را برای مهاجرت فریب دهد. ما تا جایی که می‌توانیم سعی می‌کنیم مزایا مهاجرت به این کشور و ادامه زندگی در آن را در بخش‌های مجزایی برای شما شرح دهیم. پس در ادامه با بررسی مزایا زندگی در قبرس شمالی با ما همراه باشید.

1- تسلط ساکنین به زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، نیازی نیست تا به یادگیری زبان ثانویه‌ای اقدام کنید. چرا که اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما می‌توانید با این زبان به طور معمول با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. از آن گذشته اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط باشد، به راحتی با تمامی اقشار این جامعه خو می‌گیرید. یکی دیگر از مزایا زندگی در قبرس شمالی برای ترک زبانان ایرانی آن است که به سادگی می‌توانند حرف‌های ساکنین این کشور را درک کنند.

2- امنیت بسیار بالا و فرهنگ بالای مردم قبرس

آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است از این رو شما در هر زمانی حتی در نیمه‌های شب هم از امنیت کامل مالی و جانی برخوردار خواهید بود. پلیس قبرس برخورد بسیار سفت و سخت و قاطعی با مجرمین دارد. این کشور از امنیت بسیار بالاتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی برخوردار است. امنیت بالای قبرس شمالی باعث می‌شود تا طبیعت بکر و بی نظیر آن لذت‌بخش‌تر شده و شما هیچ نگرانی نداشته باشید.

از طرف دیگر به دلیل اینکه قبرس شمالی یک کشور توریستی است، مردم این کشور احترام زیادی برای توریستها و مخصوصا ایرانیان قائل هستند و به دلیل شباهت فرهنگی که با فرهنگ اصیل ایرانی دارند، معمولا در سفر و زندگی در این کشور احساس غربت نمی‌کنید.

3- هزینه‌های پایین زندگی

هزینه‌های این کشور بر حسب لیر یعنی واحد پولی ترکیه است. از این رو ایرانیانی که برای اولین بار به آن جا مهاجرت می‌کنند، از وضع مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند. از آن گذشته گزارشات انجام شده حاکی از آن است که بیش از 90 درصد مردم این کشور از قدرت خرید بالایی برخوردار هستند.

4- انعطاف در ارز رایج

با اینکه واحد پول این کشور لیر ترکیه است اما شما به هر فروشگاه و مرکز خریدی که بروید، می‌توانید هزینه خدماتی که دریافت کرده‌اید را با ارزهای رایج دیگر به خصوص پوند و یورو پرداخت کنید. اما به احتمال زیاد فروشگاه‌ها باقی مانده پول شما را به لیر پرداخت خواهند کرد. پس در صورت مواجه با این صحنه تعجب نکنید.

5- ریتم آهسته زندگی

اگر از تردد در شهرهای پرجمعیت و مشغله‌های روزمره خسته شده‌اید، زندگی در قبرس شمالی یک تجربه بی نهایت زیبا برای شما خواهد بود. به‌طوری‌که بیش از پیش از زندگی لذت خواهید برد. در قبرس شمالی کسی عجله‌ای برای انجام هیچ کاری ندارد و گویا مردم دارند از لحظه به لحظه زندگی خود لذت می‌برند. این کشور یک محیط ساکت و پر از آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

زندگی در قبرس شمالی
چرا قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟

6- بهداشت و درمان رایگان

از دیگر مزایا زندگی در قبرس شمالی، کیفیت بسیار بالای خدمات بهداشتی و درمانی است. شهروندان و افرادی که دارای اقامت دائم در این کشور هستند، از خدمات بهداشتی رایگانی بهره می‌برند. بیمارستان‌های دولتی این کشور در سطح بسیار بالایی قرار داشته و به انواع تجهیزات روز دنیا در زمینه پزشکی مجهز هستند. کیفیت بهداشت و درمان در این کشور به حدی بالاست که در چند سال گذشته قبرس شمالی به قطب توریسم درمانی منطق تبدیل شده است.

مزایای قبرس شمالی

7- اقتصاد روبه‌رشد

اقتصاد این کشور بر پایه گردشگری و صنعت توریست بنا شده است. با این همه اوضاع این کشور در چندین سال اخیر اقدامات بسیار مطلوبی را در حوزه‌های اقتصادی انجام داده است و اکنون ما شاهد رشد و ترقی قبرس شمالی در زمینه اقتصادی هستیم.

8- آلودگی بسیار کم

مگر می‌شود از مزایا زندگی در قبرس شمالی حرف بزنیم و چیزی در مورد آب و هوای تمیز آن نگوییم. اگر در شهرهای بزرگ و آلوده‌ای مثل تهران زندگی کنید، قدر هوا تمیز را بیشتر می‌دانید. این کشور از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار بوده و آلودگی هوا در آن بسیار کم است. دلیل هوای تمیز و پاک، عدم وجود تجهیزات صنایع سنگین و محاصره شدن توسط آب‌های مدیترانه‌ای است. این کشور برای زندگی سالمندان و کودکان ایده آل است. به جز هوای پاکیزه، آب‌های این کشور طبق استانداردهای جهانی جزء تمیزترین آب‌های موجود در زمین هستند.

مزیت زندگی در قبرس

9- ارتباط نزدیک با اروپا و فاصله نزدیک به ایران

از دیگر مزایا زندگی در قبرس شمالی ارتباط این کشور با سایر کشورهای اروپا است. این کشور با آن که جزء اتحادیه اروپا نیست اما در این قاره حضور دارد. از این رو رابطه بسیار خوبی با سایر کشورهای اروپایی برقرار کرده است. یکی دیگر از مزایا زندگی در قبرس شمالی و دریافت اقامت دائم این کشور آن است که شما به راحتی می‌توانید به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنید.

از طرفی به دلیل نزدیکی به ایران به راحتی می‌توانید به ایران سفر کنید.

10- مالیات پایین شرکت‌ها و کمپانی‌ها در قبرس شمالی

نسبت به سایر کشورهای اروپایی و در ازای خدماتی که مردم از دولت دریافت می‌کنند، هزینه مالیات بسیار پایین است. از این رو این کشور به عنوان بهشت کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ شناخته می‌شود. از آن گذشته این کشور طرح‌ها و مزایای بسیار مختلفی را برای سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. اگر قصد سرمایه گذاری در یکی از کشورهای اروپایی را دارید، بی شک قبرس می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای اهداف شما باشد. مالیات پایین در این کشور جزء بهترین مزایا زندگی در قبرس شمالی به حساب می‌آید.

اگر نرخ 8 الی 16 درصدی مالیات بر کسب و کار در قبرس را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم، متوجه می‌شوید که نرخ مالیات نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین‌تر است. به همین دلیل است که افراد زیادی از اروپا و آمریکا برای توسعه کسب‌و‌کارشان قبرس را انتخاب می‌کنند.

اگر شما شرکت خود را در قبرس راه اندازی کنید، یک سال معافیت مالیاتی دارید و بعد از آن بر خلاف کشورهای اروپایی، میزان مالیات به صورت پلکانی و بر مبنای میزان درآمد افزایش پیدا نمی‌کند.

11- روابط دیپلماسی با سایر کشور

قبرس شمالی یک کشور آرام و به‌دور از هرگونه برخورد و نزاعی با کشور دیگری است. این کشور از روابط خوبی با سایر کشورهای جهان برخوردار است. روابط دیپلماسی با سایر کشورها را می‌توان یکی از مزایا زندگی در قبرس شمالی دانست.

12- هزینه‌های ارزان تحصیل در دانشگاه‌ها

هزینه تحصیل در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کم‌تر است. با اینکه قبرس شمالی بورسیه کامل به دانشجوهای خود ارائه نمی‌دهد اما با این همه حال، دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه هزینه‌های خیلی کم‌تری را نسبت به سایر کشورهای اروپایی پرداخت می‌کنند. به دلیل هزینه پایین دانشگاه‌ها، قبرس شمالی به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت در بین دانشجویان ایرانی تبدیل شده است.

شایان ذکر است که دانشگاه‌های قبرس شمالی از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار بوده و مدارک اخذ شده از آن از اعتبار بسیار بالایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، استرالیا، کانادا و آمریکا برخوردار است. از این رو شرایط تحصیلی در این کشور را می‌توان جزء مزایا زندگی در قبرس شمالی حساب کرد.

در این بخش به بررسی و توضیح کامل مزایا زندگی در کشور قبرس شمالی پرداختیم. همان گونه که خود شما هم مشاهده کردید، زندگی در این کشور بسیار دلپذیر بوده و شما هیچ گونه دغدغه و نگرانی از بابت هزینه‌ها و امنیت نخواهید داشت.

13- تحصیل رایگان در مدارس قبرس

از دیگر امتیازات زندگی در قبرس، رایگان بودن تحصیل در مدارس دولتی این کشور است. حتی هزینه سرویس نیز در اغلب موارد رایگان است و اگر فرزند محصل داشته باشید می‌توانید از این مزایا نیز استفاده کنید.

14- کم بودن قیمت ملک نسبت به کشورهای اروپایی

قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟

ما در این مقاله سعی کردیم تمام مزایا زندگی در قبرس شمالی و آنچه که باید از این کشور بدانید را برای شما توضیح دهیم. تمامی مزایا زندگی در کشور قبرس شمالی و معایب آن به طور کامل به شما توضیح داده شد. با این همه حال ممکن است باز هم افرادی وجود داشته باشند که نتوانند در مورد مهاجرت به این کشور یا عدم انجام این کار تصمیم نهایی بگیرند.

از این رو از وکیل‌های مهاجرتی این سؤال را دارند که آیا قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟ یا نه؟ اگر شما همچنین سوالی دارید بایستی بدانید که شرایط زندگی هر شخصی متفاوت است و هیچ کس نمی‌تواند پاسخ درستی به سؤال شما بدهد.

قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟

شما با تمامی مزایا زندگی در کشور قبرس شمالی و معایبی که دارد آشنا شدید. برای اخذ تصمیم درست لازم است در ابتدا تمام ویژگی‌های زندگی در این کشور را به دقت بررسی کرده و میان آن‌ها مقایسه انجام دهید. با این کار بین این موضوع که آیا مزایا زندگی در قبرس شمالی برای شما بیشتر است یا معایب آن، به یک نتیجه دقیق می‌رسید.

زندگی در قبرس شمالی

برای راهنمایی بیشتر می‌توان این موضوع را برای شما مطرح کرد که اگر به زندگی در یک محیط آرام و کم تردد علاقه دارید زندگی در قبرس شمالی برای شما خوب است اما اگر به دنبال مکان‌های شلوغ و پرجمعیت با فروشگاه‌ها و مراکز خرید زیاد هستید، مهاجرت به این کشور برای شما زیاد گزینه مناسبی نخواهد بود. امیدواریم با خواندن این مقاله با تمام بهترین مزایا زندگی در قبرس شمالی و معایب آن آشنا شده باشید و بتوانید تصمیمی درست و منطقی در مورد مهاجرت به این کشور داشته باشید.

معایب زندگی در قبرس شمالی

بی شک زندگی در هر کشوری در کنار مزایا و ویژگی‌هایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. برای آنکه در مورد مهاجرت به این کشور تصمیم درست و منطقی بگیرید لازم است تا با معایب زندگی در قبرس شمالی نیز آشنا شوید. از این رو ما در ادامه این بخش به توضیح و بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

1- مالیات بر درآمد افراد حقیقی

با اینکه در بخش قبل و هنگام معرفی مزایا زندگی در قبرس شمالی به نرخ پایین مالیات برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها اشاره کردیم اما این مبحث در مورد افراد حقیقی به یکی از معایب زندگی در این کشور تبدیل شده است. کشور قبرس شمالی مبلغی را از حقوق افراد تحت عنوان مالیات کسر می‌کند. البته این مبالغ صرف بهبود و ارتقای زندگی افراد می‌شود اما با این همه اوضاع پرداخت مالیات برای هیچ شخصی خوشایند نیست.

معایب زندگی در قبرس شمالی
از جمله معایب زندگی در قبرس می‌توان به نرخ مالیات بر درآمد افراد حقیقی اشاره کرد.

2- وابستگی به توریست

اگر به عنوان یک توریست به این کشور سفر کنید، دنیای رنگین و پر زرق آن شما را در خود می‌بلعد به‌طوری‌که اصلاً دوست ندارید از آن جدا شوید. حتی بسیاری از افرادی که فقط برای سفر گردشی به این کشور رفته‌اند پس از گذرانیدن اوقاتی در آن به فکر مهاجرت دائمی به کشور قبرس شمالی افتاده‌اند.

اما واقعیت این است که اکثر فعالیت‌های جذاب مانند اسکی روی آب، کارناوال‌ها، غواصی و سایر تفریحات فقط برای جذب توریست بنا می‌شوند و در فصولی که این کشور توریست ندارد، گویا به خواب زمستانی فرو می‌رود و شما به راحتی قبل نمی‌توانید این فعالیت‌ها را انجام دهید.

از آن گذشته آرامش و تفریحات موجود در قبرس شمالی شاید برای یک مدت کوتاه بسیار عالی به نظر برسد اما در صورت تداوم سکونت در این کشور به یک روند تکراری تبدیل می‌شود و ممکن است زندگی در این کشور برای شما حوصله سر بر باشد.

3- درآمد پایین

در پایین بودن نرخ هزینه‌ها و مخارج شکی نیست. ولی مشکل اصلی آن جاست که نرخ درآمد نیز در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. شما اگر تصمیم به سکونت در قبرس شمالی داشته باشید، با حقوق ماهیانه خود می‌توانید زندگی راحتی داشته باشید و قدرت خرید بسیار خوبی در این کشور دارید.

اما اگر تصمیم به سفر به کشورهای اروپایی دیگر داشته باشید، هزینه‌های آن کشور در مقایسه با درآمدی که در قبرس شمالی دارید بسیار بیشتر خواهد شد و ممکن است شما از مسافرت صرف نظر کنید.

دلیل اصلی پایین بودن در آمد در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی، برقراری اقتصاد بر پایه لیر ترکیه است. شما تمامی حقوق خود را مطابق با لیر دریافت می‌کنید. در چند سال گذشته ارزش این ارز نسبت به دلار و یورو به اندازه قابل توجهی کاهش داشته و همین موضوع باعث پایین آمدن سطح درآمد مردم شده است.

4- محدودیت در رفت و آمد

واقعیت آن است که شما نمی‌توانید در هر لحظه‌ای به هر جایی که می‌خواهید سفر کنید. چون قبرس شمالی یک جزیره است، تا از طریق هوایی و دریایی می‌توانید به این کشور رفت و آمد کنید. اما متأسفانه همین راه‌های دسترسی نیز با محدودیت همراه است.

سفرهای دریایی و هوایی به قبرس شمالی در حدی است که لنگ نمانید؛ اما متأسفانه نمی‌توانید در هر زمانی به هر کشور دیگری که خواستید سفر کنید و بایستی منتظر بلیط باشید.

معایب قبرس شمالی
از جمله معایب قبرس شمالی می‌توان به محدودیت تردد به جزیره اشاره کرد.

5- وجود محدودیت در تنوع کالاها

اگر در شهرهای بزرگی زندگی کرده باشید ممکن است در هنگام ورود به این کشور دچار یاس و نا امیدی شوید. در قبرس شمالی خبری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید بی شمار نیست. از این رو شما محدودیت تنوع در کالاها و اجناس مختلف را به راحتی حس خواهید کرد.

6- مشکلات کار برای دانشجویان خارجی

دولت قبرس شمالی به دانشجویان خارجی اجازه کار نمی‌دهد. آن‌ها تنها می‌توانند 20 ساعت در هفته را به کار کردن اختصاص دهند. از طرف دیگر هزینه بسیار پایینی را بابت این کار به شما پرداخت می‌کنند. همین موضوع یک مسئله بسیار مهم برای دانشجویان است. اگر قصد سفر به این کشور و ادامه تحصیل در آن را دارید بایستی بدانید که صرفاً با کار کردن نمی‌توانید هزینه‌های زندگی و تحصیل را بپردازید و حتماً لازم است از پدر و مادر خود کمک مالی دریافت کنید.

معایب زندگی در قبرس شمالی
محدودیت ساعات کار و میزان درآمد برای دانشجویان، از جمله معایب زندگی در قبرس است.

شرایط کاری در قبرس شمالی

بی شک شرایط و فرصت‌های کاری یک کشور، یک عامل بسیار مهم و تأثیر بخش در انتخاب آن برای زندگی است. اگر در شهر نیکوزیا که پایتخت این کشور است، زندگی کنید، فرصت‌های شغلی به مراتب بهتری را نسبت به سایر شهرها خواهید داشت. این عامل خود یکی از معایب زندگی در قبرس شمالی محسوب می‌شود. اما اگر حوزه فعالیت شما در رابطه با امور گردشگری یا امور مالی باشد، بی شک در هر شهری می‌توانید به راحتی مشغول کار شوید.

از این رو است که برای افراد فعال در حوزه‌های مالی و گردشگری، امکانات و مزایا زندگی در قبرس شمالی بسیار بیشتر است. این کشور از یک بندر نسبتاً بزرگ برخوردار است و این بندر نقش بسیار پر رنگی در مبادلات تجاری و اقتصادی این کشور ایفا می‌کند. برای افرادی که به تجارت مشغول هستند، زندگی در این کشور بسیار ایده آل است.

فرصت‌های کاری در قبرس شمالی

از دیگر شغل‌های پر طرف‌دار که درآمد نسبتاً بالایی نسبت به سایر شغل‌ها دارند می‌توان به حسابداری و بازاریابی اشاره کرد. از آن گذشته اگر در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنید، زندگی در قبرس شمالی پنجره‌ای از فرصت‌های بی نظیر را بر روی شما باز خواهد کرد.

در سال‌های اخیر این کشور با کمبود مشاورین املاک و معلم روبرو شده است. از این رو اگر شما در یکی از این دو شغل فعالیت می‌کنید، از شانس بالایی برای اخذ ویزای این کشور و شروع زندگی در آن برخوردارید. همچنین کمبود کادر درمان نیز باعث شده که از نیروهای متخصص استقبال خوبی به عمل آید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله‌ی هزینه زندگی در قبرس شمالی و مقاله کار در قبرس شمالی را بخوانید.

تفاوت کشور ترکیه و قبرس شمالی چیست؟

ترکیه یا قبرس شمالی

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند بین کشور ترکیه و قبرس شمالی دچار شک و تردید شده و نمی‌دانند کدام یک، گزینه مهاجرتی بهتری است. این دو کشور زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند و تنها وجه مشترک آن‌ها زبان مردم و واحد پول کشورشان است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو کشور شرایط زندگی در آن‌ها است. اکثر شهرهای ترکیه که برای مهاجرت انتخاب می‌شوند، شهرهای بسیار بزرگ با جمعیت زیاد و شلوغ هستند. اما در سوی دیگر قبرس شمالی یک کشور کاملاً آرام و به‌دوراز هرگونه شلوغی است. از این رو اگر بین مهاجرت به یکی از این دو کشور دچار تردید هستید، بایستی شرایطی زندگی که به نظر شما مطلوب‌تر است را انتخاب کنید.

از دیگر تفاوت‌های زندگی در این دو کشور، هزینه و مخارج‌ها است. شما در قبرس شمالی به مراتب قدرت خرید بسیار بهتری دارید. اجناس، هزینه خانه، هزینه تسهیلات و… در کشور ترکیه مخصوصاً در شهرهای بزرگی همچون استانبول و آنکارا بسیار بیشتر از قبرس شمالی است.

به طور کلی اگر به زندگی در محیطی آرام علاقه دارید، مزایا زندگی در قبرس شمالی نسبت به ترکیه بیشتر است. در این بخش سعی کردیم تمام آنچه را که بایستی در مورد تفاوت ترکیه و قبرس شمالی بدانید، به شما توضیح دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید می‌توانید با کارشناسان شزوما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ از شزوما بپرسید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله با مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی آشنا شده باشید. شزوما گروپ دارای کمپانی ثبت شده در ایران و قبرس شمالی است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تور قبرس شزوما در قبرس شمالی با پروژه‌های ویلایی و آپارتمانی آشنا شوید و بتوانید سرمایه‌گذاری امن و سودآور خود را در این کشور انجام دهید. وکلای حرفه‌ای شزوما در کنار شما هستند تا بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید. امکان پرداخت هزینه‌ها به تومان و دریافت سند ملک در ایران وجود دارد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02146088082 تماس بگیرید.


واحدهای آماده فروش قبرس شمالی

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد سوئیت استودیو فلت لانگ بیچ

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

واحد آپارتمانی سوئیت استودیو پروژه سزار

One thought on “قبرس شمالی برای زندگی خوبه؟ + معایب و مزایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *