انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال در آموزش مشاوران املاک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آموزش مشاوران املاک: تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال

روش‌های بازاریابی سنتی اگر چه هنوز هم رواج دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ولی در اکثر مواقع بازدهی زیادی نداشته و به عبارتی هزینه و وقت صرف شده برای آنها در برابر بازدهی و عملکرد آن قابل قبول نیست. از اینرو با گسترش علم و فناوری و دنیای مجازی تکنیک‌های نوین بازاریابی و از جمله بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به سرعت جای خود را در دنیای کسب و کار باز کرده‌اند و هر روز هم رو به گسترش است. شغل مشاور املاک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال یکی از مباحث کلیدی در آموزش مشاوران املاک است.

انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال در آموزش مشاوران املاک  

وب‌سایت (Website)

امروزه داشتن وب‌سایت از اساسی‌ترین نیازهای هر کسب و کاری است. اگر شما هزینه و یا بودجه‌ای برای تبلیغات و استفاده از سایر روش‌های بازاریابی در نظر ندارید حتما داشتن وب سایت را از این قاعده مستثنی کنید. مبحث بازاریابی آموزش مشاور املاک به شما می‌گوید که همانند سایر مشاغل داشتن وب‌سایت مختص بنگاه ضروری است و در واقع ویترین کسب و کار شما به حساب می‌آید. انواع مقاله‎ها در زمینه آموزش مشاوران املاک، اخبار، فایل‌های فروش و یا اجاره واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و غیره، معرفی بنگاه خود و مشاوران شاغل در بنگاه، تبلیغات و آگهی‌های املاک و خلاصه هر آنچه که کسب و کار شما و بنگاه شما را معرفی می کند می‌توانید در وب‌سایت خود نمایش دهید. قسمت پرسش و پاسخ، مشاوره آنلاین، انتقادات و پیشنهادات و لینک شبکه‌های اجتماعی خود را نیز در وب سایت خود بگنجانید تا به مشتری این اطمینان را بدهید که مجموعه‌ای پویا، بروز و کارآمد دارید و بنگاه شما یکی از بهترین انتخاب‌های مشتریان است.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال در مبحث آموزش مشاور املاک، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و معرفی کسب و کار خود از طریق ارسال ایمیل به جامعه هدف شماست. شما می‌توانید ایمیل را به مشتریان قبلی خود ارسال نموده و یا طی فرآیند تحقیقات بازار به آدرس ایمیل مشتریان دست پیدا نمائید.

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

یکی دیگر از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال در آموزش مشاوران املاک ارسال پیام به تلفن همراه مخاطبان شماست. شما می‌توانید یک پنل ارسال پیامک خریداری نموده و طی یک برنامه‌ریزی هفتگی و یا ماهیانه به ارسال پیام به مخاطبان ادامه دهید. برای شروع می‌توانید از مشتریان قبلی خود شروع کرده و به تدریج شماره موبایل افراد ساکن در منطقه را به آن اضافه نمائید.

شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

استفاده از شبکه های اجتماعی جهت معرفی کسب و کار در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. شغل مشاور املاک نیز از این مقوله عقب نمانده و بنگاه‌ها و افراد حرفه‌ای در شغل مشاور املاک از این بستر مجازی بهره زیادی می‌برند. شما می‌توانید به طور شخصی و یا به عنوان بنگاه در کانال‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک، لینکداین، گوگل پلاس، پینترست و … اقدام به ایجاد کانال نموده و همه روزه انواع فایل‌های موجود، شرایط مالی، پست‌های آموزش مشاور املاک، عکسهای زیبا و جذاب به همراه آدرس وب‌سایت، آدرس و شماره تلفن خود را در قالب پست طراحی نموده و برای اعضا ارسال کنید.

در مورد شبکه‌های مجازی باید گفت که در ایران پرطرفدارترین شبکه ها تلگرام (Telegram) و اینستاگرام (Instagram) بوده که جزو شبکه‌های اجتماعی عامه پسند محسوب می‌گردند. شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn) از دیگر شبکه‌های اجتماعی مربوط به کسب و کار است که مطالب مرتبط با استخدام و کسب و کار در آن منتشر می‌گردد. گوگل پلاس (Google+)، پینترست (Pinterest)، فیس بوک (Facebook) و توئیتر (Twitter) نیز از دیگر شبکه‌های مجازی بوده که البته در ایران کمتر مورد توجه است و شما می‌توانید با بازگشائی اکانت کاربری به نام خود و یا بنگاه مشاور املاک اقدام به معرفی کسب و کار خود نمائید.

 

کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما

کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما ]

مهم‌ترین نکته در خصوص نمایش فایل در فضای مجازی

 همانطور که گفته شد یکی از خصوصیات استفاده از تکنیک‌های بازاریابی نوین و دیجیتال در مبحث آموزش مشاوران املاک این است که در قبال هزینه به نسبت اندک در مقایسه با روش‌های سنتی بازاریابی می‌توانید بازدهی و بازخورد بیشتری دریافت کنید. یکی از کارهایی که افراد حرفه‌ای در شغل مشاور املاک انجام می‌دهند این است که مشخصات واحدهای موجود جهت خرید و یا اجاره را در وب‌سایت و یا کانال‌های مجازی به نمایش می‌گذارند. غالبا به علت ماهیت شبکه‌های مجازی در نمایش عکس و ویدئو با کیفیت عالی این کار با استقبال مخاطبان همراه می‌شود. لذا این نکته را در نظر بگیرید که با کمک یک عکاس حرفه‌ای یا با شرکت در دوره «فروش اینترنتی ملک» در دو جلسه عکاسی با موبایل و ساخت کلیپ با موبایل اقدام به تهیه عکس‌های جذاب و زیبا و حتی ویدئو از ملک مورد نظر نموده و در کانال خود به نمایش بگذارید. 

بازاریابی در موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)، بازاریابی محتوایی (Content Marketing)، تبلیغات کلیکی گوگل (Cost Per Click) و … از دیگر انواع تکنیکهای بازاریابی دیجیتال است که تشریح آن از حوصله این مقاله خارج است.

تبلیغات (Advertising) در آموزش مشاور املاک  

استفاده از تکنیکهای بازاریابی در شغل مشاور املاک منجر به معرفی کسب و کار شما و افزایش تعداد مشتریان شما می شود. اما نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که سعی کنید به صورت مداوم تبلیغات و آگهی داشته باشید. چاپ آگهی مستمر در روزنامه ها، مجلات، چاپ بروشور و کارت ویزیت، چاپ آگهی در ماهنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی، نصب بنر و حتی بیلبورد در منطقه، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی محله به نام بنگاه مشاور املاک، تبلیغات آنلاین و ارائه مقاله آموزش مشاوران املاک در وب سایت‌ها و خلاصه هر آنچه که می‌تواند شما و بنگاه املاکتان را به مخاطبان معرفی نماید.

1 دیدگاه برای “انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال در آموزش مشاوران املاک

  1. Avatar
    امین گفته:

    با سلام
    با مطالعه هر چه بیشتر مطالب و محتواهای ارائه شده کاملا میشه به استاندارد بالا و بروز بودن مطالب پی برد و در کنار این مورد شیوه نگارش و بیان جناب شایگان‌ باعث شده کیفیت خروجی مجموعه بسیار بالاتر از سایرین باشه و خیلی خوشحالم به عنوان یه تازه‌کار در امر املاک برای یادگیری مطالب و کسب دانش دیجیتال مارکتینگ با مجوعه جناب شایگان اشنا شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?