محدودیت ذهنی!

اگر ذهن یک مشاور املاک محدود باشد؛ هرگز به موفقیت‌های خارج از تصوری نخواهد رسید.

حتی اگر در یک دوره 100 میلیون تومانی هم شرکت کند؛ چون محدوده فکری او کوچک است.

با تفکر به شیوه شزوما به رفع موانع ذهنی که از کودکی توسط خانواده، مدرسه و کلا جامعه در ذهن افراد نقش بسته است، کمک می کنم این حصار نامرئی را از ذهن خود دور کنند.



در اینجا می‌خواهم توجه شما را به این نکته اساسی از تفکر به شیوه شزوما جلب کنم که با کار دائمی و درگیری ذهنی به موفقیت نخواهید رسید. بلکه با کار هوشمندانه در زمان اندک اما با انضباط شخصی بالا، در عین پرداختن به تفریحات لذت‌بخش است که به موفقیت و اندوخته سودمند دست پیدا می‌کنید.

اما تفکر به شیوه شزوما چگونه بوجود آمد؟

چون مشاوران قدیمی‌تر در املاک به سوالاتم در رابطه با معاملات سنگین پاسخ شفاف نمی دادند و من مجبور بودم طلب مردم و هزینه‌های زندگی همسر، دو فرزندم به همراه پدر و مادر پیرم را بپردازم. خودم مجبور شدم از شیوه شزوما برای پیدا کردن راهکارهای معاملات املاک استفاده کنم. برای این کار مهندسی معکوس که در کارهای فنی بکار می‌بردیم را وارد شغل املاک کردم! و  با خودم عهد کردم هر چیزی را که یاد می‌گیرم به دیگر مشاوران جویای رشد و پیشرفت نیز آموزش بدهم. با مهندسی معکوس برای کسب نتایج مطلوب که اجرای پروژه و انجام قراردادهای سنگین برای مشارکت، تهاتر و یا پرداخت هزینه‌های بالاسری به مدیران شرکت‌ها بود به راهکار مسائل ملکی مربوط به آنها رسیدم.

قبل از اینکه بخواهم موضوع را با مثالی بیشتر شرح بدهم. لازم می‌دانم بگویم چرا نام آموزش‌هایم را «شزوما» گذاشتم. عشق و علاقه من یاد دادن نکات ارزشمند به دیگران است. و از تماشای کسب موفقیت دیگران که از آموزش‌هایم استفاده کرده‌اند، لذت می‌برم. «شـزومـا» معکوس کلمه مقدس «آموزش» و عشق و علاقه من است و چون از بازیابی معاملات سنگین املاک یعنی مهندسی معکوس به راهکار آنها دست یافتم، نام آکادمی آموزشی «شـزومـا» را برگزیدم!

 کاربرد شیوه شزوما؟

با یک مثال واقعی، موضوع را بهتر شرح می‌دهم. در ابتدای دوران برج‌سازی‌ها در اطراف دریاچه چیتگر منطقه 22 تهران، مدیران یک شرکت دولتی به من مراجعه کردند و درخواست یک زمین بزرگ برای ساخت 300 واحد آپارتمان برای پرسنل خود را داشتند.

به شیوه شزوما که از نتیجه به راهکار دست می‌یابیم، به آنها گفتم شما باید طبق نقشه‌های شهرسازی در بخش زمین‌های تراکم بالا، چهار برج 80 واحدی بسازید تا این تعداد واحد را تامین کنید. 20 واحد را هم می‌توانید پیش فروش کنید. اما با توجه به قانون 30 به 70 شهرداری در اطراف دریاچه چیتگر باید برای شما یک قطعه زمین بزرگ بخریم که پس از اینکه هفتاد درصد آن را شهرداری بابت خدمات شهری برداشت، در باقیمانده زمین، امکان ساخت 4 برج جهت 300 واحد را داشته باشید.

کاری که پس از آن اغلب شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگر نیز انجام دادند. امیدوارم با این مثال واقعی از اولین تجربه‌ام در مشاوره به مدیران شرکت‌های برج‌سازی، «تفکر به شیوه شـزومـا» برای شما روشن شده باشد. من فقط از نتیجه که نیاز به تامین ۳۰۰ واحد آپارتمان برای متقاضیانم بود، به‌صورت معکوس عمل کردم و با تحقیق و مشاوره با مدیران وقت شهرداری منطقه، به راهکار آن که خرید یک زمین بزرگ بود رسیدم. 

دانایی چیست؟

بر خلاف تصور عموم مردم، دانایی به چهار تا نکته بیشتر از دیگران دانستن نیست! بلکه به روش درست فکر کردن و استدلال کردن در لحظات تعیین کننده برای تصمیم گیری نهایی است.

این نکته را مشاوران املاکِ باتجربه‌ای که مشتریان را تا پای میز قرارداد، پیش آورده‌اند و لحظات سرنوشت‌ساز و هیجان‌انگیز تصمیم‌گیری آنها را با تمام وجود لمس کرده‌اند، خوب درک می‌کنند. مشاوران حرفه‌ای خوب می‌دانند که لحظه ترغیب یک خریدار یا فروشنده مردد، برای تصمیم‌گیری برای معامله یک ملک که شاید بزرگ‌ترین چالش عمرش باشد، چقدر جانکاه است.

یا جلب رضایت یک مالک، برای فروش ملک با ارزش قدیمی‌اش، گاهی اوقات چقدر نفس‌گیر می‌شود! تاثیرگذاری روی ذهن افراد در لحظات تعیین‌کننده، نیاز به مهارت و تخصص دارد که هر مشاور حرفه‌ای، نیک می‌داند راهکارهای آن تا چه حد کیمیاست.

اختصاصی مشاوران املاک

به شما تبریک می‌گویم که آموزش‌های «شـزومـا» را که مخصوص مشاورین املاک آماده شده است را مطالعه می‌کنید. مطمئن باشید اگر ایده‌ها و راهکارهایی را که در این آموزش می‌گویم اجرا کنید از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

افتخار خدمت‌رسانی!

با کمال افتخار نهایت شادی و مسرت خودم را ابراز می کنم که توانستیم یک آکادمی اختصاصی را برای آموزش‌های حرفه‌ای مشاورین املاک راه‌اندازی کنیم. امیدوارم پس از آموزش‌های اصولی و پایه‌ای مشاوره املاک، بتوانیم فروش اینترنتی ملک را نیز نهادینه کنیم.

همیشه آرزو داشتم یک منبع عالی برای پیشرفت مشاورین املاک باشد که پیچیده‌ترین قوانین و ترفندهای معاملات ملکی را به زبان ساده آموزش دهد، آن آرزو الان شزوما است.

چون امروز فروش اینترنتی ملک، یک الزام است نه یک انتخاب! همانطور که آژانس‌های کرایه تاکسی پس از مدتی مقاومت، با مخاطرات سیستم جابجایی مسافر اینترنتی واقف شدند. آژانس‌های املاک نیز هر چه زودتر با تغییرات قریب‌الوقوع فروش اینترنتی خود را همسو نمایند از خطر انقراض در امان خواهند ماند. ضمن اینکه از گردش مالی بالای آژانس‌های پیشرو اینترنتی املاک بهره‌مند خواهند شد.

قدرت جذب مغز؟

به تمام مشاوران املاک توصیه می کنم کتاب مشاور املاک به شیوه شزوما را که بصورت فشرده نوشته‌ام را دو الی سه بار مطالعه کنید. چون مغز انسان نمی‌تواند تمام اطلاعات را با یک بار مطالعه جذب نماید.

کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما


هر فیلم آموزشی و کتابی را که برای بار دوم و سوم مطالعه می‌کنیم با نکاتی آشنا می‌شویم که اصلا گویی در عمرمان آنها نه دیده‌ایم و نه شنیده‌ایم! در آموزش‌هایم سعی می‌کنم مطالب را کاملا خالص و با کمترین حاشیه پردازی بیان کنم، از شما می‌خواهم در حین مطالعه کتاب یا محصولات آموزشی «شـزومـا»، هر کجا که لازم دانستید مطالعه را متوقف کنید و با کمی تامل روی مطالب عنوان شده، دوباره ادامه آموزش را دنبال کنید.

دستاوردهای رویایی با نوآوری در شغل مشاور املاک

اگر مدتی با تفکر به شیوه شزوما در کار املاک به جست‌وجوی راهکارهای مسائل پیچیده بپردازید، از دستاوردهای رویایی آن شگفت زده خواهید شد!

پنج اشتباه مشاورین املاک که متقاضیان را فراری می‌دهد!

در همایش‌های مختلف، به تاکتیک‌ها و روش‌های بازاریابی املاک، فروش اینترنتی ملک و روان‌شناسی متقاضیان املاک، احکام حقوقی و قوانین معاملات املاک بسیار پرداخته‌ام.

در جلسات مشاوره‌ای که برای افزایش درآمد مشاورین املاک بطور مرتب با مدیران آژانس‌های املاک تهران و شهرهای دیگر دارم، یک سری اشتباهات ریشه‌ای را پیدا کردم.

ممکن است برای شما نیز به عنوان مشاور املاک پیش آمده باشد که چند فایل(ملک یا آپارتمان) را به متقاضی نشان داده‌اید که در بازدیدها ظاهرا پسند کرده اما بعدا برای پیگیری هرچه تماس گرفته‌اید خبری از آن متقاضی نشده است!

در این مقاله به تحلیل عملکرد اشتباه مشاورین املاک پرداخته‌ام. پنج اشتباه اساسی‌ که اغلب مشاورین و مدیران املاک مرتکب می‌شوند که نتایج این اشتباهات، جذب و به‌ خصوص حفظ متقاضیان املاک را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد را به شما معرفی کنم.

 طبق شیوه «شـزومـا» که از نتایج به علت مسئله پی می‌بریم، باید ببینیم چه اشتباهاتی در کار املاک باعث می‌شود متقاضی که در ظاهر از فایل‌های پیشنهادی خوشش آمده، به یکباره از دست مشاورین املاک فراری می‌شود. پنج اشتباه زیر باعث می‌شود بجای اینکه متقاضیان برای رفع نیاز ملکی خود، به دنبال مشاورین املاک بیایند، از دست آنها گریزان باشند!

1. فایل‌های اکازیون و انحصاری ندارند!

من از دست برخی مشاورین و مدیران املاک که در دوره‌های آموزشی، از مشتریان خود شکایت می‌کنند به شدت حرص می‌خورم. آنها می‌گویند «فایل‌های زیادی داریم؛ اما هر فایلی را به مشتریان معرفی می‌کنیم، پسند نمی‌کنند.» یکی از آنها با توپ پر می‌گفت «مشتریان، ما را سرِ کار می‌گذارند و می‌گویند دوباره سر می‌زنیم اما دیگر از آنها خبری نمی‌شود و هر چه تماس می‌گیریم، جواب تلفن‌ را هم نمی‌دهند.» در جواب به آنها می‌گویم: «مشکل شما، موضوع سرِ کار گذاشتن و بدقولی مشتریان نیست بلکه مشکل اصلی شما، کمبود فایل‌های شخصی(انحصاری) و اکازیون است که از آنها غافل هستید.» در واقع درآمد و تعداد قراردادهای‌ این مشاورین املاک به‌شدت پایین آمده؛ چون از جمع‌آوری فایل‌های شخصی و به درد مشتری بخور، غفلت کرده‌اند!

2. تبلیغات و آگهی‌نویسی بلد نیستند!

آگهی فروش ملک، می‌تواند شما را ثروتمند کند. اگر با آگهی‌نویسی فایل‌های املاک آشنا باشید، می‌توانید آگهی‌های بسیار بهتری درست کنید و سریع‌تر فایل‌ها را به فروش برسانید. نوشتن آگهی ملک نیاز به مهارت دارد تا اصطلاحا «زنگ‌خور آگهی» افزایش یابد. به عبارتی تعداد تماس‌های تلفنی متقاضیان بیشتر شود؛ اما نگران نباشید با شگردهایی که خواهم گفت پس از نوشتن متن چند آگهی، شما هم می‌توانید برای فایل‌های خود بهترین آگهی‌ها را بنویسید. به‌این‌ترتیب تعداد قراردادهایتان را افزایش‌ خواهید داد.

اشتباه دیگر مشاورین املاک نپرداختن برای تبلیغات است. نکته مهم‌ اینکه باید برای تبلیغات هزینه کرد. باید برای آن وقت گذاشت و با استراتژی مناسب حدود 60 درصد از وقت مدیر املاک صرف بازاریابی و تبلیغات شود.

3. مسیر گذر از شکست به موفقیت را بلد نیستند.

اگر مسیر رسیدن به موفقیت افراد فوق موفق را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که هیچ یک از آنها مستقیما به موفقیت دست پیدا نکرده‌اند. تمام این افراد پس از تجربه چندین شکست به موفقیت رسیدند.  نکته جالب اینجاست که هر چه تعداد شکست‌های این افراد بیشتر، موفقیت آنها هم بیشتر است.  نکته جالبتر داستان این است که هر چه شکست‌های این افراد بزرگتر بوده، موفقیتهای بزرگتری هم نصیب آنها شده است.

انگیزش حال مشاوران املاک ما را خوب می‌کند؛ اما نمی‌تواند ترس آنها را از بین ببرد! اما با پلن عبور از شکست می‌توان به موفقیت دست یافت. «دارن هاردی» میلیاردر امریکایی و مالک مجله موفقیت (SUCCESS) می‌گوید: «زمانی که تازه کارم را به‌ عنوان مشاور املاک شروع کرده بودم در سمینار آموزشی ریچارد فنتون شرکت کردم. در پایان همایش، او را برای نهار به یک رستوران دعوت کردم. در آنجا از او پرسیدم که کلیدی‌ترین راهی که می‌تواند من رو در املاک به موفقیت برساند چیست؟»

 ریچارد فنتون که استاد دارن هاردی بوده، در پاسخ می‌گوید: «آن راه ترسناکی است؛ اما اگر شهامت روبرو شدن با آن را داشته باشی، ترس تو فرو می‌ریزد! اگر قول می‌دهی آن‌را اجرا کنی، راز آن‌را به تو می‌گویم. راز آن این است که در کار مشاور املاک زیاد و سریع شکست بخور»

 بزرگان بسیاری این روش را توصیه می‌کنند. مثلا ریچارد برانسون هم کلید موفقیت را شکست‌های بزرگ می داند. جیم ران که استاد بزرگانی چون برایان تریسی و دارن هاردی بوده است، می‌گوید: «هر چقدر شدیدتر شکست، سرخوردگی، طرد شدن و ضرر مالی داشته باشید، به همان شکل موفقیت در انتظار شما خواهد بود. موفقیت مثل یک پاندول که هر چقدر به یک سمت حرکت کند با همان شدت به سمت مقابل حرکت می‌کند. شما به همان نسبت که شکست می‌خورید، موفقیت‌های بزرگتری به دست خواهید آورد. به شرط آنکه دست از تلاش برندارید و از شکست‌ها درس بگیرید.

 از شما به عنوان یک مشاور املاک می‌خواهم که هر روز حداقل 30 تا «نـه» بشنوید. اگر تعداد آنها را به 40 برسانید از رقبا پیشی می‌گیرید و در گام سوم اگر هر روز 50 «نـه» بشنوید، در کسب درآمدتان یک انفجار مثبت شکل می‌گیرد!

4. شگرد بازگرداندن انگیزه اولیه را نمی‌دانند!

آیا روحیه مشاور املاک برای جذب متقاضیان مهم است؟ بله حتما مهم است. از آنجایی که متقاضیان احساسی خرید می‌کنند اما با منطق آن را توجیه می‌کنند اگر روز کاری مشاوران ما لذت‌بخش نباشد نمی‌توانیم برای متقاضیان لحظات احساسی دلنشینی به وجود بیاوریم.

برای بالا بردن روحیه مشاوران چه کار باید کنیم؟ یکی از وظایف مدیر املاک این است که آنها را شارژ احساسی مثبت کند. با برنامه‌های مختلف کم هزینه و حتی بدون هزینه می‌شود به این کار جامه عمل پوشاند.

مثلا جلسات با مشارکت مدیر و تمام مشاورین یکی از ایده‌هایی است که باعث همدلی و بهتر شدن کارهای تیمی مشاورین یک آژانس املاک می‌شود.

5. کلام قدرتمند را نیاموخته‌اند!

اصولا به کسی می‌گویند کلام قدرتمندی دارد که قادر باشد با چهار کلام حرف حساب آدم‌های دیگر را متقاعد کند، کاری که او می‌خواهد را انجام بدهند. اصطلاحا این افراد «نفوذ کردن در دل دیگران» را خوب بلدند. خوشبختانه داشتن کلام قدرتمند را با تمرین و دانستن رازهای آن می‌شود به‌دست آورد!

افزایش قیمت‌های پیشنهادی، آغاز بازی باخت-باخت

مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران و دیگر شهرهای کشور عنوان می‌کنند افزایش قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان و سازندگان سبب شده تا دوره جست‌وجو برای خریداران ملک طولانی‌تر شود.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد تعداد زیادی از سازندگان و فروشندگان مسکن، قیمت پیشنهادی خود را نسبت به اواخر سال گذشته تغییر داده و در سطحی بالاتر به خریداران اعلام می‌کنند. این در حالی است که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی اواخر سال گذشته با توجه به قرارگیری در ابتدای دوره رونق، افزایش‌یافته و تصمیم مالکان برای افزایش مجدد قیمت‌ها سبب شده تا قیمت‌های جدید تفاوت معناداری با سطوح میانگین قیمتی در مناطق مختلف شهر تهران پیدا کنند.

افزایش مجدد قیمت‌های پیشنهادی

این اقدام مالکان و سازندگان برای افزایش مجدد قیمت‌های پیشنهادی منجر به بلاتکلیفی گروهی از متقاضیان خرید برای ورود به بازار شده است. این گروه از متقاضیان که در جستجو‌های اولیه خود با افزایش قیمت‌های نامتعارف روبه‌رو می‌شوند و این قیمت‌ها را با توان مالی خود مقایسه می‌کنند، برای ورود و انجام معامله در بازار دچار تردید شده‌اند.

متقاضیان ناچار مسکن

در مقابل برخی دیگر از متقاضیان خرید مسکن که به اصطلاح خانه اولی محسوب شده و با اخذ وام از صندوق یکم امکان حضور در بازار را پیدا کرده‌اند، چاره‌ای جز خرید مسکن ندارند. با این تفاوت که به دلیل افزایش قیمت‌ها ناگزیر به افزایش طول دوره جست‌وجو برای خرید مسکن شده‌اند.

افزایش چند برابری قیمت‌ها، بازی باخت-باخت

به نظر بنده، افزایش چند برابری قیمت‌ها، می‌تواند به معنای یک بازی باخت-باخت برای هر دو طرف عرضه و تقاضای بازار باشد چرا که به دلیل جنس متفاوت رونق در این دوره و توان محدود خریداران مصرفی، در صورتی که مالکان همچنان بر قیمت‌های نامتعارف خود پافشاری کنند، ممکن است مجددا بازار را به سمت یک رکود معاملاتی هدایت کنند.

 قیمت پیشنهادی آپارتمان توسط مالکین، حاکی از افزایش قیمت‌ها است!

سال ساخت و اهمیت آن در معاملات مسکن

برخی از موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی در روزهای اخیر، یک گزینه اطلاعاتی جدید برای درج آگهی ملکی طراحی کرده‌اند که در زمان فایل کردن آپارتمان توسط مالک یا واسطه، باید حتما تکمیل شود. این گزینه تحت عنوان سال ساخت روی موتورهای جست‌وجو قرار گرفته است.

به نقل از دنیای اقتصاد، تغییرات مختصات بازار مسکن سبب شده تمایل به جست‌وجوی آپارتمان‌های با سن بنای بالاتر که عموما قیمت مناسب‌تری داشته و در استطاعت متقاضیان بیشتری هستند، در ماه‌های اخیر افزایش یابد. اما از آنجا که شرط سن بنا برای برخورداری از تسهیلات خرید مسکن در شبکه بانکی پیش‌بینی شده است، بسیاری از جست‌وجوگران با چالش اطمینان از وجود شرط سنی که بانک در نظر گرفته روبه‌رو هستند.

بسیاری از آپارتمان‌هایی که در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی فایل می‌شوند، سن بنا را به شکل حدودی و تخمینی قید می‌کنند و این امر موجب شده خریداران ناگزیر به تماس‌های مکرر با مالک یا واسطه باشند تا از سن بنای واقعی ملک اطمینان حاصل کنند و در صورتی که با شرایط وام بانکی آنها سازگاری دارد، برای بازدید اقدام کنند.

شیوع این پدیده در بازار کنونی موجب شده اخیرا برخی از موتورهای جست‌وجو، گزینه سال ساخت را به اطلاعاتی که از آگهی‌کننده دریافت و به متقاضی خرید ارائه می‌کنند، بیفزایند. البته این گزینه در حال حاضر دقیق نیست و ابهام دارد. تحقیقات میدانی از مراجعه‌کنندگان به این موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد آنها باز هم نمی‌توانند از همخوانی شرایط ملک با شرایط وام مسکن اطمینان حاصل کنند، چراکه برخی از واسطه‌ها با اطلاع از ضوابط بانک، به درستی سال صدور پروانه را به‌عنوان سال ساخت اعلام می‌کنند، اما برخی از مالکان و واسطه‌ها که مطلع نیستند شبکه بانکی سال ساخت را بر اساس تاریخ صدور پروانه محاسبه می‌کند، سال پایان کار را در این قسمت اعلام می‌کنند.

در نتیجه تماس‌های مکرر با آگهی‌دهنده برای اطمینان از میزان واقعی سن بنا همچنان برای متقاضیان خرید ضروری است و از آن بی‌نیاز نشده‌اند. انتظار می‌رود مدیران موتورهای جست‌وجو، آپشن مذکور را به شکل دقیق‌تری تغییر دهند و به جای سال ساخت از واژه سال صدور پروانه استفاده کنند تا مالکان بی‌اطلاع از ضوابط بانکی نیز سال ساخت را به درستی اعلام کنند و این اطلاعات فایده‌ای برای سمت تقاضا داشته باشد و جست‌وجوی آنها را ساده‌تر کند.

یادگیری ترفندهای «پول‌سازترین شغل دنیا»

 


محمدرضا شایگان کیست؟

نویسنده کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شـزومـا

موسس و مدیر آکادمی شـزومـا

کارشناس رادیو اقتصاد

طراح و مدرس دوره حرفه ای آموزش مشاورین املاک

طراح و مدرس دوره جامع مدیران املاک «فروش اینترنتی ملک»

بیزینس کوچینگ مشاوران و مدیران آژانس‌های املاک

برگزارکننده همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی فروش ملک


چگونه آگهی ملک بنویسید و روی متقاضیان اثر بگذارید!

نکات طلایی در نوشتن آگهی ملک

  • همیشه بهترین فایل خود را آگهی ‌کنید.
  • متن را به نحوی بنویسید که رقیبان نتوانند مکان فایل را حدس بزنند.
  • تا حد ممکن از نوشتن کلمات معادل فارسی استفاده کنید.
  • در آگهی روزنامه کم‌ترین کلمات مفید و ضروری را به کار ببرید.
  • از علامت سؤال؟ و علامت تعجب! پس از کلمات استفاده کنید.
  • سعی کنید با نوآوری در آگهی، از کلمات‌ متفاوت و جدید استفاده کنید.
  • آگهی باید حس کنجکاوی ایجاد کند و سؤال ‌برانگیز باشد.

 می‌توان در آگهی قیمت ملک را عنوان کرد؟

معمولا نوشتن قیمت در آگهی ملک کار صحیحی نیست، زیرا یکی از فرصت‌های ایجاد سوال در ذهن مخاطب را از دست می‌دهید. با این کار زنگ‌خور آگهی خودتان را کاهش می‌دهید. از طرفی شاید یک مشتری بودجه خرید یکی دیگر از فایل‌های شما را داشته باشد ولی چون قیمت آگهی چاپ‌شده را می‌بیند و با بودجه‌اش مطابقت ندارد، با شما تماس نمی‌گیرد. اگر تماس می‌گرفت شما می‌توانستید با معرفی فایل‌های دیگری که در اختیار دارید، او را برای بازدید دعوت کنید.

در چه مواقعی می‌توان در آگهی قیمت را اعلام کرد؟

۱. زمانی که فایل شما اکازیون باشد و قیمت ملک بسیار پایین‌تر از قیمت عرف منطقه باشد.

۲. زمانی که فایل شما دارای وام یا مستاجر باشد و مشتری با پرداخت مبلغی حدود یک‌سوم کل ثمن معامله بتواند آن ملک را خریداری کند.

اما اگر فایل مورد نظر شما دارای وام یا مستاجر است، حتما باید مبلغ وام و رهن آن را بنویسید و علاوه بر آن وجه نقد مورد نیاز را قید کنید.

مثلا به این شکل می‌نویسید 160 وام+ 400رهن+ 740 نقد

اگر به نظرتان نوشتن قيمت برای فایلی اثربخشی لازم را نداشت و فضای مناسبی در کادر آگهی وجود داشت می‌توانید به این صورت بنویسید.

اگر فایل زير قيمت باشد:

قيمت باورنکردنی

زير قيمت منطقه

فقط بپرسید چند؟

هشدار: در آگهی عنوان نشود «پول لازم» چون این کار برای مالک و آژانس املاک یک ضعف به حساب می‌آید.

به این ترتیب مخاطبان بیشتری را جذب آگهی خود خواهید کرد و با تماس‌هایی که روی آگهی انجام می‌شود، متقاضیان بسیاری را به سوی آگهی خود جذب خواهید کرد. با برنامه‌ریزی برای آنها می‌توانید تعداد بازدید فایل‌های خود را افزایش دهید.

با ذکر مثال با نوشتن آگهی‌های جذاب و کنجکاو کننده آشنا می‌شویم:

فرمانیه_ اکازیون

مارک ۱۰۰ متر دو خوابه، نوساز
مارک به دلیل مهاجرت فوری فروشی
مارک کوچه دنج، ساختمان کم واحد
مارک پارکینگ، انباری، نورگیر عالی
مارک فقط بپرسید چند؟
مارک شایگان۱۷۸۰۰۰۰ – ۰۹۱۲
مارک یا شماره تلفن دفتر املاک

نوشتن امكانات در آگهی

چند ایده برای امكانات: اما بهتر است در آگهی‌های مختلف از کلمات جدید و متفاوت استفاده كنيد.

مارک املاك زير ۸ واحد: كم واحد
مارک املاک با امكانات كامل: فول امكانات
مارک املاك با نور خوب: آفتاب‌گیر يا روبه آفتاب
مارک املاک داراي نقشه خوب: خوش نقشه يا نقشه عالي

با توجه به نکاتی که در كارشناسي ملک قبل از آگهي انجام می‌دهید، كلمات جايگزين را بعد از مشخصات در آگهي می‌آورید.

نکته: حتی اگر مورد آگهی، تمام امكانات ذکرشده را داشته باشد، نوشتن تمام امكانات در آگهی لزومی ندارد.

لوگوی املاک

در آگهي نام املاك یا لوگوی املاک در ابتدا و قبل از تيتر یا در کنار تیتر چاپ شود.نام مشاور و تلفن دفتر املاک

نکته: با درج نام مشاور از تماس همكاران املاک و اشغال بی‌مورد تلفن جلوگیری کنید. به‌جز در مواردی که برای همکاری باشد که آن را به‌روزهای بعد از آگهی موکول ‌کنید. اگر تعداد مشاورین رِنج مربوطه بیش از یک نفر باشد باید تلفن به مشاور مربوطه وصل ‌شود.

سایت‌های اینترنتی (اپ‌ها)‌

امروزه بسیاری از مردم با گوشی همراه خود برای یافتن و خرید اقلام مورد نیازشان اقدام می‌کنند. ازاین‌رو برای به دست‌ آوردن اطلاعات املاک مورد نظرشان هم از این طریق راحت‌تر هستند. شما می‌توانید، فایل آگهی‌های خود را همراه با تصاویر مربوطه که قبلا در حین کارشناسی گرفته‌اید، در نرم‌افزارهای بازاریابی مرتبط با املاک با کمترین هزینه قرار ‌دهید. متقاضیان هم به‌راحتی و با کمترین هزینه آگهی شما را می‌بینند و در صورت مطابقت با خواسته و نیازشان، با شما تماس می‌گیرند.

حافظه تصویری

طبق تحقیقاتی که از نظر علمی روی مغز انسان صورت گرفته است، قوی‌ترین حافظه انسان حافظه تصویری می‌باشد. وقتی شما یک ملک را از نزدیک می‌بینید و راجع به آن به‌دقت تحقیق و بررسی می‌کنید؛ جزئیات آن بهتر در مغزتان نقش می‌بندد. امکان یادآوری این نوع فایل‌ها، نسبت به فایل‌هایی که به‌صورت شفاهی یا از روی آدرس به شما معرفی‌شده‌اند، بسیار بیشتر است. پس کارشناسی ملک را جدی بگیرید.

 

احاطه بر منطقه با  کارشناسی ملک

وقتی برای کارشناسی ملک‌های مختلف به منطقه می‌روید، اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنید بسیاری از امکانات تجاری، فرهنگی، ورزشی و تفریحی را می‌بینید که نسبت به آن‌ها کنجکاو می‌شوید و نکات مهم را یادداشت می‌کنید و در فرصت مناسب به آن‌ها سر می‌زنید یا از افراد مطلع، اطلاعات کامل آن‌ها را می‌گیرید. به‌این‌ترتیب پس از مدتی بر اغلب امکانات و اطلاعات ملکی منطقه احاطه پیدا می‌کنید. اگر برای کارشناسی ملک وقت بگذارید، کمتر مشاوری در اطرافتان توانایی رقابت با اطلاعات و سرویس‌دهی شما را خواهد داشت.

یافتن مسیرهای جایگزین هنگام کارشناسی ملک

فرض کنید برای بازدید ملک می‌خواهید به آدرس مورد نظر مراجعه کنید. با خود فکر می‌کنید در اوج ترافیک چگونه می‌توانید متقاضیان را به آنجا برسانید. اگر برای کارشناسی ملک به آدرس فایل‌ها تردد کرده باشید، دسترسی‌های مختلف محلی را هم پیدا خواهید کرد و با یاد گرفتن مسیرهای جایگزین برای رفتن به آدرس‌ فایل‌ها در مواقع لازم از آن‌ها استفاده می‌کنید. کارشناسی ملک امکان یافتن مسیرهای بهتر با مناظر جالب‌تر و آبادتر برای تردد متقاضیان هنگام بازدید را به همراه دارد.

چند حسن دیگر کارشناسی ملک

اما کارشناسی ملک چند حسن دیگر دارد که از جمله آنها می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و انرژی مشاورین املاک و همچنین آرامش این عزیزان نام برد. اگر قبلا ملک مورد بازدید با متقاضیان را کارشناسی کرده باشید، بدون استرس از پیدا نکردن آدرس یا اشتباه بودن آن با خیال راحت آنها را به سمت آن هدایت می‌کنید و بجای تمرکز بر پیدا کردن آدرس می‌توانید روی ایجاد ذهنیت مثبت و برقراری رابطه بهتر با متقاضیان تمرکز داشته باشید.

در دوره‌های آموزشی آکادمی شزوما شرکت کنید و به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوید!

حتی بدون داشتن هیچگونه تجربه قبلی در زمینه املاک!

این دوره‌ها برای کسانی است که تصمیم گرفته‌اند، محدودیت مکانی را پشت سر گذاشته و پا به دنیای درآمدهای کلان فروش اینترنتی ملک بگذارند؛ ولی اطلاعات کافی فنی و بازاریابی در این زمینه را ندارند!

تمام کارهای لازم، گام به گام و ۱۰۰ درصد عملی توضیح داده خواهد شد و در پایان دوره سیستم شما می‌تواند شروع به کسب درآمد کند!

اگر مدتها در آرزوی داشتن یک سیستم کسب درآمد اینترنتی از فروش املاک هستید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید مراحل کار در این دوره آموزش داده می‌شود!

به کسب‌و‌کار املاک خود جهشی بزرگ بدهید و رشد واقعی خود را آغاز کنید!

شما جزو مشاوران معمولی نباشید که کار خدماتی ارائه می‌دهند و هیچوقت درآمد پایدار ندارند. شما می‌توانید یک امپراطوری قوی املاک راه‌اندازی کنید و علاوه بر کمک به متقاضیان، درآمدی بسیار عالی و رویایی داشته باشید.

 

null

در منطقه خودتان بهترین و معروفترین مشاور شوید!

متقاضیان همیشه دوست دارند از معروفترین و بهترین مشاورین املاک مشاوره بگیرند. شما می‌توانید تبدیل به یک مشاور بسیار معروف و مطرح شوید. در این صورت متقاضیان بسیاری دارید و املاک و فایل‌های شما مشتری زیادی دارد. همچنین در آینده آژانس املاک خود را خواهید داشت و مشاوران بسیاری برای شما تلاش خواهند کرد.

روش‌‌های قطعی کردن امضا قرارداد

قطعی کردن قرارداد با نزدیک کردن نظر طرفین قرارداد امکان‌پذیر است. نزدیک کردن نظرات افراد هم با ترغیب طرفین به سوی همدیگر میسر می‌شود. در اصل در این مطلب روش‌های ترغیب کردن طرفین قرارداد برای امضا قرارداد را با هم بررسی می‌کنیم.

اصولا به کسی می‌گویند کلام قدرتمندی دارد که قادر باشد با چهار کلام حرف حساب آدم‌های دیگر را ترغیب کند، کاری که او می‌خواهد را انجام دهند. اصطلاحا این افراد «نفوذ کردن در دل دیگران» را خوب بلدند. با همین زبان کوچک‌ کاری می‌کنند که شیفته‌ی نظراتشان می‌شوید. خوشبختانه داشتن کلام قدرتمند را با تمرین و دانستن رازهای آن می‌توان به‌دست آورد! لابد می‌پرسید رازهای آن چیست؟

همانطور که در فصل هفت‌خوان از کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما گفتم، یک مشاور باهوش در برنامه‌ریزی برای قرارداد، همسو با تفکرات مدیر قرارداد یا مدیر املاک عمل می‌کند. یعنی پیشاپیش نظر مدیرش را در خصوص استراتژی آژانس املاک جویا می‌شود و با آگاهی از آن برای نشست قرارداد برنامه‌ریزی می‌کند.

مشاور املاک با نزدیک کردن نظر دو طرف قرارداد و از بین بردن اختلاف نظر “فروشنده و خریدار” یا “موجر و مستاجر” در مورد شرایط و قیمت ملک، کار مدیر قرارداد را آسان می‌کند. به طوریکه کار مدیر ۱۰ درصد خواهد بود و با آرامش، نسبت به نوشتن قرارداد اقدام می‌کند.

برای این کار یک مشاور املاک باید در وهله اول مسئولیت‌پذیر باشد و کار را به نحو احسن انجام بدهد. البته در محصول «استخدام مشاور ثروت‌ساز» به روش‌های شناسایی مشاوران مسئولیت‌پذیر پرداخته‌ام که به زودی منتشر خواهد شد. در آن توضیح می‌دهم که چگونه مشاورانی را استخدام کنید که نه تنها نیازی به انگیزه دادن نداشته باشند بلکه شما را هم به کسب درآمد بیشتر ترغیب ‌کنند. به این ترتیب زمانی که قرار ملاقات را می‌گذارند و طرفین را به اتاق قرارداد راهنمایی می‌کنند، نشست با کمترین اختلاف بین آنها برگزار می‌شود. چرا؟

چون مشاور با قدرت ترغیب کردن، نظر طرفین قرارداد را به همدیگر نزدیک کرده و کار به آسانی پیش خواهد رفت!

اینکه یاد بگیریم دیگران را چگونه ترغیب کنیم، خیلی‌ جاها، مخصوصا در کار املاک به کارمان می‌آید. یک وقت لازم است یک مشتری را ترغیب کنید که روی فلان پروژه سرمایه‌گذاری کند، یا فلان ملک را بخرد! گاهی هم پیش می‌آید که در خانه، با زبان خوش از یک کودک بخواهید قبل از خواب مسواک بزند یا یک فرد سالخورده را راضی کنید سبک غذایی خودش را اصلاح کند.( سخت‌ترین کار دنیا)

با استفاده از کلام قدرتمند که تاثیر سخن در متقاضی را داشته باشد، در به ثمر رساندن قراردادها کامیاب می‌شوید. اگر مشاور املاک هستید که با کلام قدرتمند خودتان می‌توانید در گفت‌وگوها از نتایج آن شگفت‌زده شده و لذت ببرید!

اگر مدیر املاک یا قرارداد هستید می‌توانید مشاوران خود را آموزش دهید تا با استفاده از این مقاله، آنها به موفقیت مجموعه شما کمک کنند. پس بی‌معطلی با من همراه باشید تا با هم ببینیم مشاوران باهوش، چطور ترفندهای قطعی کردن قرارداد را به کار می‌برند.

کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما


اول: متقاضی را می‌شناسند!

در همین ابتدای کار بگویم منظورم از متقاضی علاوه بر مشتریان، فروشنده و سازندگان هم می‌شود. مشاور املاک باهوش اول سعی می‌کند متقاضی را خیلی خوب بشناسد و با استفاده از این شناخت به زبان خودش با او گفت‌وگو می‌کند. اگر متوجه شود طرفش محجوب ‌به ‌حیا است با لحنی آرام سر صحبت را باز می‌کند و اگر بداند روی متقاضی باز است، با او پرحرارت صحبت می‌کند.

موقع گفت‌وگو هر کسی شیوه خودش را دارد و به کارگیری هنر محاوره در این راه باعث خواهد شد متقاضی حرف‌‌های شما را به خوبی گوش بدهد.

دوم: با متقاضیان ارتباط جادویی برقرار می‌کنند

اگر مردم بدانند شما چه جور آدمی هستید، امکان اینکه سخن‌تان را بپذیرند و شما بتوانید آنها را ترغیب کنید، خیلی بیشتر است. تحقیقاتی در همین زمینه روی دانشجویان انجام شد و از آنها خواسته شد تا در سر کلاس با هم مذاکره کنند. در مرحله نخست، دانشجویان بدون ذهنیت قبلی توانستند حدود نیمی از گفت‌وگوها را با موافقت به پایان برسانند.

ولی در مرحله دوم از دانشجوها خواسته شد پیش از آغاز هر گفت‌وگویی، اطلاعات مختصری از خصوصیات خود را به همدیگر منتقل کنند. نتیجه شگفت انگیز بود، تقریبا از هر 10 گفت‌وگو، 9 مذاکره به توافق طرفین انجامید!

راهکار مهم: سعی کنید در “تله” حاشیه‌ رفتن نیفتید. فردی که با او گفت‌وگو می‌کنید، یک متقاضی ملک با ارزش چند صد میلیونی است! هر چقدر با متقاضی تاثیرگذار صحبت کنید و بتوانید با او ارتباطی دوستانه (جادویی) ایجاد کنید، سخن شما در تصمیم‌گیری او موثرتر  خواهد بود.

سوم: شوخ طبع اما مودب هستند

روی خوش یکی از نشانه‎‌های مشاوران موفق است که باعث جذب متقاضیان می‌شود. شوخی مودبانه، در متقاضیان املاک نفوذ بیشتری دارد. شما با لبخند، حس مثبتی به متقاضی منتقل می‌کنید. در مقابل متقاضی هم، با لبخند به شما پاسخ می‌دهد. این نکته را به خاطر بسپارید، راه برانگیختن حس دوستی با متقاضی، لبخند زدن است.

چهارم: به هر قیمتی حرفشان را به کرسی نمی‌نشانند

مشاوران املاکی که راز ترغیب کردن متقاضیان را خوب می‌دانند، اهل فشار وارد کردن به دیگران برای اثبات نظر خود نیستند.

در عوض با آرامش و اعتماد به نفس، پرده از روی ایده‌ خود برمی‌دارند. حرفی که قرار باشد به زور به کرسی بنشیند مفت نمی‌ارزد.

مشاور باهوش در گفتگو زیاده‌خواه نیست. حواسش هست که برای حفظ جایگاه خود نباید زیاد تند برود! چرا که می‌داند زیرک بودن در این است که در دراز مدت قلب آدم‌ها را تسخیر کنی، نه اینکه با بحث کردن فتیله‌پیچشان کنی.

اگر در بحثی بودید که بالا گرفت، سعی کنید اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید اما آرامش‌تان را از دست ندهید. عجول نباشید و لجاجت را کنار بگذارید. مطمئن باشید که اگر ایده‌تان واقعا خوب است، کافی‌ است به دیگران وقت بدهید تا آن‌ را به درستی درک کنند.

پنجم: مشاوران حرفه‌ای محجوبند، اما ترسو نیستند

هرگز ایده‌ی خودتان را با ترس و لرز به‌صورت سوالی مطرح نکنید یا طوری آن را بیان نکنید که انگار مستلزم تایید دیگران است. اگر آدم خجالتی‌ای هستید سعی کنید ایده‌هایتان را به شکل خبری و یا «دانستنی‌های جالب» بیان کنید تا مخاطب‌تان را به فکر فرو ببرد. شاخ و برگ‌های اضافی را هم از سخنان خود هرس کنید.

کجای این عبارت‌ها که «به نظر من» یا «امکانش هست که» باعث خواهد شد حرف‌های شما ترغیب‌کننده‌تر به نظر برسند؟

ششم: از زبان بدن مثبت استفاده می‌کنند

اگر می‌خواهید موقع صحبت کردن ذهن متقاضیان را درگیر خودتان بکنید، بد نیست از حرکات و حالات بدن و لحن صدای خودتان آگاه باشید. استفاده کردن از لحن مشتاقانه، باز کردن دست‌ها از یکدیگر، حفظ ارتباط چشمی و متمایل کردن بدن به سمت فردی که دارد صحبت می‌کند، همگی از مثال‌های زبان بدن مثبت به شمار می‌روند.

زبان بدن مثل زیرنویس فیلم برای حرف‌های شما عمل می‌کند. اگر این زیرنویس با صحبت‌هایتان هماهنگ باشد، شنونده مجذوب صحبت کردن شما خواهد شد و حرف‌هایتان راحت‌تر او را ترغیب خواهند کرد. پس یکی دیگر از رازهای کلام قدرتمند این است که «چگونه گفتن از چه چیزی گفتن مهم‌تر است».

هفتم: واضح و صادقانه سخن می‌گویند!

مشاور باهوش قادر است ایده‌هایش را خیلی واضح برای دیگران بیان کند. پس، از مبهم‌گویی و در لفافه سخن‌گفتن، بپرهیزید. اگر به چیزی که بر زبان می‌آورید کاملا مسلط باشید، آن وقت توضیح دادن آن به کسی که با‌ آن موضوع آشنا نیست، کار چندان سختی نخواهد بود. یعنی باید چنان به املاک اشراف داشته باشید که حتی بتوانید آن را به یک پیرمرد 90 ساله هم توضیح دهید.

یاد بگیرید که صریح باشید، حرف خودتان را بدون تعارف و رودربایستی بزنید و تاثیر شگفت‌انگیز آن را بر متقاضی ببینید. اگر حرف خودتان را به‌گونه‌ای بیان کنید که جدی و واقعی به نظر برسد، ولی واقعیت امر چیز دیگری باشد، خیلی زود به دردسَر می‌افتید. مخاطبان شما خیلی زود متوجه می‌شوند، به همین خاطر، حرفی که صریح و شفاف بیان بشود، بهتر از سوی مخاطب پذیرفته می‌شود.

هشتم: نظرات دیگران را تصدیق می‌کنند

یکی از تاکتیک‌های کلام قدرتمند، این است که در جایی از گفت‌وگو نظرات طرف مقابل را تصدیق کنید. به هر حال بی‌عیب و خطا که نیستید و در جاهایی از بحث ممکن است حق با دیگری باشد. تصدیق کردن نظر طرف مقابل، نشانه‌‌ی روشنفکری و اراده‌ی نیکو برای بهتر شدن است. اگر بر خلاف کوالا که به درخت می‌چسبد، با سماجت به حرفتان نچسبید، در واقع دارید به مخاطب‌تان می‌گویید که عمیقا برایش ارزش قائل هستید. آسمان به زمین نمی‌آید اگر وسط بحث به جای کلمات کلیشه‌ای مثل «اوکی، حتما درست می‌گی!» برگردید و صادقانه بگویید «حق با شماست. حرفتان منطقی بود!



ترغیب کردن، از مهارت‌هایی است که همه‌ی افراد، مخصوصا مشاوران املاک باید آن را یاد بگیرند. برای رسیدن به اهداف‌مان در محلِ کار، خانه و در زندگیِ اجتماعی باید یاد بگیریم چگونه، دیگران را با خود همراه کنیم. پس اگر به دنبال زندگی شادتری هستید، این 8 روش از 16 تکنیک طلایی را امتحان کنید.

پیش‌بینی آینده سرمایه‌گذاری!

من پیشگو نیستم؛ اما خدا را شکر تمام پیش‌بینی‌هایی که تا کنون انجام داده‌ام درست به دست آمده است. امروز می‌توانم ادعا کنم به هر کدام از متقاضیان و سازندگانی که برای سرمایه‌گذاری یا فروش ملک مشاوره داده‌ام بهترین انتخاب را انجام داده‌ایم!

در این مقاله با طرح چند پرسش و معمای اساسی ذهن شما را برای باز می‌کنم که آیا انتخاب این شغل برای شما موفقیت‌آمیز خواهد بود یا نه! البته منظورم از موفقیت، فراتر از کسب چند میلیون تومان در ماه است. این حرف را کسی می‌گوید که عمری سردوگرم کار املاک را چشیده‌ است. از اجارۀ واحدهای مسکونی و اداری از 19 سال گذشته گرفته تا به امروز که برای خریدوفروش ملک‌های کوچک ‌و بزرگ در برج‌های اداری، تجاری و مسکونی به اشخاص عالی‌رتبه دولتی و خصوصی مشاوره می‌دهم.

عملیات چریکی

در جلسات آمادگی برای دوره «مدیران ‌و مشاورین املاک» همیشه دوست دارم با مثال مشتری پنت‌هاوس، ذهن مشاورین را برای پذیرش تغییرات مثبت، باز کنم و مقاومت‌شان را در برابر اطلاعات جدیدی که باید بیاموزند بشکنم. اکثر اوقات این روش برای تغییر ذهنیت جواب می‌دهد. فرض کنید یکی از مشتریانِ ثروتمندتان که اتفاقا دست‌ به‌جیبش هم خیلی عالی است، از شما می‌خواهد ظرف دو هفته مجلل‌ترین و گران‌ترین پنت‌هاوس را برایش بخرید. او از قبل علاوه بر مبلغ کمیسیون، یک چک ۲۰ میلیون تومانی به‌عنوان شیرینی به شما می‌دهد که بعد از انجام و قطعی شدن معامله، می‌توانید آن را نقد کنید.

سوال مهم:

برای اطمینان از اینکه بتوانید یک پنت‌هاوس عالی برای او پیدا کنید، چه تلاش‌هایی خواهید کرد؟

احتمالا از همین امروز به‌صورت چریکی در سایت‌ها و آگهی‌ها شروع به جست‌وجو می‌کنید و از فردا صبح، یک ساعت زودتر در محل کار حاضر می‌شوید و شب را تا دیر وقت کار می‌کنید. دیگر وقت کمتری را با همکاران و دوستان خود صرف می‌کنید. هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهید تا هر چه سریع‌تر مجلل‌ترین پنت‌هاوس را برای مشتری لارج خود پیدا کنید. حتی در منزل، شب قبل از خواب دائم به آن فکر می‌کنید. خلاصه برای پیدا کردن بهترین پنت‌هاوس، تمرکز و وقت بیشتری را برای پیدا کردن آن می‌گذارید. شما این کارها را می‌کنید تا قبل از پایان مهلت‌ زمانی بتوانید مجلل‌ترین پنت‌هاوس را برای بهترین مشتری‌تان پیدا کنید.

می‌خواهیم بدانیم چه عاملی باعث به نتیجه نرسیدن قراردادها می‌شود؟

آیا مگر «وقت و تمرکز بیشتر، بر مشتری و کار» همان چیزهایی نیست که همه می‌گویند اگر انجام دهید، می‌توانید بیشترین موفقیت را در کار املاک به دست آورید و به درآمد عالی برسید؟ آیا مگر کمتر وقت گذاشتن برای تفریح با دوستان، دقیقا همان کارهایی نیست که مشاورین به اصطلاح موفق هر روز انجام می‌دهند و امیدوارند با این روش، روزی بیشترین درآمد را داشته باشند؟

در کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما توضیح می‌دهم که کاملا روشن است با این کارها نه‌تنها موفق نخواهید شد، بلکه خودتان را برای تبدیل‌شدن به یک مشاور معمولی و سرخورده مهیا می‌کنید. سال‌هاست که بسیاری از مشاوران با این روش‌ها به هیچ جایی نرسیده‌اند.


کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما


یک معمای دیگر!

چرا بسیاری از افراد وارد این حرفه شدند و پس از کسب تجربه در جوش دادن قراردادها، پول خیلی خوبی در آوردند؛ اما پس از مدتی روند رشدشان متوقف شد و مثل قبل نتیجه نگرفتند. خیلی از این مشاوران را می‌شناختم که این حرفه را رها کردند. برخی از آن‌ها، آژانس املاک خود را عوض کردند؛ اما باز هم نتیجه نمی‌گیرند! تایید گفته‌های من آگهی‌های استخدامِ مشاورین املاک است که هر روز بیشترین تعداد آگهی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیران املاک هم خودشان را با باورهای اشتباه گول می‌زنند و می‌گویند: «آژانس املاک مثل رودخانه است و مشاورین مانند آب رودخانه می‌آیند و می‌روند». مشاورانی هم که خودشان را موفق می‌دانند، فقط خرج یومیه‌شان را در می‌آورند و به درآمد اندکی که به دست می‌آورند، دل‌خوش می‌کنند؛ اما بعد از چند سال کار، می‌بینند که قافیه را باخته‌اند. نه خانه‌ای، نه پس‌اندازی، نه بیمه‌ای و بدون حقوق بازنشستگی، زندگی سختی را در پیش خواهند داشت!

من در کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما به شما می‌گویم که چگونه با تفریح و لذت بردن در کنار خانواده و دوستان به‌راحتی، می‌توانید با خرید و فروش‌ ملک‌های کوچک ‌و بزرگ و با کار کمتر به درآمدهای عالی برسید!

محمدرضا شایگان_مدرس فروش اینترنتی ملک به مشاورین املاک کمک می‌کند با توسعه فروش ملک از طریق اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، امپراطوری املاک خودشان را سریعتر گسترش دهند.

پاسخ سوال که چرا با درآمد خوبی که دارید، کار آموزش ملک را انجام می‌دهید؟

خیلی‌ها این سوال را می‌پرسند. همانطور که در کتاب «آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما» توضیح دادم، آموزش عشق و علاقه من است و بدون آن زندگی برایم لذتی ندارد. برای من افتخار بزرگی که مطالب کتابم پیش از این زندگی هزار نفر را در ایران متحول و دگرگون کرد. با تغییراتی که در چاپ دوم ایجاد کردم خیلی هم بهتر شده است و می‌تواند کاتالیزوری باشد برای متحول کردن کسب و کار و زندگی شما.

همچنین تمام تلاشم را به کار برده‌ام که این دوره حقیقتا یک سرمایه‌گذاری دگرگون‌کننده از نظر زمان، انرژی و توجه شما باشد و ممنونم که اجازه می‌دهید بخشی از زندگی شما باشد. با گذراندن این دوره یک سفر جادویی در حال شروع است.

آلبرت انیشتن میگوید: دوتا شیوه برای گذران زندگی وجود دارد یکی اینکه تصور کنید هیچ معجزه‌ای وجود ندارد و دیگری اینکه هر چیزی را در حکم معجزه بپندارید.

فقط سه سال از بهترین سخنرانی عمرم می‌گذرد که صدها نفراز مدیران و مشاورین املاک ایستاده من را تشویق کردند و من از لطف تحسین آنها، سربلند بودم و انرژی گرفتم که دوباره برای شما محصولی را تولید کنم.

به جای ناله و شکایت از اوضاع سختی که سال‌ها قبل داشتم که در کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما بطور مفصل آن را توضیح دادم یا باید تسلیم می‌شدم یا باید سرنوشت زندگی همسر و دو فرزندم را خودم در دست می‌گرفتم. اما چون آدم سرسختی هستم راه دوم را انتخاب کردم. با خودم گفتم باید زندگی‌ام را به همین شکلی که هست بپذیرم و آن را همانگونه که بود مثل یک سنگ بزرگ سرد و سخت در زمستان با همه زخمهایی که داشتم در آغوش گرفتم.

درست زمانی که هشتم گرو نه‌ام بود و هیچ چیزی برای از دست دادن نداشتم. به توصیه بهترین دوستم که گفت: «شایگان با توجه به روحیه یاریگر بودن تو و اینکه برای کمک به دیگران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنی، کار مشاوره املاک به درد تو می‌خوره، آمدم در کار املاک و سعی کردم بهترین راهکارها را یاد بگیرم و با کمک به متقاضیان املاک کسب درآمد کنم!

اما هر وقت برای یادگرفتن نکات حرفه‌ای املاک از مشاوران قدیمی‌تر سوال می‌پرسیدم، یا درست جواب نمی‌دادند یا آنهایی که رک بودند می‌گفتند: اگر راهکارهایی را که سالها تلاش کردیم به همین راحتی به تو بگوییم، فردا رقیب خومان می‌شوی. خدا پدرشان را بیامرزه باز آدم را سر کار نمی‌گذاشتند.

اما من که یه عمری سر سفره پدر و مادر بزرگ شده بودم و از بچگی سه ماه تابستان را علیرغم مخالفت پدرم برای خودم کاسبی می‌کردم به دست‌آوردن پول از این راه‌ها اصلا توجیه نداشت.

این بود که تصمیم گرفتم با استفاده از شیوه مهندسی معکوس که در کارهای فنی به کار می‌بردیم برای معاملات املاک دنبال راه‌حل‌های بگردم. با فکر کردن و استدلال که هر یک از طرفین قرارداد بدنبال چی هستند؟ و برای این که آنها را به هدفشان برسانم باید چه تکنیک‌ها و چه راهکارهایی را به کار ببندم، ترفندها و راهکارهایی رو طراحی کردم و روی مشتریان و مالک‌ها تست می‌کردم .

همچنین با بحث کردن با مشاورین با تجربه و به چالش کشیدن آنها در کار املاک تجربه به‌دست آوردم و کم کم موفق‌ شدم و در همان روزها به خودم قول دادم که هر چیزی را که یاد می گیرم به دیگران مخصوصا جوانان آموزش بدم.

الان با توجه به پروژه‌هایی که در 18 سال گذشته انجام دادم متقاضیان و اطرافیانی دارم که اغلب مشاوره‌هایم بابت زمین‌های بزرگ و ساخت و فروش مجتمع‌های تجاری و برج‌های چندگانه هست و بابت مشاوره‌هایی که ارائه می‌دهم مبالغ زیادی دریافت می‌کنم. و اصلا خدایی نکرده قصدم مقایسه یا به رخ کشیدن با هیچکس نیست. به دلیل عشق و علاقه‌ای که به کار آموزش دارم و لذت رشد کردن جوانان برای من با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. با جان و دل به آموزش آنها می‌پردازم.

به همین جهت همیشه یادگیری و پیشرفت این عزیزان آنقدر شعف و شادی در من ایجاد می‌کند که با هیچ لذت دیگری در این دنیا قابل مقایسه نیست و در جشن های سپاس به جای اینکه شاگردانم از من سپاسگزاری کنند من با کمال افتخار از آنها سپاسگزاری می‌کنم که یک چنین شادی و انرژی مثبتی را در من به وجود می‌آورند.

اما؛ به نظر من دلیل شکست اغلب مشاورین املاک این است که هنوز به صورت سنتی بازاریابی و تبلیغات می‌کنند و با ترفندهای فروش اینترنتی ملک از طریق رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام به صورت حرفه‌ای و کاربردی آشنا نیستند!

روش من به این صورت است که این افراد را در هر سطحی از دانش تکنولوژی که باشند، با شیوه‌های فروش اینترنتی ملک آشنا می‌کنم و با کارهای عملی کوچکی که از آنها می‌خواهم. آنها را به مشاورانی برتر تبدیل می‌کنم که درآمدشان تا 3 برابر افزایش پیدا کند.

کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما


مشاور املاک: پول‌ سازترین شغل!

وقتی شما نوشته ها را می‌خوانید و یا ویدیوهای آموزشی را مشاهده می‌کنید، اگر صد راهکار گفته باشم. شما ۳۰ درصد از ترفندها را خیلی مهم می‌دانید و سعی می‌کنید آن‌ها را اجرا کنید! تا حالا فکر کردید که بر اساس چه فیلتری تشخیص می‌دهید، چرا از صد ترفند گفته ‌شده، فقط آن ۳۰ راهکار مهم‌تر است؟

یکی از چالش‌هایی که به‌عنوان مدرس با آن درگیر هستم، این است که هر مشاور املاک هنگام یادگیری، اهمیت نکات را بر اساس راهکارهایی که خودش قبلا می‌دانسته طبقه‌بندی می‌کند و نه بر اساس راهکارهایی که از دید مدرس مهم است. شاید اکثر افراد، وقت زیادی برای یادگیری می‌گذارند؛ ولی آخرش فقط «همان نکاتی را یاد می‌گیرند که از اول می‌دانستند و مورد تاییدشان بوده است» افراد به چشم تایید دانش قبلی‌شان به اطلاعات جدید نگاه می‌کنند. اگر از فلان فرد معروف سه مطلب می‌خوانند که یکی‌ از آن‌ها خلاف باور‌ قبلی‌شان است، نادیده می‌گیرند و اگر حرفی باورشان را تایید می‌کند، می‌گویند «آفرین چه آدم دانایی، حرف‌هایش را باید با طلا نوشت» (درست یا غلط بودن حرف گوینده را بر اساس فکر‌های قبلی خودشان می‌سنجند).

مثلا در دوره‌های آموزشی، برای زودتر نتیجه گرفتن به مشاورین می‌گویم «روی فایل و مالک آن متمرکز شوید» و از طرفی «اگر متقاضی، خریدار واقعی بود، برای او نیز پیگیر فایل باشید.» یک مشاور املاک، اولین توصیه‌ام را گوش می‌دهد و با توجه به برداشت خودش، می‌گوید «چقدر خوب، از دست متقاضیان پر فیس و افاده راحت شدم، من دیگر برای هیچ مشتری دنبال فایل نمی‌گردم!»

یک مشاور املاک دیگر، ناخودآگاه چون از دست بعضی مالکان شاکی است، برقراری ارتباط با آن‌ها را دوست ندارد! ازنظر او به‌محض اینکه برای فایل‌شان مشتری پیدا می‌کند آن‌ها ناز می‌کنند؛ بنابراین نصیحت دوم؛ یعنی پیگیری مشتری را جدی می‌گیرد!

ایجاد ارتباط جادویی با متقاضیان

وقتی تعامل با مشتری با ناامیدی و عصبانیت آغاز می‌شود، ممکن است وسوسه شوید تا خود را پشت سیاست‌های تدافعی پنهان کنید؛ اما مشتریان دوست دارند آنها را درک کرده و مانند یک هم‌نوع با آنها رفتار کنید و نه صرفا یک خریدار یا فروشنده. لازم است بگویم در این فصل منظورم از مشتری، تمام مراجعین به آژانس‌های املاک، اعم از مالکان، سازندگان، خریداران و سرمایه‌گذاران هستند که برای کارهای ملکی خودشان، از جمله خریدوفروش، رهن‌واجاره، مشارکت‌درساخت و غیره می‌باشد.

کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما


وقتی با همدلی به آن‌ها پاسخ می‌دهید، گام‌های بزرگی به‌سوی حل مشکلاتشان برداشته‌اید. وقتی با مشتریان صحبت می‌کنید، ‌نام خود را بگویید و هرچه زودتر نام آنها را نیز بپرسید. بر خوشحالی و تمایل خود برای کمک به آنها و ارائه راه‌حل مشکلاتشان تاکید کنید. گاهی ممکن است مشتریان آنقدر ناراحت شوند که نتوانند ارتباط شفافی با شما برقرار کنند تا بتوانید به آن‌ها کمک کنید. خطاب کردن آنها به نام و تکرار جملات همدلانه می‌تواند آنها را آرام کند. اگر این کار نتیجه نداد، به آنها پیشنهاد دهید که بعدا با آنها تماس می‌گیرید. ممکن است بعضی از تماس‌گیرندگان سرگردان و بی‌هدف باشند و زمانی طولانی را صرف مکالمه با شما کنند.

راهکار: مودبانه در کار آنها دخالت کنید و روش‌های ممکن برای کمک به آنها را از خودشان بپرسید. نکته اصلی مشکل را بشنوید و آن را مانند هر تماس دیگری مدیریت کنید. مسئولیت‌پذیر باشید و حامی و همدل باقی بمانید.

وقتی سوالی دارید، قبل از پرداختن به سوالات، برای پرسیدن از آنها اجازه بگیرید. این گام‌های ساده و مودبانه به کاهش عصبانیت کمک کرده و مشتری را از ابتدا در جبهه شما نگه می‌دارد.

بر مشتری تمرکز کنید، نیازها و اولویت‌های او را بشناسید و سعی کنید به‌جای خرید یا فروش، ارتباط ایجاد کنید. اگر از انتظارات مشتریان فراتر رفته و برای درک نیازهای بلند‌مدت آنها تلاش کنید، بهتر از فردی عمل می‌کنید که فقط می‌خواهد فایل‌های خود را غالب کرده و کمیسیونش را بگیرد. شما به منبعی موثق و معتبر برای مشتریان تبدیل خواهید شد.

وقتی روابط با مشتریان شخصی می‌شود!

مشاورانی که مهارت‌های ارتباط جادویی را یاد می‌گیرند،‌ نهایتا مشاورانی پیشرو می‌شوند که به ایجاد ارتباط با مشتری اهمیت می‌دهند. دیدگاه آنها خدمت‌رسانی و ارتقای دائمی است. اصول ارتباط جادویی را برایتان گفتیم؛ اما برای اجرای حرفه‌ای آن نیاز به تمرینات عملی می‌باشد که در دوره‌های آتی با ترکیبی از اجرای نمایش و جلسات منظم آن را کاملا تقویت می‌کنیم. وقتی مهارت‌های ارتباط جادویی را آموختید با انجام راهکارها می‌توانید در ارتباط خود با مشتریانتان، نتایج آن را‌ احساس کنید.

اشتباه خطرناک!

وجدان درستکاری

اگر از مشکلی آگاهی یافتید آن را به متقاضی اطلاع دهید و اجازه دهید خودش تصمیم بگیرد. با این کار وجدانتان راحت است و متقاضی به درستکاری شما ایمان می‌آورد. اگر آن ملک را نخواهد برای شما بهتر می‌شود. در نهایت یک معامله به هم می‌خورد؛ ولی نه‌تنها شما کسی را بدبخت نکرده‌اید بلکه یک متقاضی وفادار برای خود به وجود آورده‌اید.

جنایت آگاهانه!

اگر صرفا برای کسب درآمد به مشتریان توصیه می‌کنید یک ملک را خریداری کنند. درصورتی‌که بدانید آن ملک مشکل ریشه‌ای دارد. مثلا سند آن جعلی است، در واقع دارید جنایت می‌کنید.

تلاش آگاهانه

تنبل نباشید! کاری کنید هرگاه متقاضی وارد ملکی شد که شما واسطه آن بودید. به‌جای نفرین، شما را دعا ‌کند! کسانی که صرفا برای پول کار می‌کنند اغلب نه‌تنها درآمدشان افزایش نمی‌یابد بلکه با توجه به کارهای اشتباه، متقاضیان را فراری می‌دهند. اگر از روی ناآگاهی این کار را انجام می‌دهید، تنها دلیلش تنبلی است. پس سعی کنید با تلاش و دقت بیشتر کار انجام دهید.

راهکار:
برای فایل‌یابی و کارشناسی بیشتر وقت بگذارید. فکر کنید برای خودتان می‌خواهید ملک بخرید و تا می‌توانید اطلاعات دقیق و موثق به دست آورید.

آگهی‌نویسی فروش اینترنتی املاک

آگهی در سایت‌ها؟

با گسترش اینترنت مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی مجازی برای دست‌یابی به متقاضیان جدید، شما می‌توانید فایل خود را به‌صورت رایگان در سایت‌های مرتبط با املاک منتشر کنید. ضمن اینکه می‌توانید تصاویر و فیلم فایل‌ها را برای مشتریان خود نمایش دهید.

آگهی سایت شما را می‌خوانند؟

در دنیای اینترنت مردم خیلی سریع‌تر ازآنچه تصور می‌کنید از صفحه سایت آگهی خارج می‌شوند. آن‌ها با یک نگاه کوچک به تیتر و سپس حجم و متن آگهی شما، تصمیم می‌گیرند آن را بخوانند و یا نخوانده رها کنند. درصورتی‌که تیتر و متن آگهی دارای محتوای خوب باشد، زمان بیشتری در صفحه سایت آگهی باقی می‌مانند.

متن در صفحه سایت طولانی باشد یا کوتاه؟

هر چه متن فروش طولانی‌تر باشد و توضیحات بیشتری درباره ملک بدهد، احتمال خرید بیشتر می‌شود. این کار باعث می‌شود شخص اعتماد بیشتری پیدا کند و آگهی ملک‌ از دید بازدیدکننده باارزش‌تر ‌شود و به‌طورکلی شخص حس بهتری نسبت به آگهی شما پیدا می‌کند.

اگر بخواهید ملکی را بفروشید و فقط توضیحات مختصری راجع به آن داده باشید، کمتر کسی آن ملک را خواهد خرید، چون به این باور نمی‌رسد که این آگهی می‌تواند سلیقه و خواسته‌هایش را تأمین کند. پس باید با دقت امکانات و موقعیت ملک را توصیف کنید تا خریدار بتواند آن‌ را در ذهنش تصویر کند. مگر اینکه خریدار قبلاً ملک موردنظر را دیده باشد و انتخاب خود را انجام داده باشد؛ اما اگر توضیحات طولانی‌تری راجع به ملک بدهید و باور خود به عالی بودن آن را با کلمات مناسب به مخاطب منتقل کنید، احتمال خرید بسیار بیشتر خواهد شد.

متن طولانی را می‌خوانند؟

شاید جالب باشد بدانید اغلب افرادی که محصولی را خریداری می‌کنند، کل متن آن صفحه را نخوانده‌اند؛ اما متن طولانی آگهی، ارزش‌ ملک را افزایش می‌دهد. البته بسیار مهم است که چیدمان متن مناسب باشد تا بازدیدکننده از صفحه آگهی ملک خارج نشود و به بررسی ادامه دهد.

بااینکه متن باید تا حد ممکن طولانی باشد، ولی به‌هیچ‌وجه نباید پیوسته باشد، یعنی کل صفحه آگهی شما باید متشکل از بخش‌های بسیار کوچکی باشد. هر بخش حدود ۵ تا ۶ سطر و خواندنش بسیار راحت است و خواندن آن زمان زیادی را نمی‌گیرد.

بین دو پاراگراف بهتر است حداقل دو یا سه سطر فاصله باشد تا فضای سفید کافی وجود داشته باشد و شخص در انبوه اطلاعات گم نشود. به‌این‌ترتیب خریدار احساس می‌کند حق انتخاب با خودش است و بین تمام توضیحاتی که داده‌اید به‌راحتی می‌تواند، انتخاب کند که کدام‌ قسمت را بخواند.

همچنین بهتر است هرکدام از این پاراگراف‌ها یک عنوان مناسب و مرتبط داشته باشد که شخص با یک نگاه بتواند تشخیص دهد کدام بخش‌ها را بخواند و از کدام قسمت‌ها عبور کند.

کدام قسمت‌ها بیشتر خوانده می‌شود؟

تیتر پراهمیت‌ترین بخش آگهی است که در سایت می‌نویسید و مخاطب در نگاه اول تیتر آگهی را می‌بیند. بعد از تیتر اولین سطرها و انتهای آگهی مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که همیشه بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. باید از این بخش‌ها بهتر استفاده کنید به‌خصوص پایین‌ترین بخش صفحه آگهی، چون در این قسمت خریدار تصمیم می‌گیرد که از صفحه خارج شود یا بررسی بیشتری انجام دهد.

عنوان‌ها مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که خوانده می‌شوند. همچنین جاهایی که شما عمداً بارنگ یا فونت متفاوت برجسته می‌کنید. نکات مهمی که می‌خواهید حتماً دیده شود، باید بارنگ متفاوت یا اندازه بسیار بزرگ‌تر با استفاده از گرافیک مناسب برجسته شود.

بالا بردن زنگ‌خور!

شاید در ابتدا کمی سخت باشد، ولی با رعایت نکات این فصل پس از نوشتن چند آگهی به‌آسانی می‌توانید، آگهی‌هایی بنویسید که تکراری و کلیشه‌ای نباشد، یعنی متفاوت و جذاب‌تر از آگهی‌های دیگر باشد و به تماس‌های بیشتر منجر شود. با این کار به هدف خود دست پیدا می‌کنید که بالا بردن تعداد زنگ‌خور آگهی‌ است.

نباید از کلمات غیر واقعی استفاده کنیم؛ زیرا با کلماتی که در آگهی می‌نویسیم، مخاطب آن را در ذهن خود به تصویر می‌کشد. به‌هرحال پس از بازدید از ملک اگر با واقعیت مطابقت نداشته باشد، حسن نیت شما زیر سوال می‌رود. در همان ابتدای آشنایی، درست در زمانی که می‌توانستید یک مشتری خوب داشته باشید، به‌راحتی او را از دست می‌دهید. در واقع با این کار وقت خود و مردم را تلف می‌کنید. شما نباید خودتان را گول بزنید. امکانات واقعی ملک را با دقت در متن آگهی با کلمات واقعی و جذاب بنویسید. با این کار احتمال اینکه بازدید از فایل‌ها توسط متقاضیان منجر به قرارداد شود را بالا می‌برید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما را مطالعه کنید.

کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما سفارش کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما


برای بالا بردن تعداد تماس‌های آگهی باید به نکات زیر توجه کنید:

مهم این است که نوشتن آگهی را جدی بگیرید.
با نوشتن روش‌های گوناگون آگهی، تعداد تماس‌های ورودی را افزایش ‌دهید.
فقط سعی کنید با دقت روی جزئیات آگهی، خودتان را از رقیبان‌ متمایز کنید.
متن آگهی را با کلماتی بنویسید که تصویر واقعی از فایل موردنظر، در ذهن متقاضی ایجاد‌کند.
هرچه در متن آگهی از کلمات قابل تجسم و تصویری استفاده کنید، مخاطب سریع‌تر با متن آگهی ارتباط برقرار می‌کند.

پنج بخش آگهی ملک

عنوان
مشخصات
امکانات ملک
قیمت
اطلاعات مشاور

ویژگی‌های آگهی خوب؟

۱. عنوان

چون معمولا «عنوان» با فونت تیتر نوشته می‌شود، اشتباها به آن تیتر گفته می‌شود! هر آگهی که در روزنامه چاپ می‌کنید، می‌تواند منجر به فروش شود. به‌شرط آن‌که در انتخاب «عنوان» آگهی درست عمل کنید. مشتریان بعد از متراژ ( نیازمندی روزنامه با متراژ تقسیم‌بندی شده است ) به دنبال فایل مورد نظر خود در محله یا خیابان خاصی می‌گردند. محلیت ملک را در بخش اول؛ یعنی «‌عنوان» قرار می‌دهیم.

اغلب مشاورین املاک «عنوان» آگهی را به نام محله یا خیابانی اختصاص می‌دهند که ملک در آن واقع ‌شده است. شما متفاوت عمل کنید؛ مثلا می‌توانید بارزترین حُسن ملک را در کنار نام محل درج کنید. معمولا مشتریان در مراحل بعدی به دنبال «امکانات» و «مشخصات» ملک هستند.

نکته: در آگهی روزنامه همیشه «عنوان» با فونت تیتر و درشت‌ چاپ می‌شود.

اگر «عنوان» آگهی را خوب ننویسید، چه می‌شود؟

عنوان آگهی مانند ویترین مغازه است، اگر در همان نظر اول، ظاهر ویترین نامناسب باشد، مشتری از ادامه خرید منصرف می‌شود و دیگر به خرید از آن مغازه ادامه نمی‌دهد. اگر نام محل یا خیابان را در «عنوان» ننویسید، کسی برای آگهی شما تماس نمی‌گیرد! از طرفی اگر «عنوان» آگهی جذاب نباشد، به آن کم‌تر توجه می‌شود و تعداد تماس‌های آگهی به‌شدت کاهش می‌یابد!

۲. مشخصات ملک
پس از درج محله موردنظر نوبت «مشخصات» ملک است که باید به آن اشاره‌کنید. در «مشخصات» معمولا ابتدا موقعیت جغرافیایی، مانند شمالی، جنوبی یا شرقی، غربی بودن ملک را توضیح دهید. سپس زیربنا و تعداد اتاق‌خواب و… را درج کنید.

نکته: معمولا در متن راجع به جزئیات ملک چیزی نوشته نمی‌شود.

۳. امکانات ملک

در این بخش آگهی، مشتری به دنبال «امکانات» فایل آگهی‌شده می‌گردد. مهم‌ترین «امکانات» ملک را به‌طور خلاصه و مفید قید کنید. مثل پارکینگ، انباری، کیفیت مصالح به ‌کار رفته در داخل و نمای ساختمان.

نقش گرافیک؟

در کل هدف و نقش گرافیک در صفحه آگهی و هر تبلیغی کمک به انتقال پیام بازاریابی است؛ بنابراین در آگهی‌نویسی همیشه توجه کنید که گرافیک باید کمک ‌کند تا ملک موردنظر بهتر فروخته شود. اگر گرافیک خودش آن‌قدر جذاب باشد که کل توجه را به خود جلب ‌کند، کمکی به انتقال پیام بازاریابی نخواهد کرد. طراحی باید ساده و با حداقل اجزا باشد.

توصیه: در سایت‌های حرفه‌ای املاک بیش‌ از حد از گرافیک استفاده نکنید.

برای آشنایی بیشتر با صدها نکته مهم و کاربردی که برای موفقیت شما در شغل مشاوره املاک ضروری است پیشنهاد می‌کنیم در دوره آنلاین فروش اینترنتی ملک شرکت کنید.

در «دوره آنلاین فروش اینترنتی ملک» چه مطالبی به مدیران و مشاوران املاک ارائه می‌شود؟

آموزش ترفندهای فروش در شرایط گوناگون

انضباط شخصی عملی و کاربردی

مدیریت زمان و برنامه‌ریزی حرفه‌ای ( لایف استایل مشاورین موفق)

نحوه نگارش صحیح قرارداد و نکات حقوقی که هر مشاور حرفه‌ای باید بداند

تکنیک‌های برقراری ارتباط تلفنی و حضوری

دوره آنلاین فروش اینترنتی ملک