در قبرس شمالی چند نوع سند مالکیت ملک وجود دارد؟

سند ملک در قبرس

اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، لازم است که با انواع سند مالکیت و اعتبار آن‌ها آشنا باشید. شما به عنوان ایرانی که قصد سرمایه‌گذاری در قبرس دارد، به عنوان یک خارجی محسوب می شوید و اگر حواستان را جمع نکنید ممکن است دارایی خود را از دست بدهید. البته کارگروه سرمایه‌گذاری شزوما با توجه به اینکه در ایران و قبرس دارای شرکت ثبت شده است و تا کنون به افراد زیادی کمک کرده است تا در قبرس صاحب ملک شوند، می‌تواند استرس خرید و انتقال سند را به صفر برساند. شما می‌توانید با خیال راحت به کارشناسان ما و وکلای سزوما اعتماد کنید و با خیال راحت سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

در بین روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، خرید ملک یکی از بهترین روش‌ها شناخته شده است که بسیار آینده‌دار بوده و هر زمان که تصمیم بگیرید ملک خود را بفروشید، قطعاً سود بسیار زیادی به دست خواهید آورد.

به خصوص اگر ملکی را در منطقه‌ای خریداری کنید که رو به پیشرفت باشد، قطعاً در مدت زمان کوتاهی، سود چندین برابری را برای شما به ارمغان می‌آورد. کشور قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار عالی، شرایط زندگی استاندارد، آزادی اجتماعی و همچنین کیفیت تحصیل بسیار بالا در مدارس و دانشگاه‌ها، مورد توجه تمام دنیا به خصوص ایرانی‌ها قرار گرفته است. به همین دلیل اغلب ایرانی‌ها تمایل به خرید ملک در قبرس شمالی دارند تا همراه با خانواده در این کشور زندگی کنند و یا اینکه این ملک به عنوان یک سرمایه برای آن‌ها باقی بماند. همانطور که می‌دانید قیمت املاک در کشور قبرس شمالی هر روز رو به پیشرفت بوده و اگر امروز خرید خود را انجام دهید، مطمئنا در آینده نزدیک سود بسیار خوبی را به دست می‌آورید. اما بحث سند مالکیت ملک در قبرس شمالی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که برای هر خریداری اهمیت دارد. در این مطلب با شزوما همراه باشید تا در مورد انواع سند مالکیت ملک در قبرس شمالی با شما صحبت کنیم.


با انواع سند مالکیت ملک در قبرس شمالی آشنا شوید:

با توجه به اینکه در چند سال اخیر خرید ملک در قبرس شمالی با استقبال زیادی از جانب ایرانیان مواجه شده است، اگر شما به اینترنت مراجعه کرده و کلمه کلیدی “خرید ملک در قبرس شمالی” را جستجو کنید، سایت‌های متعددی از مشاورین املاک در اختیار شما قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها ادعا می‌کنند بهترین ملک را به صورت قانونی با قیمت مناسب برای شما خریداری خواهند کرد. اما آیا به نظر شما همه آن‌ها اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند؟

متأسفانه ما در آکادمی شزوما تا به حال با مشتریان متعددی برخورد داشته‌ایم که به دلیل اعتماد نادرست خود به سایت‌های فیک و تقلبی، بخشی از سرمایه خود را از دست داده‌اند. برای مثال شما چگونه می‌توانید بدون ملاحظه سند ملک مطمئن شوید که این ملک از نظر حقوقی، کاملاً قانونی بوده و به شخص دیگری تعلق ندارد؟ در کارگروه سرمایه‌گذاری شزوما تمامی این موارد برای شما توضیح داده خواهد شد. در واقع زمانی که شما برای خرید ملک به کارشناسان ما مراجعه می‌کنید، آن‌ها خود را موظف می‌دانند که در جلسه مشاوره، در مورد انواع سند مالکیت ملک در قبرس شمالی برای شما توضیحاتی را ارائه کنند که ما این مطلب نیز به اختصار پیرامون این موضوع صحبت خواهیم کرد:

سند ملک در قبرس

1- سند مالکیت ملک از نوع ترکی

همانگونه که می‌دانید قبرس شمالی فعلاً تحت نظر کشور ترکیه قرار دارد. البته اگر بتواند جمعیت خود را به حد تعیین شده توسط اتحادیه اروپا برساند، این کشور به یکی از کشور‌های اروپایی تبدیل خواهد شد. (و یکی از دلایلی که قبرس برای سرمایه‌گذاری بسیار جذاب است همین موضوع است)

بنابراین یکی از اسنادی که در کشور قبرس شمالی صادر می‌گردد، سند ملک ترکی است که به عنوان یکی از گران‌ترین سند‌ها شناخته شده است. این سند‌ها در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که اصالتاً اهل قبرس شمالی باشند و در نتیجه به هیچ عنوان معاوضه‌ای بر روی آن انجام نمی‌گیرد. در صورتی که بتوانید ملکی را از صاحب ترکی خریداری کنید، سند مالکیت ملک از نوع ترکی برای شما صادر خواهد شد.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

2- سند مالکیت از نوع خارجی

این قبیل سند‌ها برای افراد اروپایی در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه قبل از وقوع جنگ، کشور قبرس شمالی و جنوبی تحت عنوان یک کشور یعنی کشور قبرس شناخته می‌شد و در نتیجه به طور کامل در اختیار افراد اروپایی بود، بنابراین چنین سندهایی برای افراد اروپایی در نظر گرفته شده است. لازم است بدانید که اسناد خارجی به اندازه اسناد ترکی دارای اعتبار هستند و اگر کشور قبرس مجدداً به حالت یکپارچه در بیاید، هیچ مشکلی برای املاک خارجی ایجاد نخواهد شد.

3- سند مالکیت از نوع معاوضه ای

یکی دیگر از اسنادی که در کشور قبرس شمالی ارائه می‌گردد، سند معاوضه‌ای نام دارد. زمانی که کشور قبرس به دو قسمت قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد، افرادی که در کشور جنوبی زندگی می‌کردند، ملکه‌هایی داشتند که متعلق به خاک کشور قبرس شمالی بود. بنابراین باید املاک خود را با ملک‌هایی که در کشور قبرس جنوبی قرار داشت، عوض می‌کردند.  بنابراین اسناد معاوضه‌ای برای آن‌ها ارائه شد. در نتیجه اگر شما در کشور قبرس شمالی چنین سندی را مشاهده کردید، باید بدانید که پروسه ارائه این سند، تعویض ملک بین قبرس شمالی و قبرس جنوبی بوده است.

4- سند مالکیت از نوع معلق

در صورتی که سند ملک از نوع معلق باشد، یعنی وضعیت مشخصی نخواهد داشت. بنابراین بهترین کار این است که به سراغ چنین ملک‌هایی نروید. متأسفانه بعضی از مشاورین املاک در قبرس شمالی از اعتماد مردم سوء استفاده می‌کنند. سرمایه آن‌ها را کسب کرده و پروژه‌های ساختمانی را می‌سازند ولی سندی به آن‌ها تحویل نمی‌دهند چون از همان ابتدا مشخص بوده است که چنین ملکی سند معلق دارد و اکنون این صاحبان سرمایه هستند که باید به صورت حقوقی اقدام کنند تا بتوانند سند را به دست بیاورند.

شرایط دریافت سند مالکیت ملک

شاید بپرسید که حالا که با انواع سند آشنا شدیم، جهت واگذاری سند ملکی که در قبرس شمالی می‌خریم باید چه کار کنیم؟

خرید ملک در قبرس

در صورتی که می‌خواهید ملکی در این کشور بخرید حتماً بهتر است یک وکیل کارکشته در کنار خود داشته باشید چون همانگونه که متوجه شدید سندهای مختلفی در کشور قبرس شمالی وجود دارد و مردم عادی نمی‌توانند تفاوت بین اسناد را تشخیص دهند. فروشنده سند را جلوی شما قرار می‌دهد و شما تنها با دیدن سند، مطمئن خواهید شد که ملک قانونی است. ولی اگر ندانید این سند از چه نوعی بوده و در نتیجه چه اندازه اعتبار دارد، قطعاً ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

پس در اولین قدم شما به یک وکیل نیاز دارید. همچنین باید هزینه‌های مربوط به رفتن به محضر برای واگذاری سند، مالیات برای دریافت سند و همچنین امور قانونی جهت ثبت سند در دفتر اسناد مرکزی در کشور قبرس شمالی را پرداخت کنید که تمامی این موارد بر عهده وکیل خواهد بود. اما گروه آموزشی شزوما این کار را برای شما راحت کرده است. در صورتی که برای خرید ملک با کارشناسان شزوما مراجعه کنید، تمامی این موارد برای شما انجام خواهد گرفت و همین موضوع باعث می‌شود که از جنبه حقوقی خیالتان کاملا راحت باشد. همچنین ما همیشه بهترین واحدها را برای سرمایه‌گذاری به مشتریان خود معرفی می کنیم تا هم از نظر زندگی و هم از نظر سرمایه‌گذاری بتوانند بهترین خرید را انجام دهند.


اما اگر خودتان می خواهید مستقیما ملک بخرید، توجه داشته باشید که باید مطمئن شوید ملک مربوط به پروژه ساختمانی، دارای سند معتبر است یا نه؟

ما به شما مدارک مربوط به سند را در قالب یک فایل کپی تحویل دهیم تا به وکیل‌ خود نشان دهید و از این نظر مطمئن گردید. ضمن اینکه ما امنیت سرمایه‌گذاری شما را نیز تضمین می کنیم و برای این کار حاضریم تعهد محضری نیز در ایران به شما بدهیم.

تمامی امور قانونی توسط کارگروه سرمایه‌گذاری شزوما انجام خواهد گرفت. در شزوما، وکیل‌های کارکشته حضور دارند که موظف هستند همه مراحل واگذاری سند را برای شما عزیزان انجام دهند. تمامی مراحل ثبت سند در کشور قبرس شمالی انجام گرفته و مدارک در کشور ایران به شما تحویل داده می‌شود. پس به جای اینکه لازم باشد خود شما شخصاً، بارها به قبرس شمالی مراجعه کنید تا بتوانید سند را به دست بیاورید، مسئولیت کار بر عهده بنگاه معاملاتی شزوما خواهد بود. به خصوص اینکه مردم عادی به دلیل اینکه با قوانین کشور‌های خارجی آشنایی ندارند، ممکن است برای دریافت سند مالکیت دچار اشتباه شده و ندانند که دقیقاً باید به چه صورت عمل کنند. وکیل‌هایی که در آکادمی شزوما حضور دارند به دلیل سابقه دیرینه فعالیت در این زمینه، به شما کمک می‌کنند تا بدون دردسر بتوانید سند ملک خود را به دست بیاورید.

اگر نیاز به دریافت مشاوره رایگان دارید، همین حالا با شماره‌های 02146148753 یا 02146148783 تماس بگیرید. در صورت اشغال بودن تلفن‌ها یا در صورتی که خارج از ساعات اداری از سایت بازدید می‌کنید، لطفا فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *