همه چیز در مورد شرایط تحصیلی و شغلی پرستاری در قبرس شمالی

پرستاری در قبرس شمالی

فهرست مطالب

مهاجرت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در جامعه ایرانی به شمار می‌رود و هر ساله افراد زیادی برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. مسائل زیادی در مهاجرت کردن افراد تاثیر گذار بوده و می‌تواند شرایط زندگی فرد مهاجر را به کلی تغییر دهند. یکی از این مسائل، انتخاب کشور مقصد است. این مسائل نکاتی هستند که ذهن افراد مشتاق به تحصیل پرستاری در قبرس شمالی را درگیر خود می‌کند.
یکی دیگر از مسائل مهم، تخصص افراد است. این که شما با چه تخصص و مهارتی اقدام به مهاجرت می‌کنید، امری حیاتی و مهم برای زندگی آینده شما و حتی انتخاب کشور هدف، خواهد بود. اگر پرستاری در قبرس شمالی، یکی از اهداف آینده شما است یا قصد دارید درباره آن اطلاعاتی به دست آورید.؛ این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

اطلاعاتی درباره کشور قبرس

اگر پرستاری در قبرس شمالی یکی از اهداف زندگی آینده شما است، بهتر است تا اطلاعاتی هرچند کم درباره این کشور به دست آورید.
قبرس جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه است که به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می‌شود. بخش شمالی قبرس ترک نشین و بخش جنوبی آن یونانی‌ها هستند. این کشور در منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا و زیبا قرار گرفته که هر ساله توریست‌های زیادی از سراسر دنیا به این کشور وارد شده و از مزایای آن، استفاده می‌کنند.
در سالیان اخیر آمار مهاجرت‌ به این کشور به طرز گسترده‌ای بالا رفته و افراد زیادی برای پرستاری در قبرس شمالی یا هرگونه فعالیت دیگری، اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند.

تحصیل پرستاری در قبرس

کشور قبرس هر ساله پرستاران زیادی را از ایران و دیگر کشورها به سمت خود جذب کرده و آن‌ها را در بیمارستان‌های خود، مشغول به کار می‌کند. تحصیل پرستاری در قبرس شمالی تحصیلاتی رویایی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند.
کشور قبرس دانشگاه‌های بسیار زیادی داشته و به همین دلیل است که تحصیل در این کشور، به ظاهر امری ساده به نظر می‌رسد؛ اما باید به این نکته توجه داشت که تنها برخی از دانشگاه‌های قبرس از درجات علمی بالایی برخوردار هستند و مدارکی که باقی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود می‌دهند، در همه کشورها مورد قبول نخواهد بود.

انتخاب بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پرستاری در قبرس

بهترین دانشگاه برای تحصیل پرستاری

قبرس کشوری اروپایی و مدرن به شمار می‌آید که افراد زیادی سالانه برای تحصیل در رشته‌های مختلف، به این کشور وارد می‌شوند. اما صرف این نکات، موجب نمی‌شود تا تمامی دانشگاه‌های این کشور برای پرستاری در قبرس شمالی مناسب باشند. در ادامه سه مورد از بهترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای تحصیل پرستاری به آن‌ها مراجعه کنید را برای شما نام برده‌ایم.
دقت داشته باشید که دانشگاه‌های معتبر بیشتری در کشور قبرس وجود دارند که نبودن نام آن‌ها در این لیست، به منزله عدم کیفیت آن‌ها نخواهد بود.

  • دانشگاه مدیترانه شرقی:

این دانشگاه با در بر داشتن بیش از 18 هزار دانشجو، یکی از بهترین دانشگاه‌‌ها برای تحصیل پرستاری در قبرس شمالی به شمار می‌آید. ‌این دانشگاه که در سال 1979 تاسیس شده، دارای دانشکده‌های مختلفی است. این دانشگاه در میان دیگر دانشگاه­ های قبرس، دارای بالاترین رتبه جهانی است.
تحصیل رشته پرستاری در این دانشگاه از تجربه‌های به یاد ماندنی عمر شما محسوب خواهد شد و شما می‌توانید پس از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه مدیترانه شرقی، در همان شهر استخدام شده یا به کشورهای دیگری برای پیدا کردن شغل مناسب خود، سفر کنید.

  • دانشگاه خاور نزدیک:

بهترین نکته درباره این دانشگاه، تنوع رشته‌ها و تعداد بالای دانشکده‌ها به شمار می‌آید. این دانشگاه در شهر لفکشا واقع شده است که یکی از شهرهای زیبا در قبرس شمالی محسوب می‌شود. شاید این دانشگاه در قبرس بهترین نباشد، اما قطعا جز باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های منطقه به شمار می‌رود.
این دانشگاه شامل 16 دانشكده مختلف و 90 دپارتمان است. دانشکده‌هایی مانند معماری، هنر، ارتباطات، پزشکی، دندان پزشکی و دندان پزشکی تنها بخش کوچکی از دانشکده‌های این دانشگاه هستند.
دانشگاه خاور نزدیک یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای تحصیل پرستاری در قبرس شمالی خواهد بود.

  • دانشگاه نیکوزیا:

یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که در پایتخت قبرس قرار دارد، دانشگاه نیکوزیا است. این دانشگاه مانند جواهری در میان دانشگاه های پر تعداد این کشور می‌درخشد. یکی از اصلی‌ترین اهدافی که شما می‌توانید به بهانه آن به این دانشگاه مراجعه کرده و در آن مشغول به تحصیل شوید، تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی است.
تحصیل در این دانشگاه به دو شکل حضوری و آنلاین بوده و شما می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل کنید.
مدرک نهایی اعطایی توسط این دانشگاه نیز یکی از معتبرترین مدارکی است که شما می‌توانید از دانشگاه‌های قبرسی دریافت کنید. نکته مثبت این دانشگاه در اینجا است که شما می‌توانید تمامی مراحل پرستاری در قبرس شمالی را در همین دانشگاه به اتمام برسانید.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

  • دانشگاه بین‌المللی قبرس:

یکی از بهترین دانشگاه های قبرس که در شهر نیکوزیا قرار دارد، در سال‌های اخیر دانشجویان زیادی را به خود جلب کرده است. تحصیل پرستاری در قبرس شمالی و در این دانشگاه، می‌تواند آینده روشنی را برای شما رقم بزند.
این دانشگاه دانشگاهی خصوصی است و از آن به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در قبرس یاد می‌شود. شاید تعداد کم دانشکده‌های این دانشگاه در ابتدا برای شما تعجب‌آور باشد، اما زمانی که با کیفیت علمی بالای آن آشنا شوید، این کم بودن جنبه‌ای کیفی و اصولی به خود می‌گیرد.
حدود هشت هزار دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این تحصیلات در مقاطع مختلفی همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال انجام می‌باشد. یکی از بهترین راه ها برای مطالعه پرستاری در قبرس شمالی، از مسیر دانشگاه بین‌المللی قبرس می‌گذرد.

بورسیه‌های مختلف تحصیلی پرستاری در قبرس

هزینه تحصیل پرستاری در قبرس

تحصیل و همچنین تحصیل پرستاری در قبرس شمالی در کشورهای خارجه همیشه با هزینه‌های مضاعفی همراه است که البته پرداخت آن‌ها، می‌تواند برای زندگی کاری دانشجو بسیار مفید بوده و آینده شغلی افراد را تامین کند.
متاسفانه قبرس شمالی جز کشورهای کم خرج در این زمینه به شمار نمی‌رود. هزینه شما برای تحصیل پرستاری در قبرس شمالی در دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌تواند از 1700 یورو تا 16 هزار یورو نیز متفاوت باشد. دلیل این اختلاف فاحش بین کم‌ترین و بیشترین میزان قیمت، درصدهای متفاوتی است که برای بورسیه دانشجویان در نظر گرفته می‌شود. اگر شما بورسیه 75 درصد داشته باشید، می‌توانید به رایگان در بهترین دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شوید. شرایط برای افرادی که درصد بورسیه آنان متفاوت است، تغییر می‌کند.
در نظر داشته باشید که قیمت مشخص شده در محاسبات، صرفا برای دانشگاه بوده و هزینه زندگی و خورد و خوراک باید به صورت جداگانه محاسبه شود.
هرچند که قبرس کشور کم‌خرجی نیست، اما اگر قصد مقایسه آن با باقی کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشید، متوجه این نکته خواهید شد که به نسبت سطح علمی، قیمتی که برای تحصیل پرستاری در قبرس شمالی صرف می‌کنید، مبلغ هنگفتی نیست.

موقعیت شغلی و آینده کاری پرستاران در قبرس

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه پرستاری قبرس

شما برای ثبت نام در هر مرکز تحصیلی در هر کجای جهان، نیاز به همراه داشتن مدارک خاصی دارید. این مدارک در اصلیات تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها مدارک فرعی آن‌ها ممکن است متفاوت باشد.
مدارکی که نیاز است شما برای ثبت نام در رشته پرستاری در قبرس شمالی به همراه داشته باشید، شامل سند ثبت نام در وزارت بهداشت، مدارک تحصیلی مانند ریز نمرات دیپلم، مدرک تسلط به زبان انگلیسی و ترکی، دو عکس پاسپورتی، چند کپی از تمامی برگه‌های شناسنامه و گواهی‌ نامه عدم سوء‌پیشینه می‌شود.

برخی از مدارک هستند که به همراه داشتن آن‌ها برای همه ضروری نیست و صرفا افرادی که کشور محل تولدشان عضو اتحادیه اروپا نیست، باید به همراه داشته باشند. این مدارک عبارتند از، اصل مجوز از مرکز آموزشی و موسسه‌های آن به همراه نسخه کپی، کپی و اصل برنامه پرستاری یا مامایی برای افرادی که در این زمینه تجربه‌ای دارند و اجازه‌نامه کتبی از بیمه و همچنین وزارت کار.

اعتبار مدارک دانشگاه‌های قبرس شمالی

بررسی درجه اعتبار هر دانشگاه در ایران و سایر کشورها

قبرس کشوری تحصیلی است؛ این حرف به معنی این است که دانشگاه‌های معتبر زیادی در این کشور وجود دارند که شما می‌توانید برای تحصیل به آن‌ها مراجعه کنید. این فراوانی دانشگاه، از جهاتی می‌تواند اتفاقی مضر تلقی شود. تشخیص دانشگاه‌های معتبر امروزه تبدیل به مسئله‌ای حیاتی شده که می‌تواند تمرکز بسیاری از دانشجویان را معطوف به خود کند. تحصیل پرستاری در قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما برای این کار باید فهرست دانشگاه‌های معتبر این کشور را برای خود به دست آورید.
برخی از دانشگاه‌های قبرس که معروف‌ترین آن‌ها نیز به شمار می‌روند، مدارک بسیار معتبری دارند و شما می‌توانید با استفاده از مدارک آن‌ها، در ایران و باقی کشورها به راحتی استخدام شوید.
برخی از دانشگاه‌های معتبر در این زمینه عبارتند از: دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه کایرینا، دانشگاه بین‌المللی قبرس، دانشگاه بین‌المللی فاینال، دانشگاه رئوف و… .
شما می‌توانید لیست کامل دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی را در سایت وزارت علوم یا باقی منابع اطلاعاتی اینترنتی، مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که برای تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی، علاوه بر لیستی از برترین دانشگاه‌ها، به دانستن درباره دانشکده‌های پزشکی نیز نیاز مبرمی خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی در قبرس

دروس رشته پرستاری

پرستاری در قبرس شمالی و تحصیل در آن، از شرایطی تقریبا مشابه با ایران برخوردار است. هرچند که تعداد واحدها و نام دروس توسط مسئولین مربوطه در کشور قبرس تعیین می‌شوند. دوره تحصیل در قبرس شمالی مانند بسیاری از کشورهای دیگر، چهار سال به طول می‌انجامد و دانشجویان در این چهار سال موظف به گذراندن هشت ترم تحصیلی می‌باشند. اگر شما دانشجوی سخت‌کوشی باشید و بتوانید همه درس‌ها را در زمان مناسب خود پاس کنید، و همچنین اگر اقدامی برای حذف ترم یا گرفتن مرخصی انجام ندهید، می‌توانید در هشت ترم به درس خود خاتمه داده و راهی بازار کار یا مراتب بالاتر شوید.
دروس مختلفی که شما در طول تحصیل پرستاری در قبرس شمالی موظف به ارائه آن‌ها هستید، در ادامه این مطلب نوشته شده است.

هزینه مالیات برای شاغلان رشته پرستاری در قبرس

دروس دو سال اول تحصیل

  • ترم اول: شما در بدو ورود خود به دانشگاه باید دروسی مانند زبان آکادمیک، مکالمه زبان انگلیسی و همچنین زبان ترکی را فرا گیرید. بافت شناسی، فیزیولوژی، آناتومی بدن، ریاضی پایه و تغذیه شناسی نیز بخش دیگر چارت درسی را تشکیل می‌دهند.
  • ‌ترم دوم: زبان آکادمیک 2، زبان انگلیسی 2، کامپیوتر، بیوشیمی، میکروبیولوژی، پاتولوژی، داروشناسی و علوم روانشناسی از جمله درس‌هایی هستند که شما در ترم دوم پرستاری در قبرس شمالی، آن‌ها را مطالعه خواهید کرد.
  • ‌ترم سوم: دروس ترم سوم شامل مفاهیم پایه پرستاری، اصول پرستاری، آموزش ارتباطات با بیمار و برخی دروس انتخابی دیگر خواهد بود که شما برای مطالعه آن‌ها، نیاز به پاس شدن در دروس اصلی دو ترم قبل خواهید داشت.
  • ترم چهارم: ارزیابی سلامت، پرستاری جراحی، پرستاری پزشکی، تاریخچه پرستاری و برخی دروس انتخابی، مجموعه دروس ترم چهارم دانشجویان پرستاری در قبرس شمالی را تشکیل می‌دهد.

دروس مورد نیاز برای فراگیری پرستاری در قبرس

‌دروس تحصیلی در دو سال دوم

  • ترم پنجم: ترم پنج یکی از ترم‌های سنگین برای دانشجویان رشته پرستاری در قبرس شمالی به شمار می‌رود. دروس این ترم عبارتند از: پرستاری و بهداشت کودک، پرستاری و بهداشت زنان، آموزش مهارت‌های پرستاری بالینی، بیو استاتیک و برخی از دروس اختیاری.
  • ‌ترم ششم: شما برای گذراندن ششمین ترم تحصیلی نیازمند قبولی در دروسی مانند بهداشت روان، بهداشت روانی پرستاران، تحقیقات پرستاری، مطالعات سلامت سالمندان، پرستاری و سلامت جامعه و همچنین دروس اختیاری و عمومی، هستید.
  • ترم هفتم: مهارت‌های پرستاری بالینی 2، دوره حرفه‌ای پرستاری، آموزش پرستاری، اخلاق در پرستاری و دروس بالینی، از دروس مورد توجه در ترم هفتم خواهند بود. دروس در دو ترم پایانی به شدت سنگین شده و ادغام شدن آن‌ها با کارآموزی دانشجویان، می‌تواند تمام وقت افراد را به خود مشغول کند.
  • ‌ترم هشتم: آخرین ترم پرستاری در قبرس شمالی، زمان پاس کردن درس‌های مخصوص این ترم و همچنین دروسی است که شما در پاس کردن آن‌ها کوتاهی کرده‌اید.
    دوره حرفه‌ای پرستاری 2، مدیریت پرستاری، پرستاری اورژانس، اپیدمیولوژی پرستاری و دروس اختیاری باقی‌مانده، درس‌هایی هستند که شما در آخرین ترم مقطع کارشناسی خود، به مطالعه آن‌ها خواهید پرداخت.

گرایش‌های پرستاری در مقاطع تحصیلی مختلف

رشته پرستاری در قبرس شمالی یکی از رشته‌هایی است که شما می‌توانید در آن، گرایش خود را در مقاطع بالاتر تغییر داده و مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به مقصد، امتحان کنید.
پرستاری کودکان، پرستاری داخلی جراحی، روان پرستاری و مطالعه شناختی پرستاران، پرستاری توانبخشی، پرستاری ویژه اتاق عمل و… گرایشاتی هستند که شما می‌توانید در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر، آن‌ها را انتخاب کنید. نیازی به نگرانی درباره بازار کار این زیر رشته‌ها نیست. شما می‌توانید با استفاده از مدرکی که از قبرس شمالی دریافت می‌کنید، در بسیاری از کشورهای جهان مشغول به کار شده و در همان کشور زندگی کنید.

زیرشاخه‌های مختلف رشته پرستاری در دانشگاه قبرس


آیا تحصیل پرستاری در قبرس شمالی آزمون ورودی دارد؟

خوشبختانه برای ورود به رشته پرستاری، نیازی به قبولی در هیچ‌گونه آزمون ورودی را نخواهید داشت. این مسئله ممکن است برای برخی از افراد نکته مثبتی تلقی نشود و آن‌هایی که نمرات و کارنامه خوبی را در دوران دبیرستان دریافت نکرده‌اند، به دنبال فرصتی دوباره برای خود باشند.
معیار و محک اصلی دانشگاه‌های پرستاری در قبرس شمالی، رتبه کارنامه شما در پایه قبلی شما است. بدین ترتیب، معدل مقطع پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم شما نباید از عدد 13 پایین‌تر باشد. اگر از نظر نمره توانایی شرکت در این دانشگاه‌ها را دارا هستید، بهتر است تا هرچه سریع‌تر اقدام به جمع‌آوری مدارک و مقالات مورد نیاز کرده و وقت خود را تلف نکنید.

یادگیری روابط و روانشناسی پرستاران در قبرس


بورسیه‌های تحصیلی پرستاری در قبرس شمالی

انواع مختلفی از بورسیه‌ها در این کشور وجود دارد و شما می‌توانید برای رشته پرستاری در قبرس شمالی، به سراغ یکی از این روش‌ها رفته و آینده خود را از این راه، تامین کنید.
بورسیه‌های تحصیلی‌ای که دولت قبرس برای دانشجویان بین‌المللی خود در نظر گرفته است، عموما از سه حالت خارج نیست؛ بورسیه 50 درصد، بورسیه 75 درصد و بورسیه 100 درصدی. 
اخذ بورسیه 50 درصد و 75 درصد بسیار آسان‌تر از اخذ بورسیه کامل خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر قبرس از ارائه بورسیه کامل به دانشجویان خود خودداری می‌کنند، اما هنوز هم احتمال اخذ این نوع بورسیه صفر نیست و شما می‌توانید برای آن تلاش کنید.

استخدام شدن در کشور قبرس بعد از اتمام تحصیل


آیا امکان تحصیل رایگان پرستاری در قبرس شمالی وجود دارد؟

اخذ بورسیه تحصیلی کامل برای محصلان رشته پرستاری در قبرس شمالی، امری غیر ممکن نیست اما فرآیندی سخت و طاقت‌فرسا است که برای قبول شدن در آن، شما نیاز به نمرات بالا، درخواست بورسیه از سمت کشور مقصد و قبولی این درخواست در کشور میزبان دارید.
اخذ انواع دیگر بورسیه برای کشور قبرس، برای اکثر افراد ممکن خواهد بود. شما می‌توانید صرفا با در اختیار داشتن نمونه مدرک تحصیلی پیش‌ دانشگاهی و ریزنمرات دیپلم، نسبت به دریافت این نوع بورسیه اقدام کنید.
بورسیه تحصیلی کامل اتفاقی است که انجام گرفتن آن کاملا به کشور میزبان مربوط است. ممکن است دانشگاه‌های قبرس، هیچ‌گونه اقدامی برای دریافت بورسیه نداشته باشند و افراد مشتاق مجبور باشند تا اطلاعیه بعدی دانشگاه، چشم‌ انتظار دریافت بورسیه باقی بمانند.
دانشگاه علوم قبرس در حال حاضر تنها دانشگاهی‌ است که بورسیه کامل را در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید از مزایای بورسیه این دانشگاه بهره‌مند شده و به صورت رایگان به تحصیل پرستاری در قبرس شمالی بپردازید.

کاریابی در دیگر کشور‌های اروپایی با مدرک پرستاری قبرس

کار و اقامت پس از تحصیل پرستاری

یکی از دغدغه‌های دانشجویان رشته پرستاری در قبرس شمالی و همچنین باقی رشته‌ها، مسئله اشتغال بعد از اتمام دوره دانشجویی خواهد بود. اطمینان حاصل کردن از این مسئله برای دانشجویان بسیار مهم است و می‌تواند تاثیر به سزایی در تصمیم گیری آن‌ها مبنی بر تحصیل یا عدم تحصیل، بگذارد.
زمانی که مراحل مختلف تحصیل را در قبرس به اتمام برسانید، مهلتی چند ماهه از سمت دولت به شما اعطا می‌گردد تا به دنبال موقعیت شغلی در این کشور بگردید. اکثر دانشگاه‌های قبرس واحدهایی مخصوص دارند که به دانشجو کمک می‌کند تا در دوران پس از فارغ‌التحصیلی، با روش‌های صحیح به دنبال کار گشته و بتواند در کمترین زمان ممکن، مناسب‌ترین شغل را برای خود پیدا کند. درصد بالایی از دانشجویان پرستاری در قبرس شمالی، در عرض 3 الی 6 ماه پس از تحصیل موفق به یافتن شغل مناسب برای خود می‌شوند.

مدارک مورد نیاز

برای اشتغال به عنوان پرستار در قبرس شمالی، مدارک زیر از جمله مهم‌ترین مدارک مورد نیاز هستند:

– ثبت نام در وزارت بهداشت

– داشتن مدرک تحصیلی پرستاری (کارشناسی یا بالاتر)

– تسلط به زبان ترکی

– تسلط به زبان انگلیسی

– داشتن مجوز کار از وزارت کار قبرس شمالی

– دریافت مجوز اقامت در قبرس شمالی

– فرم درخواست برای ثبت نام پرستاری

– گواهی معتبر ثبت نام مطابق با قوانین پرستاری و مامایی کشور مبدا متقاضی

– گواهی تمرین حرفه‌ای از زمان کسب صلاحیت و نامه مرجع از آخرین کارفرما

– دو قطعه عکس پاسپورتی

– گذرنامه

– گواهی سو پیشینه کیفری آزاد (صادره شده توسط پلیس و سه ماه بعد از تاریخ درخواست)

– در صورتی که متقاضی بیش از شش ماه است که در قبرس شمالی اقامت دارد، سوابق کیفری باید توسط پلیس قبرس صادر شوند.

یادگیری اصول اولیه یادگیری پرستاری در قبرس

مزایا و درآمد

با شروع به کار به عنوان پرستار در قبرس شمالی، درآمد شما متفاوت خواهد بود. معمولاً حقوق پرستاران در این منطقه متوسطاً بین ۱۰۵۰۰ تا ۱۹۸۰۰ یورو در سال است، و در برخی موارد می‌تواند تا ۳۰۲۰۰ یورو نیز برسد. اما متوسط درآمد سالیانه پرستاران حدود ۱۸۷۰۰ یورو است.

تجربه کاری شما نیز تأثیر بزرگی در درآمد دارد. پرستاران با تجربه‌ای که دارند، معمولاً می‌توانند حقوق بیشتری دریافت کنند و در برخی موارد تا ۲۲۹۰۰ یورو در سال کسب کنند.

بررسی نیازهای روحی و روانی در دروس پرستاری در قبرس

حداقل و حداکثر حقوق پرستاران در قبرس چه مقدار است؟

فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری در قبرس شمالی می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود در همین کشور مشغول به کار شده و به زندگی در قبرس شمالی بپردازند. میزان حقوق دریافتی پرستاران در این کشور از شصت هزار دلار در سال شروع شده و تا صد هزار دلار نیز می‌تواند افزایش داشته باشد.
مسائل زیادی در حقوق دریافتی افراد تاثیرگذار خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین متغیرها، مدرک تحصیلی افراد و مقطع‌ ‌آن‌ها خواهد بود. هرچه میزان تحصیلات بیشتری داشته باشید، حقوق بیشتری از شرکت‌های مختلف و بیمارستان‌ها دریافت می‌کنید. این که در کدام بیمارستان و در کدام منطقه از کشور مشغول به کار هستید نیز، یکی از مسائل مهم در زمینه تعیین مقدار حقوق خواهد بود. مسائل سیاسی، اقتصادی و دیگر اتفاقات نیز در این زمینه بی‌تاثیر نخواهند بود.
پرستاری در قبرس شمالی و حقوقی که از این کار دریافت می‌کنید، حتی در کمترین حالت نیز ارزش ریسک و سفر را دارد.

حقوق و دریافتی‌های پرستاران در قبرس شمالی


آیا پرستاران در قبرس شمالی ملزم به پرداخت مالیات هستند؟

در برخی از قوانین و منابع این نکته ذکر شده است که پرستاران، در دسته مشاغل فارغ از پرداخت مالیات قرار می‌گیرند. هرچند در برخی مناطق، افراد شاغل به پرستاری در قبرس شمالی نیز مانند باقی افراد دیگر رشته‌ها و مشاغل، باید نسبت به پرداخت مالیات احساس وظیفه کرده و این مهم را در موعد مقرر، به انجام برسانند.
متوسط مالیاتی که سالانه از پرستاران در کشور قبرس دریافت می‌شود، بیست و یک هزار دلار است. این میزان بسته به رتبه شما و میزان درآمدی که دارید، می‌تواند تغییر کند. در نظر داشته باشید که دیرکرد و عدم پرداخت مالیات در کشور قبرس جرم بوده و پرستاران باید به پرداخت مالیات در زمان تعیین شده، پایبند باشند.
در انتها اگر قصد تحصیل پرستاری در قبرس شمالی را دارید، قبل از هر چیز به سایت رسمی این کشور مراجعه کرده و از جدیدترین الحاقیه‌ها و قوانینی که برای مالیات پرستاران وضع می‌شود، مطلع شوید.

نکات مثبت و منفی رشته پرستاری در قبرس شمالی

تحصیل پرستاری در قبرس شمالی نیز مانند تمامی رشته‌های دیگر، از نکات مثبت و منفی زیادی برخوردار است. شما برای تحصیل در این رشته باید نقاط سیاه و سفید این رشته را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس بر اساس این که کدام یک بر دیگری پیروز می‌شود، تصمیم‌گیری کنید.
درس خواندن در کشور قبرس، به شما مدرکی با اعتبار جهانی می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از مدرکی که از دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی به دست می‌آورید، در هر نقطه از جهان اقدام به کار کرده و همان جا نیز استخدام شوید. هزینه تحصیل در این رشته نیز به نسبت دیگر کشورهای اروپایی به شدت مقرون به صرفه بوده و مبلغ زیادی را برای شما صرفه‌جویی می‌کند.
شما می‌توانید دروس خود را به زبان انگلیسی در این کشور فرا بگیرید. پرستاری در قبرس شمالی، با زبان انگلیسی بسیار معقول‌تر، مفیدتر و جذاب‌تر خواهد بود.
در آن سوی تصویر، برخی از دانشگاه‌های قبرس از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران مورد تایید نیستند. این مسئله به تنهایی معضل‌ بزرگی برای بسیاری از افراد به شمار می‌آید. اگر قصد دارید تا بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازگردید، بهتر است تا قبل از آن از مورد تایید بودن دانشگاه خود اطمینان کافی حاصل کنید.

تاثیر تجربه سابقه کار و سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در قبرس

اگر شما موفق به دریافت مدرک دیپلم خود در رشته پرستاری در قبرس شمالی شوید، میزان حقوق دریافتی شما در کمترین حالت سالانه 60 هزار دلار خواهد بود. هر مرحله که به دانش شما افزوده شود و یک پله به مراتب بالاتر در زمینه پرستاری نزدیک شوید، حقوق دریافتی شما به طور متوسط ده هزار دلار در سال افزایش پیدا می‌کند، افرادی که موفق به دریافت مدرک فوق دکترای پرستاری در قبرس شمالی شده‌اند، میزان دریافتی سالانه‌شان تا 110 هزار دلار سالانه افزایش پیدا می‌کند.
تجربه شما در زمینه پرستاری علاوه بر آن که می‌تواند تاثیر مناسبی بر حقوق شما داشته باشد، برای استخدام شدن افراد نیز موثر بوده و مسیر استخدامی شما را تا حد بسیار زیادی آسان می‌کند.

آینده شغلی در رشته پرستاری در قبرس

عوامل موثر بر درآمد پرستاران در قبرس شمالی

پرستاری در قبرس شمالی می‌تواند برای شما یک مقدار معینی از حقوق را مشخص کرده و اطمینان خاصی را به شما هدیه کند. اما مسئله اصلی اینجا است که شما می‌توانید با پیشرفت در این زمینه و همچنین مطالعه راه‌های مختلف برای افزایش درآمد، میزان مبلغ دریافتی خود را حتی بالاتر از حد استاندارد نیز ببرید. در ادامه برخی از موثرترین موارد بر حقوق دریافتی پرستاران را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

تجربه کاری: پرستاران با تجربه کاری بلندتر معمولاً حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. تجربه و توانمندی‌های شغلی می‌توانند تأثیر بزرگی بر ارتقاء حقوق داشته باشند.

تحصیلات بالا: پرستاران با مدارک تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد یا دکترا معمولاً درآمد بیشتری دارند. مدرک‌های پیشرفته می‌توانند به پرستاران امکان انجام تخصص‌های پیچیده‌تر را بدهند.

تخصص‌های خاص: پرستاران با تخصص‌های خاص مانند پرستاری عمل و یا پرستاری بخش‌های ویژه معمولاً حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. این تخصص‌ها نیاز به مهارت‌ها و دانش‌های ویژه دارند که ارزش افزوده بالایی به کار پرستاران می‌دهد.

موقعیت جغرافیایی: پرستاران که در مناطق با هزینه‌های زندگی بالاتر فعالیت می‌کنند ممکن است حقوق بیشتری دریافت کنند تا جبران هزینه‌های زندگی بالاتر.

نوبت‌کاری و شیفت‌های اضافی: پرستارانی که شیفت‌های اضافی را در کنار نوبت‌کاری اصلی خود انجام می‌دهند، معمولاً درآمد بیشتری خواهند داشت. این شیفت‌ها به پرستاران امکان افزایش درآمد و انعطاف‌پذیری بیشتر را می‌دهند.

امکانات و مزایا: فواید و مزایای ارائه شده توسط کارفرما نیز می‌توانند تأثیر بر درآمد پرستاران داشته باشند. این مزایا می‌توانند شامل بیمه‌های بهداشتی، مرخصی‌ها، سفرهای کاری، بورس‌های آموزشی و… باشند.

نقش پرستار در تیم درمانی: پرستارانی که در تیم‌های درمانی فعالیت می‌کنند و نقش‌های همکاری و هماهنگی را به خوبی ایفا می‌کنند، معمولاً از ارتقاء حقوق و درآمد بالا برخوردار خواهند شد.

کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی: سیستم بهداشتی-درمانی در قبرس شمالی در حال بهبود است. پرستاران با ارتقاء فناوری‌ها و امکانات بهداشتی-درمانی، می‌توانند به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه کمک کنند.

حمایت‌های حکومتی و زیرساخت‌ها: حکومت قبرس شمالی با ارائه حمایت‌های مالی و تسهیلاتی به پرستاران، آن‌ها را تشویق به اقامت و مشغول به کار در این منطقه می‌کند. زیرساخت‌های بهبود یافته نیز اقامت پرستاران را تا حد زیادی آسان‌تر می‌کند.

نتیجه‌گیری:

مهاجرت به قبرس شمالی برای پرستاران با توجه به فرصت‌های شغلی مناسب و درآمد قابل توجه، انگیزه‌بخش است. تسلط به زبان‌های ترکی و انگلیسی، داشتن مدرک دانشگاهی مناسب، و تجربه کاری می‌توانند به افزایش فرصت‌ها در این حوزه کمک کنند. همچنین، توجه به عوامل تعیین‌کننده درآمد مانند محل کار و تجربه کاری می‌تواند به ارتقای شغلی و اقتصادی پرستاران در قبرس شمالی کمک کند.

سوالات متداول:

آیا حقوق پرستاران خانم و آقا در قبرس شمالی با هم متفاوت است؟

بله، در قبرس شمالی، حقوق پرستاران خانم و آقا ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. این تفاوت می‌تواند به عواملی مانند سابقه کار، موقعیت شغلی، سطح تحصیلات و زمان کاری مربوط باشد. البته دستمزد پرستاران زن در قبرس شمالی طبق قانون حدود ۶٪ از حقوق پرستاران مرد با شرایط برابر بیشتر است.

آیا برای دریافت ویزای کاری با رشته پرستاری ارائه سابقه کاری ضروری است؟

بله، برای دریافت ویزای کاری با رشته پرستاری در قبرس شمالی ارائه سابقه کاری ممکن است ضروری باشد. قوانین و مقررات مهاجرت و کار در قبرس شمالی ممکن است از شما بخواهد تا سابقه کار معتبر و مرتبط با رشته پرستاری را ارائه کنید.

سابقه کار معمولاً به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی شما برای دریافت ویزای کاری در نظر گرفته می‌شود. این سابقه کار می‌تواند شامل تجربه کاری در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت و درمان، کلینیک‌ها یا سایر مراکز مربوط به پرستاری باشد. در صورتی که سابقه کار مرتبط دارید، شانس استخدام شما بیشتر خواهد بود، اما این سابقه کاری اجباری نیست.

آیا پرستاران در قبرس شمالی ملزم به پرداخت مالیات هستند؟

این میزان بسته به رتبه شما و میزان درآمدی که دارید، می‌تواند تغییر کند. در نظر داشته باشید که دیرکرد و عدم پرداخت مالیات در کشور قبرس جرم بوده و پرستاران باید به پرداخت مالیات در زمان تعیین شده، پایبند باشند.

کار کردن در مراکز بهداشت دولتی قبرس شمالی بهتر است یا کار کردن در مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی؟

طبق شرایط حاکم بر قبرس شمالی، چون تعداد مراکز دولتی کمتر و کیفیت آنها بالاتر است، حقوق و مزایای بالاتری هم نسبت به مراکز خصوصی دارند.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره شرایط مهاجرت پرستاران به قبرس شمالی و کار به عنوان پرستار در این کشور صحبت کردیم و گفتیم که قبرس شمالی با ترکیبی از عوامل اقتصادی، بهداشتی-درمانی، فرهنگی و طبیعی، به یک مقصد جذاب برای پرستاران تبدیل شده است. فرصت‌های شغلی، پیشرفت حرفه‌ای و کیفیت زندگی متعالی این منطقه، پرستاران را به سوی اقامت و مشغول به کار شدن در آن جذب می‌کند. از طرفی، حمایت‌های حکومتی و راهکارهای متعدد می‌توانند در تسهیل فرآیند انتقال و تطابق پرستاران کمک کنند و به بهبود خدمات بهداشتی-درمانی در منطقه کمک کنند.

در نتیجه مواردی مانند محل کار (شهر بزرگ یا کوچک)، نوع مرکز بهداشتی (دولتی یا خصوصی)، جنسیت پرستاران، و نرخ رشد سالانه حقوق در تعیین درآمد پرستاران تأثیرگذار هستند. پرستاران زن در قبرس شمالی حقوقی حدود ۶٪ بیشتر از پرستاران مرد دارند. همچنین، پرستارانی که در شهرهای بزرگ و در بخش‌های دولتی مشغول به کار هستند، معمولاً حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

جمع بندی

تصمیم به مهاجرت و تحصیل به رشته پرستاری در قبرس شمالی تصمیمی سخت است که اتخاذ آن نیاز به فضای ذهنی باز و تمرکز زیادی خواهد بود. پاسخ شما به این چالش، مسیر زندگی‌تان را به کلی دگرگون کرده و باعث می‌شود تا از زوایای جدیدی به عمر خود نگاه کنید. مطالب یاد شده در این مقاله، در راستای معرفی بهتر کشور قبرس به شما به نگارش در آمده است.
امید است تا در انتهای این خطوط، بهترین تصمیم ممکن را برای خود گرفته و آینده‌ای همواره روشن، سرسبز و پر از امید را برای خود و اعضای خانواده‌تان، رقم بزنید. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره رایگان برای دریافت اقامت و کار یا تحصیل در رشته پرستاری دارید همین حالا با شماره 02146088082 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *