چگونه آگهی ملک بنویسید و بر مردم اثر بگذارید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکات طلایی در نوشتن آگهی ملک

  • همیشه بهترین فایل خود را آگهی ‌کنید.
  • متن را به نحوی بنویسید که رقیبان نتوانند مکان فایل راحدس بزنند.
  • تا حد ممکن از نوشتن کلمات معادل فارسی استفاده کنید.
  • در آگهی روزنامه کم‌ترین کلمات مفید و ضروری را به کار ببرید.
  • از علامت سؤال؟ و علامت تعجب! پس از کلمات استفاده کنید.
  • سعی کنید با نوآوری در آگهی، از کلمات‌ متفاوت و جدید استفاده کنید.
  • آگهی باید حس کنجکاوی ایجاد کند و سؤال‌برانگیز باشد.

طریقه نوشتن اگهی فروش

در ادامه چند نکته مهم برای نوشتن متن آگهی فروش فروش خانه و آپارتمان را برای شما توضیح می‌دهیم. همچنین دو نونه متن آگهی فروش ملک را بررسی می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن بهترین متنها را برای آگهی های خود آماده کنید.

از این نکات می‌توانید برای نگارش متن تبلیغات فروش ملک و درج آگهی در سایتهایی نظیر دیوار ، شیپور ، آلونک و … استفاده کنید.

 می‌توان در عنوان آگهی قیمت ملک را عنوان کرد؟

معمولا نوشتن قیمت ملک در آگهی کار صحیحی نیست، زیرا یکی از فرصت‌های ایجاد سوال در ذهن مخاطب را از دست می‌دهید. با این کار زنگ‌خور آگهی خودتان را کاهش می‌دهید. از طرفی شاید یک مشتری بودجه خرید یکی دیگر از فایل‌های شما را داشته باشد ولی چون قیمت آگهی چاپ‌شده را می‌بیند و با بودجه‌اش مطابقت ندارد، با شما تماس نمی‌گیرد. اگر تماس می‌گرفت شما می‌توانستید با معرفی فایل‌های دیگری که در اختیار دارید، او را برای بازدید دعوت کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه این مقاله، مقاله چگونه مشتری ملک پیدا کنیم را نیز مطالعه نمایید.

در چه مواقعی می‌توان در آگهی قیمت را اعلام کرد؟

۱. زمانی که فایل شما اکازیون باشد و قیمت ملک بسیار پایین‌تر از قیمت عرف منطقه باشد.

۲. زمانی که فایل شما دارای وام یا مستاجر باشد و مشتری با پرداخت مبلغی حدود یک‌سوم کل ثمن معامله بتواند آن ملک را خریداری کند.

 

اما اگر فایل مورد نظر شما دارای وام یا مستاجر است، حتما باید مبلغ وام و رهن آن را بنویسید و علاوه بر آن وجه نقد مورد نیاز را قید کنید.

مثلا به این شکل می‌نویسید 250 وام + 300رهن + 500 نقد

اگر به نظرتان نوشتن قيمت برای فایلی اثربخشی لازم را نداشت و فضای مناسبی در کادر آگهی وجود داشت می‌توانید به این صورت بنویسید.

اگر فایل زير قيمت باشد:

قيمت باورنکردنی

زير قيمت منطقه

فقط بپرسید چند؟

هشدار: در آگهی عنوان نشود «پول لازم». این کار برای مالک و آژانس املاک یک ضعف به حساب می‌آید.

به این ترتیب مخاطبان بیشتری را جذب آگهی خود خواهید کرد و با تماس‌هایی که روی آگهی انجام می‌شود، متقاضیان بسیاری را به سوی آگهی خود جذب خواهید کرد. با برنامه‌ریزی برای آنها می‌توانید تعداد بازدید فایل‌های خود را افزایش دهید.

نمونه متن آگهی فروش ملک

با ذکر مثال با نوشتن آگهی‌های جذاب و کنجکاو کننده آشنا می‌شویم، از این نکات می‌توانید در نوشتن متن آگهی فروش خانه، زمین، مغازه و … استفاده کنید.

فرمانیه_ اکازیون

۱۰۰ متر دو خوابه، نوساز

کوچه دنج، ساختمان کم واحد

پارکینگ، انباری، نورگیر عالی

فقط بپرسید چند؟

شایگان۱۷۸۰۰۰۰ – ۰۹۱۲

یا شماره تلفن دفتر املاک

نوشتن امكانات در آگهی

چند ایده برای امكانات: اما بهتر است در آگهی‌های مختلف از کلمات جدید و متفاوت استفاده كنيد.

املاك زير ۸ واحد: كم واحد

املاک با امكانات كامل: فول امكانات
املاك با نور خوب: آفتاب‌گیر يا روبه آفتاب
املاک داراي نقشه خوب: خوش نقشه يا نقشه عالي

با توجه به نکاتی که در كارشناسي ملک قبل از آگهي انجام می‌دهید، كلمات جايگزين را بعد از مشخصات در آگهي بیاورید.

نکته: حتی اگر مورد آگهي، تمام امكانات ذکرشده را داشته باشد، نوشتن تمام امكانات در آگهي لزومی ندارد.

 

لوگوی املاک

در آگهي نام املاك یا لوگوی املاک در ابتدا و قبل از تيتر یا در کنار تیتر چاپ شود.

نام مشاور و تلفن دفتر املاک
 
نکته: با درج نام مشاور از تماس همكاران املاک و اشغال بی‌مورد تلفن جلوگیری کنید. به‌جز در مواردی که برای همکاری باشد که آن را به‌روزهای بعد از آگهی موکول ‌کنید. اگر تعداد مشاورین رِنج مربوطه بیش از یک نفر باشد باید تلفن به مشاور مربوطه وصل ‌شود.

بهترین زمان گذاشتن آگهی ملک در رسانه‌هایی مثل اینستاگرام، دیوار و …

حضور پررنگ در بسترهای تبلیغاتی نظیر اینستاگرام، سایتهای درج آگهی املاک نظیر دیوار، شیپور و … آگهی‌های روزنامه (یعنی چاپ آگهی‌های ۲ یا ۳ کادرِ و حداقل ۲ روز در هفته) مانند شریان خون جاری در بدن دفاتر املاک است.

با انجام تبلیغات منظم در اینستاگرام، سایتهای درج آگهی، ارسال پیامک و حتی چاپ آگهی به‌صورت مستمر، کسب‌وکار خودتان را زنده و پویا نگه می‌دارید. (اگر می‌خواهید به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوید پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش حرفه‌ای مشاور املاک را مشاهده کنید.)

با توجه به تنوع مشاغل، متقاضیان املاک و مطالعه و بررسی آگهی‌های تبلیغاتی املاک بهتر است تبلیغات را در روزهای مختلف هفته انجام دهید. انتشار آگهی تبلیغاتی در هر روزی که باشد برای شما مفید است؛ اما بعضی از مدیران املاک می‌گویند چون جمعه‌ها مردم در روزهای تعطیل به جمع‌بندی نظراتشان می‌رسند شنبه‌ها روز خوبی برای تبلیغات آگهی ملک است. بعضی مدیران می‌گویند شنبه‌ها مردم دنبال کارهای اداری و مهم خود می‌روند و دیگر وقتی برای دیدن پستهای اینستاگرام، چک کردن سایتهایی نظیر دیوار و حتی مطالعه نیازمندی‌های روزنامه و بازدید ندارند. بعضی مدیران نظرشان این است که پنجشنبه و جمعه‌ها مردم یا مهمان‌دارند یا به مهمانی و تفریح می‌روند؛ اما بعضی دیگر نظرشان این است که مردم در روزهای پنجشنبه و جمعه وقت آزاد بیشتری برای بازدید دارند، از این رو پنج‌شنبه‌ها را برای درج  آگهی خوب می‌دانند.

از نظر من تمام‌ روزهای هفته برای آگهی‌تان مناسب است؛ اما با در نظر گرفتن شرایط مختلف مناسبتی و تعطیلات می‌توانید اقدام به سفارش و انتشار آگهی کنید.

نرم‌افزارها (اپ‌ها)‌

امروزه بسیاری از مردم با گوشی همراه خود برای یافتن و خرید اقلام مورد نیازشان اقدام می‌کنند. ازاین‌رو برای به دست‌ آوردن اطلاعات املاک مورد نظرشان هم از این طریق راحت‌تر هستند. شما می‌توانید، فایل آگهی‌های خود را همراه با تصاویر مربوطه که قبلا در حین کارشناسی گرفته‌اید، در نرم‌افزارهای بازاریابی مرتبط با املاک با کمترین هزینه قرار ‌دهید. متقاضیان هم به‌راحتی و با کمترین هزینه آگهی شما را می‌بینند و در صورت مطابقت با خواسته و نیازشان، با شما تماس می‌گیرند.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که پر فروش‌ترین کتاب آموزش املاک ایران را مطالعه کنید این کتاب نوشته محمدرضا شایگان، مدیر و موسس آکادمی شزوما است و از سمت رئیس محترم اتحادیه املاک مورد تقدیر قرار گرفته و برای خوانندگان جایزه ویژه تعیین شده است. نکاتی که در بالا در خصوص آگهی ملک یاد گرفتید بخشی کوتاه از این کتاب است.

آموزش مشاوران املاک به شیوه شزوما


نیاز به دریافت مشاوره تخصصی املاک دارید؟

لطفا برای دریافت مشاوره تخصصی با شماره 09214806976 تماس بگیرید. در صورتی که تلفن اشغال بود یا در خارج از زمان اداری از سایت بازدید می کنید، فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

3 دیدگاه برای “چگونه آگهی ملک بنویسید و بر مردم اثر بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?