فنون معامله ملک که درآمد شما را دو برابر می‌کند!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای اینکه در هر حرفه ای موفق باشید لازم است در ابتدا مهارت و دانش کافی در مورد آن شغل داشته باشید و به فنون آن کار آشنا شوید. در واقع بدون تخصص در این زمینه به هیچ عنوان نمی توانید به موفقیت دلخواه خود برسید و این موفقیت شامل درآمد و جایگاه اجتماعی است. امروزه شاهد راه اندازی تعداد زیادی بنگاه های معاملاتی املاک هستیم که متاسفانه غالب آن ها بدون اینکه به دید تخصصی به این حرفه نگاه کنند وارد کار شده اند و همین منجر می شود در مدت کوتاهی از این شغل کناره بگیرند. در این مقاله چند مورد از مهمترین فنون معامله ملک در مذاکره املاک را برای شما توضیح می‌دهیم.

آیا می دانید هر شکست شغلی چه پیامدهایی را برای شما دارد؟

بدترین آن، از دست رفتن اعتبار در جمع دوستان و خانواده است. آن ها فکر می کنند شما توانایی این کار را نداشته اید در حالی که نمی دانند اگر از اطلاعات کافی برخوردار بودید، قطعا می توانستید استعدادهای خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیاورید. در این مقاله چند نکته مهم در باب مشاور املاک بیان خواهیم کرد که توصیه می کنیم با دقت مطالعه نموده و حتما به این توصیه ها عمل کنید.

فنون معامله ملک

اصول و فنون معامله ملک

1- داشتن دانش و آگاهی نسبت به بازار ملک

در هر حرفه‌ای داشتن اطلاعات، شرط اصلی برد و موفقیت است. شما باید متناسب با شغلی که قرار است در آن فعالیت کنید، دانش و آگاهی خود را ارتقا دهید. اما در واقع شما باید یک اقیانوسی از اطلاعات باشید به این معنا که اطلاعات کلی در مورد همه چیز داشته باشید اما زیاد عمیق نشوید. عمق دانش باید در مورد حرفه تخصصی شما باشد. برای مثال در مورد مشاور املاک، لازم است شما به صورت کاملا تخصصی و جزئی اطلاعات داشته باشید. آگاهی به شرایط منطقه، نوع ساخت و سازها، کارایی عمده ساختمان های تجاری، محدودیت های اقلیمی، اقتصاد مسکن، شرایط مالی عمده مردم منطقه و… از جمله مواردی است که حتی قبل از راه اندازی بنگاه معاملاتی برای نسبت به ان‌ها تسلط داشته باشید.

2- ایجاد فضای صمیمی در جلسات

زمانی که قرار است جلسه‌ای بین مشاور املاک، خریدار و فروشنده برگزار شود، باید یک جلسه صمیمی و بدون تنش وجود داشته باشد. اما دقت کنید که در هر امری باید اعتدال را رعایت نمود. به این معنا که هر کدام از طرفین باید بدانند این صمیمیت نه به حدی باشد که طرفی دیگر از او سو استفاده کنند و نه به حدی جدی و خشن باشد که باعث شود انعطاف پذیری جلسه کم شده و کسی جرات صحبت نداشته باشد. به هر حال یکی از فنون معامله ملک وجود روحیه دوستانه در مذاکره است.

3- توجه به خط قرمزها

همه ما در زندگی خط قرمزهایی برای خود داریم که وقتی کسی این خطوط را رد می کند باعث عصبانیت ما خواهد شد به همین دلیل است که روانشناسان معتقد هستند به هیچ عنوان اجازه ندهید کسی از خط قرمزهای شما مطلع شود چون این موضوع به ویژه در حیطه کاری، شما را اذیت خواهد کرد.

اکنون تصور کنیم که شما به عنوان یک فروشنده به بنگاه املاک مراجعه نموده‌اید. شما باید خواسته های خود را دست بالا بگیرید. چون بالاخره مشاور در جلسه ای که در حضور خریدار برگزار می شود، تلاش می کند از شما تخفیف بگیرید به حدی که هم فروشنده و هم خود، سود کنند. در این صورت بعد از چانه زدن های متوالی، قیمت دلخواه شما تصویب می شود. اما اگر خریدار از خط قرمز شما مطلع بود، از همان ابتدا بر روی آن دست می گذاشت و به خواسته بالاتر شما اهمیت نمی داد.

4- وسوسه نشدن

یکی از مهمترین فنون معامله ملک این است که به هیچ عنوان وسوسه نشوید که دیگران شما را وادار به سازش کنند. برای مثال کافی است بدانند شما عجله دارید. جلسه را طولانی کرده و حتی به روزهای بعد موکول می کنند تا شما به دلیل نداشتن وقت، کوتاه بیایید. یا اینکه در فصول گرم سال، وسایل خنک کننده را خاموش می کنند تا گرمای محیط شما را اذیت کرده، عصبی شوید و برای اینکه از این شرایط راحت شوید سریعا قرارداد را امضا کنید. آستانه تحمل خود را بالا برده و به هیچ عنوان سریعا سازش نکنید.

5- بیان خواسته های خود به صورت تدریجی

یکی از اشتباهاتی که افراد در خرید و فروش ملک مرتکب می شوند این است که تمام خواسته‌های خود را یک جا بیان می کنند. برای مثال اگر شما می خواهید یک خانه را یا کمی تخفیف بخرید از طرفی از پوشش داخلی ساختمان راضی نیستید، به جای اینکه هر دو موضوع را با هم بیان کنید، ابتدا در مورد قیمت به توافق رسیده و تخفیف دلخواه خود را به دست بیاورید. سپس از مشاور املاک بخواهید با فروشنده در مورد پوشش ساختمان صحبت کند. مشاور با ترفندهایی از قبیل اینکه مشتری با قیمت بسیار عالی ساختمان شما را خریده و در این اوضاع مالی کسی با این قیمت راضی به خرید نمی‌شود و… فروشنده را قانع می کند نمای داخلی ساختمان را کمی سامان دهد. بیان خواسته به صورت تدریجی یکی از فنونی است که در معامله ملک بهتر است به آن توجه کنید.

6- عملکرد هوشمندانه در زمان بروز مشکلات

تصور کنیم که فروشنده‌ای به بنگاه مشاور املاک مراجعه می کند و ملکی را برای فروش ثبت می کند. در روز جلسه با یک خریدار، مشکلاتی مطرح می شود. خریدار ملک را پسندیده است اما یا از عهده پرداخت هزینه بر نمی آید و یا اینکه در حال حاضر به دلیل یک مشکل شخصی همانند قانع نشدن همسر، نمی تواند خرید را قطعی کند.

در این زمان به جای اینکه مشکلات خود را بیان کند، آن ها را مخفی می کند تا نقطه ضعف دست طرف مقابل ندهد. در این موارد بهانه‌هایی را مطرح می کند تا توپ را در زمین فروشنده بیاندازد. برای مثال ادعا می کند این ملک ارزش این مبلغ را ندارد. اکنون مشکلات فروشنده را بررسی کنیم. ساختمانی که قرار است بفروشد، جای پارک ندارد. معمولا کسی به سراغ ملک‌های بدون پارکینگ نمی‌رود. اما او نیز مشکل را پنهان کرد و به خریدار حمله می کند برای مثال به مشاور املاک می گوید چون شرایط پرداخت خریدار با شرایط من یکسان نیست، از فروش منصرف می شوم. در این زمان است که مشاور املاک باید هوشمندانه عمل کرده، فنون معامله ملک را در عمل استفاده کند و این مشکلات را به ترتیب حل کند. شما به عنوان مشاور باید بسیار صبور باشید. در واقع حرفه مشاور املاک بدون داشتن صبر و تحمل، به نتیجه نمی‌رسد. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما را نیز مطالعه کنید.

کتاب آموزش مشاوره املاک به شیوه شزوما

کتاب آموزش مشاور املاک به سبک شزوما


1 دیدگاه برای “فنون معامله ملک که درآمد شما را دو برابر می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?