فوت و فن مشاور املاک که درآمد شما را چند برابر می‌کند!

زمان مطالعه: 13 دقیقه

با یادگیری فوت و فن مشاور املاک و تکنیک‌های آن، می‌توانید رشدی بی‌سابقه را تجربه کنید. شغل مشاور املاک، از جمله مشاغل پر بازده در دنیای امروز به حساب می‌آید و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. اصلی‌ترین عامل موفقیت در این شغل را می‌توان یادگیری تکنیک‌های آن دانست. در ادامه نکات بسیار ساده‌ای را بیان می‌کنیم که نتایج حیرت انگیزی را به ارمغان می‌آورند.

فوت کوزه گری مشاور املاک را با شزوما یاد بگیرید!

مشاوره املاک، شغلی آینده‌دار با پرستیژ کاری بالا است که امروزه داوطلبان بسیار زیادی دارد. بسیاری از جوانان امروزی، مشاور آژانس‌های املاک را به عنوان شغل اصلی یا دوم خود انتخاب می‌کنند. اما با وجود تعداد زیاد داوطلبان، تنها عده‌ای خاص می‌توانند در این شغل به موفقیت برسند و به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوند. رمز موفقیت این افراد را می‌توان یادگیری فوت و فن مشاور املاک دانست.

چه در شغل مشاور املاک و چه در مشاغل دیگر، برای موفقیت باید با تکنیک‌های بازار کار آشنا شوید. در غیر این صورت بیشتر از چند هفته در این شغل دوام نخواهید آورد. در ابتدا باید بدانید که بخش عظیمی از فوت و فن مشاور املاک با تجربه کاری به دست می‌آید. با این حال برخی از تکنیک‌ها را می‌توان به صورت تئوری نیز بیان کرد. لطفا تا انتهای مقاله با آکادمی شزوما همراه باشید.

مشتری مداری رمز موفقیت مشاورین املاک حرفه ای

از نخستین لحظه فعالیت در شغل مشاور املاک، باید مشتری مداری را در اصول کاری خود قرار دهید. در واقع بسیاری از افراد حرفه‌ای و باتجربه، اصلی‌ترین فوت و فن مشاور املاک را مشتری مداری و صداقت می‌دانند. مشتری مداری بدین معنی است که شما باید نیاز کاربران را در اولویت خود قرار دهید و گزینه‌های مناسبی را برای آن‌ها پیدا کنید. در واقع شما به عنوان یک مشاور املاک، نباید خواسته‌ها و سلیقه شخصی خود را به مشتریان تحمیل کنید. بلکه باید خودتان را با خواسته‌های مشتری تطبیق دهید.

متاسفانه امروزه بسیاری کاربران، مشاورین املاک را افرادی دروغگو و سودجو می‌دانند. از این جهت برای جلب اطمینان و اعتماد مشتریان، باید صداقت را در دستور کار خود قرار دهید. به منظور نشان دادن صداقت و نیت خیر خود، باید منافع مشتریان را در نظر بگیرید و فایل‌های متعددی را به آن‌ها پیشنهاد دهید. پیروی از این دو نکته ساده، می‌تواند شما را به یک مشاور املاک قابل اعتماد تبدیل کند.

مشتری مداری در املاک

یادگیری مهارت‌های ارتباطی و فن بیان

فنون سخنوری و توانایی برقراری ارتباط موثر را می‌توان از مهمترین فوت و فن‌های مشاور املاک دانست. در حقیقت فعالیت یک مشاور املاک به برقراری ارتباط با مشتریان بستگی دارد. اگر نتوانید به درستی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، نمی‌توانید معاملات خود را به سرانجام برسانید. از این جهت برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای باید تکنیک‌های سخنوری و مهارت‌های برقراری ارتباط کلامی را یاد بگیرید. علاوه بر این، یک مشاور املاک باید فعال و پر انرژی باشد.

در واقع اجتماعی بودن و داشتن انگیزه بالا را می‌توان از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی مشاورین املاک حرفه‌ای دانست. به همین دلیل اگر فردی خجالتی و درونگرا هستید، توصیه می‌شود که در ابتدا بر روی مهارت‌های فردی و ارتباطی خود تمرکز کنید.

شغل مشاور املاک گزینه ایده‌آلی برای افرادی است که سعی دارند مهارت‌های اجتماعی خود را به چالش بکشند. از جمله فوت و فن مشاور املاک برای تقویت مهارت‌های اجتماعی را می‌توان به برنامه ریزی قرارهای ملاقات، پاسخ به ایمیل‌ها و سوالات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی دانست.

شخصیت مشاور املاک

داشتن گوش فعال و احترام به مشتریان

از نظر بزرگان آژانس‌های املاکی، داشتن گوش شنوا و فعال می‌تواند شما را به یک مشاور حرفه‌ای تبدیل کند. در واقع منظور از گوش فعال این است که در برابر خواسته‌های مشتریان بیشتر شنوا باشد و کمتر صحبت کنید. این تکنیک به شما می‌کند که فعالیت ذهنتان را بیشتر کنید و ایده‌ها و گزینه‌های جدیدتری را بیاموزید.

گوش دادن با دقت به صحبت‌ها و خواسته‌های مشتریان، احترام آن‌ها را نیز حفظ می‌کند. احترام به مشتری از دیگر فوت و فن‌های مشاور املاک حرفه‌ای به حساب می‌آید که می‌تواند میل و رغب همکاری را افزایش دهد. هر چه با مشتریان محترمانه‌تر رفتار کنید، اعتمادشان را بیشتر جلب خواهید کرد.

آشنایی با زبان بدن و برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان

زبان بدن، تکنیک موثر اما ناشناخته‌ای است که اغلب مشاورین املاک به آن توجهی نمی‌کنند. همانطور که می‌دانید، زبان بدن جزوی از لاینفک شخصیتی هر فرد است و می‌تواند حالات درونی او را آشکار سازد. یک مشاور املاک زیرک و حرفه‌ای می‌داند که توجه به زبان بدن مشتریان، امری مهم و حیاتی است. از این جهت برای یادگیری فوت و فن مشاور املاک و تبدیل شدن به یک مشاور حرفه‌ای، باید در دوره‌های آشنایی با زبان بدن شرکت کنید.

اگر شما به دانش زبان بدن مسلط باشید، می‌توانید به راحتی نظرات پنهان مشتریان خود را کشف کنید و با توجه به آن‌ها، گزینه‌های بهتری را ارائه دهید. برقراری ارتباط عاطفی و ایجاد رابطه دوستی با مشتریان را از دیگر فوت و فن‌های مشاور املاک می‌دانند. این امر به شما می‌کند تا بتوانید با تمامی اقشار جامعه ارتباط برقرار کنید و احترام و متانت خود را حفظ کنید.

شغل مشاوره املاک

کشف خواسته‌ها و نیازهای مشتری

یک مشاور املاک در طول روز با افراد بسیار زیادی سروکار دارد. هیچکدام از این افراد به یکدیگر شباهت ندارند و هر کدام از آن‌ها معیارهای متفاوتی برای انتخاب املاک دارند. با توجه به این نکته، یکی دیگر از تکنیک‌ها را می‌توان کشف خواسته‌های مشتریان معرفی کرد.

مشاورین املاک باید بتوانند خواسته‌های افراد متفاوت را کشف کرده تا بتوانند فایل‌های ایده‌آلی را به آن‌ها معرفی کنند. سوال کردن، از جمله راهکارهای موثر برای کشف نیازها و خواسته‌های مشتریان است. شما با پرسیدن سوالات مناسب می‌توانید با پارامترهای تاثیرگذار بر تصمیم مشتری آشنا شوید و راه‌حل‌های مناسبی را بیان کنید.

توجه داشته باشید که در دنیای امروز، دستیابی به موفقیت در گرو تلاش و کوشش است. به همین دلیل باید تمام توان خود را برای جذب مشتری و انجام معاملات ملکی به کار بگیرید. در هنگام صحبت با مشتریان از لحنی آرام استفاده کرده و سوالات خود را با حالتی دوستانه بیان کنید.

به منظور اثربخشی فوت و فن مشاور املاک که تا اینجا یاد گرفتید، از طرح سوال‌های مبهم دوری گزینید و به صورت شفاف و واضح صحبت کنید. استفاده از کلمات تخصصی و اصطلاحات علمی، راهی ساده برای از دست دادن مشتری است. به همین دلیل سعی کنید در تمامی مذاکرات خود از اصطلاحات عامیانه و قابل فهم استفاده کنید.

داشتن ظاهری مرتب و آراسته

ظاهر مناسب و آراسته از جمله مهمترین عامل در جذب مشتری به حساب می‌آید. این عامل در تمامی مشاغلی که ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند، موثر و کارآمد خواهد بود. استفاده از لباس‌های تمیز و مرتب، کفش‌های واکس خورده، بوی خوشایند و … حس اعتماد و اطمینان را در دل مشتری ایجاد می‌کنند.

آراستگی از موثرترین و در عین حال ساده‌ترین فوت و فن مشاور املاک است که می‌تواند معاملاتی پرسود را به ارمغان آورد. از سوی دیگر این عامل را نوعی احترام  به مشتری می‌دانند. هر چه یک مشاور املاک خوش پوش‌تر و مرتب‌تر باشد، اعتماد به او و حرف‌هایش راحت‌تر خواهد بود. اگر یک مشاور املاک مبتدی هستید، از آراستگی و مرتب بودن غافل نشوید.

ظاهر مشاور املاک

اطلاعات و دانش خود در زمینه املاک و مستغلات را آپدیت کنید

فوت و فن مشاور املاک در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، اما رعایت کوچکترین نکات نیز شما را به یک فرد حرفه‌ای و موفق تبدیل خواهند کرد. همانطور که می‌دانید بازار کار مشاور املاک در سال‌های اخیر به طور چشمگیری اشباع شده است. این امر موجب شده تا بسیاری از مشاورین مبتدی و آماتور از این بازار کار کنار گذاشته شوند. برای این که بتوانید در بازار کار مشاور املاک دوام آورید، باید اطلاعات و دانش خود را به صورت روزانه آپدیت کنید.

بازار املاک و مسکن در سال‌های اخیر، بیشترین تورم را تجربه کرده است. از این جهت اطلاعات گذشته پاسخگوی نیازهای مشتریان امروز نیستند. به همین دلیل اولین کاری که باید به صورت روزانه انجام دهید، بررسی دقیق قیمت املاک و مستغلات به صورت منطقه‌ای است. از دیگر فوت و فن‌های شغل مشاوره املاک این است که در ابتدا فایل‌های به روز، جدیدتر و با امکانات بیشتر را به مشتری ارائه دهید و سپس به سراغ فایل‌های قدیمی‌تر بروید.

توصیه می‌شود که حتما در مورد سبک‌های معماری و عمران ساختمان‌ها نیز اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید مشاوره‌های حرفه‌ای و قدرتمندی را ارائه دهید. شما به عنوان یک مشاور املاک باید نسبت به کوچکترین تغییر بازار مسکن محلی آگاه باشید. همچنین باید با تحلیل و پیش‌بینی آینده، از یک استراتژی مناسب برای قیمت‌گذاری استفاده کنید. فراموش نکنید که این دو تکنیک تنها با تحقیق و جستجو به دست می‌آیند و برای موفقیت در بین سایر رقبا، باید بر روی دانش و علم خود سرمایه‌گذاری کنید.

دانش مشاور املاک

پیگیر خواسته مشتریان باشید

به هیچ عنوان شغل مشاور املاک را با یک سرگرمی زودگذر اشتباه نگیرید. این شغل مانند سایر مشاغل باید به درآمد برسد و یک تجارت آینده‌دار است. به همین دلیل برای این که معاملات خود را به سرانجام برسانید، باید پیگیر خواسته مشتریان باشید. داشتن روحیه پیگیری یکی دیگر از اصول به حساب می‌آید و افرادی که دارای این توانایی هستند، می‌توانند مسیر تبدیل شدن به یک مشاور حرفه‌ای را به سرعت طی کنند.

البته توجه داشته باشید که پیگیری را با اصرار ورزیدن اشتباه نگیرید. اصرار و پافشاری بیش از اندازه، می‌تواند نتیجه معکوسی را به همراه داشته باشد و مشتری را دلزده کند. از این جهت در پیگیری خواسته‌های مشتری باید حد اعتدال را رعایت کنید تا به نتیجه دلچسبی برسید.

پرچانگی را کنار بگذارید

پرچانگی، دستیابی به موفقیت در بازار مشاورین املاک را به یک رویای دست نیافتنی تبدیل می‌کند. بسیاری از افراد می‌پندارند که هر چقدر بیشتر با مشتری صحبت کنند، می‌توانند معاملات پرسودتری را به دست آورند. در حالی که پرچانگی و بیش از اندازه صحبت کردن، از حوصله مشتریان خارج است. شما باید به عنوان یک مشاور املاک، هوشمندانه فکر کنید و از صحبت‌های نمایشی و تعریف و تجمید‌های ساختگی، دوری گزینید.

یکی از فوت و فن هایی که یک مشاور املاک باید بداند، نحوه صحبت با مشتری است. به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید آغاز کننده صحبت باشید. در حال حاضر بسیاری از مشاورین املاک بدون این که از خواسته مشتریان آگاه شوند، مشاوره و رهنمودهای خود را آغاز می‌کنند. شما باید در ابتدا یک شنونده خوب باشید و سپس در نقش مشاور حاضر شوید. به هیچ عنوان صحبت مشتری را قطع نکنید و اجازه دهید که مشتریان تمامی احساسات و نظرات خود را بیان کنند.

فوت و فن مشاور املاک

برند انحصاری خود را تشکیل دهید و با رقبا همکاری کنید

کاربرد استفاده از فوت و فن مشاور املاک تمامی جوانب این شغل را در بر می‌گیرد. برای این که بتوانید در این مسیر شغلی به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنید، لازم است تا وجه تمایز خود را به مشتریان نشان دهید. یکی از مهمترین اقدامات جهت ایجاد تمایز بین مشاورین و آژانس‌های املاکی را می‌توان شخصی سازی برند معرفی کرد.

در واقع یک مشاور املاک باید برند انحصاری خود را تاسیس کند و تا بتواند در این رقابت گسترده پیروز شود. منظور از برندسازی، این است که مشاور املاک قوانینی مشخص را تعیین کند و تنها در چارچوب آن‌ها فعالیت خود را ادامه دهد. پایبندی به قوانین مشخص، شما را به عنوان یک مشاور مسئولیت پذیر به مشتریان معرفی می‌کند.

یکی از موثرترین تکنیک‌های موفقیت در این مسیر را می‌توان گسترش روابط با سایر رقبا عنوان کرد. پایه و اساس شغل مشاور املاک، بر ایجاد روابط گسترده بنا شده است. از این جهت شما باید دایره روابط و ارتباطات خود را در این بازار کار گسترش دهید.

برقراری رابطه دوستانه با سایر رقبا، موجب می‌شود که بتوانید به فرصت‌های شغلی بیشتری دسترسی پیدا کنید. از سوی دیگر همکاری و تعامل با سایر آژانس‌های املاکی، شما را به یک چهره شناخته شده تبدیل می‌کند.

شیوه‌های صحیح بازاریابی و اصلی‌ترین فوت و فن مشاور املاک

بازاریابی با روش‌های اصولی، رمز اصلی موفقیت در بین سایر رقبا است. در واقع با کمک این فوت و فن در شغل مشاور املاک می‌توانید سرعت تبدیل شدن به یک مشاور حرفه‌ای را افزایش دهید. امروزه بازاریابی به عنوان پایه و اساس تمامی مشاغل سراسر جهان شناخته می‌شود. اما به منظور نتیجه بخش بودن این فرایند، باید آن را مطابق با اصول و شیوه‌های خاص انجام دهید.

از این جهت توصیه می‌شود که حتما با فردی متخصص در زمینه بازاریابی مشورت کنید و تجارب و راهنمایی او را سرمشق فعالیت کاری خود قرار دهید. باید بدانید که تکنیک‌های بازاریابی به دو دسته محیطی و دیجیتال تقسیم می‌شوند. بسیاری از مشاورین املاک تنها از شیوه محیطی که همان انتشار بروشورها، کارت‌های ویزیت و … است، استفاده می‌کنند. در حالی که دنیای امروز بر پایه روابط دیجیتالی استوار شده و شما باید از بازاریابی اینترنتی نیز به صورت هوشمندانه کمک بگیرید.

ویژگی‌های شخصیتی مشاور املاک

صبور بودن رمز اصلی موفقیت در آژانس‌های املاکی

صبور بودن، ساده‌ترین فوت و فن مشاور املاک اما موثرترین آن است. امروزه برای موفقیت در هر مسیر شغلی باید چالش‌های مختلفی را پشت سر بگذارید. شغل مشاور املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و مسیری پر فراز و نشیب دارد. باید بدانید که تمام چالش‌های پیش روی شما، موفقیت آمیز نیستند. بلکه ممکن است در بسیاری از چالش‌ها، طعم تلخ شکست را تجربه کنید. با این حال نباید ناامید شوید. شما به عنوان یک مشاور املاک مبتدی باید تمامی مشکلات پیش رو را در نظر بگیرید و با صبوری از کنار آن‌ها عبور کنید. فراموش نکنید که در دل هر مشکل، یک درس تکرار نشدنی نهفته است.

وظیفه مشاور املاک

آشنایی با انواع مشاورین املاک و انتخاب هدف نهایی خود

اگر می‌خواهید با تمام فوت و فن‌های مورد استفاده در مشاور املاک آشنا شوید، باید در ابتدا مفاهیم پایه‌ای این شغل را یاد بگیرید. مشاورین املاک را با توجه به وظایفی که انجام می‌دهند، به چهار دسته تقسیم می‌کنند. نخستین نوع، مشاورین فروشنده نامیده می‌شوند. این مشاوران تنها در زمینه فروش املاک و مستغلات فعالیت دارند و در واقع وکلای فروشندگان هستند. به بیانی دیگر اگر فردی قصد فروش ملک یا اجاره آن را داشته باشد، باید به سراغ مشاورین فروشنده برود. وظیفه اصلی این مشاورین را می‌توان انجام مراحل بازاریابی ملک و فروش آن به قیمت پیشنهادی فروشنده، معرفی کرد.

مشاورهای خریدار از دیگر انواع کاربران در آژانس‌های املاکی هستند. این مشاورین برعکس کاربران فروشنده، تنها به مسائل مربوط به خریداران رسیدگی می‌کنند. مشاورین خریدار، وظیفه دارند تا املاک مناسبی را برای مشتریان خود پیدا کنند و منافع آن‌ها را در اولویت خود قرار دهند.

امروزه در بسیاری از آژانس‌های املاکی، مشاورین به صورت دوطرفه فعالیت می‌کنند. مشاورین دوطرفه، کاربرانی هستند مسائل مربوط به خریدار و فروشنده را به صورت همزمان مورد بررسی قرار می‌دهند. در واقع این کاربران باید با فوت و فن مشاور املاک بیش از سایرین آشنا باشند تا بتوانند تعادل را بین فروشنده و خریدار برقرار کنند.

از دیگر انواع مشاوران در آژانس‌های املاکی را می‌توان کارگزاران معاملات معرفی کرد. این افراد در آژانس‌های املاکی، وظیفه عقد قرارداد و انجام معاملات را بر عهده دارند. کارگزاران معاملات، کاربرانی بی‌طرف هستند و با دیدگاهی کاملا منطقی به مسائل خریدار و فروشنده رسیدگی می‌کنند. اگر می‌خواهید به یک مشاور حرفه‌ای تبدیل شوید، باید نوع فعالیت خود را در آژانس‌های املاکی انتخاب کنید.

صداقت در شغل مشاوره املاک

با وظایف خود به عنوان یک مشاور املاک آشنا شوید

یادگیری فنون شغل مشاور املاک بدون در نظر گرفتن وظایف مربوطه، امری بیهوده است. به همین دلیل برای این که بتوانید از تمام تکنیک‌های موفقیت در این شغل بهره‌مند شوید، باید وظایف یک مشاور املاک حرفه‌ای را فرا بگیرید. نخستین وظیفه‌ای که برای تمام مشاورین املاک در نظر گرفته می‌شود، یادگیری اصول اخلاق به حساب می‌آید.

تمامی مشاورین حاضر در یک آژانس املاکی باید افرادی امانت‌دار، عادل و صادق باشند و معاملات را بدون چشم‌داشت انجام دهند. دومین وظیفه مشاورین املاک را می‌توان انجام فرایند احراز هویت خریدار و فروشنده، دانست.

یک مشاور املاک باید تمامی مدارک شناسایی و هویتی دو طرف معامله را بررسی کرده و از صحت آن اطمینان حاصل کند. این امر به جلوگیری از کلاهبرداری کمک خواهد کرد. بررسی اسناد مربوط به املاک و مشاهده ملک مورد نظر از نزدیک، به عنوان آخرین وظیفه مشاور املاک به حساب می‌آید. تمامی مشاورین باید از وجود فیزیکی املاک و مستغلات مطمئن شوند و در صورت وجود شک و شبه، از سند مربوطه استعلام بگیرند.

ملک گرایی یا مشتری گرایی

از مهمترین سوالاتی که یک مشاور املاک مبتدی با آن روبه‌رو می‌شود، این است که ملک گرایی را سرلوحه خود قرار دهد یا مشتری گرایی را.

مشتری گرایی، از جمله سبک‌های مشاور املاک است که به صورت افراطی به نیازها و خواسته‌های مشتریان می‌پردازد. در واقع مشاورانی که مشتری گرایی را به عنوان سبک خود انتخاب می‌کنند، بدون هیچگونه مخالفتی باید تابع تصمیمات مشتری باشند. این سبک در نگاه اول بسیار سودآور به نظر می‌رسد.

اما در حقیقت سبکی ناپایدار است و تفاوتی با پرچانگی و دروغگویی ندارد. با انتخاب این سبک، نمی‌توانید به یک مشاور حرفه‌ای تبدیل شوید؛ زیرا سودآوری آن زودگذر است. ملک گرایی که سبک مقابل مشتری گرایی به حساب می‌آید، به بررسی مزایا و معایب ساختمان‌ها می‌پردازد.

کاربرانی که این فوت و فن را برای شغل مشاور املاک خود انتخاب می‌کنند، باید املاک مورد نظر را از نظر امکانات و رفاهیات، نوع معماری، دوام و استحکام و … مورد بررسی قرار دهند. مشاورین ملک گرا، دیدگاهی منطقی دارند و بدون بزرگنمایی و اغراق، املاک مناسبی را به مشتریان پیشنهاد می‌کنند.

ویژگی مشاور املاک

یک مشاور املاک مستقل باشید

مشاور املاک مستقل به معنای قطع ارتباط با سایر رقبا نیست. بلکه استقلال در این زمینه، به معنای استفاده از ایده‌های نوین و خلاقانه است. یک فوت و فن مشاور املاک را می‌توان استفاده از ایده‌های خلاقانه بازاریابی و جذب مشتری دانست.

برای این که بتوانید از این ایده‌ها به صورت هوشمندانه و نتیجه‌بخش استفاده کنید، باید فکر و ذهنی مستقل داشته باشید. به بیانی دیگر، شما نباید برای دیده شدن، دست به تقلید از رقبای خود بزنید. بلکه باید ایده‌هایی را به کار بگیرید که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. این امر شما را به یک مشاور املاک مستقل و متمایز از رقبا، تبدیل خواهد کرد.

با خبرنگاران و مقاله نویسان ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط موثر با خبرنگاران به شما کمک می‌کند تا بتوانید تکنیک‌ها و فوت و فن مشاور املاک را بهتر یاد بگیرید. شما برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای باید حوزه نفوذ خود را گسترده داده و به شهرت برسید. یکی از راهکارهایی که می‌تواند به دیده شدن شما کمک کند، مصاحبه با خبرنگاران و ارتباط با مقاله نویسان است.

شما می‌توانید مقاله‌های مختلفی در زمینه فعالیت خود را منتشر کرده و با خبرنگاران در مورد راهکارهای خرید فروش املاک، مصاحبه کنید. با انجام این تکنیک می‌توانید خود را به عنوان یک مشاور آینده‌نگر به مشتریان نشان دهید و از آن‌ها برای تحلیل املاکشان دعوت کنید. همچنین می‌توانید جلسات رایگانی را برای مشاوره و بررسی جوانب مختلف املاک در نظر بگیرید تا مشتریان به سوی شما جذب شوند.

اعتماد به نفس داشتن و ارتباط آن با فوت و فن مشاور املاک

آژانس‌های املاکی به مشاورانی نیاز دارند که بتوانند ارتباطی موثر را با مشتریان برقرار کنند. برای برقراری ارتباطات به اعتماد به نفس و روحیه اجتماعی نیاز دارید. اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند تا بتوانید با مشتری‌های درونگرا نیز ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به همکاری ترغیب کنید. از سوی دیگر، اعتماد کردن به افراد با اعتماد به نفس بالا بسیار آسان است. برای افزایش اعتماد به نفس خود، که یکی از فوت و فن مشاور املاک به حساب می‌آید، ارتباط چشمی با مشتریان را فراموش نکنید.

همچنین شما باید با قدرت تکلم خود، مشتریان را به آرامش و راحتی دعوت کنید. از دیگر فوت و فن مشاور املاک می‌توان به روحیه پرسشگری بالا اشاره کرد. تا هنگامی که سکوت کنید و سوالی نپرسید، نمی‌توانید از سلیقه مشتری و خواسته‌های او مطلع شوید. از سوال کردن نترسید و سوالات جزئی‌تری از مشتریان بپرسید. روحیه پرسشگری علاوه بر این که شما را از نیازهای مشتری آگاه می‌کند، به دانش و معلومات شما نیز می‌افزاید. از سوی دیگر، دایره ارتباطاتی و اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد.

فوت و فن مشاور املاک

از سوشیال مدیا غافل نشوید

زیر ساخت‌های دنیای امروز بر پایه ارتباطات آنلاین بنا شده است. در حال حاضر اینترنت ابزاری پرقدرت به حساب می‌آید که می‌تواند مسیر موفقیت شما را سهولت بخشد. از این جهت فعالیت اینترنتی را می‌توان از دیگر فوت و فن مشاور املاک معرفی کرد. اگر می‌خواهید به سرعت در این بازار کار شناخته شوید، به سراغ سوشیال مدیاها و ابزارهای ارتباط اینترنتی بگردید.

این امر به شما می‌کند تا بتوانید با مشتریان بدون محدودیت مکانی در ارتباط باشید. با استفاده از سوشیال مدیا، حوزه نفوذ شما تنها به یک محله یا منطقه محدود نمی‌شود و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، به سودآوری بالا دست پیدا کنید. توصیه می‌شود که در آژانس‌های املاکی خود از پشتیبانان آنلاین کمک بگیرید تا بتوانید به سوالات مشتریان آنلاین پاسخ دهید.

نتیجه گیری

دنیای فوت و فن مشاور املاک بسیار گسترده و غیر قابل پیش‌بینی است. از این جهت برای یادگیری تکنیک‌های اصولی با کارشناسان مجموعه شزوما در ارتباط باشید. کارشناسان شزوما در تمام مراحل رشد و پیشرفت کاری، در کنار شما هستند و مسیرهای نوینی را با توجه به نیاز روز جامعه بشری در اختیارتان قرار می‌دهند.

منبع:

https://www.masterclass.com/articles/what-is-a-real-estate-consultant


آموزش‌های زیر به شما کمک می‌کند!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?