۱۰ ویژگی مهم در آموزش مشاور املاک حرفه‌ای

زمان مطالعه: 8 دقیقه

آموزش مشاور املاک حرفه‌ای

اگر شما یک مشاور املاک مبتدی بوده و تصمیم دارید در شغل مشاور املاک حرفه ای شوید، ما در آموزش مشاور املاک حرفه ای ۱۰ ویژگی یک مشاور حرفه ای را به شما آموزش می دهیم. شما می توانید با یادگیری اصول آموزش مشاور املاک و بکار گیری آنها در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

ویژگی اول آموزش مشاور املاک حرفه ای. در مواجه با مشتریان اول اجازه دهید مشتری به بیان احساسات و درخواستهای خود پرداخته و سپس شما می توانید بر طبق خواسته آنها موضوع را دنبال کنید. به خاطر داشته باشید هیچگاه قبل از اینکه مشتری خود را بشناسید شروع به راهنمائی و پیشنهاد نکنید.

ویژگی دوم آموزش مشاور املاک حرفه ای. یک مشاور املاک موفق کسی است که شنونده خوبی باشد. ابتدا اجازه دهید که مشتری مشکلات، نیازها، خواسته ها و انتظارات خود را بیان نموده و سپس شما در نقش یک مشاور به تمامی سوالات پاسخ دهید.

ویژگی سوم آموزش مشاور املاک حرفه ای. این را فراموش نکنید که تمام مراجعه کنندگان و مشتریان برای شما یکسان بوده و به عنوان یک مشتری بالقوه که توانایی تبدیل به مشتری بالفعل را دارد برای شما بشمار می روند لذا به همه مراجعین خود به یک چشم نگاه کنید.

ویژگی چهارم آموزش مشاور املاک حرفه ای. همیشه فهرستی از املاک و واحدهای مسکونی با ویژگیها و شرایط پرداخت مشابه هم به صورت آماده و در دسترس داشته باشید. در این صورت هنگام مراجعه مشتری شما می توانید فهرستی از املاک و واحدهای نزدیک به درخواست مشتری را آماده نموده و برحسب اولویت به مشتری ارائه نمائید.

ویژگی پنجم آموزش مشاور املاک حرفه ای. سعی کنید با مشتری در مورد خواسته و نیاز مشتری گفتگو کرده و ضمن ایجاد حس اعتماد در مشتری به توافق اولیه در مورد ویژگیهای ملک مورد تقاضا برسید. این یک اصل مهم در آموزش مشاور املاک است که مشتری به شما اعتماد و اطمینان پیدا کند.

ویژگی ششم آموزش مشاور املاک حرفه ای. چنانچه مشتری دارای خواسته غیرمنطقی و نامعقول است سعی کنید به طور مستقیم این مسئله را به او گوشزد نکنید بلکه با گفتن مثالهای نقض در خصوص موارد مشابه این مساله را به مشتری بفهمانید که خواسته اش غیرمنطقی است.

ویژگی هفتم آموزش مشاور املاک حرفه ای. همواره در حال یادگیری باشید. سعی کنید اطلاعات در مورد املاک منطقه، وضعیت مسکن، معلومات عمومی، فراگیری اصول آموزش مشاور املاک و هرآنچه که فکر می کنید یک مشاور باید داشته باشد را کسب کنید. از آنجائیکه شما زمان زیادی را با مشتری سپری خواهید کرد لذا آمادگی لازم جهت پاسخگوئی به سوالات مشتری را داشته باشید.

ویژگی هشتم آموزش مشاور املاک حرفه ای. یک مشاور املاک حرفه ای باید بداند که چه مواقعی لازم است صحبت کند و مشتری را در راه رسیدن به نتیجه مطلوب راهنمائی نموده و چه موقع کمتر حرف بزند. یکی از اصول مهم آموزش مشاور املاک این است که پس از پایان بازدید مشتری باید به مشتری فرصت تفکر و تصمیم گیری بدهید. مشتری در این مرحله باید واحدهای بازدید شده را بررسی نموده و به نتیجه جهت برگزاری نشست و انعقاد قرارداد برسد.   

ویژگی نهم آموزش مشاور املاک حرفه ای. با انرژی، مثبت و با انگیزه کار کنید. اگر شما می خواهید به عنوان یک حرفه ای موفق شوید باید منفی نگری را کنار بگذارید. روحیه مثبت شما در جلب توجه مشتری و جذب مشتریان عامل کلیدی در موفقیت انجام معامله است.

ویژگی دهم آموزش مشاور املاک حرفه ای. پس از آمادگی فروشنده و خریدار جهت برگزاری نشست عقد قرارداد، شما تقریبا ۹۰ درصد راه را طی کرده اید اما این به معنای پایان معامله نیست. با طرفین معامله هماهنگ نمائید که در وقت تعیین شده در بنگاه حاضر شوند. با مدیر قراردادها هماهنگی لازم را بعمل آورده و تمام تلاش خود را انجام دهید که عقد قرارداد اتفاق بیفتد. موارد زیادی وجود داشته که طرفین قرارداد در جلسه حاضر شده ولی منجر به عقد قرارداد نشده است. قوانین آموزش مشاور املاک می گوید که اگر موردی وجود داشت که مورد توافق یکی از طرفین نبود سعی کنید با گفتگو و در حضور طرف دیگر آنرا برطرف کنید ولی چنانچه یکی از طرفین اصرار بر حرف خود داشت و به اصطلاح یک کلام بود وقت آن است که او را به بیرون از جلسه هدایت نموده و بطور خصوصی از مشکلات موجود در خرید یا فروش ملک و اینکه در صورت از دست رفتن این معامله پیدا کردن مورد بعدی مشکل است و سایر موارد از این قبیل؛ او را راضی به عقد قرارداد نمائید.

مهمترین در آموزش مشاور املاک حرفه‌ای

این نکته اساسی آموزش مشاور املاک را به خاطر داشته باشید که در شغل مشاور املاک آنچه از همه برای شما مهمتر است اعتبار و اطمینانی است که مشتریان به شخص شما و بنگاه پیدا می کنند. شما در نقش یک مشاور املاک هستید نه دلال املاک لذا نگرش بلند مدت به حرفه شخصی خود و یا کسب و کار بنگاه خود داشته باشید. شهرت و اعتبار خوب سرمایه گرانقدری است که به آسانی بدست نمی آید و لیکن به آسانی و با کمی سهل انگاری از دست خواهد رفت.

اصول بازاریابی در آموزش مشاور املاک          ‍

 اصول بازاریابی در آموزش مشاور املاک یکی از اصول مهم در رونق هر کسب و کار است. در دنیای کسب و کار امروز با وجود تعداد زیاد رقبا دیگر با روشهای قدیمی و سنتی نمی توان به رقابت پرداخت و آشنائی با تکنیکهای بازاریابی و بکارگیری آنها تاثیر بسزائی در میزان موفقیت و آینده حرفه ای شما دارد. در ادامه به تشریح روشهای بازاریابی در مبحث آموزش مشاور املاک می پردازیم.

 

آموزش مشاور املاک: تکنیکهای بازاریابی معمول و رایج

نکته اول تکنیکهای بازاریابی در آموزش مشاور املاک. آرشیو قدرتمند و جامع از فایلهای املاک بوجود آورید. یکی از مهمترین ابزار قدرت هر بنگاه در فایل های موجود در آن است پس سعی کنید تا جائیکه می توانید بایگانی خود را قوی کنید. هنگام مراجعه مشتری به بنگاه جهت خرید یا اجاره ملک شما می بایست فهرستی از فایلهای موجود مطابق درخواست مشتری را آماده و اراده دهید. اگر بایگانی شما کامل نباشد بطور مثال یک ملک در منطقه شما وجود داشته که شما آن را ندارید ولی بنگاه دیگری در نزدیکی شما به آن دسترسی داشته و بدین صورت مشتری خود را از دست می دهید.

نکته دوم تکنیکهای بازاریابی در آموزش مشاور املاک. اگر شما در مورد حق الزحمه یا پورسانت خود تجدیدنظر کنید البته به میزان کم، در اینصورت مشتریان شما افزایش خواهند یافت. این را در نظر بگیرید که یک مشتری راضی احساس خود را به اطرافیان و آشنایان خود انتقال داده و در نتیجه شما و بنگاه شما به عنوان یک بنگاه مشاور املاک منصف در منطقه شناخته خواهید شد و این مهم در کسب و کار شما تاثیر مثبتی دارد.

نکته سوم تکنیکهای بازاریابی در آموزش مشاور املاک. هنگام مراجعه مشتری به بنگاه و یا تماس مشتری با شما فراموش نکنید که اطلاعات و شماره تماس مشتری را گرفته و یادداشت نمائید و به مشتری اعلام نموده که در اسرع وقت با دست پر تماس می گیرید.

نکته چهارم تکنیکهای بازاریابی در آموزش مشاور املاک. ملک و واحد مسکونی مورد نظر را قبل از بازدید مرتب نمائید. شما به عنوان یک حرفه ای در شغل مشاور املاک باید این را بدانید که ملک تمیز و مرتب تاثیر بسیار زیادی بر بازدیدکننده دارد. اگر مواردی وجود دارد که نیاز به تعمیرات داشته با مالک هماهنگ نمائید تا برطرف گردد. اسباب و وسایل اضافی را به بیرون منتقل کرده و سعی کنید جذابیت خانه را افزایش دهید.

نکته پنجم تکنیکهای بازاریابی در آموزش مشاور املاک. شروع به شبکه سازی کنید. از همان روز اول شروع بکار در شغل مشاور املاک هدف خود را بر توسعه ارتباطات و تعاملات با همکاران و مشاوران دیگر بنگاهها قرار دهید. با این کار می توانید از اطلاعات، مشتریان و فایلهای در دسترس آنها نیز استفاده نموده و خود را قدرتمند کنید.

آموزش مشاور املاک: مبحث تنظیم قرارداد

یکی از مباحث مهم در آموزش مشاور املاک در مبحث خرید، فروش و یا اجاره ملک و در واقع پایان فرآیند یک معامله در شغل مشاور املاک تنظیم قرارداد (اجاره یا مبایعه نامه) و تائید و امضای طرفین معامله در حضور شاهدان است. از اینرو تنظیم قرارداد بر طبق اصول و قوانین حقوقی جهت برخورداری از حمایتهای قانونی در صورت به وجود آمدن مشکل امری اجتناب ناپذیر است. طرفین معامله یعنی فروشنده و خریدار و یا موجر و مستاجر نیز باید از الزامات قانونی و حق و حقوق خود آگاه باشند. همچنین از جمله وظایف مهم یک فرد حرفه ای در شغل مشاور املاک رعایت موارد قانونی و آگاهی دادن به طرفین جهت پرهیز از هر گونه مشکل در آینده است.

آموزش مشاور املاک: اصول تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد اجاره

همانطور که می دانید در شغل مشاور املاک قرارداد اجاره معمول ترین قراردادی است که در بسیاری از بنگاهها همه روزه تنظیم و منعقد می گردد از اینرو رعایت مفاد حقوقی قرارداد توسط مشاور، موجر و مستاجر ضروری می نماید. کلیه اماکن از جمله مسکونی، اداری و تجاری که پس از سال ۱۳۷۶ از طریق قرارداد رسمی یا عادی اجاره داده شوند مشمول قانون روابط موجر و مستاجر تصویب شده در سال ۱۳۷۶ می شوند. قراردادهایی که در دفاتر مشاور املاک تنظیم می شوند جزو قراردادهای عادی محسوب شده و در صورتی که مفاد ذیل را رعایت کنند مشمول قانون روابط موجر و مستاجر می شوند. طبق اصول آموزش مشاور املاک یک فرد حرفه ای در شغل مشاور املاک باید موارد ذیل را در تنظیم قرارداد اجاره رعایت نماید:

  • مشخصات طرفین و محل سکونت و کار آنها در قرارداد ذکر شود. قرارداد در دو نسخه تنظیم گردد.
  • توسط طرفین و دو نفر شاهد امضا و توسط دفتر مشاور املاک نیز تائید و مهر شود.
  • مدت زمان اجاره، محل مورد اجاره و ملحقات آن مانند تلفن، پارکینگ و … مبلغ اجاره، نحوه پرداخت و سایر موارد باید دقیقا مشخص گردد.
  • وجه التزام در موارد عدم رعایت مفاد قرارداد توسط طرفین باید مشخص گردد. به عنوان مثال اگر مستاجر در زمان مقرر ملک را تخلیه نکند و یا موجر در سررسید قرارداد مبلغ ودیعه را عودت ندهد هر یک از طرفین ملزم به پرداخت خسارت به طرف دیگر می شود.

آموزش مشاور املاک: تنظیم قرارداد خرید

تنظیم مبایعه نامه با توجه به ماهیت آن مهمترین و اساسی ترین بخش در آموزش مشاور املاک است و در واقع نتیجه کار مشاور، بازاریابی و برگزاری نشست با طرفین معامله است. یک مشاور حرفه ای در شغل مشاور املاک باید موارد ذیل را درتنظیم قرارداد بررسی و مدنظر قرار دهد.

  • تنها پس از احراز هویت طرفین معامله از طریق بررسی اصل مدارک شناسایی اقدام به تنظیم قرارداد نماید.
  • اگر طرفین معامله وارث باشند ابتدا وضعیت حصر وراثت روشن شده و سپس مشخصات تمام وراث در قرارداد ذکر گردد.
  • ابتدا تمام صفحات سند (در سندهای قدیمی) را بررسی و در صورت وضعیت در رهن یا بازداشت سند و یا مخدوش بودن سند قبل از تنظیم قرارداد نسبت به استعلام سند اقدام نماید.
  • چنانچه هر یک از طرفین توسط وکیل مورد معامله را انجام می دهند ابتدا باید وکالتنامه، احراز هویت وکیل و ارتباط وکالتنامه با مورد وکالت مشخص شده و پس از دریافت استعلام وکالتنامه نسبت به تنظیم قرارداد اقدام نماید.
  • مشخصاتی همانند استعلام کدپستی ملک مورد معامله، مطابقت تاریخ تنظیم قرارداد با واقعیت و اخذ کد رهگیری از سیستم، درج مشخصات مورد معامله و استعلام از سازمانهای ذیربط، پلاک ثبتی اصلی، فرعی، شماره بخش و سریال سند و سایر اطلاعات مورد نیاز باید طبق مدارک و مستندات و استعلامات اخذ شده در قرارداد ثبت شود.
  • طرفین باید تاریخ مشخصی را جهت مراجعه به دفترخانه و نقل و انتقال ملک به صورت رسمی تعیین کنند و وجه التزام جهت عدم حضور و یا دیرکرد تعریف گردد.
  • موارد مرتبط با حق فسخ قرارداد از سوی طرفین، شرایط فسخ و جبران خسارت های ناشی از فسخ باید در قرارداد گنجانده شده و در نهایت با تائید و امضای قرارداد توسط طرفین معامله و شاهدان، دفتر مشاور املاک قرارداد را مهر و امضا می نماید.

در پایان باید گفت که یک فرد که اصول آموزش مشاور املاک حرفه ای را به خوبی فرا گرفته می داند که اعتبار و اطمینان به شخص مشاور و بنگاه در اولویت قرار دارد و با در نظر گرفتن کلیه موارد حقوقی طرفین معامله در تنظیم قرارداد سعی در اتمام معامله به بهترین نحو ممکن دارد.

کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما

سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما

1 دیدگاه برای “۱۰ ویژگی مهم در آموزش مشاور املاک حرفه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?