دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تقریبا کسی نیست که حداقل یک بار در زندگی خود نام مکانی جادویی مانند قبرس را نشنیده باشد. قبرس شمالی دارای آب و هوای فوق‌العاده، تاریخ غنی، میراث فرهنگی و آموزش عالی و با کیفیت است. امروزه دانشگاه‌های زیادی در قبرس شمالی وجود دارند که نزدیک به صد هزار دانشجو از کشورهای مختلف در آنها تحصیل می‌کنند. در نتیجه ضروری است که دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی را بشناسید.

از آنجایی که تحصیل برای خارجی‌ها در قبرس شمالی به زبان انگلیسی انجام می‌شود، متقاضیان باید به این زبان در سطح کافی تسلط داشته باشند. روند آموزشی به شما این امکان را می‌دهد که با سیستم آموزشی غرب آشنا شوید که جنبه‌های مثبت زیادی دارد. موسسات آموزشی، روابط نزدیکی با دانشگاه‌های انگلستان، ‌آلمان، فرانسه، لهستان و غیره دارند.

تمامی‌ دانشگاه‌های قبرس شمالی توسط وزارت آموزش ‌ترکیه تایید شده و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده‌اند. برخی از آنها نیز دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم هستند. موسسات آموزش عالی در قبرس با دانشگاه‌های کشورهای دیگر قرارداد امضا کرده‌اند. به لطف توافق با موسسات عالی متعدد، این دانشگاه‌ها فرصتی را برای دریافت مدرک معتبر دوم فراهم می‌کنند. این یک فرصت عالی برای دریافت 2 مدرک تحصیلات عالی، بدون اتلاف وقت و هزینه است.

اگر علاقه‌مند به تحصیل در قبرس شمالی هستید، در ادامه با بررسی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید یا با شماره 02146088082 تماس بگیرید.

منظور از مورد تایید وزارت علوم بودن چیست و چرا مهم است؟

وزارت علوم هر سال یک رتبه بندی بین‌المللی انجام می‌دهد و فهرستی از رتبه دانشگاه‌هایی با معیارهای خاص را تهیه می‌کند. 500 کالج شانگهای، 700 کالج QS و کالج چندگانه تایمز، کالج‌های اولیه ای هستند که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

دانشجویانی که از موسسات فاقد اعتبار، فارغ‌التحصیل مي شوند، بي‌ترديد مهارت لازم را به دست نياورده يا با معدل كيفي پايين وارد این دانشگاه‌ها شده‌اند. هر موسسه‌ای جز دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی، فاقد اعتبار به حساب می‌آید. بالاترین سطح تحصیلات فرد، ملاک اولیه وزارت بهداشت بوده و اداره ارزیابی اسناد وزارت علوم و بهداشت به مدارک این دسته از افراد توجه می‌کند. به همین دلیل، قبل از تحصیل در خارج از کشور، باید اعتبار دانشگاه را برای تکمیل تحصیلات خود به دقت در نظر بگیرید.

معرفی رشته‌های دانشگاه‌های مورد تایید

در زیر رشته‌های دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی ‌که فرصتی برای تحصیل با کیفیت ارائه می‌دهند را معرفی کرده‌ایم:


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

نیکوزیا

  • دانشکده گردشگری در قبرس شمالی

آب و هوای معتدل، دریا، سواحل و بسیاری موارد دیگر در قبرس هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با در نظر گرفتن این عوامل، به جرات می‌توان گفت که قبرس، مکانی منحصربه‌فرد برای این تخصص و کسب تجربیات عالی در زمینه گردشگری است. دانشگاه‌ها ارتباط نزدیکی با هتل‌های جزیره دارند. دانشجویان خارجی در این هتل‌ها دوره‌های کارآموزی را انجام می‌دهند. همچنین پس از سال اول تحصیل می‌توانند در اوقات فراغت خود مشغول به کار شوند.

دانشگاه‌ها دو تخصص گردشگری و مدیریت هتل را ارائه می‌دهند. این دانشکده‌ها بیش از حد شلوغ هستند و هر سال بر تعداد متقاضیان آنها افزوده می‌شود. در اینجا قیمت‌ها به طور قابل توجهی کمتر از تحصیل در شهرهای بزرگ ‌ترکیه است. به‌علاوه اقامت در مقایسه با استانبول، آنکارا، ازمیر و غیره ارزان‌تر می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های قبرس می‌توانند به راحتی در صنعت گردشگری در قبرس،‌ ترکیه و ایران شغل پیدا کنند. با انتخاب قبرس برای این حرفه، آینده ای روشن خواهید داشت. تقریبا همه دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی، برنامه‌های گردشگری را ارائه می‌دهند. توصیه می‌کنیم حتما یک دانشگاه با رتبه بندی معتبر را انتخاب کنید.

ادامه تحصیل در قبرس شمالی

  • تخصص‌های پزشکی در قبرس شمالی

پزشکی یکی از حوزه‌های اولویت دار برای دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان است. افراد بسیاری مایل به ورود به دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور هستند. به همین دلیل تصور رقابت بالا هنگام ثبت نام در دانشکده‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی دشوار نیست. همه موسسات آموزشی قبرس نمی‌توانند این رشته‌ها را ارائه دهند. البته دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی به ارائه این تخصص‌ها می‌پردازند.

معروف‌ترین آنها دانشگاه خاور نزدیک بوده که دارای بزرگترین بیمارستان مدرن در جزیره است. آموزش زمینه‌های تخصصی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره به زبان انگلیسی یا ‌ترکی ارائه می‌شود. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی گران تر از زبان ‌ترکی است. هزینه تحصیل به شرح زیر می‌باشد:

  • در رشته پزشکی 12900 یورو در سال
  • دندانپزشکی 9100 یورو در سال
  • داروسازی 6000 یورو در سال

پرداخت در 2 نوبت پس از پذیرش و قبل از شروع‌ ترم دوم امکان پذیر است.

نکته مهم! برای اینکه مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران قرار بگیرد باید بعد از اتمام تحصیل پرشکی در قبرس، در یک مقطع بالاتر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهید و مدرک تخصص اخذ کنید.

دانشگاه‌های قبرس

  • دانشکده علوم کامپیوتر در قبرس شمالی

امروزه تصور هر شرکتی بدون رایانه یا وب سایت رسمی‌ در اینترنت بسیار دشوار است. این عوامل به ظاهر ابتدایی، نیازمند دانش برنامه‌نویسی، برنامه‌های پایه مانند Word، Excel و سایر برنامه‌های آفیس هستند. ساختارهای دولتی، شرکت‌های خصوصی بزرگ، راه‌حل‌های فناوری پیشرفته را برای تسهیل کار با مشتریان ارائه می‌کنند.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ شروع به ایجاد اپلیکیشن‌های رسمی‌ موبایل خود برای Play Store و Apple Store کرده‌اند. در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود هستند و درخواست‌های آنلاین را از طریق تلفن ارسال می‌کنند. این موضوع، شرکت‌ها را مجبور کرده که به برنامه‌های تلفن‌ همراه و نسخه‌های وبسایت توجه کنند. تقاضا برای رشته‌های نرم افزار به طور تصاعدی افزایش یافته است.

انتخاب دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی برای چنین تخصص‌هایی، یک انتخاب عاقلانه است. این دانشگاه‌ها، ساختمان‌های آموزشی جداگانه‌ای را برای آموزش‌های عملی موثر و باکیفیت به زبان انگلیسی اختصاص داده‌اند.

از تخصص‌های محبوب دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی می‌توان به علوم کامپیوتر، نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، مهندسی سیستم‌ و مهندسی کامپیوتر اشاره کرد. دانشجویان در این دانشگاه‌ها به رایانه و اینترنت در تمامی کلاس‌ها دسترسی دارند.

بیشتر دانشجویان دانشکده‌های کامپیوتر از سال دوم شروع به کار از راه دور می‌کنند. آنها سفارشات مختلفی را برای ایجاد و پشتیبانی وبسایت‌ها، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، توسعه برنامه‌ها برای اهداف مختلف و موارد دیگر انجام می‌دهند. کیفیت برنامه‌های آموزشی و معرفی راه حل‌های مدرن در فرآیند آموزشی، توسط دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی تضمین شده است.

دانشکده‌های تخصصی قبرس

آیا دانشگاه‌های مورد تایید شرط سنی و معدلی دارند؟

برای شرکت در دانشگاه‌های قبرس هیچگونه شرط و محدودیت سنی تعیین نشده است. البته برخی از آنها شرط حداقل 18 سال را رعایت می‌کنند. همچنین برای شرکت در هر رشته، حداقل معدل لازم مختلفی تعیین شده است. به طور کلی، برای ورود به مقطع کارشناسی در این دانشگاه به معدل خیلی بالایی نیاز ندارید. با اینحال حتما حداقل معدل لازم برای رشته مورد نظر خود را بررسی کنید. داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره نیز باعث می‌شود که از آزمون تست زبان معاف شوید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌های قبرس مورد تایید وزارت علوم ایران

بسته مدارک ارسال شده به دفتر پذیرش دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی، باید شامل موارد زیر باشد:

  • سند تایید دریافت گواهی یا دیپلم
  • داده‌های عملکرد تایید شده توسط اداره موسسه آموزشی قبلی یا وزارت فرهنگ
  • گواهی عدم ابتلای متقاضی به سل و هپاتیت B
  • کپی شناسنامه
  • توصیه‌نامه
  • سندی جهت تایید حضور اسپانسر
  • عکس (5 عدد)

دانش زبان انگلیسی در سطح کافی برای تسلط بر مطالب، یکی از ‌الزامات اساسی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی می‌باشد. برخلاف سایر دانشگاه‌های اروپایی، برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس به گواهی‌هایی مانند IELTS، GMAT، GRE، TOEFL یا SAT نیازی نخواهید داشت. البته وجود آنها باعث دریافت بورسیه از دانشگاه‌های مورد نظر می‌شود.

پذیرش در دانشگاه‌های قبرس

معرفی مقاطع تحصیلی مختلف که دانشگاه‌های قبرس ارائه می‌دهند

سیستم آموزش عالی جمهوری قبرس توسط 3 نوع موسسه آموزشی ارائه می‌شود:

  • دانشگاه‌های دولتی
  • کالج‌ها و موسسات خصوصی
  • موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی

سن متقاضیان جهت تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی از 18 سال شروع می‌شود. همه دانشجویان باید امتحانات ورودی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ جمهوری قبرس را بگذرانند. سال تحصیلی از سپتامبر تا ژوئن طول می‌کشد و به 2‌ ترم تقسیم می‌شود.

مراحل پذیرش در دانشگاه‌های قبرس

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی دروس خود را به زبان انگلیسی و ‌ترکی ارائه می‌کنند. کل فرآیند آموزشی در بالاترین سطح سازماندهی شده است. دانشجویان خارجی حق دارند در اوقات فراغت خود کار کنند. افراد بسیاری از این مزیت برای کسب تجربه و درآمد استفاده می‌کنند.

تحصیلات عالی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی، منبعی از فرصت‌ها برای ایرانی‌ها است. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌های قبرس، مدارکی دریافت می‌کنند که در سراسر جهان معتبر بوده و حق استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی پیشرو را می‌دهند.

پذیرش در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی، مستلزم رعایت شرایط پذیرش می‌باشد. شما باید لیست کامل مدارک، شرایط پذیرش در دانشکده مورد نظر، تاریخ‌های ارائه مدارک و غیره را بدانید. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از مدارک مورد نیاز دانشگاه موردنظر، با مشاوران شزوما گروپ مشورت کنید. دانشجویان خارجی 2 بار در سال برای آموزش پذیرفته می‌شوند. ثبت نام اصلی دانش آموزان در پاییز انجام می‌شود.

متقاضیان سایر شهرها می‌توانند مستقیما به دانشگاه درخواست داده یا از موسسات شریک رسمی ‌دانشگاه‌های قبرس در استخدام دانشجویان خارجی مانند شزوما گروپ، کمک بگیرند. برای درخواست مستقیم به دانشگاه، باید مخاطبین دپارتمان مربوطه را بیابید و از طریق ایمیل یا تلفن تماس بگیرید. آنها روش پذیرش و مدارک لازم و چگونگی ارسال آنها را به شما توضیح می‌دهند. پس از ارسال مدارک، دعوتنامه رسمی یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی را دریافت خواهید کرد.

اگر در امتحانات خود نمره خوبی کسب کرده‌اید یا گواهی تسلط به زبان انگلیسی دارید، می‌توانید برای تخفیف اقدام نمایید. مشاوران ما درخواست شما را بررسی می‌کنند و پس از تایید، تخفیف دریافت می‌کنید. بدین صورت هزینه کمتری برای پذیرش در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی نسبت به سایر دانشجویان پرداخت خواهید کرد.

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی

مدت‌ زمان تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی بسته به سطح تحصیلی، می‌تواند از 4 تا 12 سال طول بکشد. البته به طور کلی مدت تحصیل در این دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

  • مقطع کارشناسی: 4 سال
  • کارشناسی ارشد: 2 سال
  • تحصیلات تکمیلی: از 3 تا 6 سال (بسته به تخصص)

رتبه‌بندی دانشگاه‌های قبرس شمالی که مورد تأیید وزارت علوم است

به منظور سهولت در انتخاب مقصد تحصیلی، وزارت علوم ایران هر ساله فهرستی از دانشگاه‌های مورد تایید کشورهای مختلف جهان را منتشر می‌کند. فهرستی از دانشگاه‌های بین‌المللی که اعتبار دریافت می‌کنند، اخیرا توسط وزارت علوم منتشر شد. همچنین چند دانشگاه در قبرس شمالی در این لیست وجود دارد. دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی در دو گروه زیر طبقه‌بندی شده‌اند:

سطوح علمی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی

  • گروه ب (خوب)

    • Cyprus University of Technology
    • University of Cyprus
  • گروه ج (متوسط)

    • Eastern Mediterranean University
    • European University Cyprus
    • Ki bris Ada Kent Universities
    • University of Nicosia
  • دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) در شهر فاماگوستا قرار دارد و حداکثر 15 هزار دانشجو می‌پذیرد. در این دانشگاه قبرس می‌توانید وارد دانشکده‌های معماری، بازرگانی، هنر و ریاضیات شوید. همچنین در این دانشگاه، مدرسه پلی تکنیک و گردشگری، دپارتمان‌های برنامه نویسی و سایر تخصص‌ها وجود دارند.

ورود به دانشگاه‌های قبرس

  • دانشگاه قبرس (University of Cyprus)

در سال 1989، این دانشگاه تحقیقاتی دولتی که امروزه به عنوان دانشگاه قبرس شناخته می‌شود، توسط جمهوری قبرس تاسیس شد. در این دانشگاه، دانشجویانی که مایل به تحصیل در قبرس هستند، می‌توانند اهداف متعددی را به انجام برسانند. این دانشگاه ‌ترکیبی از کیفیت، شهریه مقرون به صرفه و اعتبار بین‌المللی است. تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه قبرس هر سال در حال افزایش می‌باشد. این دانشگاه برای خارجیانی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند، تا 100% تخفیف در هزینه تحصیل ارائه می‌دهد:

  • گواهینامه با بالاترین امتیاز
  • دیپلم مسابقات ورزشی بین‌المللی
  • نمرات بالا در آزمون ورودی دولتی
  • داشتن نرخ‌های بالای تحصیلی و رشته ای

این دانشگاه هر ساله در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کرده و با افتخار برنامه‌ها و فرصت‌های آموزشی خود را عرضه می‌کند.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم

  • دانشگاه صنعتی قبرس لیماسول (Cyprus University of Technology Limassol)

دانشگاه صنعتی قبرس، در لیماسول، دومین شهر بزرگ قبرس واقع شده است. این دانشگاه در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد. دانشگاه صنعتی قبرس دارای مزایای زیر می‌پذیرد:

  • ارائه آموزش و پژوهش با کیفیت بالا
  • تدریس در زمینه‌های اولیه علم و فناوری
  • تاثیر قابل توجه بر مسائل اقتصادی و فنی این کشور

دانشگاه اروپایی در قبرس

  • دانشگاه اروپایی قبرس (European University Cyprus)

قدیمی ترین موسسه آموزشی در قبرس، دانشگاه اروپایی قبرس است. این دانشگاه در سال 1961 تاسیس شد. دانشگاه اروپایی قبرس با گنجاندن کار میدانی عملی، تدریس، تحقیق و یادگیری تجربی در برنامه درسی، دانشجویانی را از سراسر جهان جذب کرده ‌است.

این دانشگاه، اولین دانشگاهی بود که از QS TOP UNIVERSITIES (معتبرترین ابزار مستقل‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در جهان) بالاترین امتیاز را به دلایل زیر دریافت کرد:

  • از نظر تحصیلات
  • آمادگی برای اشتغال دانشجویی
  • در دسترس بودن امکانات

مایکروسافت دانشگاه اروپایی قبرس را به عنوان موسسه شریک خود انتخاب کرده است. دانشجویان، اساتید، متخصصان فناوری اطلاعات، محققان، اقتصاد و جامعه از حضور مایکروسافت در دانشگاه اروپایی قبرس بهره‌مند خواهند شد.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی، شناخته شده در سطح جهانی.

  • دانشگاه نیکوزیا (University of Nicosia)

دانشگاه نیکوزیا (UNIC) بزرگترین دانشگاه قبرس است. این کالج که قبلا به نام Intercollege شناخته می‌شد، در سال 2007 نام خود را به دانشگاه نیکوزیا تغییر داد. فعالیت‌های UNIC حول محور تحقیقات هنری می‌چرخند. این دانشگاه با هدف تبدیل شدن به رهبران جهانی در زمینه‌های خاص، ابتکاراتی در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین انجام داده است. UNIC اولین موسسه آموزشی بوده که بیت کوین را برای پرداخت شهریه می‌پذیرد.

دانشگاه بریتانیایی نیکوزیا از سمت مراکز آموزشی پیشرو جهان به رسمیت شناخته شده و حمایت جهانی شده است. هزینه تحصیل در این موسسه بسیار مقرون به صرفه است. دانشگاه نیکوزیا با دانشگاه‌های بریتانیا، ‌ترکیه، ارمنستان، استرالیا و سایر کشورها همکاری می‌کند. آموزش در اینجا در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، روابط بین‌الملل، گردشگری و هتلداری انجام می‌شود.

تحصیل در قبرس

قصد تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید قبرس شمالی را دارید، از خدمات شزوما گروپ استفاده کنید.

تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی بر اساس استانداردهای مدرن اروپایی انجام می‌شود. تحصیل در این دانشگاه‌ها فرصتی عالی برای دریافت آموزش با کیفیت پیشرفته و قیمت مناسب است. مدرک‌های دانشگاه‌های قبرس شمالی توسط کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده به رسمیت شناخته می‌شوند. شما می‌توانید پس از تحصیل به راحتی در یک شرکت بین‌المللی کار کنید.

انتخاب گسترده‌ای از تخصص‌ها در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی وجود داشته که به شما امکان دریافت تحصیلات مورد نظر را می‌دهند. جهت اخذ دعوتنامه رسمی از برترین ‌دانشگاه‌های قبرس شمالی از خدمات سایت شزوما گروپ استفاده کنید. کارکنان ما خوشحال خواهند شد که به شما در تکمیل صحیح درخواست و اطمینان از ارسال به موقع اسناد کمک کنند.

ما به طور مستقیم با موسسات آموزشی همکاری می‌کنیم و امکان دخالت واسطه‌ها و انواع کلاهبرداران را از بین می‌بریم. دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی که هزینه آنها کاملا مقرون به صرفه است، فرصتی برای محقق کردن رویای شما هستند.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را پر کنید یا با شماره 02146088082 تماس بگیرید.

یک دیدگاه برای “دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در قبرس شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *