تکنیک‌های نوشتن متن آگهی برای فروش ملک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

درج متن آگهی فروش ملک در سایت‌ها؟

با گسترش اینترنت مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی مجازی برای دست‌یابی به متقاضیان جدید، شما می‌توانید متن آگهی فروش ملک یا فایل خود را به‌صورت رایگان در سایت‌های مرتبط با املاک منتشر کنید. ضمن اینکه می‌توانید تصاویر و فیلم فایل‌ها را برای مشتریان خود نمایش دهید.

آگهی سایت شما را می‌خوانند؟

در دنیای اینترنت مردم خیلی سریع‌تر ازآنچه تصور می‌کنید از صفحه سایت آگهی خارج می‌شوند. آن‌ها با یک نگاه کوچک به تیتر و سپس حجم و متن آگهی شما، تصمیم می‌گیرند آن را بخوانند و یا نخوانده رها کنند. درصورتی‌که تیتر و متن آگهی دارای محتوای خوب باشد، زمان بیشتری در صفحه سایت آگهی باقی می‌مانند.

کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما

کتاب آموزش مشاور املاک به سبک شزوما

متن فروش ملک در صفحه سایت طولانی باشد یا کوتاه؟

هر چه متن فروش طولانی‌تر باشد و توضیحات بیشتری درباره ملک بدهد، احتمال خرید بیشتر می‌شود. این کار باعث می‌شود شخص اعتماد بیشتری پیدا کند و آگهی ملک‌ از دید بازدیدکننده باارزش‌تر ‌شود و به‌طورکلی شخص حس بهتری نسبت به آگهی شما پیدا می‌کند.

اگر بخواهید ملکی را بفروشید و فقط توضیحات مختصری راجع به آن داده باشید، کمتر کسی آن ملک را خواهد خرید، چون به این باور نمی‌رسد که این آگهی می‌تواند سلیقه و خواسته‌هایش را تأمین کند. پس باید با دقت امکانات و موقعیت ملک را توصیف کنید تا خریدار بتواند آن‌ را در ذهنش تصویر کند. مگر اینکه خریدار قبلاً ملک موردنظر را دیده باشد و انتخاب خود را انجام داده باشد؛ اما اگر توضیحات طولانی‌تری راجع به ملک بدهید و باور خود به عالی بودن آن را با کلمات مناسب به مخاطب منتقل کنید، احتمال خرید بسیار بیشتر خواهد شد.

متن طولانی را می‌خوانند؟

شاید جالب باشد بدانید اغلب افرادی که محصولی را خریداری می‌کنند، کل متن آن صفحه را نخوانده‌اند؛ اما متن طولانی آگهی فروش ملک ، ارزش‌ ملک را افزایش می‌دهد. البته بسیار مهم است که چیدمان متن مناسب باشد تا بازدیدکننده از صفحه آگهی ملک خارج نشود و به بررسی ادامه دهد.

بااینکه متن باید تا حد ممکن طولانی باشد، ولی به‌هیچ‌وجه نباید پیوسته باشد، یعنی کل صفحه آگهی شما باید متشکل از بخش‌های بسیار کوچکی باشد. هر بخش حدود ۵ تا ۶ سطر و خواندنش بسیار راحت است و خواندن آن زمان زیادی را نمی‌گیرد.

بین دو پاراگراف بهتر است حداقل دو یا سه سطر فاصله باشد تا فضای سفید کافی وجود داشته باشد و شخص در انبوه اطلاعات گم نشود. به‌این‌ترتیب خریدار احساس می‌کند حق انتخاب با خودش است و بین تمام توضیحاتی که داده‌اید به‌راحتی می‌تواند، انتخاب کند که کدام‌ قسمت را بخواند.

همچنین بهتر است هرکدام از این پاراگراف‌ها یک عنوان مناسب و مرتبط داشته باشد که شخص با یک نگاه بتواند تشخیص دهد کدام بخش‌ها را بخواند و از کدام قسمت‌ها عبور کند.

کتاب آموزش مشاور املاک به سبک شزوما

کدام قسمت‌ها بیشتر خوانده می‌شود؟

تیتر پراهمیت‌ترین بخش از متن آگهی فروش ملک است که در سایت می‌نویسید و مخاطب در نگاه اول تیتر آگهی را می‌بیند. بعد از تیتر اولین سطرها و انتهای آگهی مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که همیشه بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. باید از این بخش‌ها بهتر استفاده کنید به‌خصوص پایین‌ترین بخش صفحه آگهی، چون در این قسمت خریدار تصمیم می‌گیرد که از صفحه خارج شود یا بررسی بیشتری انجام دهد.

عنوان‌ها مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که خوانده می‌شوند. همچنین جاهایی که شما عمداً بارنگ یا فونت متفاوت برجسته می‌کنید. نکات مهمی که می‌خواهید حتماً دیده شود، باید بارنگ متفاوت یا اندازه بسیار بزرگ‌تر با استفاده از گرافیک مناسب برجسته شود.

نقش گرافیک؟

در کل هدف و نقش گرافیک در صفحه آگهی و هر تبلیغی کمک به انتقال پیام بازاریابی است؛ بنابراین در متن آگهی فروش ملک همیشه توجه کنید که گرافیک باید کمک ‌کند تا ملک موردنظر بهتر فروخته شود. اگر گرافیک خودش آن‌قدر جذاب باشد که کل توجه را به خود جلب ‌کند، کمکی به انتقال پیام بازاریابی نخواهد کرد. طراحی باید ساده و با حداقل اجزا باشد.

توصیه: در سایت‌های حرفه‌ای املاک بیش‌ از حد از گرافیک استفاده نکنید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه آگهی ملک بنویسید و بر مردم اثر بگذارید! را نیز مطالعه کنید.

 

 

 

3 دیدگاه برای “تکنیک‌های نوشتن متن آگهی برای فروش ملک

    • محمدرضا شایگان
      محمدرضا شایگان گفته:

      سلام
      با آرزوی موفقیت شما می‌توانید با انتخاب‌های درست در این شغل به درآمدهای فوق تصورتان برسید.

      پایدار باشید

  1. اشتراک‌ها: مهارت‌های لازم برای یک مدیر و مشاور املاک حرفه‌ای - شـزومـا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین راز موفقیت مدیران و صاحبان جواز املاک بزرگ ایران؟

چگونه بدون حضور خودمان مشاوران‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشند؟

قیمت محصول رایگان

اطلاعات شما نزد آکادمی شزوما محفوظ است و صرفا برای اطلاع رسانی‌ استفاده می‌شود
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
محتویات این دوره را به صورت آنلاین و با قیمت کمتر مشاهده کنید.
پادکست سریالی دیجیتال مارکتینگ املاک
برشی از دوره دیجیتال مارکتینگ املاک
برای شرکت در این دوره به صورت رایگان، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره دیجیتال مارکتینگ املاک را مشاهده کنید.
دست نگه دارید...
یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره وبیناری آموزش مشاوران املاک حرفه‌ای را مشاهده کنید.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?