معرفی معتبرترین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی

با تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی، آینده‌ای درخشان را رقم بزنید. امروزه تحصیل در دانشگاه‌های مطرح جهانی، آرزویی محال به نظر می‌رسد. اما شما می‌توانید با اخذ پذیرش در دانشگاه‌های قبرس شمالی، به آرزوهای غیر ممکن خود دست پیدا کنید. این کشور در حال حاضر با ارائه قوانین جدید تحصیلی، ورود به بازار کار بین المللی را برای دانشجویان خود تضمین می‌کند. در ادامه با کارشناسان شزوما گروپ همراه باشید تا شما را با راحت‌ترین راه دستیابی به اقامت اروپا آشنا کنیم.

تحصیل در قبرس شمالی راهی میانبر برای مهاجرت به کشورهای اروپایی

قبرس، کشوری رویایی در قلب دریای مدیترانه است که به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی شناخته می‌شود. امروزه بیش از صدها تن از ایرانیان، این کشور را برای اقامت انتخاب می‌کنند. این کشور جزیره‌ای از سال ۱۹۷۴ میلادی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. قسمت شمالی این کشور در اختیار ترک‌ها قرار دارد و دین اغلب آن‌ها اسلام است. در حالی که مردمان بخش جنوبی، اغلب یونانی هستند و به دین مسیحیت گرایش دارند.

این امر موجب شده تا اکثر ایرانیان قبرس شمالی را برای گردشگری و مهاجرت انتخاب کنند. آب و هوای معتدل، جمعیت کم، مناظر دلنشین و چشم نواز، مدرک دانشگاهی معتبر و … موجب شده‌اند تا قبرس شمالی گزینه ایده‌آلی برای مهاجرت تحصیلی نیز باشد. فرایند پذیرش دانشگاه‌های این کشور مانند کشورهای اروپایی پیچیده و دشوار نیست. به همین دلیل دانشجویان رشته پزشکی می‌توانند به راحتی نسبت به اخذ پذیرش دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی اقدام کنند.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی

چرا مورد تایید بودن دانشگاه از سمت وزارت بهداشت قبرس مهم است؟

مدرک اصلی دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و … باید از سوی وزارت بهداشت کشوری که در آن تحصیل کرده‌اند، تایید شود. در واقع می‌توان گفت که اجازه فعالیت این دسته از دانشجویان و اعتبار مدرک آن‌ها، به تاییدیه وزارت بهداشت بستگی دارد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت کشور قبرس شمالی یکی از اعضای رسمی اتحادیه اروپا به حساب می‌آید. به همین دلیل مدرک دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی، اعتبار بین المللی دارد و دانشجویان پزشکی با داشتن آن می‌توانند به راحتی در بازار کار جهانی فعالیت خود را آغاز کنند.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت این کشور همچنین به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی شناخته می‌شوند. این امر بدین معنا است که شما می‌توانید به راحتی از طریق تبادل‌های دانشجویی، برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌های اروپایی شوید. به همین دلیل کشور قبرس شمالی به مقصدی نوظهور و مطمئن برای دریافت ویزای شینگن و اقامت در کشور‌های توسعه یافته جهانی، تبدیل شده است.

آینده رشته‌های پزشکی، پرستاری، داروسازی در قبرس

در سراسر جهان رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و … به عنوان آینده‌دارترین رشته‌های تحصیلی شناخته می‌شوند. در دنیای امروز که سلامتی انسان‌ها بیش از هر مسئله دیگری برای دولتمردان اهمیت دارد، رشته‌های مربوطه نیز در اولویت کشورهای مهاجرپذیر قرار گرفته‌اند. از این جهت می‌توان گفت که آینده دانشجویان پزشکی، پرستاری، داروسازی و … در کشور قبرس شمالی تضمین شده است.


برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02146088082 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

علاوه‌بر این باید بدانید که قبرس شمالی با دارا بودن جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی و تجهیزات، به عنوان بهترین کشور مهاجرپذیر برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود. از سوی دیگر دانشجویانی که در دانشگاه‌های قبرس شمالی مشغول به تحصیل هستند، راحت‌تر از سایرین می‌توانند وارد بازار کار بین‌المللی شوند.

معروف‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از مناطق پیشرفته و مدرن خاورمیانه شناخته می‌شود. این کشور به دلیل مساحت کوچک، دانشگاه‌های اندکی دارد. اما با این وجود تمامی دانشگاه‌های قبرس شمالی مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی می‌توانند در تمامی دانشگاه‌های این کشور به تحصیل بپردازند. اما باید بدانید که تنها ۲ دانشگاه قبرس شمالی توانایی بورسیه دانشجویان پزشکی خود را دارند. از این جهت با تحصیل در این دو دانشگاه، می‌توانید به کشورهای اروپایی و حوزه شینگن راه پیدا کنید. در ادامه با بهترین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی، آشنا خواهید شد.

بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی

معرفی دانشگاه University of Cyprus

دانشگاه University of Cyprus از جمله دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی است که سال تاسیس آن به ۱۹۸۹ میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه از نخستین مراکز آموزش عالی قبرس شمالی به حساب می‌آید که امروزه بیش از هفت هزار دانشجو را در مقاطع تحصیلی متفاوت، پذیرش می‌کند. جالب است بدانید که این دانشگاه توانسته به رتبه ۳۰۴ در لیست بهترین مراکز آموزشی اروپایی دست پیدا کند. دانشگاه قبرس همچنین رتبه ۶۹۶ را بر اساس معیار Webometrics در جهان به دست آورد.

این دانشگاه ۸ دانشکده انحصاری دارد و کتابخانه آن با بیش از ۷۰۰ هزار کتاب، به عنوان برترین مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی خاورمیانه شناخته می‌شود. در سال ۱۳۹۷، دانشگاه قبرس در لیست مراکز آموزشی مورد تایید جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. بدین ترتیب دانشجویان ایرانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند بدون فرایند تطبیق مدرک، فعالیت خود را در مراکز پزشکی کشور زادگاه خود آغاز کنند. (نکته مهم! برای اینکه مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران قرار بگیرد باید بعد از اتمام تحصیل پرشکی در قبرس، در یک مقطع بالاتر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهید و مدرک تخصص اخذ کنید.)

پذیرش در دانشگاه‌های قبرس شمالی

معرفی دانشگاه مدیترانه شرقی و برنامه آموزشی آن

از دیگر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی می‌توان به مراکز آموزش عالی مدیترانه شرقی و خاور نزدیک اشاره کرد. دانشگاه مدیترانه شرقی از جمله مراکز آموزشی مدرن و تازه تاسیس کشور قبرس شمالی به حساب می‌آید که با نام اختصاریEMU  در جهان شناخته می‌شود. رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه، برنامه‌ای مشترک با مرکز آموزش عالی مارمارا در استانبول ترکیه دارند.

این امر بدین معنی است که دانشجویان رشته‌های پزشکی، ۳ سال اول تحصیلی را در دانشگاه مدیترانه شرقی و واحد‌های عملی خود را در مرکز آموزش عالی مارمارا ترکیه سپری خواهند کرد. در نهایت مدرک مشترکی از سوی دو دانشگاه به دانشجو ارائه می‌شود که می‌تواند بلامانع فعالیت خود را در حوزه شینگن آغاز کند.

خاور نزدیک از بهترین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی

خاور نزدیک، دانشگاهی منحصر به فرد و پیشرفته است که هر ساله بیش از ۴۰ درصد از دانشجویان پزشکی خود را بورسیه می‌کند. این دانشگاه یکی از درخشان‌ترین مراکز آموزشی قبرس شمالی به حساب می‌آید که سابقه‌ای دیرینه در رشته‌های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و … دارد. این امر موجب شده تا این دانشگاه به عنوان عضو رسمی اتحادیه اروپا و آمریکا شناخته شود.

دانشگاه خاور نزدیک، از برترین مراکز آموزشی در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی به شمار می‌رود. همچنین توانسته تاییدیه وزارت بهداشت کانادا را نیز به دست آورد. این دانشگاه با عنوان اختصاریNEU  در سراسر جهان شناخته می‌شود و دانشجویان آن می‌توانند به راحتی نسبت به اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. (نکته مهم! برای اینکه مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران قرار بگیرد باید بعد از اتمام تحصیل پرشکی در قبرس، در یک مقطع بالاتر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهید و مدرک تخصص اخذ کنید.)

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت

یکی از دلایلی که دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی را به بهترین مراکز آموزشی برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده، زبان تدریس آن‌ها است. تمامی دروس در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. از این جهت دانشجویان می‌توانند به صورت بین المللی در این مراکز تحصیل کنند. البته باید بدانید که هیچ الزامی به ارائه مدرک‌های زبان برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی وجود ندارد.

اما داشتن مدارکی نظیر آیلتس و تافل، به عنوان یک پوئن مثبت برای اخذ اقامت این کشور شناخته خواهند شد. برای این که بتوانید بدون محدودیت در دانشگاه‌های قبرس شمالی مشغول به تحصیل شوید، تنها کافیست تا در آزمون زبان انگلیسی مراکز آموزشی شرکت کنید. در صورت اخذ نمره قبولی می‌توانید به راحتی وارد دانشگاه‌های قبرس شوید. در غیر این صورت باید در کلاس‌های زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کرده و مجدداً آزمون ورودی بدهید.

قصد پذیرش در دانشگاه‌های قبرس شمالی را دارید، از خدمات شزوما گروپ استفاده کنید

تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی نسبت به مراکز آموزش عالی اروپایی آسانتر است. از سوی دیگر، هزینه‌های زندگی در قبرس، بسیار کمتر از کشورهای حوزه شینگن خواهد بود. به همین دلیل تحصیل در این کشور، آینده‌ای درخشان را با کمترین هزینه مهاجرتی در اختیارتان قرار می‌دهد.

اما برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور و استفاده از خدمات ویژه آن، نیاز به یک فرد متخصص دارید. کارگروه سرمایه گذاری شزوما در قبرس شمالی، به عنوان یک برند ثبت شده و رسمی، یاری‌رسان شما برای انجام امور مهاجرتی خواهد بود.

با کمک متخصصین شزوما دیگر نگران مراحل پیچیده اخذ اقامت و شهروندی قبرس شمالی نباشید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه فعالیت شزوما گروپ، به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید. متخصصان مهاجرتی شزوما به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بتوانید پذیرش بهترین دانشگاه‌های کشور قبرس شمالی را دریافت کرده و از زندگی در یک کشور پیشرفته و مدرن، لذت ببرید.

اخذ پذیرش دانشگاه‌های قبرس شمالی

نتیجه‌گیری

پذیرش در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی، راهی نوین برای مهاجرت و اد امه تحصیل در کشورهای اروپایی است. شما با اخذ ویزای تحصیلی قبرس، می‌توانید پس از گذشت چند ترم، به راحتی نامه پذیرش بهترین دانشگاه‌های اتحادیه اروپا دریافت کنید. کارشناسان شزوما گروپ در تمامی مراحل مهاجرتی نظیر اخذ اقامت و پذیرش دانشگاه، ویزاهای تفریحی، خرید ملک و … در کنار شما خواهند بود. برای بهره‌مندی از خدمات ویژه شزوما، تنها کافیست تا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *