چگونه به یک مشاور املاک موفق تبدیل شویم؟

زمان مطالعه: 15 دقیقه

با توجه به اینکه شغل مشاوره املاک به عنوان یکی از مشاغل بسیار پردرآمد شناخته شده است، این مساله کاملا طبیعی است که افراد زیادی تصمیم بگیرند به عنوان شغل دوم در زمینه مشاوره املاک فعالیت داشته باشند. اما اگر نگاهی به اطراف خود داشته باشید متوجه وجود بنگاه‌های معاملاتی بسیار زیادی در منطقه خود می‌شوید که همین موضوع کار را برای شما سخت خواهد کرد چون وجود تعداد زیادی از مشاورین املاک به معنای افزایش رقابت کاری بوده و اگر شما نتوانید خود را به خوبی در این حوزه نشان دهید مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

با توجه به اینکه افراد زیادی در مورد این موضوع سؤال می‌پرسند که چگونه به یک مشاور املاک موفق تبدیل شویم؟ لازم دانستیم در یک مطلب به طور کامل تمامی نکاتی را که همه مشاورین املاک باید به آن توجه داشته باشند تا بتوانند در حیطه کاری خود به موفقیت برسند را بیان کنیم. مطالعه این مقاله واقعاً حکم یک برگ برنده را برای شما خواهد چرا که تمامی این نکات را طی تجربه کاری چندین ساله به دست ‌آورده‌ و در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ویژگی‌‌های یک مشاور املاک موفق

مشاور املاک موفق

در هر زمینه کاری برای اینکه بتوانید موفق شوید باید به سراغ افراد موفق بروید تا با نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شده و بتوانید از طریق الگوبرداری، همین نکات را در رفتار و همچنین زمینه کاری خود رعایت کنید. ما در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق باید چه ویژگی‌هایی را در خود تقویت کنید تا در نهایت در مدت زمان کمتری بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید:

1- دانش خود را تقویت و به‌روز‌رسانی کنید.

یکی از مهمترین رموز موفقیت در هر زمینه کاری، داشتن دانش کافی و البته به روز است. شاید این تصور را داشته باشید که به‌عنوان یک مشاور املاک نیازی نیست که به صورت تخصصی اطلاعات را به دست بیاوریم و همین که روش برخورد با مشتری را بدانیم و از موقعیت املاک در منطقه خود آگاه باشیم کفایت می‌کند. اما این بزرگترین اشتباهی که باعث می‌شود به قهقرای شکست کشیده شوید و پس از مدت زمان کوتاهی مجبور شوید شغل مشاور املاک را برای همیشه کنار بگذارید.

تمامی مشاورین املاک موفق می‌دانند که وقتی در مورد دانش قوی و به روز در این زمینه صحبت می‌کنیم، منظور ما آگاهی از موقعیت‌های جغرافیایی مختلف و کارایی هر کدام از آن‌ها در زمینه ساخت و ساز، آگاهی پایه از علم عمران و معماری، داشتن دانش به‌روز در مورد شرایط اقلیمی و تأثیر آن بر روی ساختمان‌سازی، آگاهی از وضعیت مسکن و دوره‌های مختلف بازار و…. است. پس همانگونه که متوجه شدید مشاور املاک یک شغل ساده و راحت نیست بلکه کسانی در این شغل موفق خواهند شد که نگاه تخصصی به حرفه مشاور املاک داشته و از مطالعه کردن، خواندن مطالب علمی و حتی مطالب منتشر شده در سایت رقبا کوتاهی نکنند.

هر اندازه دانش شما بالاتر باشد قطعاً بهتر می‌توانید مشتری را راهنمایی کرده و از سوی دیگر قادر خواهید بود شرایط خرید و فروش املاک را به گونه‌ای مدیریت کنید که بتوانید سود بیشتری به دست بیاورید. این نکته را به خاطر بسپارید همیشه کسانی موفق‌تر و برنده هستند که از علم کافی و به روز برخوردار باشند.

2- با رقبای خود وارد ارتباط شوید.

ارتباطات مفید، زمینه ساز موفقیت شما در حوزه مشاوره املاک است. قطعاً برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در زمینه بازار مسکن، شرایط خرید و فروش ملک و حتی وضعیت ساختمان‌سازی به دست بیاورید لازم است با افرادی که در حوزه مسکن و املاک فعالیت می‌کنند ارتباط بیشتری داشته باشید.

شاید نکاتی از دید شما پنهان مانده و آن‌ها به دلیل مطالعه بیشتر و یا دامنه ارتباطی قوی‌تر با افرادی که نفوذ بیشتری در بازار مسکن دارند، بتوانند اطلاعات بیشتر و مفیدتری در اختیار شما قرار دهند. همین موضوع به موفقیت شما کمک زیادی خواهد کرد.

3- بازار مسکن را بشناسید.

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که وارد حرفه‌ مشاور املاک شوید پیشنهاد می‌کنیم که چند ماهی برای آشنایی با بازار مسکن وقت بگذارید. اگر که وضعیت قیمت مسکن و ملک را در طول یکسال دنبال کنید، متوجه افت و خیز‌هایی در این زمینه خواهید شد.

حتما این سؤال برای شما به وجود می‌آید که دلیل این نوسانات چیست و چه زمانی برای خرید و فروش مناسب خواهد بود؟ این وظیفه شماست که اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورده و بتوانید به مشتری کمک کنید تا بهترین تصمیم‌گیری را در بهترین زمان ممکن داشته باشد. اگر مشتری بفهمد که شما به صورت کاملاً تخصصی به این موضوع نگاه کرده و اطلاعات درستی در اختیار او قرار می‌دهید قطعاً ترغیب می‌شود که فرآیند خرید و فروش ملک را تحت نظر خود شما ادامه دهد.

4- با مشتری تعامل بیشتری داشته باشید.

موفقیت در کار املاک تنها با جلب اعتماد و رضایت مشتری امکان‌پذیر خواهد شد. اگر شما در بهترین موقعیت شهر بنگاه معاملاتی خود را راه‌اندازی کرده و از بهترین کارشناسان کمک بگیرید اما نتوانید اعتماد مشتری را به خود جلب کنید، قطعاً تمام این زحمات هدر می‌رود. بنابراین داشتن تعامل زیاد با مشتری، به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

فرض کنیم که فردی به سراغ شما آمده و از شما می‌خواهد که یک ملک مناسب در منطقه‌ای که تعیین می‌کند برای او پیدا کنید و هدفش از خرید ملک، سکونت است. بنابراین مشخصات منزل را در اختیار شما قرار می‌دهد. وقتی شما تعامل بیشتری با مشتری داشته باشید و مدام با او در ارتباط باشید، مشتری متوجه می‌شود که پیگیر امور کاری او هستید و قطعاً همین موضوع باعث می‌شود اطمینان پیدا کند که کار را به دست فردی معتمد و با اخلاق سپرده است.

5- در صحبت کردن با مشتری، صبور و محتاط باشید.

چگونه يک مشاور املاک موفق باشيم

یکی از اشتباهاتی که برخی از مشاورین املاک مرتکب می‌شوند این است که وقتی مشتری برای خرید و فروش ملک به آن‌ها مراجعه می‌کند، مشاورین سر صحبت را باز کرده و حتی اجازه نمی‌دهند مشتری در مورد نظرات و خواسته‌های خود صحبت کند.

این اشتباه باعث می‌شود که شما مشتری خود را سریع از دست بدهید چون او متوجه می‌شود که اصلاً برای شما مهم نیست که او چه خواسته‌هایی داشته و فقط به فکر سود خودتان هستید. بنابراین نباید شروع‌کننده بحث باشید. اجازه دهید مشتری صحبت را آغاز کرده و به طور کامل تمامی آنچه که در ذهن دارد را بیان کند. حتی اگر به دلایلی از شما گله یا شکایتی دارد اجازه دهید صحبت‌های خود را کامل کرده و سپس با صبر و حوصله به او پاسخ دهید.

هر گونه پرخاشگری، عصبانیت یا بالا رفتن صدا قطعاً شما را از مشتری دور کره و فاصله‌ای که بین شما ایجاد می‌شود باعث شکست شما در کار خواهد شد. در واقع یک مشاور املاک موفق می‌داند که در کار خود باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد؛ وقت کافی برای شنیدن صحبت‌های مشتری بگذارد و اجازه دهد از این طریق اعتماد مشتری به سمت او جلب شده و خود مشتری به ادامه‌دار شدن صحبت و تعامل، ترغیب شود.

6- تفاوتی بین مراجعه‌کنندگان قائل نشوید.

ایجاد تبعیض بین مشتریان همانند سمی است که ریشه کار شما را می‌خشکاند. فرض کنیم که شما در بنگاه معاملاتی خود نشسته و یک مشتری به شما مراجعه می‌کند. در حین گفتگو با او، یکی از آشنایان یا یکی از مشتریان بسیار خوش حساب و ثروتمند خود که قبلاً با او کار کرده‌اید وارد بنگاه شما می‌شود.

اگر سریع صحبت مشتری اول را قطع کرده و به سراغ او بروید، شخص اول بسیار ناراحت خواهد شد و این رفتار شما را نوعی توهین تلقی می‌کند چرا که چنین رفتاری نشان‌دهنده شخصیت شما و تمایل شما به مشارکت و صحبت کردن با افرادی است که از نظر سطح درآمدی بسیار بالا هستند. بنابراین به هیچ عنوان تبعیض بین مشتریان قائل نشوید. حتی اگر از بین آشنایان و دوستان، کسی به شما مراجعه کرد تا زمانی که امور مشتریان اول را راه انداخته‌اید به سراغ بعدی نروید.

7- دست شما باید همیشه پر باشد.

در زمینه مشاور املاک مشتریان زیادی به شما مراجعه می‌کنند که شرایط آن‌ها کاملاً متفاوت است. برای مثال در بین افرادی که جهت خرید ملک مراجعه می‌کنند، برخی از آن‌ها از نظر درآمدی و پس‌انداز در سطح بسیار عالی بوده اما برخی دیگر از اقشار متوسط جامعه هستند و می‌خواهد ملک را به صورت اقساطی خریداری کنند.

برای اینکه بتوانید دامنه کاری خود را افزایش داده و مشتریان زیادی به دست بیاورید، باید پیشنهادات زیادی داشته باشید و لذا دست شما باید برای انواع مشتریان پر باشد. در واقع موقعیت‌های مختلف ملک‌های متنوع را بررسی کرده و همچنین مشخصات تمامی آن‌ها را دسته‌بندی کنید. مسأله‌ای که باید در زمینه مشاوره املاک به آن توجه داشته باشید بحث مدیریت فایل‌های املاک است.

در گذشته افراد به صورت دستی این کار را انجام می‌دهند اما بهترین کار این است که مشخصات تمامی ملک‌ها را در سیستم کامپیوتری خود وارد کنید تا به محض اینکه مشتری به شما مراجعه کرده و درخواست خود را بیان می‌کند، بتوانید براساس انتظار و درخواست او، موقعیت املاک را جستجو کنید و در همان زمان پاسخ مناسب برای مشتری ارائه نمایید.

8- دقیقاً به خواسته مشتری توجه کنید.

اگر شما تا به حال برای خرید و فروش ملکی به مشاورین املاک مراجعه کرده باشید شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که مشاورین املاک بیشتر از اینکه به خواسته شما توجه کنند به فکر خواسته خود هستند. برای مثال شما در فکر خرید یک آپارتمان براساس شرایط مالی خود هستید در صورتی که مشاورین املاک می‌خواهند آپارتمان مدنظر خود را به هر نحوی که شده به شما بفروشند.

وقتی مشتری متوجه شود شما به صحبت‌های او توجه نکرده و اصلاً به این موضوع اهمیت نمی‌دهید که شرایط و خواسته‌های او چیست، ترجیح می‌دهد وقت خود را با شما هدر نداده و به سراغ مشاورین املاک دیگر برود. دقیقا از مشتری بخواهید خواسته‌ها و نیاز‌های خود را به صورت کاملاً شفاف و روشن بیان کند و شما براساس آنچه که شنیده‌اید پیشنهاد‌هایی را برای او ارائه نمایید.

9- صداقت خود را به مشتری ثابت کنید.



ویدئو بالا مربوط به دوره آموزش حرفه‌ای مشاور املاک است که می توانید آن را به صورت رایگان مشاهده کنید. همانطور که در این ویدئو اشاره کردیم صداقت، مهمترین ویژگی یک مشاور املاک موفق است که لازم است همیشه به آن توجه داشته باشید.

یکی از رموز موفقیت در امور مشاور املاک این است که شما بتوانید صداقت و ‌امانت‌داری خود را به مشتری ثابت کنید و این مهم تنها از رفتار و برخورد شما اثبات خواهد شد. برای مثال اگر مشتری از شما برای فروش ملک خود کمک می‌خواهد، اطلاعات دقیق و کامل در اختیار او قرار دهید.

اگر در دوران رکود به سر می‌بریم، به او پیشنهاد دهید که برای فروش دست نگه داشته و در دوران رونق وارد عمل شود. و یا اینکه اگر می‌دانید آینده این ملک بسیار درخشان است، پیشنهاد کنید هر طور که شده این ملک را نگه دارد چون در صورت فروش، در آینده نزدیک دچار ضرر شده و پشیمانی برای او هیچ سودی نخواهد داشت.

10- اطلاعات عمومی خود را بیشتر کنید.

جالب است بدانید که حرفه مشاور املاک نه ‌تنها به اطلاعات تخصصی بلکه به اطلاعات عمومی نیز نیاز دارد. اینکه شما بدانید در محل زندگی و کار شما شرایط اقلیمی به چه صورت بوده، در کدام یک از فصول سال رونق بیشتری در بازار مسکن و ملک وجود دارد و یا حتی اینکه رفتار عمده مردم در منطقه به چه صورت هست، بخشی از اطلاعات عمومی به حساب می‌آید. از طرف دیگر شما باید در مورد علم جغرافیا، روابط اجتماعی و حتی علوم سیاسی و اقتصادی نیز به صورت پایه اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید.

لازم به ذکر است که فن بیان یکی از مهمترین رموز موفقیت در حرفه مشاور املاک به حساب می‌آید. اینکه شما بتوانید به درستی صحبت کنید و منظور خود را به صورت شفاف بیان نمایید، تأثیر بسیار چشمگیری بر روی جذب مشتری خواهد داشت. شما در حرفه مشاور املاک با افراد زیادی برخور دارید که برخی از آن‌ها از تحصیلات دانشگاهی برخوردار بوده ولی برخی دیگر سالمندان ثروتمندی هستند که حتی تحصیلات دوره دبیرستان خود را نیز به طور کامل سپری نکرده‌اند. این هنر شماست که بتوانید براساس نوع مخاطب، فن بیان خود را عوض کنید.

اگر یک فرد تحصیل کرده به شما مراجعه می‌کند باید بتوانید بیان و علم خود را به رخ او بکشید تا متوجه شود که یک فرد دانا و باتجربه در پیش‌روی او قرار گرفته است. اما زمانی که شخصی به شما مراجعه می‌کنند که از نظر علمی در سطح پایین‌تر قرار گرفته است، باید صحبت‌های خود را به گونه‌ای بیان کنید که در عین حال که به او ثابت می‌کنید از نظر علمی و کاری بسیار قوی هستید، بیان شما قابل فهم، سلیس و روان باشد.

11- دیدگاه شما باید مثبت باشد.

به هر حال این مسأله کاملاً طبیعی است که هیچ‌گاه نمی‌توانیم روند پیشروی یک معامله را به صورت ۱۰۰ درصد پیش‌بینی کنیم. شاید در لحظه آخر یکی از طرفین قرارداد پشیمان شود، یعنی به احتمال ۹۹% شما این معامله را تمام شده فرض کرده‌اید ولی در دقیقه ۹۰ خریدار و فروشنده، از انجام معامله سرباز زده‌اند.

شما نباید در طول معامله انرژی منفی ایجاد کنید بلکه باید با دیدگاه مثبت، انرژی مثبتی را بین طرفین قرارداد اعمال نمایید تا آن‌ها با اطمینان خاطر بیشتری وارد معامله شوند. در واقع باید بر روی جنبه‌های خوب یک معامله تمرکز داشته باشید و بدون دروغ گفتن یا بلوف زدن، سعی کنید توجه طرفین قرارداد را نیز به سمت فاکتور‌های مثبت این معامله جذب نمایید. در این صورت متوجه خواهید شد که این معامله چقدر راحت، بدون هیچ دردسر یا اتفاق خاصی پیش می‌رود.

12- فرصت کافی برای تصمیم‌گیری به مشتری بدهید.

همانگونه که در قسمت‌های قبل گفته شد یک مشاور املاک موفق می‌داند که باید کمتر حرف بزند و بیشتر بشنود. همچنین در شنیدن باید حوصله به خرج دهد تا مشتری به طور کامل درخواست‌ها و انتظارات خود را بیان نماید. اما سومین فاکتور که باید به آن توجه داشته باشد فرصت دادن به مشتری برای تصمیم‌گیری است.

در صورتی که مشتری از شما سه روز زمان می‌خواهد، باید صبر کنید که این سه روز به طور کامل تمام شود. اگر هر روز با او تماس بگیرید به دلیل اینکه حس عجله به مشتری القا خواهد شد، دچار ترس و نگرانی می‌شود و ذهنیت‌های مختلفی به سراغ او می‌آید که اغلب آن‌ها منفی بوده و باعث بدبینی نسبت به شما خواهد شد.

دقیقاً سر زمانی که مشتری به شما گفته تماس بگیرید. حتی اجازه دهید مدت کوتاهی نیز بگذرد و سپس در یک تماس از او بخواهید که نظر نهایی خود را اعلام نماید. مشتری به فکر کردن نیاز دارد. اگر شما او را از فکر کردن منع کنید، شک نکنید که به سراغ مشاورین املاک دیگر می‌رود.

13- به ظاهر خود نیز اهمیت دهید.

اگر کمی در سطح شهر قدم بزنید بنگاه‌های املاک مختلفی را مشاهده می‌کنید. از طریق شیشه ویترین این بنگاه‌ها، تمامی آنچه داخل بنگاه وجود دارد قابل رؤیت خواهد بود. در بین این بنگاه‌های املاک، شما بیشتر ترغیب می‌شوید به سراغ کدام یک بروید؟ ذات انسان به زیبایی علاقه دارد. اگر چند بنگاه معاملاتی دقیقاً در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند همه ما در ابتدای امر به سراغ بنگاهی می‌رویم که از نظر ظاهری بسیار شیک بوده و از طرف دیگر کارشناسان فعال در آن ظاهری آراسته داشته باشند.

به خصوص اگر در بدو ورود با احترام زیادی از جانب آن‌ها مواجه شویم، این موضوع ما را مصمم‌تر می‌کند که درخواست خود را با همین بنگاه معاملاتی در جریان بگذاریم. بنابراین با توجه به اینکه آراستگی ظاهر شما و حتی ظاهر بنگاه معاملاتی تأثیر بسیار چشمگیر بر نظر مشتری دارد، به هیچ عنوان این موضوع را دست‌کم نگرفته و حتی از مشاورین خود بخواهید همگی لباس فرم یکسانی به تن داشته باشند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله زبان بدن در مذاکرات املاک را مطالعه کنید.

14- در شبکه‌های مجازی فعالیت کنید.

حتماً می‌دانید که اینترنت دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده و شما با اینترنت می‌توانید به دورترین نقاط جهان دسترسی داشته باشید. در کشور ما ایران مردم ساعت‌ها وقت خود را در طول روز صرف گشت و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. این یک برگ برنده برای شما خواهد بود به شرطی که بتوانید به درستی از این فرصت استفاده کنید و فعالیت خود را در شبکه‌های مجازی نیز آغاز نمایید.

همانگونه که گفتیم یک مشاور املاک موفق حتماً باید دست پری داشته باشد. در واقع باید انواع مختلفی از املاک را با مشخصات کامل در اختیار داشته باشد تا در زمان مراجعه مشتری برای خرید ملک و یا معاوضه ملک، بتوانید پیشنهاد‌های منطقی و بسیار چشمگیری برای او ارائه نماید.

می‌توانید مشخصات کلی این قبیل املاک را در شبکه‌های مجازی مختص خود منتشر کنید. مشتریانی که به فکر خرید ملک هستند بعد از خواندن اطلاعات اولیه و عمومی در مورد املاک، به شما مراجعه خواهند کرد. البته فراموش نکنید که حضور شما در شبکه‌های اجتماعی تنها نباید برای معرفی ملک و املاک باشد بلکه باید بتوانید اطلاعات آموزشی کافی را در اختیار مشتری قرار دهید. این کار برای شما سود بسیار بزرگی دارد. مردم زیادی که اطلاعاتی در مورد بازار مسکن ندارند، به سمت شبکه‌های اجتماعی شما جذب خواهند شد چون می‌دانند که شما بدون هیچگونه هزینه‌ای اطلاعات کاملاً تخصصی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید و همین موضوع باعث افزایش اعتماد آن‌ها نسبت به شما خواهد شد.

15- خوش برخورد باشید.

هیچ یک از ما حاضر نیستیم برای انجام امور کاری خود به سراغ متخصصین بداخلاق و زمخت برویم چون مطمئنا در همان ابتدای کار، دچار مشکلاتی با این افراد خواهیم شد. در زمینه مشاوره املاک نیز متأسفانه افراد زیادی هستند که اخلاق خوبی نداشته و با برخورد تند با مشتری انتظار دارند که هر روز تعداد مشتریان‌ها افزایش پیدا کند. شما باید ارتباط خوب و بسیار خوشایند با مشتری داشته باشید.

در واقع مشتری باید این موضوع را درک کند که شما برای شخصیت او احترام قائل شده و از طرف دیگر با لبخند و بسیار محترمانه از او استقبال می‌کنید. به هیچ عنوان عصبی نشوید چون این عصبانیت به ضرر خود شما تمام خواهد شد.

16- یک برند قوی از خود ایجاد کنید.

برندسازی به معنای این است که شما بتوانید نام بنگاه خود را به تعداد زیادی از مردم معرفی کنید. اجازه دهید با یک مثال ساده شروع کنیم. در حوزه لبنیات برند‌های زیادی فعالیت دارند اما زمانی که ما می‌خواهیم پنیر، شیر، کره و یا هر نوع لبنیات دیگری بخریم به سراغ برند‌های معروف رفته و حتی اگر فروشگاه نزدیک خانه از این برند‌ها نداشته باشد، خرید را انجام نمی‌دهیم. اما علت چنین اتفاقی چیست؟ برند‌های معتبر و مشهور در طی سال‌ها فعالیت خود، بر روی برندسازی نیز کار کرده‌اند.

تولید محصولات باکیفیت، ایجاد لوگوی خاص، بسته‌بندی‌های خاص و ماندگار از سوی برند، حمایت از مشتری، تنوع در محصولات و موارد دیگر، از جمله فاکتور‌هایی هستند که بر روی برندسازی تأثیر می‌گذارند.

اکنون شما نیز باید نام بنگاه معاملاتی خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید. طرز لباس پوشیدن شما، میزان مجهز بودن بنگاه معاملاتی به تجهیزات الکترونیک، نحوه برخورد کارکنان، حضور در شبکه‌های اجتماعی و حتی نام خاص برای بنگاه معاملاتی، همگی بر روی برندسازی شما تأثیر می‌گذارنذ. با این کار اگر مشتریانی که چندین سال پیش به شما مراجعه کرده بودند مجدداً بخواهند ملکی خریده یا بفروشند، سریعا نام بنگاه معاملاتی شما به ذهنشان آمده و به شما مراجعه می‌کنند.

17- برای حرفه خود یک وب سایت راه‌اندازی کنید.

وب سایت مشاور املاک موفق

در دنیای امروز که عصر دیجیتال نامیده شده است، همه صاحبان مشاغل می‌دانند که اگر وارد دنیای بازاریابی اینترنتی شوند در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانند به یک موفقیت خاص و چشمگیر برسند. همین موضوع در مورد بنگاه‌های معاملات نیز صدق می‌کند. مسلماً این ذهنیت برای اکثر مشاورین املاک وجود دارد که کار ما حضوری با مشتری پیش می‌رود و نمی‌توانیم به صورت آنلاین امور را مدیریت کنیم. در صورتی که این باور کاملاً غلط است.

اگر شما یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید و در آن از خدمات و مشاوره‌های رایگان خود صحبت نمایید و از طرف دیگر مشخصات عمومی املاکی که در اختیار دارید را در داخل سایت منتشر کنید، مشتری قبل از اینکه به بنگاه شما مراجعه کند می‌تواند اطلاعات اولیه و کلی را از سایت شما به دست آورده و در صورتی که مطمئن شود مشکلش توسط شما حل می‌شود قطعاً در اولین فرصت مراجعه خواهد کرد.

وجود این وب سایت علاوه بر اینکه به شناخته شدن بیشتر شما کمک می‌کند، سرعت کار را نیز بالا خواهد بود چون مشتری اطلاعات پایه را از طریق سایت خوانده و برای به دست آوردن جزئیات به سراغ شما می‌آید. در نتیجه سرعت کار شما بیشتر می‌شود و تعداد مشتریان بیشتری را در طول یک روز مدیریت خواهید کرد. با توجه به اینکه در قسمت‌های قبل از این مقاله گفته شد که حتماً در شبکه‌های مجازی حضور داشته باشید، بنابراین در زمان فعالیت کردن در شبکه‌های مجازی تبلیغات سایت خود را نیز لحاظ کنید. این موضوع به برندسازی شما کمک زیادی می‌کند.

18- از قول دادن بی‌جا پرهیز کنید.

اگر تا به حال برای خرید یک ملک به بنگاه‌های معاملاتی مراجعه کرده باشید حتماً دیده‌اید که برخی از مشاورین املاک در همان ابتدای امر و بدون اینکه با صاحب ملک صحبتی داشته باشند، به شما قول خرید ملک را می‌دهند. این نشان می‌دهد که چنین مشاوری اهل بلوف زدن بوده و یا ‌اینکه به روش‌های دروغین می‌خواهد صاحب ملک را راضی کند تا با قیمت پیشنهادی خود مشاور، ملک را به شما بفروشد.

مسلماً تا زمانی که صاحب ملک حضور نداشته و شرایط خریدار را جویا نشود، نمی‌توان در مورد انجام یا عدم انجام معامله تصمیم‌گیری کرد. بنابراین از قول دادن در ابتدای معامله که هیچ ضمانتی در مورد تصمیم و خواسته‌های فروشنده ندارید، پرهیز کنید چون باعث می‌شود اعتماد مشتری به شما از دست برود.

جملاتی که مشاورین املاک موفق به هیچ عنوان نباید بر زبان بیاورند:

ما در این مقاله سعی کردیم پیرامون این موضوع صحبت کنیم که برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق باید چگونه عمل کنید. خوشبختانه در چند سال اخیر اهمیت مشاوره املاک بیشتر از قبل در بین مردم شناخته شده و مردم می‌دانند اگر به صورت تخصصی به این حرفه نگاه کنند درآمدی ‌ایده‌آل را به دست خواهند آورد. یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن توجه شود، بحث نحوه بیان و گفتار مشاورین املاک است.

اگر چه این موضوع در همه کسب و کار‌ها اهمیت دارد ولی زمانی که ارتباط و تعامل شما با مشتری و به صورت مستقیم افزایش پیدا کند، قطعاً باید کنترل بیشتری بر روی رفتار، کردار و گفتار خود داشته باشید چرا که نحوه برخورد شما تعیین می‌کند که مشتری در ابتدای امر، برای بیان خواسته‌ها و نظرات خود، صحبت را با شما ادامه دهد و یا اینکه به سراغ سایر بنگاه‌های املاک برود.

با توجه به اهمیت این موضوع، لازم می‌دانیم در پایان مقاله جملاتی که مشاورین املاک موفق نباید به زبان بیاورند را بیان کنیم چون این جملات اشتباه، سمی هستند. شاید در لحظه شما متوجه ضرری که این جملات به کسب و کار شما وارد می‌کنند نشوید ولی در طولانی مدت با کاهش تعداد مشتریان، متوجه خواهید شد که همین جملات اشتباه چه بلایی بر سر شما آورده‌اند.

مهمترین جملات اشتباه برای یک مشاور املاک موفق عبارتند از:

  • به هیچ عنوان به مشتری نگویید که تنها در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم بلکه شما باید خدمات مشاوره آنلاین را نیز در پیش گرفته و همواره با مشتری در تعامل باشید چون رضایت او تضمین‌کننده ادامه معامله خواهد بود.
  • در مورد دنیای دیجیتال منفی‌بافی نکنید. حتی اگر وب سایت و شبکه‌های اجتماعی ندارید و به مشتری بگویید که به این حوزه کاری اعتقاد نداشته و در واقع هیچ فعالیتی در دیجیتال مارکتینگ ندارید، در این صورت ذهنیتی که برای مشتری به وجود می‌آید این است که شما یک فرد سنتی با افکار قدیمی هستید که نمی‌توانید به خواسته‌ها و نظرات او جامه عمل بپوشانید.
  • یکی دیگر از جملات اشتباه که یک مشاور املاک موفق باید از آن پرهیز کند این است که نباید به مشتری بگویید بازدید عمومی را انجام نمی‌دهیم. اگر مشتری بخواهد از خانه یا زمین فروشنده دیدن کند، حتماً به درخواست او عمل نمایید چون در این صورت هم در ذهن مشتری اعتبار بیشتری به دست آورده‌اید هم می‌توانید با مشاهده ملک از نزدیک اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کرده و برای فروش با دقت بیشتری عمل نمایید.
  • به هیچ عنوان نباید وعده سرخمن به مشتری بدهید.
  • گفتن این جمله به مشتری که سریع‌تر درخواست خود را بیان کنید من عجله دارم، ممنوع است شما باید سر حوصله و سر فرصت با مشتری گفتمان داشته باشید چون همین موضوع تعیین می‌کند که او به شما اعتماد کرده و صبورانه و با جزئیات اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهد.

در صورتی که برای آموزش خود نیاز به مشاوره و دریافت راهنمایی دارید، همین حالا با کارشناسان آکادمی شزوما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

2 دیدگاه برای “چگونه به یک مشاور املاک موفق تبدیل شویم؟

  1. Avatar
    نورا پهلوان گفته:

    درود بی‌کران
    ضمن سپاس بابت انتشار مطالب گهر‌بار شما و آرزوی موفقیت روزافزون برای جناب‌عالی و تیم شزوما، مطالب مندرج عالی بود

  2. Avatar
    989122626941 گفته:

    سلام و ارادت و آرزوی سلامتی / بسیار متشکرم جناب اقای شایگان از مقالات و راهنماییها و درسهای بسیار مفید ورایگان در سایت موسسه محترم شزوما . همکارتان م نوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?